Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Na jakiej podstawie allegro zwraca klientowi środki z allegro protect, jeśli klient ewidentnie uszkodził produkt? Po 3 miesiącach od otrzymania produktu, zgłasza reklamację, że wyświetlacz nie działa. Ma problem z wysyłką na reklamacje, chce rozpatrzenia na podstawie filmiku nagranego. Po kilku informacjach, że musimy otrzymać produkt aby ustosunkować się do reklamacji otrzymujemy go, a produkt nosi ślady użytkowania, a najważniejsze, że produkt jest po zalaniu. I to dość mocnym, bo jest korozja na elektronice, ślady cieczy itp. W dyskusji argumentujemy swoje stanowisko, wrzucamy zdjęcia, odrzucamy reklamację. Po czym allegro proponuje zwrot środków z allegro protect. Czyli co? Produkujemy oszustów. Kupuję na allegro, uszkadzam produkt, zgłaszam, że taki otrzymałem, po czym tworzę dyskusję i w taki sposób mogę zarobić kilka tysięcy miesięcznie za zgodą allegro wbrew regulaminowi. Bo allegro tego uczy. Nie jesteśmy jedynie w branży, bo znamy praktyki od innych, z podmianą podzespołów w urządzeniach, czy też zamawianie podróbek z Chin i podmienianie, a następnie tworzenie dyskusji i dymanie sprzedawcy na kasę. Rozumiem ochronę klienta, ale gdzieś powinna leżeć granica. Jako sprzedawca w takiej sytuacji jestem na straconej pozycji, nie dość, że produkt uszkodzony, zwrot kasy to jeszcze nie zarobiłem tylko dokładam do interesu. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@ScreenLabPL Cześć. 🙂 Poproszę o numer tego zamówienia lub ID prowadzonej dyskusji.
12668983723 numer zamówienia, przez tego kupującego została utworzona dyskusja.
Klient nie spełnił ani jednego punktu z allegro protect aby otrzymał zwrot, bo produkt dostał w pełni sprawny. Przez 2,5 miesiąca nie miał do niego zastrzeżeń. A specyfika tego produktu jest taka, że jeśli jest uszkodzony to nie działa od początku, a nie po pewnym czasie. Jeśli po 2,5 miesiąca nie działa, to musiał go klient uszkodzić. W załączonych przez nas zdjęciach w dyskusji są widoczne zalania na naszej plombie gwarancyjnej.
@ScreenLabPL Zwrot w ramach Allegro Protect jest bez konieczności spłaty. Ta kwota nie zostanie doliczona do Twojego rachunku. Przyznaliśmy zwrot, aby zachować dobre relacje z klientem i pomóc Ci rozwiązać dyskusję.
@ko_alka To kreuje patologie... 😞
Rozumiem zachowanie dobrej relacji z klientem, ale takie praktyki to pożywka dla oszustów. Klient w takiej sytuacji myśli, że miał rację. Czyli co używam produkt, uszkadzam, dostaje zwrot z allegro protect, mam kasę i mogę kupić kolejny i go zniszczyć, tak w nieskończoność.
@ScreenLabPL Rozumiem Twoje obawy. Każdy wniosek Allegro Protect jest dokładnie weryfikowany i kiedy tylko pojawiają się podejrzenia dotyczące intencji klienta, wniosek jest odrzucany. W przypadku nadużyć możemy też podjąć bardziej radykalne kroki — zablokować możliwość wnioskowania o zwroty w ramach Allegro Protect lub całkowicie zawiesić konto.
To nie są moje obawy ale codzienność allegro. Tematów na allegro gadanie kiedy zwracacie klientowi pieniądze są częstą praktyką. Tylko gdzie jest w tych sytuacjach prawo? Chciałabym widzieć, jak mam się uchronić przed nieuczciwymi konsumentami albo w jaki sposób zrobi to allegro? W dobie kryzysu takich sytuacji będzie coraz więcej. Bo aktualnie to uczciwy sprzedawca dostaje po dupie, a kupujący oszust jest na wygranej pozycji.
@ScreenLabPL patologia już rozrosła się do tego stopnia, że są grupy na FB dotyczące tego jak dymać sprzedawców z allegro 😉
@ko_alka jak się allegro do tego odniesie? Przecież to proceder na duża skalę, a allegro ewidentnie nad tym nie panuje. Może należy zebrać sprzedawców i sprawę oddać do sądu albo zainteresować tym media.
