Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Niedawno allegro na swojej stronie głównej informowało o wyroku, który zapadał
po kilku latach, gdzie serwis został ukarany za niedozwolone praktyki
podawał tutaj uzasadnienie tego wyroku z wcześniejszej instancji, która została utrzymana w wyższej
ale admini usilnie to kasowali
generalnie zwrócono w niej uwagę, że serwis ukrywa wiele danych w rozproszonych miejscach i konsument może sobie nie poradzić z połączeniem w całość
właśnie otrzymałem negatywa od osoby, która padła ofiarą kompletnego niezrozumienia prezentowanych danych przez serwis allegro
produkt kupiony 5 minut przed piątkiem w nocy
z datą przewidywanej dostawy na początek tygodnia
spakowany w piątek
i wysłany w poniedziałek rano
przesyłka smart monitorowana przez allegro
------------------------------------------------------------------------
w poniedziałek wieczorem już po naszej pracy
mail z pretensjami, że towar nie został wysłany
a 5 minut później negatyw, obniżone gwiazdki i zła ocena produktu (ta którą jest podpięta pod kod ean towaru wspólna dla innych sprzedawców)
do tego stwierdzenia, że allegro anulowało zakup towaru ?????
-------------------------------------
kontakt z kupującym niemożliwy, podczas rozmowy telefonicznej rzucenie słuchawką
zignorowany mail z numerem przesyłki, wskazaniem gdzie przyjdzie kod otwarcia paczkomatu, powołanie się na przepisy i regulamin allegro i godziny pracy
dzisiaj pretensję, że towar nie dotarł mimo, że od wczoraj leży w paczkomacie
i ubliżanie że zakup został anulowany przez nas???
Mam pytanie czy serwis usunie ten komentarz i przeprosi kupującego za to że nie znalazł danych, których potrzebował ukrytych w zakładkach?
jak pisałem tutaj
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/komentarz-quot-nie-polecam-quot/m-p/4096
serwis ponosi pełną odpowiedzialność za pisane tutaj komentarze - do tego ma wszystkie informacje sugerujące, że jest on nieprawdziwy
Ciekawe co serwis powysyłał kupującemu, że ten stwierdził że jego zakup został anulowany?
podanie numeru listu przewozowego i powołanie się na chronologię wydarzeń
Trafiliśmy na trudnego kupującego ale całą winę za tą sytuację ponosi Allegro i jego nowomowa, sposób prezentacji danych przez serwis, wypisywanie jakiś informacji bez wiedzy sprzedawcy
całkowicie niezrozumiałych dla Kupujących
@RED, zweryfikuję tę sprawę.
@RED, jeśli chodzi o komentarz wystawiony do zamówienia ab031b31-f631-11eb-
Widzę, że w tej ofercie zadeklarowałeś, że towar wyślesz w ciągu 24 godzin.
Sprawdziłam na stronie do śledzenia przesyłki, że numer listu przewozowego dodałeś 6 sierpnia (piątek), ale przesyłka została odebrana od nadawcy 9 sierpnia (poniedziałek). Jeśli przygotowałeś przesyłkę do nadania ale już po godzinie granicznej przewoźnika, zostanie ona zliczona jako nadana na kolejny dzień. Finalnie przesyłkę w paczkomacie odbiorczym Kupującej umieszczono 10 sierpnia.
Jeśli w Twojej ocenie jest to błąd przewoźnika, powinieneś skonsultować się z nim bezpośrednio i ewentualnie złożyć reklamację.
Jeśli chodzi o komentarz Kupującej dotyczący anulowania zamówienia - nie mogę tej informacji potwierdzić, ponieważ z naszych informacji nie wynika, aby to miało miejsce. W takiej sytuacji pomocny byłby zrzut ekranu z komunikatem, na który powołuje się Kupująca. Wówczas mogłabym to sprawdzić.
Możemy wysłać do Kupującej prośbę o kontakt z Tobą i zachęcić ją do wspólnego wyjaśnienia tej sprawy. Mam nadzieję, że mimo wszystko, uda Wam się dojść do porozumienia.
