Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W kolejnych miesiącach przebudujemy panel Jakość mojej sprzedaży. Decyzję podjęliśmy w oparciu o wyniki badań, które potwierdziły, że kupującym zależy na otrzymywaniu tanich przesyłek najszybciej jak to możliwe. Nowe miary, które wprowadzimy, wskażą Wam kierunek działań, koniecznych do podjęcia, by poprawić wskaźniki w obszarach dotyczących realizacji zamówień.
Jak zmieni się panel Jakość mojej sprzedaży w październiku 2021
Zaczniemy od dodania nowych miar:
Jeśli Wasze firmy zarejestrowane są w innym kraju i wysyłacie zamówienia z zagranicy, uwzględnimy dłuższy czas dostawy dla miary Procent zamówień z szybką dostawą. Będzie to procent zamówień, które kupujący otrzymali najpóźniej trzeciego dnia kalendarzowego po płatności.
Również w październiku 2021 zmienimy punktację dla miary Numery przesyłek uzupełnione w terminie. Zdobędziecie punkty, jeśli procent zamówień z uzupełnionym w terminie numerem nadania przekroczy 63% (aktualnie jest to 49%). Punktacja będzie wyglądać następująco:
Dodatkowo usuniemy te miary w obszarze Atrakcyjność oferty:
A także zmienimy sposób, w jaki liczymy punkty dla miary Aktywne kanały płatności. Obejmiemy nią sprzedających, których firma zarejestrowana jest w kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W ich przypadku będziemy przyznawać maksymalną liczbę punktów za udostępnienie jednego kanału płatności – PayU.
To nie koniec. Zapowiedź zmian w 2022 roku
Modernizację panelu Jakość mojej sprzedaży będziemy kontynuować jeszcze w pierwszych miesiącach 2022 r. Pojawią się wówczas kolejne miary:
to było "Pytanie o produkt" oferujmy powiedzmy myszki komputerowe, to ktoś pisze, że ma takie myszki taniej, albo inne czy chcemy kupić. Za to straciliśmy pierwszy raz SS. A to jest problem z odpisywaniem - bo oni tak łatwo nie odpuszczają i spamują dalej, a taniej a inne... A też rozumiem, że każdy chce zarobić na rodzinę, dzieci, kredyt, więc nie mam do nich pretensji, taki zawód ale czemu spada mi SS za to? to pewnie nie jest nawet niezgodne z regulaminem, bo może mi wystawić aukcje na taki produkt, a on/ona tylko pyta czy bylibyśmy zainteresowani?
A teraz stracimy za pytanie od Klienta o to czy możemy podesłać kopię dowodu zakupu po około 7 msc od zakupu. Pytanie zadane w weekend, nie odpowiedzieliśmy w poniedziałek(tak tak pakowaliśmy), czy serio tak to powinno wyglądać? czy jak odpowiedzieliśmy we wtorek to świat się zawalił? bo Klient się prawie wzruszył jak dostał ostatecznie tę kopię w środę, bo nie liczył na to i był bardzo wdzięczny za super obsługę, wszyscy szczęśliwi to czemu stracimy SS?
No i trzeba obserwować konkurencję, bo to nie jest tak, że tu liczy się tylko Kupujący. Na przykładzie: czas temu zaczął taki przewoźnik U..., aplikacja taka fajna amerykańska 🙂 pozgłaszali się kierowcy, później pojawił się taki na B... w sumie po co? co on może dać lepszego od wielkiej firmy? dzisiaj u mnie w mieście u przewoźnika na U nikt nie jeździ, bo nie dbał o kierowców, więc jak nie ma tam aut to po co mi jako Kupującemu usługę taki dostawca? a w firmie B jest duuużo aut, dużo kierowców i dużo Klientów.
No i na Allegro moim zdaniem najważniejsza jest jakość Sprzedających, jakość towaru, jakość obsługi a nie wszystko "już, now, teraz" a jak będą dożynani, to niestety najmądrzejsi i najlepsi pójdą zarabiać gdzieś indziej, inne platformy, wygodne etaty - takie prawa rynku. Bo liczba Sprzedających i ofert może cały czas rosnąć, ale jacy to będą Sprzedający i oferty - to już druga sprawa...
Dyskusje - dzięki za stworzenie/promowanie tego "pytania o zakup", zmalała liczba bzdurnych dyskusji, ale cały czas zdarzają się dyskusje o "nie dostałem faktury" mimo, że jest podpięta FV na Allegro, na to też odpowiadamy, to też zajmuje czas, a nie całkiem czuję, że to powinno być po mojej stronie. Wprost: uważam, że to Allegro powinno botem czy inny sposobem blokować takie pytania i dyskusje.