@ScreenLabPL W pierwszej kolejności należy zaznaczyć, że w tym momencie jesteśmy na forum dla sprzedających (zaawansowani sprzedający) i panująca tu narracja świadczy, że środki z Allegro Protect są zwracane bez większego problemu i każdemu. Z kolei na forum dla kupujących znajdziemy zupełnie inne spostrzeżenia (typu Allegro nie przyznaje Allegro Protect, choć powinno, bo mi się należy itp.). Perspektywa zależy od miejsca siedzenia.
Pracownik Allegro, który rozpatruje wnioski, jest obiektywny i bierze pod uwagę wszystkie czynniki w sprawie. Wnioski są rozpatrywane zgodnie z naszymi procedurami. Sprawdzana jest też historia wniosków AP klienta, a także dyskusja, którą prowadził ze sprzedającym. Tak jak wspominałam wcześniej: jeśli zaobserwujemy nadużycia klientów, to wyciągane są konsekwencje.
@ko_alka wiesz gdzie leży problem? Że zwracacie te pieniądze zupełnie losowo, jakby kryterium było że im bardziej się awanturujesz tym masz większą szansę na protect.
Kiedy sytuacja jest ewidentnym oszustwem- klient sam zniszczył przedmiot, odesłał coś innego niż kupił, zgłosił reklamację ale nie zamierza odesłać przedmiotu do ekspertyzy itp itp- wy zwracacie pieniądze bez mrugnięcia okiem, nawet z własnego budżetu.
Natomiast kiedy sytuacje są faktycznie sporne (np. wątek o tym, że kupujący nadał zwrot i przesyłka przez złe zabezpieczenie dotarła do sprzedawcy uszkodzona) to wy już jesteście ślepi i albo karacie sprzedawcę, doliczając mu swoje pomysły do rachunku albo całkiem olewacie sprawe.
Sami napisaliście regulamin do którego się nie stosujecie. Więc jak użytkownicy mają się zastosować, skoro nawet nie wiadomo do czego? Nawet w zgłoszeniach powołując się na konkretny podpunkt z regulaminu mozna dostać odpowiedź, że tam nie będzie bo nie. Domagać się od konsultantów jakiegokowiek uzasadnienia decyzji też dostaje się tylko kopiuj-wklej "nasza decyzja jest ostateczna" "to nasza wewnętrzna procedura".
Ten portal tonie przez zatrzęsienie tego typu głupich decyzji. Kupujący są wkurzeni, sprzedawcy są wkurzeni, wyniki finansowe lecą w dół, UOKIK się wam dobiera do tyłka przez tysiące zgłoszeń a wy nadal brniecie w te swoje kiepskie pomysły. Nie szanujecie ani uczciwych kupujących ani uczciwych sprzedawców. Za to handlarze podróbek z chin? MMMM DEJ MNIE TEGO WIĘCEJ
Standardowa odpowiedź moderatora allegro "allegro robi wszystko prawidłowo. Allegro się nie myli". Skąd ja to znam.
@ko_alka Bardzo proszę o informacje w jaki sposób ten wniosek został rozpatrzony? Jakie argumenty były za wypłatą? Rozumiem, że skoro nastąpił zwrot to musiał stać za tym konkretny argument poparty odpowiedni punktem w regulaminie. Zgodnie z regulaminem POK to klientowi zwrot nie przysługuje.
@ScreenLabPL Proces weryfikowania wniosków Allegro Protect to nasza wewnętrzna procedura i nie udzielamy informacji na ten temat.
Ten wątek to kolejny przykład, że pisać na tym forum nie ma sensu. Moderator zawsze odpowiada to samo "allego jest nieomylne", a w pewnym momencie moderator po prostu przestaje odpisywać i wątek znika ze strony głównej.
Pani Ola nie wie już , co odpisać, to napisała, że to "wewnętrzna sprawa allegro". No brawo!
Jeśli popełnianie przestępstwa nie jest nadużyciem, to co nim jest?
No nic, trzeba zacząć robić duże i drogie zakupy w OSA...
Proszę jeszcze o informacje co w sytuacji wystawienia przez kupującego negatywnej opinii? Bo przecież dajecie mu taką możliwość. Mi za to nie dajecie możliwości obrony.
@ScreenLabPL Kupujący może wystawić komentarz w terminie do 90 dni od opłacenia zakupów, a Ty możesz na nią odpowiedzieć.
W opinię kupującego możemy ingerować tylko w przypadkach opisanych w tym artykule: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oceny-i-komentarze/kiedy-mozemy-ingerowac-w-opinie-kupuja...