Nie wiem czy dobrze widzę ale RED deklaruje wysyłkę w ciągu 24h
Zamówienie w piątek wysyłka w pon ( 24h robocze) dostarczenie we wtorek u kupującego
Wszystko jest poprawnie prawda?
Z tego co widzę po opinii, klient uważa że kupił towar w środę tj. 04/08 a nie 06/08 jak też zostało to potwierdzone przez RED'a i moderatora
Reasumując, jawna kłamliwa negatywna opinia, prosta do zweryfikowania i nie zostaje usunięta ^^
Może płatność rozpoczęta w dniu 04/08? Mieliśmy przypadek, że kupująca napisała do nas, że nie otrzymała towaru, a okazało się, że go nie opłaciła w dniu zakupu i nawet nie była tego świadoma 😅
@WidelecNaTalerzu ma rację komentarz jest ewidentnie [edycja]
oczywiście wyrok Sądu Najwyższego z 30 września 2016 r., sygn. I CSK 598/15 ignorujecie bo serwis jest ponad prawem
Sąd Najwyższy zwrócił uwagę na art. 14 ust. 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W myśl tego przepisu administrator strony nie ponosi odpowiedzialności, jeśli nie wie o bezprawnym charakterze publikowanych wpisów, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o ich bezprawnym charakterze, niezwłocznie uniemożliwi do nich dostęp.
Wynika z tego, że aby administrator strony ponosił odpowiedzialność za obelżywe wpisy/komentarze, musi o nich wiedzieć, a mimo to nadal udostępniać je na stronie. Jeżeli zaś administrator uzyskał wiedzę o bezprawnych komentarzach i niezwłocznie uniemożliwił do nich dostęp, to takiej odpowiedzialności nie będzie ponosił.
Co jednak najbardziej istotne, Sąd Najwyższy wskazał, że to na administratorze strony internetowej spoczywa ciężar udowodnienia, że nie wiedział o bezprawnym charakterze komentarzy.
„ (…) w przypadku naruszenia dóbr osobistych wypowiedziami anonimowych internautów zamieszczonych na portalach internetowych, odpowiedzialność administratora należy rozpatrywać na gruncie przepisu art. 24 § 1 k.c. w powiązaniu z przepisem art. 14 ust. 1 u.ś.u.d.e. Dlatego to na stronie pozwanej spoczywał ciężar udowodnienia, że przed doręczeniem jej pozwu nie wiedziała o inkryminowanych komentarzach internautów.”
w mojej ocenie był błąd w wyliczeniu przewidywanego czasu wysyłki przez allegro
i do tego allegro wysłało kupującej jakieś dziwne maile
serwis monitoruje maile więc poproś kogoś kto ma do nich dostęp - niech sprawdzi korespondencję
gdyby kurier przyjechał w sobotę po przesyłki nie było by tego problemu - ale tego nie robi bo tego nie przewiduje jego umowa z allegro
były tutaj na forum już opisywane przypadki jakiś dziwnych machlojek allegro z przewidywanym czasem dostawy za zakupy w piątek i w czwartek
przypominam, że kupujący także publicznie ocenił produkt, którego nie otrzymał
i to podwójnie - u nas dając nam notę jakbyśmy wysłali mu cegłówkę i w karcie
produktu oferta nr 8066810281 - zaniżając jakość tego towaru
a komentarz o nie wysłaniu towaru został wystawiony już po terminie wysłania towaru co jest już ewidentnym kłamstwem, które jako serwis firmujecie
@mr_oma macie możliwość kontaktu z kupującym jak to napisałaś powyżej, więc skontaktujcie się z nim i wyjaśnijcie kto mu anulował transakcję bo mi tej informacji nie udzielił
@RED, jeśli uważasz, że "był błąd w wyliczaniu przewidywanego czasu wysyłki", zawsze możesz skontaktować się z nami w celu wyjaśnienia tej sprawy.
Informacje, które mogę potwierdzić z danych, którymi dysponuję to to, że Kupująca złożyła i opłaciła zamówienie numer ab031b31-f631-11eb-8840-
W naszym systemie wygląda to następująco:
Deklarowany czas na wysyłkę: 1 dzień
Data dodania listu: 06.08.2021 godz. 18:09
Data wysyłki: 09.08.2021 godz. 14:48
Przesyłkę umieszczono w paczkomacie odbiorczym 10.08.2021 o godz. 17:26.
