Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W kolejnych miesiącach przebudujemy panel Jakość mojej sprzedaży. Decyzję podjęliśmy w oparciu o wyniki badań, które potwierdziły, że kupującym zależy na otrzymywaniu tanich przesyłek najszybciej jak to możliwe. Nowe miary, które wprowadzimy, wskażą Wam kierunek działań, koniecznych do podjęcia, by poprawić wskaźniki w obszarach dotyczących realizacji zamówień.
Jak zmieni się panel Jakość mojej sprzedaży w październiku 2021
Zaczniemy od dodania nowych miar:
Jeśli Wasze firmy zarejestrowane są w innym kraju i wysyłacie zamówienia z zagranicy, uwzględnimy dłuższy czas dostawy dla miary Procent zamówień z szybką dostawą. Będzie to procent zamówień, które kupujący otrzymali najpóźniej trzeciego dnia kalendarzowego po płatności.
Również w październiku 2021 zmienimy punktację dla miary Numery przesyłek uzupełnione w terminie. Zdobędziecie punkty, jeśli procent zamówień z uzupełnionym w terminie numerem nadania przekroczy 63% (aktualnie jest to 49%). Punktacja będzie wyglądać następująco:
Dodatkowo usuniemy te miary w obszarze Atrakcyjność oferty:
A także zmienimy sposób, w jaki liczymy punkty dla miary Aktywne kanały płatności. Obejmiemy nią sprzedających, których firma zarejestrowana jest w kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W ich przypadku będziemy przyznawać maksymalną liczbę punktów za udostępnienie jednego kanału płatności – PayU.
To nie koniec. Zapowiedź zmian w 2022 roku
Modernizację panelu Jakość mojej sprzedaży będziemy kontynuować jeszcze w pierwszych miesiącach 2022 r. Pojawią się wówczas kolejne miary:
@mdrogeria czas będzie liczony od momentu odebrania przesyłki zwrotnej przez sprzedającego.
Super, no nie mogłem się doczekać, nareszcie. Allegro zawsze wie jak sprzedawcę uszczęśliwić.
Ilekroć czytam o nowych regulacjach jakości sprzedaży, to przypomina mi się film "Życie jest piękne", w którym ojciec z dzieckiem trafia do obozu i opowiada synkowi, że uczestniczą w grze, jakie są zasady liczenia punktów, a nagrodą jest czołg ;]
Jakby ktoś nie kojarzył:
https://www.youtube.com/watch?v=kw3rmNoDO2s
Doskonale kojarzę, ale w filmie dziecko na końcu przeżyło i przejazd czołgiem wygrało - tutaj jest bardziej brutalnie.
Tutaj czołg przejedzie po Tobie 😄
Chyba dowalić dla sprzedawcy 🙂 hah
@koltat e tam
Super, no nie mogłem się doczekać, nareszcie. Allegro zawsze wie jak sprzedawcę uszczęśliwić.
ja się czuję wyróżniony ! wreszcie, ktoś docenił pracę jaką wykonuję za darmo !
@la_nika "Procent zamówień z szybką dostawą - procent zamówień, które kupujący otrzymali następnego dnia kalendarzowego po płatności lub po złożeniu zamówienia za pobraniem"
Mam kilka pytań:
Czyli znowu to sprzedający bedzie odpowiadał za prace firm kurierskich ??? To po co było likwidowac program szybkich dostaw i tworzyc program szybkich wysyłek???
Która firma przewozowa z oferowanych w ramach allegro dostawy ( dopuszczonych jako smart) ma w swoim regulaminie zapisany czas dostawy w 24 h ??
Czyli znowu ktos wymyślił coś zupełnie niezależnego od sprzedających ( gdzie każdy z pośredników ma to .... właśnie tam) i robi sie to wymogiem liczonym do jakości sprzedaży???
Potwierdż czy dobrze rozumiem???
