Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Polityka allegro. Nie doszło do transakcji -> Kasa zwrócona kupującemu -> Allegro nie zwraca prowizji. Odwołanie się od decyzji skutkuje powołaniem się na nowe zasady zwrotu prowizji o jakości sprzedaży Sprzedającego. Wychodzi że teraz są lepsi i gorsi na allegro i tylko nieliczni mogą liczyć na zwrot prowizji.
Ja tej kwoty nie zapłacę a z dniem wczorajszym zakończyłem wszystkie aukcje. Kwota nie duża ale chodzi o zasadę i bezpieczeństwo. A w tej sytuacji nie czuje się już bezpieczny na tym portalu. Bo po prostu mnie okradziono.
Czy kupujący odstąpił od umowy?
I to jest dziwne, masz 45 dni na odwołanie się o prowizję, a po 30 dniach Twoja jakość sprzedaży wróci do stanu normalnego, więc finalnie prędzej czy później i tak zawsze się będzie miało jakość powyżej neutralnego, więc jakim cudem nie nadaje się to do zwrotu prowizji
Plus co mają zrobić ludzie którzy sprzedają sporadycznie, mają przez rok 30 opinii, a dostaną jedną negatywną i mają lipę jeśli chodzi o zwrot prowizji..
Coś al'a profesja Diego z Gothica.. (żeby nie było, że zaraz moderator jedyne co powie konkretnego to ze nie można tak mówić 🤣 jedyne co ostatnio potrafią btw)
Plus co mają zrobić ludzie którzy sprzedają sporadycznie, mają przez rok 30 opinii, a dostaną jedną negatywną i mają lipę jeśli chodzi o zwrot prowizji..
I to jest bardzo ciekawe. Niech allegro się wypowie co ma zrobić osoba która nie ma 30 opinii... Jak odzyskać ma ona zwrot prowizji? Na chwilę obecną ten zwrot prowizji to jedna wielka lipa!!! Są lepsi i gorsi Pan Zenek dostanie zwrot ale Pan Marek nie dostanie mimo że w jednej i drugiej sytuacji nie doszło do transakcji.... CHORE!!!!
Co to znaczy "nie doszło do transakcji" ?
Doszło do zawarcia umowy, a Allegro nalicza prowizję w momencie zawarcia umowy. Po odstąpieniu kupującego od umowy, umowa zgodnie z prawem jest niezawarta - nie było umowy, nie może więc być naliczonej prowizji od sprzedaży.
Warunek - kupujący musi odstąpić od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej.
Po odstąpieniu kupującego od umowy, umowa zgodnie z prawem jest niezawarta - nie było umowy, nie może więc być naliczonej prowizji od sprzedaży.
Teraz nie ma czegoś takiego są tylko lepsi i gorsi. I Tak jak wspomniałem jeżeli algorytm allegro zaliczy Ciebie do tych lepszych masz prawo ubiegać się o prowizję, niestety jak zaliczy do tych gorszych nie dostaniesz zwrotu prowizji...
Dla mnie to czyste oszustwo. Ja zwróciłem pieniądze , przesłałem potwierdzenie w PDF że kasa zwrócona a nie dostałem zwrotu prowizji również dlatego bo kupujący sobie wpisał że towar był uszkodzony co jest bzdurą bo towar działa, a on po prostu nie potrafi z niego poprawnie korzystać.
Prowizja w takiej sytuacji mi się nie należy. Kasa zwrócona, do transakcji nie doszło.
Jeśli Allegro nie chce Ci zwrócić prowizji po pisemnym odstąpieniu od umowy przez kupującego, na podstawie art. 27. Ustawy konsumenckiej, zwrotu odmawia sprzecznie z własnym regulaminem.
Zgodnie z regulaminem Allegro prowizja jest naliczana w chwili zawarcia umowy, a zgodnie z Ustawą konsumencką ( art. 31) po odstąpieniu od umowy, jest ona niezawarta. Allegro nie ma podstaw do naliczania prowizji od niezawartych umów.
Czekam na wypowiedź allegro dlaczego u nich są lepsi i gorsi. Pewnie znowu odpiszą książkowo kopiuj - wklej w stylu wszystko przesłaliśmy ci na maila.
Do allegro.
Dlatego powtarzam po raz kolejny nie doszło do transakcji, zwrot środków zwrócony na konto kupującego w pełnej wysokości. Brak zwrotu prowizji!!!! Dlaczego ? Bo są lepsi i gorsi. Dalej czekam aż wypowie się jakiś moderator dlaczego nie dostałem zwrotu prowizji do transakcji która faktycznie nie została zrealizowana tu publicznie i na forum.
