anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

OCENA SPRZEDAWCY I KUPUJĄCEGO

ewaneta
#10 Popularyzator#

Witajcie, czy ktoś pomoże mi zrozumieć, dlaczego Allegro odebrało możliwość oceniania Kupującego? W obecnej sytuacji wygląda to tak, że Kupujący może wszystko, nie musi niczego udowodnić i może zrobić ze Sprzedawcą co mu się podoba, a Sprzedawca nie może nic, nie ma żadnej szansy obrony (bo chyba nikt nie wierzy w te odpowiedzi na negatywny komentarz, że to cokolwiek zmienia). 

Miałam sytuację, że Pani kupiła u mnie kurtkę, zjechała mnie od góry do dołu, że kurtka to szmata i mam jej zwrócić 60 procent ceny, albo wystawi mi negatywny komentarz. Zwrotu dokonać nie chciała. Pieniędzy nie zwróciłam, komentarz się pojawił, a Pani sprzedała kurtkę (również na Allegro), za dwa razy wyższa kwotę pisząc, że jej stan jest bardzo dobry. Zrobiłam screeny, wszystko udokumentowałam, wysłałam do Allegro. I co? I nic. Komentarz został, a Pani nadal może uprawiać swoje praktyki i nic jej nie grozi. Ma się świetnie, wiem bo obserwuję. 

Wśród całej rzeszy normalnych Kupujących ciągle trafiają się tacy, którzy nie umieją czytać, liczyć, nie umieją obsłużyć rzeczy, którą kupili, albo po prostu mają zły dzień i trafił im się ktoś na kim mogą się wyżyć. Mogą napisać co im przyjdzie do głowy, bujdę wyssaną z palca. Wiem, można sobie iść do sądu, ale przepraszam bardzo: czas i koszty zabijają. 

Pamiętam czasy, gdy Kupujący też byli oceniani i sporo było takich, którzy mieli całą masę negatywów. Można było ich zablokować, albo nawet na starcie - w przypadku licytacji - odrzucić. Było jakieś narzędzie do weryfikacji. Teraz nie ma nic. Kupujący to Bóg i jak nie chcesz mieć negatywa od "rodzynka", to musisz mu zapłacić. 

O co chodzi? Ktoś wie, czemu tak się stało? 

oznacz moderatorów
175 ODPOWIEDZI 175

konto zamknięte
Nie dotyczy

To co piszesz to nie jest nieuczciwość, tylko przywiązanie do marki 🙂
Ja się nie dostosuję, bo jestem prywatnym sprzedawcą 😄

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@mdrogeria Ale głupoty piszesz Klient ma codzienne kupować od ciebie bo marka czy co !!

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@LEW433, bo tomka 😛

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria 

Nikogo nie trzeba hołubić ani wchodzić mu w zadek. Nie na tym polega handel. Handel znalazł inną "metodę na klienta" 😛 Psychomarketing.

Zresztą handlowcy od dawna przestali interesować się tym, czy klient wróci. Ma kupić i najlepiej "spadać" nie wracając z reklamacją.

W sklepach stacjonarnych psychomarketing rozpoczyna się od samego wózka, który ma sprawiać, że jest pusty, po ułożenie alejek, stolików z towarem, o które masz się potykać, ułożenie towaru na półkach, promocje, które często nimi nie są. Błędne ceny na półce, a przy kasie itd. itp.

Uczciwość i zdrowa konkurencja powinny być kluczem do sukcesu, a nie przebiegłość i wyrafinowanie, czy budowanie swojego pozornego szczęścia na nieszczęściu i chorobie innych, co ma dziś miejsce z maskami, rękawicami jednorazowymi i środkami dezynfekującymi. Z tym porządku nie robi ani rząd (bo ma to totalnie w nosie) ani Allegro, bo nie ogarnia kuwety.

Jeśli kupuję regularnie dany towar i widzę, że sprzedający ma go w dobrej cenie, obsługa jest wzorowa, to chętnie do takiego sprzedawcy wracam. 

Jest prosta zasada - za darmo umarło.

