Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W kolejnych miesiącach przebudujemy panel Jakość mojej sprzedaży. Decyzję podjęliśmy w oparciu o wyniki badań, które potwierdziły, że kupującym zależy na otrzymywaniu tanich przesyłek najszybciej jak to możliwe. Nowe miary, które wprowadzimy, wskażą Wam kierunek działań, koniecznych do podjęcia, by poprawić wskaźniki w obszarach dotyczących realizacji zamówień.
Jak zmieni się panel Jakość mojej sprzedaży w październiku 2021
Zaczniemy od dodania nowych miar:
Jeśli Wasze firmy zarejestrowane są w innym kraju i wysyłacie zamówienia z zagranicy, uwzględnimy dłuższy czas dostawy dla miary Procent zamówień z szybką dostawą. Będzie to procent zamówień, które kupujący otrzymali najpóźniej trzeciego dnia kalendarzowego po płatności.
Również w październiku 2021 zmienimy punktację dla miary Numery przesyłek uzupełnione w terminie. Zdobędziecie punkty, jeśli procent zamówień z uzupełnionym w terminie numerem nadania przekroczy 63% (aktualnie jest to 49%). Punktacja będzie wyglądać następująco:
Dodatkowo usuniemy te miary w obszarze Atrakcyjność oferty:
A także zmienimy sposób, w jaki liczymy punkty dla miary Aktywne kanały płatności. Obejmiemy nią sprzedających, których firma zarejestrowana jest w kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W ich przypadku będziemy przyznawać maksymalną liczbę punktów za udostępnienie jednego kanału płatności – PayU.
To nie koniec. Zapowiedź zmian w 2022 roku
Modernizację panelu Jakość mojej sprzedaży będziemy kontynuować jeszcze w pierwszych miesiącach 2022 r. Pojawią się wówczas kolejne miary:
Jakość nie jest naliczana prawidłowo. "Procent zamówień z szybką dostawą". Zawini Kurier - obrywa Sprzedawca. Kurier powinien mieć oddzielną ocenę.
@Pengano, jako sprzedawca to Ty decydujesz, jakich przewoźników udostępniasz w swoich ofertach. Jeśli nie jesteś zadowolony ze współpracy z konkretnym przewoźnikiem, zachęcam Cię do ustalenia korzystniejszych dla siebie warunków dostawy.
Nie przeczytała Pani uważnie. To o czym Pani pisze jest uwzględnione w kategorii "Procent zamówień z szybką dostawą". Tak, tu obrywam za nieudolnego Kuriera.
Natomiast nie ma zgody na fałszowanie tego czy wysłałem terminowo czy nieterminowo. Wypruwam żyły, pracuję w nocy, żeby paczkę wysłać natychmiast, a jestem karany za to że kurier nie wyjął paczki z paczkomatu i to podwójnie - w dwóch kategoriach oceny. Nigdy się na to nie zgodzę, zwłaszcza, że Allegro ma dostęp do śledzenia i widzi, że wysłałem terminowo.
Jeśli chcecie oszukiwać, to nazwijcie prawidłowo tą kategorię. Ona nie liczy terminowego wysłania, tylko liczy czy Kurier wyjął paczkę terminowo z paczkomatu. Tak to nazwijcie. Terminowość Kuriera, a nie terminowość Sprzedawcy.
@Pengano, paczkomaty obowiązują odpowiednie godziny graniczne - jeśli do tego czasu umieścisz paczkę w paczkomacie, przewoźnik zobowiązuje się ją odebrać i nadać. Jeśli nadasz przesyłkę przed godziną graniczną, a kurier nie odebrał jej mimo to, taką sytuację należy zareklamować przewoźnikowi. Możesz również zgłosić taką sprawę nam i podać numery zamówień - jeśli przewoźnik przyzna, że wina leży po jego stronie, wykluczymy te zamówienia z jakości sprzedaży.
Znów odwalać robotę za was?
Przecież widać o której wkładamy paczki do automatów.
Widać ile leżą w ścianie.
I karać nas z tego tytułu?
Bo? Bo kurier zapił? I paczka leży 24 godziny w automacie?
Przykład? Mój ostatni negatyw.
Ta odpowiedź urąga ludzkiej inteligencji i zdrowemu rozsądkowi.