@xironeks Już to pisałam w innym wątku, ale powtórzę - nie otrzymałeś zwrotu, bo kupujący wskazał, że towar był wadliwy, a jakość Twojej sprzedaży jest na poziomie niższym niż neutralny. Takie wyjaśnienie otrzymałeś również w toku korespondencji mailowej.
nie otrzymałeś zwrotu, bo kupujący wskazał, że towar był wadliwy
Kontaktowałem już się w tej sprawie z kupującym i powiedział wybrał taki temat bo mu był po prostu najwygodniejszy... A to tak sobie kliknę bo mi tak najwygodniej. Co najlepsze kupujący będzie się z wami kontaktować że wybrał taki temat bo mu było najłatwiej. Co teraz w tej kwestii? Co z moją prowizją jak kupujący z wami się skontaktuje?
Przesyłka kurierska zaginęła - ma status dostarczonej z podpisem, ale kupująca zaprzecza temu, że odebrała i rozpoczęła dyskusję.
Inpost rozpatruje reklamację. Gdy rozpatrzy i odda koszt, wtedy zwrócę kupującemu.
Ale co z prowizją - to nie jest zwrot towaru, jeśli wybiorę powód Reklamacja to implikuje to, że jest to moja wina i zwrot prowizji się nie należy. Inpost nie zwraca takich kosztów.
Poza tym minie 45 dni, zanim Inpost to wyjaśni.
Jak mam zlożyć wniosek?
To nie jest tak. Zacznijmy od tego że wasz regulamin nie jest zgodny z polskim ustawodawstwem, nie doszło do zawarcia transakcji lub została ona anulowana ( nie ma znaczenia z jakiego powodu - nawet jeśli towar był wadliwy - od tego są inne przepisy (czytaj. reklamacje/rękojmia) . Niestety allegro dorabia się na niewiedzy sprzedających. Dla was jest tylko ważny klient ( w dużej mierze to rozumiem.
Reasumując, zawsze gdy odmawiacie mi zwrotu prowizji dlatego że mam zbyt niski poziom sprzedaży to odpowiadam paragrafem . I co wtedy ??? Zawsze działa 🙂 Natychmiastowy zwrot prowizji
@xironeks Po odstąpieniu kupującego od umowy, umowa zgodnie z prawem jest niezawarta - nie było umowy, nie może więc być naliczonej prowizji od sprzedaży.
Od kiedy takie zasady są, to w Twojego rozumowania firma kurierska tez powinna oddać kasę za wysyłkę bo umowy nie było 🙂
Nie myl dwóch oddzielnych umów z klientem i allegro które udostępnia Ci narzędzia do sprzedaży i publikuje ogłoszenie z czego się wywiązało 🙂 Opłata się należy ! a to że dają możliwość ubiegania się o rabat transakcyjny to ich regulamin i zasady 🙂
Podtrzymuje co w tej sytuacji
nie otrzymałeś zwrotu, bo kupujący wskazał, że towar był wadliwy
Kontaktowałem już się w tej sprawie z kupującym i powiedział wybrał taki temat bo mu był po prostu najwygodniejszy... A to tak sobie kliknę bo mi tak najwygodniej. Co najlepsze kupujący będzie się z wami kontaktować że wybrał taki temat bo mu było najłatwiej. Co teraz w tej kwestii? Co z moją prowizją jak kupujący z wami się skontaktuje?
@xironeks Widzę, że dopytałeś o to konsultanta, który zajmuje się Twoim zgłoszeniem. Poczekaj na odpowiedź mailową z decyzją w tej sprawie.
Wysyłka do klienta który zwraca towar= sprzedawca oddaje koszt transportu
Allegro nie oddaje prowizji (przy takiej sytuacji)
Firma kurierska nie oddaje pieniędzy za transport
Finalnie wychodzi na to że sprzedawca traci na wysyłce, zwrocie i prowizji
Za***ście fajnie jest tu być 🤣
@xironeks Nieważne jaki powód wybrał kupujący, jeśli skorzystał on z formularza zwrotu na Allegro, odstąpił od umowy zgodnie z prawem konsumenckim, więc umowa jest niezawarta. Przy odstąpieniu nie trzeba podawać powodu, ale można go podać. Allegro pobiera prowizję tylko od zawartych umów.
Zakładka Zwroty i formularz zwrotu dotyczą odstąpienia od umowy.
Zakładka Reklamacja i pisma reklamacyjne dotyczą reklamacji ze względu na niezgodność z umową.
Przy odstąpieniu nie trzeba podawać powodu, ale można go podać.
Wystarczy że kupujący zaznaczy że towar był uszkodzony, oraz masz niżej niż super sprzedawca w ich tych całym rankingu (czyli praktycznie każda osoba prywatna która nie ma 30 transakcji w roku i dostała za cokolwiek niższą ocenę niż like do góry) i już możesz marzyć o zwrocie prowizji. Są lepsi i gorsi na allegro. A kupujący zawsze wybierze towar jest uszkodzony ---> A allegro to się nie należy prowizji bo było uszkodzone i wina sprzedawcy!!! Taka ich polityka!!!