Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W kolejnych miesiącach przebudujemy panel Jakość mojej sprzedaży. Decyzję podjęliśmy w oparciu o wyniki badań, które potwierdziły, że kupującym zależy na otrzymywaniu tanich przesyłek najszybciej jak to możliwe. Nowe miary, które wprowadzimy, wskażą Wam kierunek działań, koniecznych do podjęcia, by poprawić wskaźniki w obszarach dotyczących realizacji zamówień.
Jak zmieni się panel Jakość mojej sprzedaży w październiku 2021
Zaczniemy od dodania nowych miar:
Jeśli Wasze firmy zarejestrowane są w innym kraju i wysyłacie zamówienia z zagranicy, uwzględnimy dłuższy czas dostawy dla miary Procent zamówień z szybką dostawą. Będzie to procent zamówień, które kupujący otrzymali najpóźniej trzeciego dnia kalendarzowego po płatności.
Również w październiku 2021 zmienimy punktację dla miary Numery przesyłek uzupełnione w terminie. Zdobędziecie punkty, jeśli procent zamówień z uzupełnionym w terminie numerem nadania przekroczy 63% (aktualnie jest to 49%). Punktacja będzie wyglądać następująco:
Dodatkowo usuniemy te miary w obszarze Atrakcyjność oferty:
A także zmienimy sposób, w jaki liczymy punkty dla miary Aktywne kanały płatności. Obejmiemy nią sprzedających, których firma zarejestrowana jest w kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W ich przypadku będziemy przyznawać maksymalną liczbę punktów za udostępnienie jednego kanału płatności – PayU.
To nie koniec. Zapowiedź zmian w 2022 roku
Modernizację panelu Jakość mojej sprzedaży będziemy kontynuować jeszcze w pierwszych miesiącach 2022 r. Pojawią się wówczas kolejne miary:
A jestem ogromnie ciekawa jak rozwiążecie sposób oceny sprzedawców - apteki, przeciez nam zabraliście możliwośc posiadania Smarta . Rozumiem oczywiście przyczyny ale jak w takim razie będzie traktowana ta ocena? Wartość zero wpłynie na naszą ocenę jakości, a liczenie tego w ten sposób to szykanowanie pewnej grupy sprzedawców. Więc jak to zostanie rozwiązane?
@AptekaNatolinska Nie możesz. Nic nie możesz, jak większość.
Dlaczego nie rozumiecie jeszcze, dokąd allepstro zmierza.
Nikt Wam niczego nie ułatwi. Twoja jakość sprzedaży jest marna, bo jeszcze próbujesz zarabiać
.
Muszę Cię rozczarować, tu nawet nie chodzi o zarabianie ale o coś zupełnie innego, ale tego głośno nie powiem 🙂
@la_nika hej hej, ja się przypominam, że czekam na odpowiedź juz prawie tydzień.
Czy moje pytanie jest takie bardzo niewygodne, że nie potraficie na nie odpowiedzieć ?????
@AptekaNatolinska Nowa miara poprawia sytuację sprzedających, którzy z różnych względów nie udostępniają bezpłatnej dostawy w ramach Allegro Smart! Punkty można otrzymać również wtedy, gdy zaoferuje się po prostu darmową dostawę.
@nat_not kpisz czy o drogę pytasz? Bo nic innego nie przychodzi mi na myśl.
Przy prowizji sprzedaży 10-15%, kiedy odejmę wasz haracz 11% , wychodzi że mój zysk wychodzi od 2% do UWAGA - 5%. O ile mogę się z trudem, ale zgodzic na 2% to juz wartości ujemne nie wchodzą w rachubę.
Nie stać mnie na dokładanie do waszego interesu, wolę wydać tę kasę na swój własny sklep .
W ten sposób potracicie coraz wiecej waszych sprzedających, szczególnie tych drobniejszych. I nic nie pomogą, wasze akcje typu " wystaw taniej - dostaniesz 500 wyróżnień gratis" , " obniż cenę poniżej 50% zdobędziesz możliwośc 50% opłaty za sprzedaż." . Po sobie widzę, że to już na mnie nie działa, bo za gratisowe wyróżnienia i tak trzeba zapłacić, więc szkoda kasy. Mój asortyment to około 3,5 tys pozycji, z tego tutaj leci zaledwie 10%, reszta przez własny sklep.
