anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowe miary w panelu Jakość mojej sprzedaży - sprawdź co zmienimy w październiku

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

W kolejnych miesiącach przebudujemy panel Jakość mojej sprzedaży. Decyzję podjęliśmy w oparciu o wyniki badań, które potwierdziły, że kupującym zależy na otrzymywaniu tanich przesyłek najszybciej jak to możliwe. Nowe miary, które wprowadzimy, wskażą Wam kierunek działań, koniecznych do podjęcia, by poprawić wskaźniki w obszarach dotyczących realizacji zamówień.

Jak zmieni się panel Jakość mojej sprzedaży w październiku 2021

Zaczniemy od dodania nowych miar:

  • Procent ofert z Allegro Smart! lub opcją darmowej dostawy - wynik będzie prezentowany w oparciu o aktywne oferty sprzedającego na dzień poprzedni i wyświetlony w procentach. Docelowo przeliczymy go na punkty. 
  • Procent zamówień z szybką dostawą - procent zamówień, które kupujący otrzymali następnego dnia kalendarzowego po płatności lub po złożeniu zamówienia za pobraniem. Weźmiemy pod uwagę zamówienia z ostatnich 30 dni, ale z wyłączeniem ostatniego, ponieważ złożone wtedy zamówienia mogą być jeszcze w drodze do klientów. Wynik wyświetlimy w procentach, a docelowo przeliczymy na punkty. 

Jeśli Wasze firmy zarejestrowane są w innym kraju i wysyłacie zamówienia z zagranicy, uwzględnimy dłuższy czas dostawy dla miary Procent zamówień z szybką dostawą. Będzie to procent zamówień, które kupujący otrzymali najpóźniej trzeciego dnia kalendarzowego po płatności.

Również w październiku 2021 zmienimy punktację dla miary Numery przesyłek uzupełnione w terminie. Zdobędziecie punkty, jeśli procent zamówień z uzupełnionym w terminie numerem nadania przekroczy 63% (aktualnie jest to 49%). Punktacja będzie wyglądać następująco:

  • za wynik 64% otrzymacie 2 punkty,
  • za każdy następny 1% powyżej 64% otrzymacie 2 punkty (maksymalnie możecie zdobyć 70 punktów za 98% numerów przesyłek uzupełnionych na czas),
  • za każdy 1% poniżej 63% odejmujemy 4 punkty (maksymalnie możecie stracić 252 punkty - za wynik 0%).

Dodatkowo usuniemy te miary w obszarze Atrakcyjność oferty:

  • Procent ofert z Allegro Smart!,
  • Procent ofert z wysyłką w 24 godziny,
  • Konto Firmowe,
  • Metody dostawy - dostawa z Allegro.

A także zmienimy sposób, w jaki liczymy punkty dla miary Aktywne kanały płatności. Obejmiemy nią sprzedających, których firma zarejestrowana jest w kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W ich przypadku będziemy przyznawać maksymalną liczbę punktów za udostępnienie jednego kanału płatności – PayU. 

 

To nie koniec. Zapowiedź zmian w 2022 roku

Modernizację panelu Jakość mojej sprzedaży będziemy kontynuować jeszcze w pierwszych miesiącach 2022 r. Pojawią się wówczas kolejne miary:

  • Procent ofert z natychmiastową wysyłką - procent ofert, w których sprzedający udostępniają przynajmniej jedną metodę dostawy z ustawioną godziną wysyłki tego samego dnia (realizowaną w minimum 95% zamówień). 
  • Szybkie zwroty wpłat do klientów - średni czas zwrotu wpłaty do klientów. 

 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
117 ODPOWIEDZI 117

mdrogeria
#21 Demiurg#
  •   Szybkie zwroty wpłat do klientów - średni czas zwrotu wpłaty do klientów. 
  • Jak ten czas  będzie liczony - od odstąpienia od umowy , czy otrzymania przez sprzedajacego przesyłki zwrotnej czy też nadania zwrotu przez klienta??
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mdrogeria czas będzie liczony od momentu odebrania przesyłki zwrotnej przez sprzedającego. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

koltat
#11 Animator#

Super, no nie mogłem się doczekać, nareszcie. Allegro zawsze wie jak sprzedawcę uszczęśliwić. 

-None-
oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

Ilekroć czytam o nowych regulacjach jakości sprzedaży, to przypomina mi się film "Życie jest piękne", w którym ojciec z dzieckiem trafia do obozu i opowiada synkowi, że uczestniczą w grze, jakie są zasady liczenia punktów, a nagrodą jest czołg ;]

Jakby ktoś nie kojarzył:

https://www.youtube.com/watch?v=kw3rmNoDO2s

 

oznacz moderatorów

koltat
#11 Animator#

Doskonale kojarzę, ale w filmie dziecko na końcu przeżyło i przejazd czołgiem wygrało - tutaj jest bardziej brutalnie. 

-None-
oznacz moderatorów

energo-dom_pl
#11 Animator#

Tutaj czołg przejedzie po Tobie 😄

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Chyba dowalić dla sprzedawcy 🙂 hah

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@koltat e tam

Super, no nie mogłem się doczekać, nareszcie. Allegro zawsze wie jak sprzedawcę uszczęśliwić. 

 

ja się czuję wyróżniony ! wreszcie, ktoś docenił pracę jaką wykonuję za darmo !

