anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

oszustwo allegro

basiula1987
#8 Zapaleniec#

witam mam pytanie. sprzedałam słuchawki ktore po miesiacu kupujacy stwierdzil ze sa uszkodzone i chce zwrot pieniedzy bez odsylania ani reklamowania. zalozyl mi dyskusje ktora nie zostala rozwiazania bo on nie chce odeslac tylko pieniadze. allegro zakonczylo dyskusje i chce pobrac pianiadze z mojego konta przez program ochrony kupujacych? jak to jest przeciez to jest kradziez w bialy dzien? mozna cos kupic i stwierdzic ze uszkodzone a potem nawet bez reklamowania ani odeslania otrzymac zwrot pieniedzy na moj koszt? 

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

LEW433
#21 Demiurg#

Nie znamy przebiegu reklamacji ani dyskusji,  może jakiś moderator się wypowie.@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

basiula1987
#8 Zapaleniec#

allegro wlasnie kupujacemu zwrocilo pieniadze - przeciez to jest nie normalne - mozna cos kupic stwierdzic ze nie dziala i nawet nie odsylac czy reklamowac - nawet zwrotu nie zglaszac tylko zalozyc dyskusje i otrzymuje sie zwrot pieniedzy - przeciez jakby byly uszkodzone wystarczy odeslac i nie robie problemow a tu prosze - szok - dla wszystkich nie dowiarkow moge wyslac zrzuty ekranu z dyskusji i maile od allegro - aby mnie jak to wyzej od rusałek nie wyzywali ......

 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@basiula1987 kupujący zakładając dyskusje złożył reklamacje. W przeciągu 14 dni należało wydać decyzję pozytywną lub negatywna. Nie wydałaś decyzji reklamacje uznali za uznana. 

oznacz moderatorów

basiula1987
#8 Zapaleniec#

no ale przeciez napisalam aby odeslal sluchawki a ja albo wymienie albo zwroce pieneidze jesli okaza sie uszkodzone

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@basiula1987 to, że allegro zwróciło mu pieniądze, to sprawa allegro. Pytanie zasadnicze jest takie, czy Ty zostałaś obciążona w związku z tym jakimiś kosztami?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@basiula1987  ehh należało wcześniej zajrzeć na forum.

Sprzedający MUSI wydac decyzje reklamacyjną w ciągu 14 dni. Jeśli prosiłaś kupującego o odesłanie słuchawek należało w dniu 13-14 od zgłoszenia reklamacji jasno i wyraźnie napisać że 

Z powodu nie odesłania reklamowanego produktu i braku możliwości zapoznania sie z jego stanem oraz zgłaszanym problemem jesteś zmuszona reklamacje odrzucić ( rozpatrzeć negatywnie)

Takie zdanie spowowałoby że Twoje postepowanie byłoby zgodne z prawem a jednocześnie allegro albo by kupujacemu nie zwróciło kasy albo tez nawet jeśłi by zwóciło ( czasem tak sie dzieje) nie żądało by zwrotu tej kasy od Ciebie

A w obecnej sytuacji niewykluczone że allegro obciąży Twoje konto dana wypłatą i będą żądać jej zwrotu. Ale to już decyzja allegro.

oznacz moderatorów

basiula1987
#8 Zapaleniec#

jest to dla mnie nie pojęte ze ja mam byc obciazana kosztami ze ktos nie odeslal towaru i otrzymuje zwrot pieniedzy. przeciez wyraznie napisalalm zeby odeslal i jak sie okaza uszkodzone to albo wymienie albo zwroce pieniadze - z prawem to nic nie ma zwiazanego - kupujacy cieszy sie sluchawkami i pieniedzmi bo jesli b ybyly faktycznie uszkodzone by je odeslal albo zadal wymiany a on tylko kasa kasa - chory kraj .....

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

trzeba bylo w dyskusji napisac ze reklamacje odrzucasz

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@basiula1987 pewnie wiele rzeczy przemilczałaś jak 99 % osób piszących tu poprosimy o wypowiedź allegro  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

________
Κώστας
oznacz moderatorów

basiula1987
#8 Zapaleniec#

nic nie przemilczałam pisze jak jest - to jest jakies chore szkoda gadac.....

 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@basiula1987 Jeśli nie odrzuciłaś reklamacji z powodu nie odesłania towaru w ciągu 14 dni od daty jej zgłoszenia to w świetle prawa zostaje ona uznana za rozpatrzoną pozytywnie. 

oznacz moderatorów

basiula1987
#8 Zapaleniec#

no dobrze to jesli napisalam ze ma odeslac to jest uznanie reklamacji przeciez to w czym problem?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@basiula1987 Prośba o odesłanie ma na celu pomoc w rozpatrzeniu reklamacji - pozytywnie lub negatywnie. Masz prawo oczekiwać odesłania towaru ale nie jest to obowiązkowe bo reklamację można rozpatrzyć zdalnie - bez odsyłania towaru. 
Z Twojej perspektywy najważniejsze to wydanie decyzji w ciągu 14 dni od jej zgłoszenia i masz prawo odrzucić reklamację z powodu nie odesłania towaru ale musisz to zrobić przed upływem tego terminu - inaczej reklamacja zostaje uznana automatycznie na korzyść kupującego. 
W tej sytuacji nie byłaś do końca świadoma swoich obowiązków ale niestety nie zwalnia Cię to z odpowiedzialności. 

oznacz moderatorów

basiula1987
#8 Zapaleniec#

dziekuje za wyczerpujaca wiadomosc - osobiscie jest to dla mnie dziwne ale szkoda mi juz na to nerwow - dla mnie te prawo jest chore ale to juz tylko moje zdanie - dziekuje i pozdrawiam

 

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@basiula1987 ok, napisałaś dobrze, ale nie dokończyłas rozpatrywania reklamacji. Pierwszy krok : prosisz o odsłanie w celu ogledzin

Drugi krok:  14 dnia od momentu otrzymania zgłoszenia od kupującego, odrzucasz reklamację z uzasadnieniem, że kupujący nie odesłał zakupu i nie możesz oceni stanu przedmiotu czy wada czy uszkodzenia.------- Tego kroku zabrakło w Twoim postępowaniu. I dlatego allegro uznało, że zgodziłaś się z reklamacją. 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@basiula1987 Podaj proszę numer zamówienia, którego dotyczy wspomniana dyskusja. 

Wiktoria
Moderatorka


_____________
Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
oznacz moderatorów

basiula1987
#8 Zapaleniec#

13948342041

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

milka1234567890
#17 Koryfeusz#

I?

oznacz moderatorów