Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jeden z kurierów (DHL) podjeżdża notorycznie zbyt małymi samochodami i nie zabiera wszystkich paczek dla niego przygotowanych. Obniża się przez to skuteczność wysyłki oraz prognozowana data wysyłki zamówienia dla wszystkich metod dostawy. Wczoraj zamiast standardowego "dostawa jutro" zmieniono na "dostawa środa, czwartek" dla wszystkich metod dostawy. Dlaczego tak jest, skoro terminowość wysyłki dla InPostu mamy na poziomie około 96%? Problem występuje z tylko jednym przewoźnikiem, który ma około 30% terminowości.
Cześć, @marcus0015. Proszę, podaj przykładowe numery przesyłek, które nie zostały podjęte.
del
Czy mogę numery wysłać mailowo?
@marcus0015, jasne.
Podeślij na adres spolecznosc@allegro.com wraz z linkiem do tego wątku na Gadane.
Wysłałem numery na podanego maila
@marcus0015 Przekazałam Twoje zgłoszenie do odpowiedniego zespołu, który wyjaśni sprawę z przewoźnikiem. Odpowiedź otrzymasz drogą mailową.
Czy coś już wiadomo? Wczoraj zamówiłem podjazd na 48 paczek, odebrano 23... Wszystkie były gotowe do odbioru.
@marcus0015 Możesz mi podać numery paczek, które nie zostały odebrane?
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Witam. Mam ten sam problem.
Wczoraj o godz. 13:12 nadałam paczkę w puncie DPD (w sklepie). Dziś widzę, że paczka nie została wczoraj przez kuriera odebrana. Czy moje statystyki spadną?
Nr przesyłki: DPD 13239311699441.
Dziękuję za odpowiedź.
Cześć, @akula1. Tak, zamówienie obecnie figuruje jako opóźnione (nienadane). Proszę, podaj dokładny adres punktu, w którym zostawiłeś przesyłkę.
Przepraszam, ale nie będę tu szerzyć złej opinii sklepowi, bo pracujące tam panie nie mają nic wspólnego z tym, kiedy podjedzie do nich kurier. Wszystkie potrzebne do identyfikacji dane - zawarte są w podanym przeze mnie numerze przesyłki.
Takich problemów nie ma z InPostem. Myślę, że w opisach ofert będzie trzeba informować kupujących o możliwych opóźnieniach u innych przewoźników niż InPost, który to nawet po wsiach ma po kilka paczkomatów, regularnie przez kurierów obsługiwanych, kilka razy na dzień.
DHL to loteria. Zostawiam w automacie paczkowym rano 2 paczki, kurier zabiera tylko jedną, tę lżejszą. Druga paczka zostaje odebrana dopiero po mojej interwencji, kiedy się kapnę, że jedna z nich nie poszła. 🙂 Jakość spada, a ja piszę prośbę o wykluczenie z jakości sprzedaży. I tak na okrągło 🙂
Tylko, że zgodnie z regulaminem DPD nei jest to opóźnienie.
ARTYKUŁ 12 – Czas realizacji Usług
12.1 Usługi krajowe realizowane są przez DPD z zachowaniem następujących terminów:
12.1.2 W odniesieniu do Serwisu krajowego PICKUP:
(iii) Dniem nadania Przesyłki w celu realizacji Usługi Pickup jest najpóźniej następny dzień roboczy po dniu pozostawienia jej w Punkcie DPD Pickup. DPD zastrzega sobie prawo odbioru Przesyłki z Punktu DPD Pickup w tym samym dniu co jej przekazanie przez Nadawcę do Punktu. Czas
realizacji Usługi Pickup liczony jest od Dnia nadania Przesyłki;
(iv) pierwsza próba doręczenia Przesyłki podejmowana jest pierwszego dnia roboczego po dniu Nadania Przesyłki, z zastrzeżeniem, iż wskazany termin podjęcia pierwszej próby doręczenia Przesyłki jest terminem przewidywanym a DPD gwarantuje, że podejmie pierwszą próbę doręczenia Przesyłki Odbiorcy nie później niż w piątym dniu roboczym po Dniu nadania takiej Przesyłki.
Czyli dopiero we wtorek 26 listopada przesyłka będzie przesyłką opóźnioną i będzie można to reklamować. Do tego DPD nie ma obowiązku odbierać przesyłek z punktu w tym samym dniu, może to zrobić, ale nie musi.
Tu niestety mamy konflikt pomiędzy polityką firm kurierskich, a polityką Allegro odnośnie nadania przesyłki. Allegro interpretuje tę kwestię inaczej niż robią to przewoźnicy oraz ustawa prawo pocztowe. A firm kurierskich nie intersuje regulamin Allegro, a wyłącznie ich regulamin oraz przepisy aktualnie obowiązującego prawa.
@pecela Dziękuję za obszerną wypowiedź i przytoczenie regulaminu DPD - cenna rzecz!
Niestety, Allegro ma SWÓJ wewnętrzny regulamin, a my zgadzamy się z nim rozpoczynając tu sprzedaż. Tyle usłyszysz od moderatorów/konsultantów. Na to nic nie poradzimy.
Chodzi mi tylko o to, żeby te zasady były w miarę fair, a przede wszystkim LOGICZNE. Jak można obciążać Sprzedawców odpowiedzialnością za coś, na co nie mają wpływu???
Teraz jeszcze zaczęli oczekiwać i promować sprzedawców za późne nadania, tak by kupujący mogli do wieczora zamawiać i otrzymać takie zamówienie już na drugi dzień.
I rzekomo są tacy sprzedawcy, którzy są w stanie nadać paczki o 19-tej. Serio???? Czy oni zawożą te paczki bezpośrednio do sortowni poszczególnych przewoźników, na 5 min przed zamknięciem przyjęć paczek? Nawet, jeśli znajdzie się jakiś jeden znajomy kurier, który podjedzie tak późno, to gdzie reszta kurierów, bo przecież nadajemy różnymi przewoźnikami (zmuszani jesteśmy do tego).
Psuje się ta platforma coraz bardziej :-(((( Takim wyścigiem szczurów nie zajedziemy daleko.
Sortownie pracują w trybie 24/7.
A jeżeli chodzi o nadania przez dużych nadawców, to zazwyczaj nadają oni bezpośrednio na sortowni (sortowania, to nie oddział), a przesyłki są zazwyczaj wstępnie posortowane. Sortowania DPD znajdę się w Strykowie (woj. łódzkie).
Zgodnie z monitoringiem na stronie przewożnika – paczkę NADAŁAM wczoraj 2024-11-18 o godz.13:12:47. Od tego momentu nie mam już wpływu na dalsze jej losy ani czas odebrania jej przez kuriera.
Paczka ma OPÓŹNIENIE – ale nie z mojej przyczyny.
Dlatego ponawiam pytanie:
Czy moje statystyki w Jakości Sprzedaży spadną w związku z tym?
Proszę nie wymagać od Sprzedających, by za każdym opóźnieniem kuriera zgłaszali i prosili o wykluczenie danej przesyłki ze statystyk. Takie dopraszanie się o rzecz oczywistą – by nie karać Sprzedawców za coś, na co nie mają wpływu – jest upokarzające i marnotrawi ich cenny czas.
Jest to ewidentnie błąd w systemie platformy (nie mam złudzeń, że zamierzony), jednak proszę o jego zgłoszenie, bo ta taktyka z pewnością nie spowoduje, że paczki będą szybciej dostarczane. Tworzy to tylko niepotrzebne napięcia i frustracje.