A czemu po prostu nie skasujecie dla nas tego punktu w ocenie, przecież to bardzo proste, wystarczy aksjomat : apteka= brak oceny opcji smart.
W gruncie rzeczy zaczyna mnie śmieszyć wasze ustawianie sprzedajacych w zaprzęgu do wyścigu szczurów. I chyba coraz więcej osób sprzedających tu ma coraz mniejszą chęć na ten wyścig.
@la_nika - zadam Ci 1 bardzo proste pytanie.
Czemu służą te miary w panelu sprzedaży?
- Jako kupujący - mnie nie jest to kompletnie potrzebne. Całkowicie wystarcza system komentarzy, żadne inne miary dla kupujących nie są potrzebne. Sugerowałbym raczej na działania w celu uprzątnięcia "syfu" zwanego wyszukiwarką. To jest największy problem dla kupujących - dziesiątki i setki jednakowych ofert wystawianych przez jednego sprzedającego. Wyszukanie w takim przypadku konkretnej rzeczy zaczyna zakrawać z "cudem" - przeglądanie iluś stron z ta sama ofertą jest "chore" i niezgodne z regulaminem Allegro - wizerunek "pod zdechłym psem".
- Jako sprzedający - kompletnie nie rozumiem, czemu one służą. Z tego co widzę to służą tylko dwóm celom:
1. Wprowadzanie restrykcji dla sprzedających, szczególnie tych mniejszych i rzetelnych.
2. Manipulacje w wynikach wyszukiwań "po trafności" - co nie jest zgodne z oczekiwaniem kupującego.
@maxr01 Miary mają na celu podniesienie jakości sprzedaży i utrzymanie jej na wysokim poziomie. Tego oczekują kupujący i chcemy, żeby wysoka jakość obsługi transakcji była standardem w Allegro.
@nat_not Jakoś mi się widzi że jakość obsługi psuje ten wasz produkt pod tajemniczą nazwą -prywatyzacja. Może dokręcając śrubę do granic wytrzymałości wyeliminujecie większość sprzedawców którzy nie będą w stanie dostosować się do tych wymogów a zostaną tylko ci najwięksi ale myślę że będzie ich mało a wasze zyski przez to spadną .
Sęk w tym, że kupujący są zadowoleni z obsługi sprzedających.
Te miary służą jedynie serwisowi Allegro do:
- manipulacji w wynikach wyszukiwania "po trafności"
- "uwalenia" jak największej ilości statusów SS uczciwym sprzedawcom
- promocji dużych (niekoniecznie rzetelnych) firm, które wystawiają po kilkaset tys. aukcji , zaśmiecając wyszukiwarkę i utrudniając zakupy kupującym.
Dodatkowo - program "szybkich wysyłek i dostaw" to jest dyskryminacja sporej części sprzedających. Ktoś, kto to zainicjował i wprowadził żyje chyba w innej "alternatywnej" rzeczywistości. U mnie kurier InPost w poniedziałki odbiera przesyłki nawet o 9:30, w pozostałe dni 10:00 do 12:0.
Jetem główne sprzedawcą na Allegro, ale też dużo kupuję.
Na co zwracam uwagę jako kupujący?:
- komentarze - te negatywne i sposób odpowiedzi na nie przez sprzedającego (pozytywnych nikt ne przegląda)
- czas wysyłki - lecz nie jest to priorytet
Nie interesują mnie żadne inne parametry sprzedaży sprzedawcy - nawet nie mam do nich dostępu. Żaden kupujący nie ma dostępu do statystyk sprzedającego. I nic go to nie interesuje.
Po co są one więc wprowadzane? - przecież kupujący nie widzi tych statystyk.
Czyli podsumowując - służą one jedynie utrudnianiu sprzedaży sprzedawcom.
Jeśli Twoje stanowisko jest inne - proszę, ustosunkuj się do odpowiedzi. Myślę, że do każdej Twojej odpowiedzi będę w stanie przytoczyć kontrargument argumentujący moje stanowisko.
@maxr01 chcemy, żeby na listingach był porządek i usuwamy dublujące się oferty bez względu na to czy sprzedający jest dużym czy małym przedsiębiorcom, ponieważ zależy nam, żeby kupujący łatwo odnajdywali przedmioty, których szukają. Jest to proces, który trwa i który na bieżąco musi być kontrolowany i sprawdzany, dlatego (co zawsze podkreślamy) bardzo doceniamy Waszą pomoc w tym zakresie i wszelkie zgłoszenia wysłane do nas przez przycisk "zgłoś naruszenie zasad" lub innymi kanałami.
