Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam mam pytanie. sprzedałam słuchawki ktore po miesiacu kupujacy stwierdzil ze sa uszkodzone i chce zwrot pieniedzy bez odsylania ani reklamowania. zalozyl mi dyskusje ktora nie zostala rozwiazania bo on nie chce odeslac tylko pieniadze. allegro zakonczylo dyskusje i chce pobrac pianiadze z mojego konta przez program ochrony kupujacych? jak to jest przeciez to jest kradziez w bialy dzien? mozna cos kupic i stwierdzic ze uszkodzone a potem nawet bez reklamowania ani odeslania otrzymac zwrot pieniedzy na moj koszt?
Nie znamy przebiegu reklamacji ani dyskusji, może jakiś moderator się wypowie.@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
allegro wlasnie kupujacemu zwrocilo pieniadze - przeciez to jest nie normalne - mozna cos kupic stwierdzic ze nie dziala i nawet nie odsylac czy reklamowac - nawet zwrotu nie zglaszac tylko zalozyc dyskusje i otrzymuje sie zwrot pieniedzy - przeciez jakby byly uszkodzone wystarczy odeslac i nie robie problemow a tu prosze - szok - dla wszystkich nie dowiarkow moge wyslac zrzuty ekranu z dyskusji i maile od allegro - aby mnie jak to wyzej od rusałek nie wyzywali ......
@basiula1987 kupujący zakładając dyskusje złożył reklamacje. W przeciągu 14 dni należało wydać decyzję pozytywną lub negatywna. Nie wydałaś decyzji reklamacje uznali za uznana.
no ale przeciez napisalam aby odeslal sluchawki a ja albo wymienie albo zwroce pieneidze jesli okaza sie uszkodzone
@basiula1987 to, że allegro zwróciło mu pieniądze, to sprawa allegro. Pytanie zasadnicze jest takie, czy Ty zostałaś obciążona w związku z tym jakimiś kosztami?
@basiula1987 ehh należało wcześniej zajrzeć na forum.
Sprzedający MUSI wydac decyzje reklamacyjną w ciągu 14 dni. Jeśli prosiłaś kupującego o odesłanie słuchawek należało w dniu 13-14 od zgłoszenia reklamacji jasno i wyraźnie napisać że
Z powodu nie odesłania reklamowanego produktu i braku możliwości zapoznania sie z jego stanem oraz zgłaszanym problemem jesteś zmuszona reklamacje odrzucić ( rozpatrzeć negatywnie)
Takie zdanie spowowałoby że Twoje postepowanie byłoby zgodne z prawem a jednocześnie allegro albo by kupujacemu nie zwróciło kasy albo tez nawet jeśłi by zwóciło ( czasem tak sie dzieje) nie żądało by zwrotu tej kasy od Ciebie
A w obecnej sytuacji niewykluczone że allegro obciąży Twoje konto dana wypłatą i będą żądać jej zwrotu. Ale to już decyzja allegro.
jest to dla mnie nie pojęte ze ja mam byc obciazana kosztami ze ktos nie odeslal towaru i otrzymuje zwrot pieniedzy. przeciez wyraznie napisalalm zeby odeslal i jak sie okaza uszkodzone to albo wymienie albo zwroce pieniadze - z prawem to nic nie ma zwiazanego - kupujacy cieszy sie sluchawkami i pieniedzmi bo jesli b ybyly faktycznie uszkodzone by je odeslal albo zadal wymiany a on tylko kasa kasa - chory kraj .....
trzeba bylo w dyskusji napisac ze reklamacje odrzucasz
@basiula1987 pewnie wiele rzeczy przemilczałaś jak 99 % osób piszących tu poprosimy o wypowiedź allegro @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
nic nie przemilczałam pisze jak jest - to jest jakies chore szkoda gadac.....
@basiula1987 Jeśli nie odrzuciłaś reklamacji z powodu nie odesłania towaru w ciągu 14 dni od daty jej zgłoszenia to w świetle prawa zostaje ona uznana za rozpatrzoną pozytywnie.
no dobrze to jesli napisalam ze ma odeslac to jest uznanie reklamacji przeciez to w czym problem?
@basiula1987 Prośba o odesłanie ma na celu pomoc w rozpatrzeniu reklamacji - pozytywnie lub negatywnie. Masz prawo oczekiwać odesłania towaru ale nie jest to obowiązkowe bo reklamację można rozpatrzyć zdalnie - bez odsyłania towaru.
Z Twojej perspektywy najważniejsze to wydanie decyzji w ciągu 14 dni od jej zgłoszenia i masz prawo odrzucić reklamację z powodu nie odesłania towaru ale musisz to zrobić przed upływem tego terminu - inaczej reklamacja zostaje uznana automatycznie na korzyść kupującego.
W tej sytuacji nie byłaś do końca świadoma swoich obowiązków ale niestety nie zwalnia Cię to z odpowiedzialności.
dziekuje za wyczerpujaca wiadomosc - osobiscie jest to dla mnie dziwne ale szkoda mi juz na to nerwow - dla mnie te prawo jest chore ale to juz tylko moje zdanie - dziekuje i pozdrawiam
@basiula1987 ok, napisałaś dobrze, ale nie dokończyłas rozpatrywania reklamacji. Pierwszy krok : prosisz o odsłanie w celu ogledzin
Drugi krok: 14 dnia od momentu otrzymania zgłoszenia od kupującego, odrzucasz reklamację z uzasadnieniem, że kupujący nie odesłał zakupu i nie możesz oceni stanu przedmiotu czy wada czy uszkodzenia.------- Tego kroku zabrakło w Twoim postępowaniu. I dlatego allegro uznało, że zgodziłaś się z reklamacją.
@basiula1987 Podaj proszę numer zamówienia, którego dotyczy wspomniana dyskusja.
13948342041
I?