Nikt Ci niczego za darmo nie daje. Nawet, że Allegro trzeci miesiąc z rzędu daje wszystkim Smarta, to nie robi tego, bo ma gest; jest chojny.

Właściciele tego serwisu chłodno kalkulują - widzą w tym interes, że koronawirus wywrócił wszystko do góry nogami, a sprzedaż internetowa znacznie wzrosła, bo większość ludzi nie chodzi do sklepów, tylko zrobi zakupy wygodnie w domu.

Wiola
oznacz moderatorów

terazauto
#13 Ambasador#

polać Ci.

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@mdrogeria 

"podatki płacisz i nie marudzisz bo musisz , to samo"... Naprawdę uwielbiam takie porównania. Jak gdzieś jest źle, to tutaj też może, pogódź się z tym... Heh… 

Płacę Allegro prowizję, i to nie małą (jak dla mnie) i oczekuję pomocy, kiedy ktoś narusza moje dobre imię kłamiąc (co jest ewidentne, udokumentowane). Tyle. Albo aż tyle. Ja rozumiem, że nikt z obsługi nie jest w stanie stwierdzić, jaki jest stan przedmiotu i tego nie wymagam, ale są sytuacje ewidentne i tu kto wie - może gdyby nie to, że pracownicy się obijają i mają gdzieś, co jest napisane w wiadomości, to może by ten komentarz usunęli. Albo odgórnie mają zlewać każdą prośbę o pomoc od Sprzedającego. Nie wiem jak to naprawdę jest. Ciekawe... 

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria 

Allegro funkcjonuje dzięki NAM WSZYSTKIM! Żyje dzięki sprzedawcom i kupującym.

Mam nadzieję, że dzięki Ąmazon, który jest popularny na całym świecie Allegro zejdzie na ziemie z wygórowanymi prowizjami i zapędami monopolisty na polskim rynku.

Ustanowienie prowizji od kosztu wysyłki to już chwyt poniżej pasa.

Jak długo ludzie mogą zaciskać zęby i pokornie znosić, co "serwuje" im serwis? Gdyby ludzie mieli dokąd pójść to by poszli. Część opuszcza serwis otwiera sklepy internetowe, bo nie jest w stanie udźwignąć takich kosztów.

Uważasz, że wszystko, co robi serwis jest fair?

Wiola
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Prawdziwy Janusz, Klient z Polszy chciałby najlepiej by mu taxi pod drzwi za free podjechało, zapłacić 50gr/km, mieć 90% zniżek.. ale zarabiać najlepiej 50,000zł/mies, dostawać 500+, 1200+, Senior+, Dupson+, Kibic+, Canal+, Smart Allegro za free..

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@konto zamknięte 

Co proponujesz w zamian? Kupujący ma błagać Pana Sprzedawcę, żeby raczył mu wysłać zamówiony i opłacony z góry towar? A jeśli Łaskawy Pan w końcu wyśle towar, to co ma zrobić kupujący-niewolnik? Zwykłe podziękowania wystarczą, czy trzeba przesłać jakiś materialny dowód wdzięczności?

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:79179573, nie, zwykłe podejście jak człowiek do człowieka, nikt niczego nie wymaga, jest uczciwy, w razie opóźnienia tydzień uznaje, że jesteśmy tylko ludźmi i mamy prawo przeoczyć paczkę. Używamy słów proszę, dziękuję, przepraszam 🙂

oznacz moderatorów

Client:42183257
#8 Zapaleniec#

A słowa od sprzedającego "Ja Cie ch...u znajde mam Twój adres, buraku **piiip**ny ..." było tego dużo więcej. A wszystko przez to ze ośmieliłem sie negatywnie skomentować kontakt ze sprzedającym.

W ofercie wyraźnie napisane  wysyłka w 24h

Towar zamówiony i opłacony 13 maja o 22.58 (środa)

W dniu 14 maja o 22:21(czwartek) zadałem sprzedającemu pytanie , całość rozmowy poniżej

"witam,czy zamówiony towar został wysłany ?

