anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowe miary w panelu Jakość mojej sprzedaży - sprawdź co zmienimy w październiku

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

W kolejnych miesiącach przebudujemy panel Jakość mojej sprzedaży. Decyzję podjęliśmy w oparciu o wyniki badań, które potwierdziły, że kupującym zależy na otrzymywaniu tanich przesyłek najszybciej jak to możliwe. Nowe miary, które wprowadzimy, wskażą Wam kierunek działań, koniecznych do podjęcia, by poprawić wskaźniki w obszarach dotyczących realizacji zamówień.

Jak zmieni się panel Jakość mojej sprzedaży w październiku 2021

Zaczniemy od dodania nowych miar:

  • Procent ofert z Allegro Smart! lub opcją darmowej dostawy - wynik będzie prezentowany w oparciu o aktywne oferty sprzedającego na dzień poprzedni i wyświetlony w procentach. Docelowo przeliczymy go na punkty. 
  • Procent zamówień z szybką dostawą - procent zamówień, które kupujący otrzymali następnego dnia kalendarzowego po płatności lub po złożeniu zamówienia za pobraniem. Weźmiemy pod uwagę zamówienia z ostatnich 30 dni, ale z wyłączeniem ostatniego, ponieważ złożone wtedy zamówienia mogą być jeszcze w drodze do klientów. Wynik wyświetlimy w procentach, a docelowo przeliczymy na punkty. 

Jeśli Wasze firmy zarejestrowane są w innym kraju i wysyłacie zamówienia z zagranicy, uwzględnimy dłuższy czas dostawy dla miary Procent zamówień z szybką dostawą. Będzie to procent zamówień, które kupujący otrzymali najpóźniej trzeciego dnia kalendarzowego po płatności.

Również w październiku 2021 zmienimy punktację dla miary Numery przesyłek uzupełnione w terminie. Zdobędziecie punkty, jeśli procent zamówień z uzupełnionym w terminie numerem nadania przekroczy 63% (aktualnie jest to 49%). Punktacja będzie wyglądać następująco:

  • za wynik 64% otrzymacie 2 punkty,
  • za każdy następny 1% powyżej 64% otrzymacie 2 punkty (maksymalnie możecie zdobyć 70 punktów za 98% numerów przesyłek uzupełnionych na czas),
  • za każdy 1% poniżej 63% odejmujemy 4 punkty (maksymalnie możecie stracić 252 punkty - za wynik 0%).

Dodatkowo usuniemy te miary w obszarze Atrakcyjność oferty:

  • Procent ofert z Allegro Smart!,
  • Procent ofert z wysyłką w 24 godziny,
  • Konto Firmowe,
  • Metody dostawy - dostawa z Allegro.

A także zmienimy sposób, w jaki liczymy punkty dla miary Aktywne kanały płatności. Obejmiemy nią sprzedających, których firma zarejestrowana jest w kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W ich przypadku będziemy przyznawać maksymalną liczbę punktów za udostępnienie jednego kanału płatności – PayU. 

 

To nie koniec. Zapowiedź zmian w 2022 roku

Modernizację panelu Jakość mojej sprzedaży będziemy kontynuować jeszcze w pierwszych miesiącach 2022 r. Pojawią się wówczas kolejne miary:

  • Procent ofert z natychmiastową wysyłką - procent ofert, w których sprzedający udostępniają przynajmniej jedną metodę dostawy z ustawioną godziną wysyłki tego samego dnia (realizowaną w minimum 95% zamówień). 
  • Szybkie zwroty wpłat do klientów - średni czas zwrotu wpłaty do klientów. 