W trafności chcemy, aby kupujący łatwo znajdowali oferty, które będą dla nich najatrakcyjniejsze i najlepiej dopasowane, a takie informacje jak dobry kontakt ze sprzedającym czy atrakcyjne warunki dostawy, atrkacyjność samej oferty i jej popularność są dla wielu istotne.
Nie ma już Programu Szybkich Dostaw, a Program Szybkich Wysyłek, wprowadziliśmy, ponieważ to Wy zgłaszaliście nam niezadowolenie z powodu poprzednich warunków. Jutro będziesz mógł zadać pytanie i zgłosić swoje spostrzeżenia na jego temat Ekspertowi z tej dziedziny.
Uważam, że to bardzo indywidualna sprawa na co pojedynczy kupujący zwracają uwagę. Moim zdaniem terminowe odpowiedzi na pytania oraz szybka reakcja na problemy transakcyjne jest również istotna. Jedna z nowych miar czyli szybkie zwroty dla klientów na pewno również będzie miała znaczenie dla kupujących. O atrakcyjności ofert świadczy też szybki czas wysyłki i niektórzy szukają właśnie takich ofert. Albo mając Smart! szukają tylko ofert, w których mogą skorzystać z takiej dostawy.
Kupujący nie widzą dokładnych miar za konkretne elementy, ale to informacje dla sprzedających w jakich obszarach mogą poprawić swoje wyniki, aby ich obsługa kupujących była na jak najwyższym poziomie.
Skoro to wprowadzacie to zatrudnijcie do tego ludzi a nie znowu chcecie żebyśmy wam system poprawiali za darmo , w nagrode dostając, pomysł odrzucony 😉
@la_nika - przepraszam, ale takie żarty z poważnych spraw są chyba nie na miejscu.
Przykładowy listing sprzedającego wystawiającego ok. 250 000 aukcji:
https://allegro.pl/uzytkownik/agdmaster_com?string=silnik%20%20odkurzacza%20zelmer
Silników do odkurzaczy Zelmer jest z 10 modeli + ze 3 zamienniki. Prosto licząc - 13 (złownie trzynaście).
U tego sprzedającego jest ich ponad 600 (słownie: sześćset).
"zgłoś naruszenie zasad" - kiedyś z tego korzystałem. Ale zaprzestałem, to bez sensu. Efekt - mizerny. Przy małych firmach aukcje są usuwane natychmiast (nawet bez powiadomienia sprzedającego, żeby poprawił opis) nawet "hurtowo" po kilkadziesiąt - kilkaset. Przy "dużych" sprzedających to jak "walenie grochem o ścianę". Potrzeba kilku zgłoszeń, czyli monitorowania aukcji, czy coś się z nią dzieje, a kończy się na tym, że zostaje ona zgłoszona na AG i dopiero wtedy usunięta.
Kto ma tyle czasu, żeby się tym zajmować? Dlaczego to inni użytkownicy Allegro mają dbać o zgodność aukcji z regulaminem? - To należy do pracowników Allegro. Niejednokrotnie takie aukcje znajdują się w strefie okazji i innych promocjach, gdzie z "urzędu" mają być weryfikowane przez pracowników Allegro. Sugeruję wprowadzenie jakichś "gratyfikacji" dla osób zgłaszających aukcje. Np. monety, kupony itp. To w końcu jest jakaś praca, odwalana za pracowników Allegro, zabierająca wolny czas.
Od razu sobie odpowiem - to jest niemożliwe. I ze względów finansowych, i ze względów "wizerunkowych", przecież ilość aukcji spadłaby o ok. 50%.
Jak już pisałem - z punktu widzenia kupującego, mam inne podejście do parametru "trafność", całkowicie niezgodne z tym co otrzymuję w wynikach wyszukiwania.
W obecnej chwili służy on jedynie do manipulacji wyników wyszukiwania przez Allegro według własnych zasad. To, co Wy chcecie, to nie jest zgodne z oczekiwaniami kupujących.
Program szybkich wysyłek - to jest dyskryminacja części sprzedawców. Jak mam z niego skorzystać w momencie, gdy kurier InPost odbiera paczki (ok. 90% wysyłek) w godz. od 9:30 do 11:00 ? I nie ma możliwości zmiany tego terminu?