22:21
 

 

Re: Pytanie o przedmiot GŁOWICA Z ŻYŁKĄ SZPULKA KOSY WZMACNIANA NAC DEMON (numer oferty: 9222251418)
nie
23:03

 

15 maja (piątek)

kiedy sie mogę spodziewać wysłania?
16:00
 

 

Re: Masz nową wiadomość od użytkownika client:
w poniedziałek
16:18
 
 
W ofercie był że w 24 h. ale ok. czekam. dzieki za informacje
16:29
 

 

Re: Masz nową wiadomość od użytkownika client:
Zakup trzynastego o połnocy, ja przychodzę czternastego do pracy i mam 24 godziny, dziś piętnasty, zaraz to zrobię i zaniosę do paczkomatu, niech leży, może kiedyś wyjmą, ale 24h będzie zachowane.
Otrzymałem zapłatę i wysyłam towar
Witaj Client:42183257,

Dziękuję za wpłatę za zakupione przedmioty:

* GŁOWICA Z ŻYŁKĄ SZPULKA KOSY WZMACNIANA NAC DEMON (9224460801)...
ROZWIŃ
17:15
 
dziękuje bardzo. A i tak to nie były 24h. Zależało mi na towarze w poniedziałek a tak będzie we wtorek albo w środe. Gratuluje podejścia do obsługi klienta.
19:44
 
 
 
wystawiłem dziś negatywny komentarz dotyczący tego sprzedawcy a 15 min póżniej telefon od sprzedawcy ze stekiem wyzwisk i straszeniem ze ma mój adres itd. Cyrk
Zastanawiam sie czy tego na policje nie zgłosić
 
i dlatego jakiś system oceny sprzedawców musi być. A patologia występuje niestety po obu stronach. 
oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@Client:42183257

Ok, system ocen, ale nie jednostronny. 

 

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@Client:79179573

Przepraszam Cię bardzo, ale kompletnie nie ogarniasz o czym rozmawiamy, więc Ci wyjaśnię: mówimy tu o nieuczciwych Kupujących i traktowaniu Sprzedawcy przez Allegro. 

Twoje opowieści dziwnej treści o błaganiu Sprzedawcy, żeby wysłał zapłacony towar, są - znowu przepraszam - żałosne. 

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@ewaneta napisała: "Przepraszam Cię bardzo, ale kompletnie nie ogarniasz o czym rozmawiamy, więc Ci wyjaśnię: mówimy tu o nieuczciwych Kupujących"

Ależ ja wiem doskonale, o czym tu jest mowa - ktoś kupił od Ciebie ciuszek, potem sprzedał go dwa razy drożej, a Tobie jest żal, że sama na to nie wpadłaś. @mdrogeria dała Ci dobrą radę: zamiast narzekać na Allegro i kupujących sama zacznij sprzedawać swoje ciuszki dwa razy drożej. Nie licz komentarzy, bo one za rok znikną - licz pieniążki.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@Client:79179573

 

Nigdy nie chodziło o sprzedaż dwa razy drożej, tylko o wyłudzanie i szantażowanie oraz traktowanie Sprzedającego przez Allegro. Ale, żeby to wiedzieć trzeba nie tylko czytać, ale też rozumieć, co się czyta. 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

smutno mi ale @xyz96 niestety ma rację pisząc, że komentarz odwetowy mógł odstraszać Kupującego - dlatego to zostało usunięte

 

dlaczego smutno bo taka jest interpretacja zakochanych w swojej bibli/talmudzie "ustawie konsumenckiej" wyznawców spod z znaku UOKIK

głosi ona:

jeżeli Kupujący ma do czegoś prawa zawarte w tej bibli to nic nie może mu zniechęcać lub ograniczać tych praw

otrzymała ona nawet specjalną nazwę klauzula abuzywna

nawet komentowanie może zostać podciągnięte przez w/w wyznawców pod tę ustawę

 

co jest najśmieszniejsze żadna taka osoba nie przeczytała/zapoznała się z jedną tak na prawdę najważniejszą interpretacją - unijnymi wytycznymi do tej ustawy