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@la_nika  "Procent zamówień z szybką dostawą - procent zamówień, które kupujący otrzymali następnego dnia kalendarzowego po płatności lub po złożeniu zamówienia za pobraniem"

Mam kilka pytań:

Czyli znowu to sprzedający bedzie odpowiadał za prace firm kurierskich ??? To po co było likwidowac program szybkich dostaw i tworzyc program szybkich wysyłek???

Która firma przewozowa z oferowanych w ramach allegro dostawy ( dopuszczonych jako smart) ma w swoim regulaminie zapisany czas dostawy w 24 h ??

Czyli znowu ktos wymyślił coś zupełnie niezależnego od sprzedających ( gdzie każdy z pośredników ma to .... właśnie tam) i robi sie to wymogiem liczonym do jakości sprzedaży???

Potwierdż czy dobrze rozumiem???

To może idżmy dalej??? I na przyklad za wysyłke w słoneczny dzień przyznajmy 500pkt a za wysyłke w deszczowy odejmijmy 200 pkt od jakości sprzedaży ????? Przeciez to taka sama loteria jak ta czy przewożnik dostarczy przesyłke na drugi dzień czy też jej nie dostarczy. :((

Przepraszam że wylewam żale,  wiem że nie masz zbyt wielkiego wpływu na decyzje lecz niestety tak wyglądają te planowane zmiany :(((

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_Likos_to kolejny etap wyrzucania z serwisu małych sprzedawców

allegro szykuje się do otworzenia własnego magazynu z systemem dystrybucji

inpost ostatnio przysłał nam specjalną ofertę dla wysyłających ponad 400 paczek miesięcznie lub więcej z odbiorem przesyłek do godziny 20tej

 

 

 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@RED  tylko że problemem nie jest odbiór paczek. Bo to akurat moge ustalić. Lecz ich dostawa przez przewożnika. Zadna z firm ( o ile wiem) nie gwarantuje dostawy na nastepny dzień. Oczywiscie wiele paczek dociera nastepnego dnia lecz gwarancji takich nie ma.

@la_nika  i teraz wychodzi na to że: sprzedawca odpowiada za coś na co absolutnie nie ma wplywu.

Wiec o jakiej tu jakości sprzedaży możemy mówić ???????

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ przepraszam, że czekasz na odpowiedź! Przesłałam Twoje pytanie do zespołu odpowiedzialnego za te zmiany, aby móc odpowiednio odpowiedzieć na Twoje pytania. Tak jak @msniezek pisał w tym wątku, w tej miarze nie będzie punktów ujemnych. 
Punkty będzie można stracić w Numery przesyłek uzupełnione w terminie, więc w tej mierze należy pilnować, aby kupujący otrzymali informację o statusie przesyłki. 
Gdy dowiem się czegoś więcej, wrócę do Ciebie z informacją. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@la_nika  dziekuje

Ale zdaje sie że to zaczyna sie robić walka z wiatrakami. Staram sie dobrze i szybko obsługiwac klientów lecz takie działania gdzie jestem oceniany za cos na co kompletnie nie mam wpływu tak naprawde zupełnie odbierają motywacje do poprawiania czegokolwiek. Bo i po co ?

Miałem nadzieje że rzetelnośc oceny sprzedaży poprawi sie kiedy allegro wycofało sie z programy szybkich dostaw a wprowadzono program szybkich wysyłek. To było coś na co jako sprzedawcy mieliśmy wpływ, to motywowało do ciągłego myślenia co można zrobić aby było szybciej i lepiej.

Teraz okazuje sie że i tak to wszystko na nic bo kurier zawali, lub klient wybierze przesyłke która jest tańsza lecz doręczana w 4-5 dni zamisat dwóch. Wiec cała praca i staranie i tak na nic. Bo statystyki ibędą w dól.

Po prostu to smutne i tyle.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@_Likos_  

Podobnie z punktami za Szybkie zwroty wpłat do klientów. Teraz będziemy karani za zwrot kasy bezpośrednio na konto klienta bo przecież takiego zwrotu system nie widzi. Nadal nie mamy porządnych narzędzi do zwrotów,  AF wciąż nie można doładować ani zablokować części środków tak jak obiecywano.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Kaliope_Brzeg wprowadziliśmy zgodnie z deklaracją automatyzację zwrotu wpłat oraz automatyczny zwrot prowizji bez wypełniania wniosku. Możliwość rezerwacji wybranej kwoty w Allegro Finanse, tak jak zapowiadaliśmy, wprowadzimy do końca tego roku.  

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@la_nika Nie pisz, że zgodnie z deklaracją wprowadziliście możliwość rezerwacji kwoty, bo deklaracja była zupełnie inna.

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/wyp%C5%82ata-z-allegro-finan...

oznacz moderatorów

zagajnik_rosliny
#7 Wielbiciel#

Wiele wytycznych odbiega od rzeczywistości. W sezonie borykałem się z ilością paczek i inpost nie chciał podstawiać trzeciego busa... Oczywiście ja na tym traciłem w punktach jakości sprzedaży dzwonienie na infolinie i skargi do inpostu nic nie dały.

oznacz moderatorów

Piotros1983
#10 Popularyzator#

Witam poco sobie pruć banie tymi statystykami ja wogóle nie zaglądam do tych paneli jakbym miał za mało siwych włosów na głowie przecież to jest chore jeszcze trochę to będą chcieli gwiazdkę z nieba i tylko czekają i patrzą do czego jeszcze  się posunie sprzedawca.... 

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Nie będzie punktów ujemnych, tylko brak punktów dodatnich.

A co to kuźwa za różnica.

Kot ma ogon z jednej strony, podpowiadam, gdyby ktoś nie wiedział.

oznacz moderatorów