@Pascon bardzo dziękuję za Twoją opinię! Nasze boty odpowiadają na coraz więcej zapytań i wciąż je udoskonalamy, żeby mogły Was jak najbardziej odciążać. Cieszę się, że to doceniasz! Czasu odpowiedzi nie liczymy w soboty, niedziele i dni wolne od pracy, ważne jest też to, że liczy się odpowiedź na pierwsze zadane pytanie w wątku, czyli jeśli otrzymasz propozycję zakupu np. myszki, wystaczy, że odpiszesz "nie dziękuję", a czas odpowiedzi na kolejne wiadomości zadane w tym samym wątku od kupującego nie będzie już liczony.
Siemka.
Nie czytam nawet wątku do końca. Zatrzymałem się na tym beznadziejnym poście.
Jesteście w Polsce największym portalem. Konkurencja nikła - byłaby lepsza, gdyby nie nadmierna "pazerność" na starcie.
Trochę z faktów rozwoju Allegro.
"Chcemy być najlepszym portalem dla naszych kupujących i sprzedających " - no, chyba teraz przesadzacie. Nigdy tak nie było ani nie będzie. 20 , 15 la temu to był portal sprzedających. Sprawa jest jasna i prosta - po prostu chodzi o zyski, jak w każdym korpo..
Allegro budowało portal z planami - czego brak obecnej konkurencji .
Najpierw był budowany rynek sprzedawców - chyba każdy sprzedawca z tego okresu pamięta te czasy . W ramach różnych programów koszty sprzedawcy firmowego na ALL były bardzo nike przy prowizjach niższych co najmniej połowę.
Badania All i obecne statystyki, to czysta fikcja.
Dokonując zakupów - kompletnie nie zwracam uwagi już na status SS - jego utrzymanie nie jest już w żaden sposób związane jakością obsługi klienta. Dla Allegro liczy się jedynie czas wysyłki- najlepiej natychmiast po zakupie - i tak robią duże firmy. Chlast - naklejka na opakowanie i towar do wysyłki. I przychodzi uszkodzony.
Mniejsza firma , towar droższy o kilka zł , ale to wg. Allegro nie jest oferta atrakcyjna, gdyż cena (wg Allegro) jest za wysoka i nie jest atrakcyjna dla kupującego. Zabezpieczenie towaru na czas wysyłki ma wprost proporcjonalnie do jego ceny.
Niestety - ze względu na pazerność kupujących jest taki obłędny trend:
Liczy się cena...s
Kilka zł to dla kupujących jest czasem wręcz "monstrualna" kwota.
Dlaczego tutaj są tylko możliwe oceny, w sumie jedna " łapka w górę" ? Czyżbyście się obawiali milionów "łapek w dół" jako ocenę Waszych ( moderatorów ) odpowiedzi ?
A co z firmami które sprzedają produkty wykonywane na indywidualne zamówienie (koszulki, odbitki, różnego rodzaju nadruki, itp.)? Tu jest potrzebny czas na produkcję, a czasami też oczekiwanie na potwierdzenie projektu przez klienta.
Pewnie dla allegro jest to tak mały % obrotu, że nie warto się nad nim pochylać.
Moi klienci hurtowi zaczynają handel na tym drugim portalu i słyszę opinie że zaczyna się tam ruszać. Mam też opinie że allegro jest "niepewne" i z dnia na dzień możesz dostać blokadę, wszyscy zaczynają główkować i szukać alternatywnych kanałów sprzedaży. Jak zacznie się taka ucieczka sprzedawców to oferta towarowa też będzie coraz uboższa. Już wielu przedmiotów które tu kupowałem nie ma na allergo.
@wabos_pl W tej chwili nie mamy dobrego rozwiązania tej kwestii. Pozostaje jedynie pamiętać, że wszyscy sprzedający, którzy wykonują towar na zamówienie, są w podobnej sytuacji. Oznacza to, że w ramach tej grupy miara dotycząca szybkiej dostawy nie ma wpływu na konkurencyjność.
@nat_not A jaki problem dodać jakiś parametr tak jak jest Nowy, Używany, Powystawowy ... i dodać "Na indywidualne zamówienie" - i liczyć to osobno lub nie brać pod uwagę - przy okazji takie coś nie wymagało by EAN-u do tego całego katalogu bo niby jaki EAN ma być za usługę??
Rozwiązanie jest zawsze, kwestia tylko chęci drugiej strony. Mamy XXI wiek.
Pozostaje jedynie pamiętać, że wszyscy sprzedający, którzy wykonują towar na zamówienie, są w podobnej sytuacji.
Gratuluję poczucia humoru
ale reklamą serwisu to nie jest
Taką samą odpowiedź dostałem na zgłoszenie błędu, że system wadliwie ocenia jakość pracy sprzedawców dłuższych przedmiotów, nie wchodzących w paczkomat. Allegro zamiast naprawić błąd odpisało, że błędne rozwiązanie jest dla wszystkich jednakowe, więc będzie Pan zadowolony. Tyle że to nieprawda. W danym dziale różne proporcje mogą być.
