Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich.
Sprzedaję w kategorii w której nie muszę ( jeszcze ) podawać kodu EAN i nie podaję go. Wielokrotnie jednak otrzymuję komunikat jak niżej.
Parametr EAN w Twojej ofercie jest przypisany do innego produktu w Katalogu.
W jaki sposób może być przypisany do innego produktu jeżeli w ogóle go nie podałam?
@cztery_bez_atu czy możesz podać numer oferty, do której odnosi się ten komunikat?
Bardzo proszę.
11114325052
Problem powtarza się z częstotliwością około 25 na 100 wystawianych aukcji. Przestałam nawet zwracać na to uwagę, ale wraz z podwyższaniem progów staje się to denerwujące gdyż skutecznie obniża ilość ofert powiązanych z produktem. Dość częste jest również podpinanie całkiem przypadkowych produktów nawet z innej kategorii. Trzeba wtedy cofnąć sie i usunąć powiązanie, a to wszystko kosztem czasu.
@cztery_bez_atu Prześlij jeszcze zrzut ekranu z widokiem cytowanego komunikatu i napisz w którym momencie komunikat się pojawia. Pomoże to w weryfikacji Twojego zgłoszenia.
Jak widać na zrzucie komunikat pojawia się po ostatecznym zatwierdzeniu aukcji do publikacji.
@cztery_bez_atu W przypadku wskazanej oferty parametrami identyfikującymi są producent i symbol. Podałeś symbol "MEA2901", który w naszej bazie przypisany jest już do produktu i prawdopodobnie z tego powodu pojawił się komunikat ze zrzutu.
Nie pasuje mi to wyjasnienie. W takim przypadku system łączy automatycznie przedmioty, co było nagminne kiedy wystawiałam lampy elektronowe, a czasem łaczy przedmioty nawet z innej kategorii, a w tym przypadku nie było takiej sugestii. Ale żaden problem. Przy najbliższej powtórce " z rozrywki " pozwole sobie na ponowne zajęcie czasu.
Potwierdzam występujący problem.
Wystawiam przedmioty w kategoriach , gdzie nie ma EAN, Allegro łączy je automatycznie z jakimś produktem z bazy. Bądź zakłada nowy produkt w bazie. Teraz otrzymuję informację , że produkty zostały przeniesione do nowej podkategorii, następnie, że zostały odłączone od produktu z bazy, z którym zostały wcześniej prawidłowo powiązane przez Allegro. I to były prawidłowe powiązania.
W związku z tym - po takich przeniesieniach nie mogę powiązać produktu z bazą danych - został od niej odłączony, nie mogę go ponownie powiązać z jakimś produktem ani stworzyć nowego. To po prostu jest totalna awaria serwisu Allegro.
Proszę nie pisać do mnie tekstów typu: "proszę o zgłoszenie numeru aukcji" .
Zależy mi, żeby ja największa ilość moich aukcji była powiązana z bazą danych Allegro - niestety, to jest istna "droga przez mękę", po prostu "syzyfowa praca". Zauważmy - wprowadzenie "produktyzacji" na Allegro jest w 100% przekierowane na sprzedających. Nie otrzymują oni z tego tytułu żadnych gratyfikacji. Jest wręcz przeciwnie - co chwilę są rzucane sprzedawcom kolejne "kłody" pod nogi w postaci odłączeń (wcześniej zaakceptowanych przez Allegro ) ofert od produktów z bazy i brak możliwości powiązania z odpowiednim produktem z tej "niby" bazy danych.
Uprzedzając odpowiedź moderatora - wszelkie weryfikacje aukcji, zgodność z regulaminem Allegro, zgodność z obowiązującym prawem (to dwie oddzielne kwestie) , zgodność powiązania oferty sprzedaży z produktem z bazy danych należą do obowiązków pracowników Allegro. Automatyczne powiązanie oferty z produktem z bazy danych - to działanie Allegro. Tak samo jak i późniejsze odłączenie oferty od produktu.
Ja szanuję pacę, jaką "odwalają" pracownicy serwisu Allegro. Płacę abonamenty, prowizje od sprzedaży, prowizje o kosztów wysyłek, prowizje od "niezawartych" umów, koszty zwrotów itp.
Niestety, już za "friko" nie będę zgłaszał żadnych aukcji .
Koszt zgłoszenia 1 aukcji wyceniam na 10 zł netto.