Faktycznie o 23:11 to nadal jest czwartek, ale myślę że tu liczy się 24h liczone od czasu pracy który jest u każdego wpisywany ręcznie tj. 8-16 dla przykładu
Więc 24h które sprzedawca deklaruje, w deklarowanym przez siebie czasie pracy zoobowiązuje go do wysyłki w ciagu 24h
Czyli zamówienie zrobione o 23:11 traktuje się jako złożone w dniu kolejnym roboczym między 8-16, wtedy sprzedawca kupuje/sprowadza towar z hurtowni i wysyła go w kolejnym dniu roboczym to jest tak zwana wysyłka w 24h
Zdaję sobie sprawę z niekompetencji wielu pracowników Allegro, ale no wiedzą ogólna, czyli godziny pracujące i deklarowany czas wysyłki to bardzo proste rzeczy i aż boli patrzeć na tą "znakomitą" pomoc
RED'ziu może warto pobawić się w sąd z [edycja] a dodatkowo pozwać pomocników Allegro za jawne udzielanie zgody na [edycja] w negatywnych komentarzach które skutkują mniejszą sprzedażą i uderzają w dobre imię firmy, może ktoś poleci za te bzdury co oni gadają, a przynajmniej może wstrzymają język na przyszłość w tematach gdzie minimalna logika jest potrzebna, bo aż wstyd na to patrzeć.
Pomijam fakt żę potwiedziła się informacja o zamówieniu w czwartek a nie w we wtorek czy tam środę, czyli potwierdzone [edycja] kupującego i przyzwolenie mu na to
yeey
@mr_oma dlatego nie warto ustawiać 24 godzin , ktoś kupi w poniedziałek o 19 wyślesz mu we wtorek o 18 paczkomatem i pomimo iż nadałeś w 23 godziny będą to 2 dni. KPINA
@RED w Twoim poście jest tyle nieścisłości, że muszę je wypunktować.
Na koniec - w tej sprawie napisałeś do nas przez formularz i jeszcze nie otrzymałeś odpowiedzi. Nie wiem, co się z tym komentarzem stanie i jaka będzie decyzja Allegro, tym zajmie się właściwa sekcja. Jeżeli komentarz zostanie przez nas usunięty, ten wątek okaże się zbędny.
PS. Żeby było jasne - w treści komentarza kupująca nie trzyma się faktów. Towar zamówiła nie 5 dni temu tylko 4 dni temu, a przesyłka (w momencie pisania komentarza) była już odebrana od nadawcy przez kuriera (od około 5 godzin). Dlatego podejrzewam, że ten komentarz usuniemy. Natomiast nie mogę negować czy podważać samego faktu jej niezadowolenia, bo ma do niego prawo. Spóźniłeś się.
Chętnie obalę pkt. 1 Twojej wypowiedzi @msniezek Otóż allegro ukrywa np. dane sprzedającego jak np. numery telefonów, adres e-mail. Dodatkowo ukrywa także dane sprzedawcy w zakładce moje zakupy na koncie allegro pod loginem sprzedawcy. Ciekawe, który klient to tam znajdzie, bo ja sam znalazłem to tylko przypadkiem.
@Luxxp w porządku, ale nie tego dotyczył wyrok sądu, o którym mówił RED.
@msniezek proszę bardzo napiszę to jeszcze raz
cytując fragmenty, które usuwałeś na tym forum
ad 1) decyzję, którą allegro opublikowało na swojej stronie
https://allegro.pl/regulaminy/decyzja-prezesa-uokik-nr-ddk-1-2016-Pg6lAwOr9FX
ma takie uzasadnienie
i jest tam fragment
Kupujący konsument musi bowiem kompletować, często nietransparentne, niespójne informacje, z różnych miejsc (zakładek, dokumentów) na stronie internetowej Spółki.