Jedna z nowych miar czyli szybkie zwroty dla klientów - nie wiem dokładnie, ale chyba egzystujecie w jakiejś "alternatywnej" rzeczywistości.
Po pierwsze - łamiecie obowiązujące prawo wymuszając na sprzedawcach szybki zwrot środków za zwrócony towar, wyznaczając krótszy termin niż określa to obowiązujące prawo- celowo to pogrubiłem, o tym za chwilę.
Po drugie - samo to działanie jest niezgodne z regulaminem Allegro i obowiązującym prawem. Sprzedający ma zwrócić kupującemu pieniążki w przypadku gdy ten skutecznie odstąpi od zawartej umowy, czyli wyśle sprzedającemu razem ze zwrotem towaru oświadczenie o odstąpieniu od zawartej umowy. Sam zwrot dokonywany przez formularz Allegro nie ma nic wspólnego z odstąpieniem od umowy (brak takiej informacji w formularzu). Kupujący odsyłają towar np. do wymiany (korzystając z tego formularza) na inny i nie chcą zwrotu gotówki.
Na jakiej więc podstawie Allegro chce wykorzystywać "formularz zwrotu towaru " do tych statystyk uznając go za formularz odstąpienia od umowy?
Same miary są również dziwnie sformułowane. Otrzymuję informację, że kupujący oczekują lepszej jakości obsługi (np. po jednej nie odpowiedzianej w terminie dyskusji, jak i również inne parametry). To również jest jak najbardziej fałszywa informacja - to Allegro oczekuje lepszej jakości obsługi, natomiast zwalanie tego na kupujących to jawny przekręt (obracanie kota ogonem).
@la_nika - Odpisałem wcześniej, ale pominąłem jeszcze 2 bardzo istotne kwestie.
1. Piszesz:
- W trafności chcemy, aby kupujący łatwo znajdowali oferty, które będą dla nich najatrakcyjniejsze i najlepiej dopasowane
- a takie informacje jak dobry kontakt ze sprzedającym czy atrakcyjne warunki dostawy, atrkacyjność samej oferty i jej popularność są dla wielu istotne.
To są dwie kompletnie inne kwestie. Już napisałem, że jako kupujący, wyszukując po "trafności" oczekuję jak najlepszego dopasowania wyników z wpisywaną frazą - to jest normalne logiczne oczekiwanie kupującego. Rozumiem, że sformułowanie "najlepiej dopasowane " dotyczy dopasowania narzuconego przez serwis Allegro w/g własnych kryteriów. Jakie one są - to już wszyscy wiedzą.
2. "Jedna z nowych miar czyli szybkie zwroty dla klientów na pewno również będzie miał znaczenie dla kupujących. (....) Albo mając Smart! szukają tylko ofert, w których mogą skorzystać z takiej dostawy. "
Nie wiem jak to jest u innych sprzedających - więc posłużę się jedynie moimi kontami.
Ponad 90% zwrotów pochodzi z tytułu przesyłek AllegroPaczkomat SMART. Z tego ok. 80% to zwroty dokonane z tytułu zakupów większej ilości przedmiotów jedynie dla darmowej przesyłki SMART.
Pozostałe 20% - to powody:
- nie przeczytanie opisu aukcji - wina leży tylko i wyłącznie po stronie kupującego
- zakup części zamiennej celem naprawy urządzenia metodą : kup, wymień, jak dalej nie działa to znaczy, że jest uszkodzone coś innego, zwróć towar. Tutaj także wina leży tylko i wyłącznie po stronie kupującego.
To są wszyscy "nierzetelni" kupujący, delikatnie mówiąc. We wszystkich tych przypadkach kupujący nic nie traci - wszystkimi kosztami obciążony jest sprzedawca. Koszt obsługi transakcji, koszt zapakowania przesyłki (materiały, koszt pracownika), koszt obsługi zwrotu (w większości kupujący nie zwracają paragonów), wyjaśnianie powodów zwrotu z kupującymi (brak formularza odstąpienia od umowy), brak zwrotu kosztów przesyłki SMART pobranych przez Allegro.