 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
117 ODPOWIEDZI 117

Pengano
#13 Ambasador#

Przecież to kłamstwo, że nie wpłynie na jakość. Przez ten błąd systemu mam odjęte aż 4 punkty! To pogarsza pozycjonowanie. Mało tego, tracę wiele godzin pracy na sprawdzaniu czy system liczy prawidłowo i na procedury reklamacyjne, które są bardzo uciążliwe i nastawione na zmęczenie i zniechęcanie klienta. Na takim błędzie mogę tracić kilkaset złotych. Dlatego zależy mi żeby to naprawić.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@la_nika czy takie działanie jest zgodne z regulaminem i zasadami allegro?

nie znalazłem na stronach allegro informacji  o wykluczeniach o jakich piszesz

 

oznacz moderatorów

europa89
#10 Popularyzator#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Szybkie zwroty wpłat do klientów

1. Dlaczego mamy być karani dlatego, że klient wypełni formularz zwrotu a w korespondencji / dyskusji w z rękojmi ustalone będzie wymiana towaru na wolny od wad? Proste, że wpłata nie będzie zwrócona

2. Klienci często poprzez formularz zwrotu dokonują wymiany produktu. Oczywiste jest, że wymiana nie powoduje zwrotu wpłaty 

Wymiana przez formularz oszczędza czas na zwrot, kolejny zakup klienta, kolejny przelew i w konsekwencji klient przez 2 dni ma zablokowane środki, a sprzedawca kolejne formalności typu zwrot, korekta anulowanie zamówienia. Aby nie karać sprzedawców za brak zwrotu środków z tych dwóch powyższych przykładów nie można by w formularzu dodać pola wymiana/rękojmia i wtedy pole z numerem konta by się nie pojawiało a tym samym pole to nie liczyłoby się do punktacji?

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Kiedy wreszcie poprawicie katalog allegro żeby produkt był przypisywany do dobrej nazwy a nie wyskakują nazwy z kosmosu, niedługo wystawię aukcję z głośnikiem a katalog allegro napisze że to garnek albo lodówka

oznacz moderatorów

Unitron
#7 Wielbiciel#

Witam

W oststnim czasie widzę coraz większe kłopoty firm spedycyjnych z terminowością odbiorów. Nie ma w tym mojej winy , przesyłki są naszykowane do odbioru i czekają. Monity na infolinii niczego nie zmieniają. Ciekaw jestem w jaki sposób alle gro się do tego odnosi w kwestii czasu dostawy do klienta. Wydaje mi się że zawsze wina leży po stronie nadawcy i będzie to miało wpłąyw na jakość sprzedaży.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A tak że to sprzedający za to odpowiadają, wiele wypowiedzi jest tu na forum, może ten jako przykład: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/nowe-miary-w-panelu-jako%C5%9B%C4%87-mojej...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

 Unitrontak , będzie miało wpływ na jakość sprzedaży , jak trafisz na dodatek na up....o klienta to dostaniesz negatywa , a może i dyskusję otworzy i z muchami w nosie przesyłki nie odbierze ... bo po terminie .Na początek wystarczy strachów , można by więcej napisać na temat , ale ...najważniejsze  DO PRZODU !!!

oznacz moderatorów

biotina_pl
#9 Pomysłodawca#

Wiem, że nie na temat ale jestem już zdesperowany a moderator Allegro nawet zmienia mi temat , żeby chyba jak najmniej osób odpisało. Bardzo proszę !!!!!! o kontakt jeśli ktoś ma do osoby jakiejś decyzyjnej z ramienia Allegro, telefon bądź email. Tylko do osoby która potrafi załatwić coś z poza algorytmu rozwiązań. Biję głową w mur już trzeci miesiąc . Z góry dziękuję.

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Z Bogiem nie możesz gadać jako nędzny robaczek. Projektanci systemu są nieomylni i nie wolno podważać ich świętości, ani zakłócać spokoju. Konsultanci już nieraz mówili, że dzieło najwyższej mądrości tłumaczą rosnące co roku zyski i ilość klientów. Psy szczekają a karawana jedzie dalej. Ja już odpuściłem. Po prostu więcej inwestuję w inne serwisy. Jest teraz realny wybór i bardzo fajnie.

oznacz moderatorów

biotina_pl
#9 Pomysłodawca#

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź bo właśnie chodziło mi o kogoś kto ma doświadczenie. Nigdy nie chciałem opuszczać Allegro ale dziś nie widzę innej możliwości. Możesz mi coś podpowiedzieć jeśli chodzi o inne serwisy. Mówisz głównie o zagranicznych czy jest coś w Polsce ?