Powołam sobie na puszczy, co mi szkodzi...
Czego chcą kupujący?
Zamiast wydawać góry siana na specjalistów od przerabiania ankiet w wykresy, zapytajcie jednego, dowolnego specjalistę od psychologii konsumenta. Nie musi być profesor, w miarę ogarnięty doktorant wystarczy.
Ów doktorant odpowie wam krótko: konsumenci zawsze chcą więcej.
Konsumenci błyskawicznie przyzwyczajają się do nowych, lepszych dla siebie standardów, uznają je za normę i żądają jeszcze lepiej, szybciej i taniej. Jak dzieci, które chcą tyle cukierków, ile dostaną - i jeszcze pięć deka.
Wy powinniście być jak rodzice i umieć powiedzieć "dosyć!". Postawić granicę. Niestety nie umiecie, dlatego Allegro zmierza w stronę szalonych pomysłów Jeffa o rojach dronów z paczkami - albo w stronę bandy cymbałów, dostarczających w Warszawie zakupy w kwadrans od zamówienia.
W takim tempie za dwa lata pojawi się nowa miara jakości sprzedaży - procent zamówień teleportowanych do klientów. I informacja dla sprzedawców: kto nie teleportuje, ten nie je...
Uwielbiam Twój sposób przedstawiania całej tej [edycja] Allegro. Bo to, że się z nim zgadzam nie ulega wątpliwości.
Bardzo bym chciała odpowiedzieć na Twój post, ale po tygodniu od jego zamieszczenia trochę się boję😂🤣😂
😂😎
Kasiulka, u made my day. lepiej tego bym nie ujął.
Nie zdają sobie sprawy ile pieniędzy płacą za te wszystkie ulepszacze w które obrosło Allegro. Dlatego serwisy pozbawione tego ciężaru, jak młode Allegro sprzed 20 lat, są wprost cudowne. Jak powiew świeżego powietrza.
Ciekawe 🙂 Jak to będzie liczone 🙂 W naszym sklepie sytuacje mamy taką że przychodzi weekend i na naszych ofertach pojawia się informacja dostawa w środę i wszystkie oferty lecą w dół na pozycjach. W niedzielę mija godzina 24 i pozycje powracają termin dostarczenia to Wtorek. Brak logiki w tym wszystkim. Serwis twierdzi że powinniśmy zadbać aby w poniedziałek kurier szybciej od nas zabierał paczki 🙂 a on to robi tak jak w każdy inny dzień i paczki są normalnie dostarczane. Można śmiało powiedzieć że sklep w weekendy jest wyłączony ze sprzedaży.
Nie żebym się reklamowała, ale poczytaj tutaj:
Udało się wyszarpać informację, że termin faktycznej realizacji zamówień weekendowych jest liczony odrębnie od terminu realizacji zamówień złożonych/opłaconych w dni robocze. To znaczy - jest liczony odrębnie w polu "przewidywana dostawa", bo w jakości sprzedaży nie. Przy dużej sprzedaży nie zauważa się tego - ale jeśli masz relatywnie niewiele zamówień, to jedno czy dwa opóźnione mogą sprzedać tęgiego kopa...
Też to przerabiałem, dopytywałem czemu nasze oferty są gorsze. Mimo, że 100% przesyłek wychodzi od nas w poniedziałek (weekendowe zawsze jako pierwsze są pakowane) - ba nawet zawozimy je na inpost sami (wprost na sortownię!) więc nie ma znaczenia czy kurier odbierze czy nie. W niedziele sytuacja jest identyczna. Jesteśmy gorsi od konkurencji bo ... ktoś sobie tak wymyślił oznaczenia naszych ofert, że dostawa "za rok" a nie na wtorek 🙂
Odpowiedź z Allegro była mniej więcej taka, że to dla naszej ochrony bo dużo paczek nadajemy i klienci mogli by nie dostać jej na czas 😄 Tylko wtedy nie oznaczali byśmy przesyłek w poniedziałki gwarancją do XX:XXX godziny a oferty oznaczyli byśmy jako wysyłka w 2 dni a nie 1 🙂 a w statystykach mamy terminowość od miesięcy 99% ! 🙂
Za to w poniedziałek od 0:00 pojawia się kup do XX:XX dostawa we wtorek 🙂 \
Allegro ma chore tabelki.
Wysyłka tego samego dnia i jestem na szarym końcu w wynikach wyszukiwania.
Ktoś kto handluje pilotami dał komuś co potrzeba (prowizja) i Allegro promują takiego.
Niech w końcu zostanie z tym swoim sklepem i EAN-Ami które musimy wyszukiwać za nic.