(strona 12 dla nie chcących czytać całości)
ad 2) usunąłeś mojego posta na tym forum z tekstem opisanym w pkt 1 i zmieniłeś tytuł tego wątku o czym, zapomniałeś tu wspomnieć
ad3) kupujący widział przewidywany czas wysyłki na początek przyszłego tygodnia bo mu podaliście przedział z datami dostawy ale wkurzył go mail od was o anulowaniu transakcji
kupujący w komentarzu podał:
- fałszywy termin nie wysłania przedmiotu
- informację, że od allegro otrzymał maila o anulowaniu transakcji
-informację, że towar nie został wysłany mimo, że wcześniej otrzymał
informacje z numerem listu przewozowego i info, że towar został wysłany
- ocenę towaru, którego nie widział i to w karcie produktu - gdzie to info jest przypisywane do innych sprzedawców
[edycja] szkalujących naszą działalność mimo, że doskonale wiecie, że są pomówieniami nie chcecie usunąć
towaru nie można było wysłać szybciej bo dziadowska umowa allegro podpisana z inpostem
uniemożliwia podjazd kuriera inpostu w sobotę po przesyłki allegro smart
tak samo jak uniemożliwia podjazd kilka razy w ciągu dnia, a w piątek kurier odbiera od nas przesyłki zaraz jak otwieramy firmę i nie można tego zmienić.
od 4) winę ponosi tylko allegro tylko wyłącznie allegro - serwis, który [edycja] od kupujących mimo, że ma możliwość ich moderacji
i mimo, że prawo mówi o jego odpowiedzialności za prezentowane tu treści
@RED, tak, jak powiedział @msniezek, w tej sprawie kluczowy jest fakt, że Kupująca jest poszkodowana wobec spóźnienia, które rozmijało się z Twoją deklaracją wysyłki. Otrzymałeś też radę w tej sprawie - warto zmienić deklarację, jeśli wiesz, że nie jesteś w stanie jej spełnić.
Data dodania listu to 06.08.2021 o godzinie 18:09 - zgodnie z tym artykułem godzina graniczna nadawania przesyłki waha się między 13-16. Jeśli przygotowałeś wysyłkę do nadania po godzinie granicznej, jest ona zliczona jako nadana na kolejny dzień.
@mr_oma [edycja]
to samo robi serwis
przepisy są w tym temacie jasne ale allegro jak zwykle je łamie
tego nie powinna robić szanująca się firma
mam gdzieś jakieś wasze godziny graniczne i to że robicie jakieś machloje z terminami wysyłek - inpost ich i tak nie przestrzega
kompromitujesz się swoją wypowiedzią - twoja argumentacja dotyczy wysyłki w trybie natychmiast nie w trybie 24h - kupująca widziała termin dostawy w przedziale poniedziałek-wtorek
wysłaliście do kupującej jakieś bzdurne maile o anulowaniu zamówienia bez naszej wiedzy i to jest powodem negatywa
oczywiście nie odnosisz się nawet do wystawionych ocen produktu - wszyscy sprzedawcy sprzedający ten towar mają negatywny komentarz odnoszący się do produktu oceniony przez osobę, która go nie widziała
Co do tego (zważywszy na pokazane tu informacje), że kupująca wystawiła mocno mijający się z prawdą komentarz nie mam już wątpliwości. Ze swojej strony mam jednak uwagę co do Twojej odpowiedzi na komentarz: jeśli go piszesz, trzymaj się _ściśle_ faktów. Bo wyszło tutaj, że opłacony towar w czwartek wieczorem (nie w piątek), przesyłka odebrana w poniedziałek po południu (nie wiem jak rozumieć "natychmiast" w poniedziałek ; ok, wiem - kurier tak przyjechał i nie masz na niego wpływu), a wg zakładki (widocznej z tamtej oferty) jednak sobota jest pracująca. Wtedy i allegro Ci szybciej pomoże, a i nikt nie zarzuci Ci nieścisłości. No i nie będziesz musiał zakładać wątku na AG ;]
A tak ogólnie: ludzie mogą różnie rozumieć deklarację 24h na wysyłkę. Dla jednych zakup w czwartek o 23 będzie równoznaczny z wysyłką w piątek. Do 23 ? Ze stoperem w ręce tak, ale w praktyce w godzinach pracy firm. Czyli robi się czas znacznie krótszy niż 24h. A czy jak ktoś włoży taki zakup do paczkomatu w piątek o 22:00 to będzie usprawiedliwiony z czasu wysyłki 24h ? Technicznie tak, a praktycznie ktoś może przyjąć sobie (kupujący), że sprzedawca miał "cały dzień" i nie nadał tak, żeby wyjechała w piątek. Do tego wszystkiego należy jeszcze dodać odbieranie paczek przez przewoźników (z paczkomatu i od klienta), a w rezultacie teoretycznie łatwe do określenia 24godz z piątku rozciąga się do poniedziałku. A więc to co napisał @WidelecNaTalerzu odnośnie "oczywistego" obliczania czasu wcale nie jest takie oczywiste, tym bardziej, że jedni towar mają u siebie, a inni go dopiero ściągają. No i potem są obustronne pretensje.