Do tego teraz dochodzą nowe wymagania Allegro - oczywiście jak najbardziej ze wskazaniem dla tej grupy nieuczciwych kupujących, którzy dokonują zakupów i zwrotów z podanych powyżej powodów. To po prostu jest nieuczciwe działanie, faworyzujące nieuczciwych kupujących i mające na celu dodanie kolejnego parametru do manipulacji w wynikach wyszukiwania po "trafności".
Nieuczciwe Allegro faworyzuje nieuczciwych kupujących, proste. Im w to graj, byle by tylko oni zarobili. Ty jako sprzedający masz płacić haracz jak kiedyś na Różyckiego. Kiedy zrozumiecie, że to co było 10 lat temu już nie wróci ? Sam niejednokrotnie dobieram jakieś produkty do smarta, ale robię to świadomie i nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby coś zwrócić tylko dla darmowej wysyłki jednej rzeczy.
Mam podobnie kupujący złożył pilota ze swojego starego i tego co kupił.
Zrobił fotkę że niby taki kupił.
Obsmarował jaki to towar mało rzetelny jest...
Na 40 sprzedanych przedmiotów nie dostałem żadnego pozytywa.
Natomiast JEDEN negatyw od frustrata za przetrzymanie paczki przez INPOST zaniżył mi poziom.
100% racji, postanowiłem wesprzeć bo Allegro robi z nas jednorożców, Yeti czy inne takie dziwolągi. My dużo kupujemy, dużo sprzedajemy, nie tylko tu ale i na konkurencyjnych serwisach. Spójrzmy jak to wygląda na ukochanym przez Polaków tanim serwisie z Azji? dostawa w 24 godziny? :)))))))) a mimo wszystko kupują tam ludzie i to dużo...
Na allegro też kupują z tych chińskich ofert i cierpliwie czekają...
Z tej dużej amerykańskiej księgarni co powoli tworzy swój serwis w PL nikt mi nie przysyła towaru następnego dnia, tam to standard 7 dni dostawa i też ludzie kupują...
Patrzymy na oceny i bierzemy, a czy to będzie jutro czy za tydzień to nic nie zmienia. Czasy się zmieniły, Klienci też się zmieniają, kiedyś szczyt handlu przed świętami był koło 20stego grudnia, dzisiaj to jest przełom listopada i grudnia. Nikt nie czeka do ostatniej chwili.
Kiedyś dostawaliśmy prośbę o szybką wysyłkę powiedzmy 30 razy w msc, dzisiaj to jest może raz w tygodniu, a i tak chodzi im żeby to było w ciągu tygodnia dostarczone. Bo jedyne czego się boją żeby to nie jechało do nich z Chin - bo tyle tego jest na Allegro.
I bardzo nie fajne jest mówienie przez Allegro, że Klienci chcą wszystko szybciej, itd. bo my to też Klienci, też tu kupujemy i nie chcemy szybciej, chcemy realnie!
A terminowe odpowiedzi do Klientów to kolejny chory miernik, jak mam do wyboru w poniedziałek czy mam wysłać szybko i terminowo przesyłki czy np. odpisywać na chińskie oferty zakupu, przesyłane przez Allegro do nas, bez związku z moją sprzedażą, to wybieramy wysyłki no to dostaję za terminowe odpowiedzi. A jak mamy ładne opisy aukcji, to mamy mało zapytań, to wystarczy 1 nieterminowa odpowiedź i po SS. Super miernik! uprzedzając - nie, nie mamy czasu na zgłaszanie tego do Allegro, musimy szybko wysyłać zamówienia!
@Pascon dziękuję za Twoją opinię! Serwisy mają różne sposoby działania i chociaż oczywiście sprawdzamy co słychać u konkurencji to nie porównujemy się do nich. Chcemy być najlepszym portalem dla naszych kupujących i sprzedających, a każdy może dokonać wyboru z jakiego portalu korzysta. Chcielibyśmy, aby wybierali Allegro jak najczęściej, a z naszych badań wynika, że kupującym zależy na szybkiej wysyłce i otrzymaniu szybkiej odpowiedzi na pytanie lub szybkiego rozwiązania dyskusji, dlatego m.in. to sprawdzamy w jakości sprzedaży.
Jeżeli chodzi o terminowe odpowiedzi na pytania to liczymy tutaj czas odpowiedzi na pierwsze pytanie w wątku zadane z poziomu "pytania do sprzedającego". Czy tam otrzymujesz oferty od innych sprzedających?