 

polecam lekturę bo tym jako Sprzedawca można się bronić w Sądzie przed bzdurami wypisywanymi przez uokik czy powielonymi przez Sędziów zapatrzonych w zwalniającego od myślenia LEXa

i tam jest podany czego nie przyjmuje do wiadomości @xyz96 czas zwrotu pieniędzy bez dywagacji co to jest natychmiast lub niezwłocznie

oraz czego dopiero dopatrzyli śię ludzie z uokik co jest próbowanie towaru w domu

dosłowny przykład - jak kupisz sukienkę to masz ją przymierzyć jak w sklepie jak się podoba to ją sobie zostawić a jak nie to odstąpić od umowy

szperajcie tutaj:

https://www.uokik.gov.pl/ochrona_konsumentow_2.php

 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

i ponownie @xyz96 ma rację z allegro lokalnie - nie wiem o co chodzi

ale w Sprzedawcach jest jak się tutaj w społeczności czyta miale poszkodowanych

jakieś przyzwolenie na bezkarne działania

może gdyby allegro na żądanie Kupujących przesyłało dane Sprzedawców

to sytuacja by się zmieniła

 

wystarczył by dopisek w dole oferty - Kupujący po udowodnieniu zakupu otrzyma od nas wsystkie dane Sprzedawcy

 

i po problemie

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@xyz96 

Przed laty ktoś złożył na forum propozycję, aby  komentarze pojawiły się jednocześnie na karcie kupującego i sprzedającego dopiero po tym, gdy obie strony transakcji wystawią komentarz do transakcji.

Kiedy można było wystawiać komentarze kupującym, wystawiłam takowy komentarz osobie, która wylicytowała u mnie przedmiot, nie płaciła i wodziła za nos, bo była zainteresowana inną aukcją.

Kiedy nie zapłaciła, drogą mailową rozwiązałam umowę powstałą po wylicytowaniu rzeczy i wystawiłam negatywa, by ostrzec innych przed niepoważną Allegrowiczką i temu moim zdaniem powinny służyć takie komentarze, a nie zemście czy odwetowi.

Krótko po tym fakcie posypały się kolejne, bo Allegrowiczka licytowała na potęgę - głównie kosmetyki. Z czystej ciekawości podliczyłam jej "zakupy". Wynosiły one blisko 10.000 zł.  Aukcje nie zostały sfinalizowane. 

O Allegro Lokalnie mówić się odechciewa - też mnie babka wyrolowała, bo chciała tylko odwołać licytację, a przedmiotu, który wylicytowałam mi nie sprzedała. Na szczęście odzyskałam pieniądze, ale pokazuje to, jak trefny jest ten Allegrowy "twór".

Wiola
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@Wioletta2701 "Przed laty ktoś złożył na forum propozycję, aby komentarze pojawiły się jednocześnie na karcie kupującego i sprzedającego dopiero po tym, gdy obie strony transakcji wystawią komentarz do transakcji."

I wtedy oszuści nie wystawialiby komentarzy oszukanym nabywcom, a negatywy otrzymane od kupujących nigdy by się nie pojawiły na ich kontach. Sprytne.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@xyz96 

Ciekawa jestem co powiesz na taką sytuację... Odebrałam dziś telefon od Kupującego z taką oto sprawą: rzecz nie pasuje, ale nie odeśle bo jest chory, odda tę rzecz komuś innemu. Jak nie zwrócę pieniędzy, to wystawi negatywa.... Masz jakąś propozycję, biorąc pod uwagę, że według Ciebie "dobry sprzedawca nadal potrafi zachować czyste lub niemal czyste konto". Co taki dobry sprzedawca ma zrobić? Bardzo proszę Cię o poradę. 

Rozwiązania widzę dwa:

1. Odsyłam pieniądze, rzeczy nie mam, Kupującemu opłacam również wysyłkę oraz Allegro płacę prowizję od sprzedaży. Nie mam negatywa.

2. Nie zwracam pieniędzy, nie mam rzeczy, ale mam pieniądze za tę rzecz, płacę prowizję od sprzedaży na Allegro. Mam negatywa. 

Może masz jakieś inne wyjście z tej sytuacji? Będę wdzięczna za wskazówki. 

oznacz moderatorów