Pani Moderator, proszę uściślić, jak wyobraża Pani sobie winę Sprzedawcy, jeśli włożył paczkę do paczkomatu terminowo przed godziną graniczną, a kurier wyjął ją dopiero następnego dnia? Czym Sprzedawca mógł spowodować bark przyjazdu Kuriera? Przebił mu oponę, zagrodził paczkomat własną piersią jak Rejtan, czy może użył super kleju do zaklejenia skrytki? Fakty są takie: po nadaniu w paczkomacie Sprzedawca nie ma wpływu na dalsze losy paczki.
Przewoźnik nie musi przyznawać, że wina leży po jego stronie. Dane ze śledzenia jednoznacznie na to wskazują. Proszę nie traktować ludzi jak głupków, takimi pokrętnymi tłumaczeniami. Jeśli tak Wam każą pisać, to powinniście jako Moderatorzy protestować, bo wychodzicie na ..., bez urazy.
Allegro musi bezwzględnie uznawać terminowość, jeśli Sprzedawca włożył paczkę do paczkomatu terminowo. Nie ma żadnego ale. Doskonale wiecie, że Inpost rozpatruje reklamacje dokładnie 30-tego dnia od złożenia. Działacie więc na zwłokę, podając szalone argumenty, aby u Sprzedawców widniały wadliwe statystyki przez cały miesiąc, aż do przeterminowania. To złośliwe działania na szkodę Sprzedawców, czyli Waszych Partnerów i dobroczyńców.
Co istotne: Nie wykluczycie takiej paczki ze statystyk, tylko macie ją uznać za terminowo nadaną!!! Jeśli będziecie złośliwie [edycja] statystyki, to Sprzedawcy będą wycofywać z Allegro płatne reklamy Ads i wyróżnienia. Ja tak robię w proteście. Gdy Allegro [edycja], szukam także innych kanałów sprzedaży i tam przenoszę środki reklamowe. Płacimy tysiące złotych, więc oczekujemy minimum profesjonalizmu i natychmiastowej naprawy takich błędów.
@Pengano, w interesie obydwu stron jest to, aby klient dostał swoją przesyłkę jak najszybciej.
Właśnie to zaważyło na tym, jak liczymy, że paczka została nadana w terminie. Nie mamy danych, które pozwalałyby nam monitorować godziny graniczne dla każdego paczkomatu. Dlatego właśnie liczy się to, że przesyłka została tego samego dnia wyjęta z paczkomatu, a nie w nim umieszczona. Z paczki czekającej przez noc na odbiór nikt nie ma żadnych korzyści.
Żadne tłumaczenie. Jeśli nie macie danych, przyjmujecie wariant najbardziej niekorzystny dla Sprzedawcy z Waszej tabeli: https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/godziny-graniczne-nadawania-przesylek-u-przewoznikow-w-ramach-a...
Każda paczka nadana przed 13:00 do paczkomatu musi być uznana za terminowo nadaną, nawet jeśli kurier wyjął ją następnego dnia. Proszę przestać [edycja] Sprzedawców i [edycja] terminowość nadania.
To jakby sąd orzekł: Nie wiemy czy Pan jest przestępcą, ma Pan stuprocentowe alibi, ale wsadzimy Pana do paki, bo w interesie wszystkich jest, aby przestępcy siedzieli w pace. To jest codzienna logika Twórców Allegro. Co zamierzacie z tym zrobić?
@Pengano, przykro mi, że tak sądzisz. Nie widzę analogii między więzieniem, a Allegro.
Analogią jest stosowanie kary, mimo braku przewinienia i mimo jasnych dowodów na niewinność w postaci śledzenia paczki. Zaraz Pani napisze, że nie ma punktów ujemnych, a ja odpiszę, że brak punktów dodatnich jest tym samym co punkty ujemne.
Będziemy się tak sprzeczać czy naprawicie błąd?
@Pengano, w naszej ocenie nie jest to błąd, tak działa mechanizm. W poprzednich wiadomościach opisałam Ci jego założenia. Natomiast chętnie przyjrzymy się każdemu pomysłowi usprawnienia zgłoszonemu w zakładce Zgłoś swój pomysł. Pomysły z największą liczbą głosów rozpatrzy Allegro.
Rozmowa wyglądała jak ze ślepym o kolorach:
Ja: 2+2=4, ale Allegro sądzi że to 5
Moderator: My liczymy że to będzie 5
Ja: Ale przecież to niepodważalnie 4 i są na to dowody
Moderator: Proszę zgłosić pomysł, aby uznać że 2+2=4, może rozpatrzymy
No niestety, ale to jest rozmowa nie na argumenty, nie na logikę, nie na dowody.
