Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy Allegro zamierza coś zrobić z krzywdzącym systemem ocen?
Jedna Pani zakupiła ode mnie przedmiot (mający bardzo dobre opinie, żaden śmieć) i założyła dyskusję, że przyszedł uszkodzony. Kilkukrotnie prosiłam o zdjęcia uszkodzeń których nie dostałam ale dostałam za to informację, że Pani oczekuje "rekompensaty". W związku z kuriozalną sytuacją napisałam na czacie do Allegro, zamknęli dyskusję od ręki.
Jakiś czas później kupująca z tego tytułu wlepiła mi negatywa. Co na to Allegro? "Nie mamy możliwości zweryfikować tej sytuacji" - no jak to? Chyba macie wgląd do dyskusji skoro się w nich udzielacie?
Moja ocena przy 1 negatywie i 123 pozytywach spadła do:
Poziom jakości sprzedaży: -8 / 1000
Polecenia od kupujących:91% -315 / 100
Zadowolenie kupujących:4,806 -138 / 170
Już pal licho tego negatywa, odpowiedziałam na niego i święto ale o co chodzi z tymi ocenami? Jeszcze wysyłacie mi durne maile, że moja jakość sprzedaży spadła.
No jak miała nie spaść skoro pochwalacie wyłudzanie pieniędzy pod groźbą zniszczenia profilu?
Jakie możliwości "obrony" ma kupujący skoro zlikwidowaliście nawet czarną listę, nie mówiąc nawet o komentarzach od sprzedających dla kupujących?
Dlaczego promujecie takie zachowania wśród kupujących?
Post napisany z prywatnego konta żeby przypadkiem nie trafić na kogoś kto postanowi mnie "ukarać" negatywem za taki wątek bo i pewnie tacy się zdarzają... Nic mnie już na tym portalu nie zdziwi.
@ko_alka ja się tak zastanawiam czy to jest zgodne z prawem i nie powinien się tym zająć UOKiK, bo niszczycie sprzedaż za coś na co nie mamy wpływu 😞
1. komentarze - nie ma jak udowodnić czy słuszny czy nie
2. nie mamy wpływy na czas doręczeń
3. albo aktywność w akcjach sprzedażowych
4. czy obrót na allegro
Jak ma @pinkpink11 zwiększyć obrót jak mu po spadku jakości spadła sprzedaż 😞
@pinkpink11
kostas11 napisał:
Poprosimy A3dam napisze bardziej obrazowo co Ci się należy
Z pewnością każdemu Użytkownikowi Serwisu należy się traktowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a to gwarantuje m.in. prawo do ochrony dóbr osobistych.
Przypomnę, że:
Wypowiedź sprawcy może nosić znamiona przestępstwa zniesławienia jeżeli godzi ona w cześć lub godność pokrzywdzonego. Takimi sformułowaniami są wypowiedzi, w których pomawia się pokrzywdzonego o takie postępowanie lub właściwości, które mogą:
- poniżyć go w opinii publicznej;
- narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności;
Pomawiająca wypowiedź oddziałuje na to co inni uważają lub mogą uważać o pokrzywdzonym. Jest to wiec opinia, jaką dana osoba posiada w odczuciach innych osób.
Dla bytu przestępstwa nie ma znaczenia czy pomówienie wywołało ten skutek, ważne są intencje sprawcy. Może nie mieć znaczenia czy wygłoszony zarzut jest prawdziwy.
Możliwe jest popełnienie przestępstwa również wtedy, gdy głoszone treści są prawdziwe !
Wadliwość aktualnie funkcjonującej postaci systemu ocen na Allegro polega nie tylko na tym, że nie jest on zgodny z Regulaminem Allegro (co było wielokrotnie i przy niemal każdej okazji wskazywane), ale że jest systemem prowokującym strony transakcji do zachowań (z każdej ze stron) co najmniej nieetycznych, a nawet niezgodnych z prawem (w tym m.in. szantaż, wyłudzenia, pomówienia, etc.).
Nie sposób więc poważnie traktować i ew. podejmować decyzje biznesowe na podstawie takiego systemu rzekomo "monitorującego dobre i gorsze strony, a także pokazującego możliwe pola do poprawy". Podstawą do jakichkolwiek działań (zarówno kupujących jak i sprzedających) powinny być jednak powszechnie obowiązujące przepisy prawa mające priorytet zwłaszcza w sytuacjach gdy występuje konflikt z tzw. "zasadami Allegro".
Wysłałam jej wezwanie do usunięcia tego komentarza. Będę informować jak sprawa się rozwinie.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Jak to jest, że na Allegro według moderatorów z którymi wymieniam maile można zglosić reklamację i domagać się zwrotu pieniędzy bez odesłania towaru do kupującego ani nawet bez udostępnienia zdjęć wad produktu?
Czy ja powinnam w ten sam sposób zacząć wyłudzać pieniądze od waszego oficjalnego sklepu? 😐
@pinkpink11 trudno mi się odnieść do Twojej wiadomości, ponieważ to nie ze mną wymieniałaś e-maile i nie wiem o czym pisaliście. Czy możesz podać numr sprawy, w której otrzymałaś informację, że "można zgłosić reklamację i domagać się zwrotu pieniędzy bez odesłania towaru"?
Po co prosicie ciągle o nowe dane skoro się nawet nie odnosicie do otrzymanych informacji?
@pinkpink11 Proszę Cie bardzo : https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/naprawa-reorganizacja-system...
Zagłosowałam 🙂
To jest standard na Allegro.
Dlatego sprzedaż na All spada, a rośnie w konkurencyjnych portalach.