Przyczynię się do zdania msnieżka: deklarować dłuższy czas wysyłki. Wiem, nie będziesz w elicie wyszukiwań po czasie, ale będziesz mieć większy komfort pracy. I celowo nie będę już kolejny raz rozwlekał tego jak allegro prezentuje kupującemu (niepotrzebnie !) sugerowany czas dostawy. O tym już było sporo i wiele razy.
polskie prawo wymaga prawdziwości wypowiedzi w komentarzu
przy zakupie w piątek i wysłaniu towaru w poniedziałek
wystawienie komentarza treści 6-7 godzin po wysłaniu towaru i przekazaniu tego faktu od razu kupującemu
"zakupiłam kable HDMI 5 dni temu do dziś paczka nie wysłana i końcowo otrzymałam mail ze produkt został anulowany. Tragedia nie polecam"
[edycja]
Kupujący posłużył się [edycja] po otrzymaniu maila od allegro i jego o jakimś anulowaniu transakcji
tu masz interpretacje prawną
powyżej w wątku podałem wyroki sądu najwyższego odnoszące się do samego allegro
wg allegro kupujący może kłamać w komentarzu, może złośliwie pisać nieprawdę i wzywać do niekupowania u danego sprzedawcy niezależnie od rzeczywistego przebiegu transakcji
sankcjonują systemowo łamanie prawa i do tego wbrew prawu odmawiają usuwania komentarza
kwintesencją są odpowiedzi serwisu na zgłaszane zarzuty
jest odpowiedź
Bardzo mi przykro, lecz Kupujący ma prawo do oceny transakcji z własnej perspektywy.
zauważ, że na tym forum jak napiszesz o allegro cyt: z własnej perspektywy.
to możesz mieć usunięte treści ale w komentarzu [edycja]
ja podsumuję ten wątek z własnej perespektywy:
- komentarze na allegro w obecnej formie są niezgodne z prawem
- allegro pozwala w swoim serwisie na [edycja]
- z powodu działań allegro Sprzedawcy są pomawiani na allegro
- allegro widząc w/w działania nie usuwa pomówień
Ja Cię zasadniczo rozumiem. Zgadza się - nie powinno być oszczerstw i serwisowego przyzwolenia na ich publikowanie gdy można je zweryfikować.
Niedawno przeczytałem książkę "Wszyscy jesteśmy winni" i ten tytuł tak trochę pasuje do tej sytuacji. Padła deklaracja, że nad tym komentarzem allegro się pochyli i nie wiem jak długo to potrwa, ale mając takie dane serwis powinien go skasować. Oby tak się stało.
I taka rada na koniec: na komentarz negatywny zawsze należy odpowiadać pisząc prawdę, bez wybielania siebie. Nawet w dobrym tonie jest posypać głowę popiołem jeśli coś można było zrobić lepiej. Dlaczego ? Ano dlatego, że jak taki negatyw zostanie, to nie tylko nie pozbędziesz się go, ale stracisz też szansę na wyważoną odpowiedź na niego,w przypadku gdy wcześniej odpisało się emocjonalnie. Wtedy to wygląda jeszcze gorzej.