 

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Raczej nie można tu zamieszczać reklam konkurencji.

oznacz moderatorów

biotina_pl
#9 Pomysłodawca#

Rozumiem a możesz do mnie na email napisać ? podaję email: [edycja] z góry dziękuję .

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Niestety niewiele pomogę, bo każdy biznes jest inny i trzeba szukać swoich ścieżek. Wiem tylko że w Allegro nie ma możliwości kontaktowania się z osobami decyzyjnymi, ani projektującymi system. Twórcy systemu mają inne priorytety niż dobro Sprzedawców. Zwykle nie naprawiają zgłaszanych błędów logicznych, projektowych, ani dotyczących wygody użytkowania, czy praktyki handlu. Dlatego jest tu masa absurdów irytujących i utrudniających pracę.

oznacz moderatorów

biotina_pl
#9 Pomysłodawca#

Ok dziękuję Ci bardzo ale ręce już opadają więc będę musiał szukać alternatyw.

oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

jedyną sensowną alternatywą jest stworzenie własnego sklepu ale zanim na nim cokolwiek sprzedasz mogą minąć wieki + wymaga to wiele pracy i jeżeli nie zamierasz "iść na całość" tzn. zatrudnić fachowców i konkurować z najlepszymi w branży  to od razu sobie odpuść, zmiana serwisu wg mnie jest bez sensu bo każdy będzie chciał na tobie zarobić a ten największy na świecie, też na literę "A" jest jeszcze większą pijawką niż nasze Allegro tak że zamiast szukać alternatyw  pokombinuj jak być bardziej konkurencyjnym na tym serwisie, który oczywiście nie jest doskonały ale lepszych "dla sprzedającego" raczej nie znajdziesz, bo co z tego że opłaty będą niższe lub nie będzie ich wcale kiedy pies z kulawa nogą tam nie zajrzy  

oznacz moderatorów

biotina_pl
#9 Pomysłodawca#

Ok dzięki za spostrzeżenie , tylko właśnie ja chcę działać z Allegro . Tylko Oni mi cały czas pod górę . Mam płacić np za dług innej firmy co spowodowało blokadę konta. Dużo by opisywać , gdy już wydaje się że po dwóch miesiącach doszliśmy do jakiegoś rozwiązania nie mogę się doprosić o podanie szczegółów ja sprawę załatwić. Teraz to już mam blokadę zablokowanego konta 🙂 Więc chyba sam rozumiesz, że w tym wypadku może człowiek już zrezygnować. A  już najgorsze z tego wszystkiego jest komunikacja z ludźmi załatwiającymi sprawę to szok . 

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Wasze badania że "że kupującym zależy na otrzymywaniu tanich przesyłek najszybciej jak to możliwe." są nic nie warte, bo niewłaściwie zadajecie pytania. Gdybyście w ankietach prawidłowo uświadamiali, że szybko znaczy gorzej i drożej, to większość kupujących zrezygnowałaby z szybkości. To klasyczny trójkąt szybko-tanio-dobrze.

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Allegro i ich ciągłe beznadziejne zmiany, do mnie zamówiony kurier w ogóle nie przyjeżdża, jeżeli przyjedzie jest to święto, najczęściej ja muszę jechać własnym autem i zawozić paczki do punktu i z tego tytułu ALLEGRO I KURIER kasuje pieniądze za wysłanie paczki oraz mam spóźnienia w wysyłce bo punkt pobierze paczkę wieczorem a nada rano, po prostu super. CO BY SIĘ NIE DZIAŁO SPRZEDAJĄCY PONOSI WSZELKIE KOSZTY I ZA WSZYSTKO ODPOWIADA - TO JEST SYSTEM ALLEGRO, TYLKO PATRZEĆ JAK PODNIOSĄ PROWIZJĘ 🙂

oznacz moderatorów