Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ i dyżurnych odpowiadających:)
Zaznaczam że sprzedaję nie jako firma, a jako osoba fizyczna. 22,.11. za całe 3,99 zeta sprzedałam pasek zębaty. Razem z wysyłką kupujący zapłacił 15,99. Wysłany ORLENem w dniu 24.11. czyli w przewidywanym czasie. Dziś otrzymuję info że kupujący chce zwrócić pasek ( czyli najprawdopodobniej go nie odbierze z punktu ) więc po kilku dniach przesyłka wróci do mnie, i zamiast zarobić cały 1 PLN to dołożę do tego jeszcze 8 zeta za przesyłkę zwrotną, a Allegro mi pisze że mam zwrócić wpłatę kupującemu kiedy to on powinien mi dopłacić. Tym bardziej że nawet nie odebrał jeszcze przesyłki.
Mile Panie. Gdzie powinnam napisać że kupującemu zwrot nie przysługuje? Że zaliczę negatywa to pewne jak w banku, ale trudno. Wezmę to na " klatę " ( wątłą )
Ale wg prawa do towar należy do niego, a Ty jako prywatny sprzedajacy nie odpowiadasz za przesyłkę, więc napisz mu że nie przyjmujesz zwrotu, oczywiście że możesz zmienić zdanie i przyjąć.
Dzięki za odpowiedź.
To akurat już zrobiłam, ale gryzie mnie dopisek Allegro że mam zwrócić wpłatę. Przecież do jasnej i niespodziewanej widzą ( chyba ) że to jest konto prywatne.
Jakiś BOT?
@cztery_bez_atu Pozostaje pytanie czy kupujący w ofercie sprzedaży był poinformowany ze zwrot nie przysługuje. Jeśli nie był poinformowany to masz obowiązek przyjąć przedmiot, zwrócić wpłate.
@cztery_bez_atu @br. To prawda bo widzę w twoich ofertach ze kupujacy ma 14dni na zwrot- była informacja o braku zwrotu?
Masz rację. Pozostałość po koncie firmowym. To już było tak dawno że zdążyłam zapomnieć o tym epizodzie. I sprawa się rozwiązała. dziękuję za zwrócenie uwagi.
Przy każdej aukcji przecież jest zaznaczone " konto prywatne " więc co tu jeszcze opisywać?. Poza tym jestem sprzedającą a nie kupującą.
@cztery_bez_atu cóż jeżeli koniecznie chcesz sie szarpać za 8 zł. To jako prywatny sprzedający nie musisz przyjmowac zwrotu. Oczywiście konsekwencje znasz wiec nie bede ich opisywał.
Z drugiej strony jełsi nie przyjmiesz zwrotu - cwany kupujący za chwile napisze reklamacje na niezgodność z zawarta umową i kolejna gimnastyka. Ty odrzuciesz reklamacje a on a chwile napisze kolejną itd...
My jako firma także nie musimy przyjmowac zwrotów od innych firm ( spółek) ale jeśli ktoś po prostu sie pomylił albo bardzo sie upiera to wyłacznie dla oszczedności własnego czasu i zadowolenia klienta często takie zwroty przyjmujemy ( nie przyjmujemy tylko wówczas kiedy produkt stracił na wartości). Np wraca w porwanym opakowaniu.
Wiec sama musisz rozważyć czy te 8 zł jest warte kopania sie z koniem czy lepiej po prostu oddać i zapomnieć
A co do informacji od allegro o zwrocie wplaty to prawdopodobnie informacja od bota wiec tym bym sie akurat nie przejmował. Ale mi by po prostu było szkoda czasu i nerwów za 8 zł
Tyle że on tego jeszcze nie odebrał. Przesyłka jest w drodze. Poza tym to nie będzie 8 zł. tylko 8+15,99 a to trochę zmienia postać rzeczy. Reklamacja nie wchodzi w grę gdyż takie paski mają swoje unikatowe numery które podaję w opisie oferty więc niezgodność nie wchodzi w grę. Otrzyma ( jeżeli odbierze ) dokładnie to co kupił.
@cztery_bez_atu zmienia albo nie zmienia . To zależy na ile wyceniasz swoje nerwy i czas. Jak widzisz to dopiero początek a już masz podniesione ciśnienie przez tą sprawe. A jeśłi ona potrwa miesiąc albo dłużej ?
To kwestia wyboru można albo szybko zamknąć temat i skupić sie na innych ważniejszych rzeczach albo na siłe za kilk pelenów udowadniac swoje racje. Bo jak dla mnie to w takich sytuacjach bardziej chodzi o udowodnienie racji niż o samą kwote
to w takich sytuacjach bardziej chodzi o udowodnienie racji niż o samą kwote
Dokladnie tak jest. Ale już się wyjaśniło. Po koncie firmowym pozostał w aukcji zapis o prawie do zwrotu ( który jakoś mi umknął ) i tak się to ciągnie od lat. Trzeba będzie przeklikać się przez wszystkie i polikwidować zapis. Dziękuję za pomoc.
@cztery_bez_atu Niestety, jeśli kupujący nie podejmie paczki to dojdzie jeszcze koszt przesyłki zwrotnej z Orlen do ciebie. Standartowo za zwrot płaci zwracający, ale jeśli nie odbierze paczki to Allegro doliczy koszt zwrotu tobie. Czyli wyjdzie w sumie około 36zł.
W takiej sytuacji może zaryzykować i zwrócić mu tylko koszt przedmiotu, owe 3,99 zł
Niestety taka jest uroda każdego biznesu: raz na wozie, raz pod...
Ważne żeby w skali ogólnej nie tracić. I tyle na temat.
ps. gdzie napisać o zwrocie nalezało pytać przed złożeniem oferty. Jest zakładka zwroty, jest opis, miejsca jest sporo..