To może idżmy dalej??? I na przyklad za wysyłke w słoneczny dzień przyznajmy 500pkt a za wysyłke w deszczowy odejmijmy 200 pkt od jakości sprzedaży ????? Przeciez to taka sama loteria jak ta czy przewożnik dostarczy przesyłke na drugi dzień czy też jej nie dostarczy. :((
Przepraszam że wylewam żale, wiem że nie masz zbyt wielkiego wpływu na decyzje lecz niestety tak wyglądają te planowane zmiany :(((
@_Likos_to kolejny etap wyrzucania z serwisu małych sprzedawców
allegro szykuje się do otworzenia własnego magazynu z systemem dystrybucji
inpost ostatnio przysłał nam specjalną ofertę dla wysyłających ponad 400 paczek miesięcznie lub więcej z odbiorem przesyłek do godziny 20tej
@RED tylko że problemem nie jest odbiór paczek. Bo to akurat moge ustalić. Lecz ich dostawa przez przewożnika. Zadna z firm ( o ile wiem) nie gwarantuje dostawy na nastepny dzień. Oczywiscie wiele paczek dociera nastepnego dnia lecz gwarancji takich nie ma.
@la_nika i teraz wychodzi na to że: sprzedawca odpowiada za coś na co absolutnie nie ma wplywu.
Wiec o jakiej tu jakości sprzedaży możemy mówić ???????
@_Likos_ przepraszam, że czekasz na odpowiedź! Przesłałam Twoje pytanie do zespołu odpowiedzialnego za te zmiany, aby móc odpowiednio odpowiedzieć na Twoje pytania. Tak jak @msniezek pisał w tym wątku, w tej miarze nie będzie punktów ujemnych.
Punkty będzie można stracić w Numery przesyłek uzupełnione w terminie, więc w tej mierze należy pilnować, aby kupujący otrzymali informację o statusie przesyłki.
Gdy dowiem się czegoś więcej, wrócę do Ciebie z informacją.
@la_nika dziekuje
Ale zdaje sie że to zaczyna sie robić walka z wiatrakami. Staram sie dobrze i szybko obsługiwac klientów lecz takie działania gdzie jestem oceniany za cos na co kompletnie nie mam wpływu tak naprawde zupełnie odbierają motywacje do poprawiania czegokolwiek. Bo i po co ?
Miałem nadzieje że rzetelnośc oceny sprzedaży poprawi sie kiedy allegro wycofało sie z programy szybkich dostaw a wprowadzono program szybkich wysyłek. To było coś na co jako sprzedawcy mieliśmy wpływ, to motywowało do ciągłego myślenia co można zrobić aby było szybciej i lepiej.
Teraz okazuje sie że i tak to wszystko na nic bo kurier zawali, lub klient wybierze przesyłke która jest tańsza lecz doręczana w 4-5 dni zamisat dwóch. Wiec cała praca i staranie i tak na nic. Bo statystyki ibędą w dól.
Po prostu to smutne i tyle.
Podobnie z punktami za Szybkie zwroty wpłat do klientów. Teraz będziemy karani za zwrot kasy bezpośrednio na konto klienta bo przecież takiego zwrotu system nie widzi. Nadal nie mamy porządnych narzędzi do zwrotów, AF wciąż nie można doładować ani zablokować części środków tak jak obiecywano.
@Kaliope_Brzeg wprowadziliśmy zgodnie z deklaracją automatyzację zwrotu wpłat oraz automatyczny zwrot prowizji bez wypełniania wniosku. Możliwość rezerwacji wybranej kwoty w Allegro Finanse, tak jak zapowiadaliśmy, wprowadzimy do końca tego roku.
@la_nika Nie pisz, że zgodnie z deklaracją wprowadziliście możliwość rezerwacji kwoty, bo deklaracja była zupełnie inna.
Wiele wytycznych odbiega od rzeczywistości. W sezonie borykałem się z ilością paczek i inpost nie chciał podstawiać trzeciego busa... Oczywiście ja na tym traciłem w punktach jakości sprzedaży dzwonienie na infolinie i skargi do inpostu nic nie dały.
Witam poco sobie pruć banie tymi statystykami ja wogóle nie zaglądam do tych paneli jakbym miał za mało siwych włosów na głowie przecież to jest chore jeszcze trochę to będą chcieli gwiazdkę z nieba i tylko czekają i patrzą do czego jeszcze się posunie sprzedawca....
Nie będzie punktów ujemnych, tylko brak punktów dodatnich.
A co to kuźwa za różnica.
Kot ma ogon z jednej strony, podpowiadam, gdyby ktoś nie wiedział.