Za jawne [edycja] przy ocenach terminowości pozostaje mi więc ukarać Allegro nie wykupowaniem żadnych reklam ani wyróżnień i szukanie bardziej uczciwych kanałów sprzedaży. Stracicie kilka tysięcy złotych na rzecz konkurencji za tą nieuczciwość. Proste i logiczne. Taką logikę zrozumiecie z całą pewnością.
Serdecznie pozdrawiam 🙂
Fajne memento padło dziś w kontekście awarii Facebooka: "Był konflikt interesów pomiędzy tym, co było dobre dla użytkowników, i tym, co było dobre dla Facebooka i Facebook przez cały czas wybierał działanie z korzyścią dla siebie". Robicie dokładnie ten sam błąd. Moderatorzy jedynie perfumują szambo, które cały czas wybija i w końcu spowoduje dużą katastrofę. Użytkownicy, którzy są z Allegro od 20 lat przestają znosić tak podłe traktowanie. Nie naprawiacie żadnego z dziesiątek zgłaszanych poważnych błędów.
@mr_oma Maja miałem już paczkę włozoną do paczkomatu w czwartek i wyjętą z niego w poniedziałek. Dziekuję dobranoc.
A ja miałęm paczki nadawane w centrali Inpost do 18.00 (jak mówi napis na centralki paczki dostarczone do 18.00 zostaną wysłane tego samego dnia) odebrane przez klienta o 11.00 następnego dnia po nadaniu
i Allegro rozkminiało to 6 miesięcy po czym ...
ZMIENIŁO DEFINICJĘ NADANIA na przeskanowanie przez kuriera
(paczki na centarali były skanowane ale do wewnętrznego ichniejszego użycia - było to widoczne w managerze inpost)
Podsumowując wg Allegro nadałem paczkę w Rzeszowie o godz. 7.00 a klient odebrał ją tego samego dnia o 11.00 w Gdańsku - Pokręcona Logika Allegro - nawet **piiip**olino nie jest takie szybkie a ja qwa (lubię kaczki) potrafię
Co na to Inpost - nie mógł Pan nadawać w centrali bo jest nieczynna z powodu pandemIi (MIAŁEM I MAM JESZCZE WSZYSTKO NAGRANE ŁĄCZNIE Z ZOOMEM KAŻDEJ ETYKIETY)
i KOP SIĘ Z KONIEM
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
...są 3 rodzaje kłamstw: małe kłamstewka, wierutne kłamstwa i najgorsze:
STATYSTYKI...
Rozumiem że w procentach zamówień z szybka dostawa czyli tych dostarczonych następnego dnia KALENDARZOWEGO nie beda liczone zamówienia np z soboty oraz te złożone po 20:00 gdzie nie jest możliwa dostawa następnego dnia kalendarzowego? To jest chyba dość oczywiste ponieważ inny mechanizm świadczył by o pewnych kłopotach intelektualnych wprowadzającego zmiany?
Nawet zamówienia po 20:00 są liczone. Najlepsi Sprzedawcy jadą przecież całą noc autem i zawożą paczuszkę choćby w Bieszczady.
Chcecie, żeby dbać o jakość i terminowość, a totalnie zniechęcanie i podcinacie skrzydła. Wkładam masę pracy i wysiłku, aby wysyłać zawsze terminowo. W statystykach znalazłem błąd, bo paczka wysłana super terminowo, została wadliwie uznana za nieterminową. Wystąpiłem z reklamacją i Inpost uznał, że nie ponoszę żadnej winy za opóźnienie transportu. Poprosiłem więc Allegro o naprawienie statystyk, a dział techniczny odpowiedział, że nie skorygują wadliwego wpisu, bo zbyt mało jest takich błędów. Ręce opadają. Każdy udowodniony błąd w statystykach powinien być bezwzględnie naprawiony!
@Pengano zapoznałam się z Twoją korespondencją z nami.
To zamówienie lub jego wykluczenie w żaden sposób nie wpłynie na Twoją jakość sprzedaży, a finalnie liczy się końcowa ocena. Dlatego zespół jakości podjął decyzję o niewykluczeniu tego zamówienia z oceny jakości sprzedaży.
Rozumiem, że może to być dla Ciebie irytujące, ale Twoja ocena to wciąż "super" i wykluczenie tego zamówienia niczego by nie zmieniło. Gdyby było inaczej i takie zamówienie, które zostało później wysłane z winy przewoźnika lub kupującego, wpłynęłoby negatywnie na jakość sprzedaży, decyzja byłaby inna.