Podstawa:
- To do serwisu Allegro należy weryfikacja aukcji odnośnie zgodności z regulaminem Allegro i obowiązującym prawem - Allegro nie ma żadnego prawa przerzucania tego obowiązku na innych użytkowników serwisu.
- Serwis Allegro nie może wymuszać na użytkownikach działań mających na celu "lepsze funkcjonowanie serwisu" poprzez darmową pracę użytkowników tego serwisu. Przecież na Allegro za wszystko się płaci. Dlaczego więc użytkownicy Allegro mają za darmo zgłaszać:
- błędy w funkcjonowaniu serwisu
- błędy w opisach aukcji? - totalnie "olewane przez Allegro w zależności od "wielkości "sprzedającego"
- błędy w produktyzacjach - wniosek zostaje odrzucony, a po 2-tyg. widzę, że jednak produkt w bazie został poprawiony?
l szereg innych błędów i anomalii - dlaczego osoby działające na rzecz poprawy funkcjonowania serwisu nie otrzymują z tego tytułu żadnych wynagrodzeń.?
Pracownicy Allegro chyba nie są wolontariuszami, lecz nic nie stoi im na przeszkodzie odpowiadać na posty gotowcami typu CRL+C plus CTR+V.
@cztery_bez_atu Z mojego doświadczenia jest tak:
W ten sposób masz szanse, że otrzymasz informację iż twój problem został naprawiony. Nie zmieni to jednak w żaden sposób częstotliwości powstawania kolejnych błędów, bo naprawiane są dane a nie algorytmy. O regułach i zasadach budowy bazy już nawet nie wspominam.
Sam jestem ciekaw do jakiego poziomu "produktyzacji" uda się dotrzeć w ten sposób. To jest niezwykły eksperyment.
Moim zdaniem zabrano się do tego " od d....y strony. Jedynym słusznym rozwiązaniem było by wybieranie kolejnych parametrów z list. Tylko nie w sposób w jaki obecnie wybierani są producenci a w sposób dynamiczny gdyż obecne wyszukiwanie woła o pomstę do nieba. W innym razie w bazie będzie po kilkadziesiąt ( oby tylko ) takich samych produktów z zmodyfikowanymi przez użyszkodników nazwami. Ale nie mamy na to wpływu. Pan każe sługa musi.
Aby nie zakładać nowego wątku zgłaszam błąd który występuje nadal.
Mam następną porcję przedmiotów których nie można powiązać z produktami.Dokładnie taka sama historia jak zgłaszałam poprzednio.Tzn:
Po ostatecznym zatwierdzeniu aukcji do publikacji, system zwraca mi komunikat jak niżej.
Parametr EAN w Twojej ofercie jest przypisany do innego produktu w Katalogu.
Pytam ponownie.
W jaki sposób może być przypisany do innego produktu jeżeli w ogóle go nie podałam gdyż póki co nie muszę podawać.?
Nastepna sprawa.
Na samym początku listy aukcji Jest taki komunikat.
Twoje oferty połaczone z produktem -0% wymagamy 50%, a w innym miejscu jest podane że: 60% Twoich ofert jest połaczone z produktem. To ile w rzeczywistości jest 0% czy 60%? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@cztery_bez_atu poproszę Cię o podanie jakiej oferty dotyczy ten problem. Tak jak pisaliśmy poprzednio, podejrzewam, że parametrem identyfikującym nie jest EAN tylko np. symbol lub producent i przez to Twoja oferta jest łączona z inną pomimo, że nie podałaś EANu.
Poproszę Cię też o przesłanie zrzutów z miejsca, w którym jest napisane, że 0% ofert jest połączonych z produktem oraz drugiego z informacją o 60% ofert połączonych z produktem. W zakładce Moje oferty możesz sprawdzić jaki % Twoich ofert jest połączonych z katalogiem w konkretnych działach. Może być tak, że w np. w dziale Kultura i rozrywka masz 60%, a w dziale Elektronika 0%.
Witam.
To że jest łaczona z inna dotyczącą takiego samego przedmiotu mi nie przeszkadza, przecież do tego to zmierza. Gorzej kiedy jest łączona z inną z całkiem innego działu, albo nie jest łączona wcale i wtedy otrzymuję komunikat o niemożności połączenia " Parametr EAN ( którego nie podaję ) w Twojej ofercie jest przypisany do innego produktu w Katalogu." I wtedy nie mogę zrobic nic. Wielokrotnie szukałam identycznego lub podobnego produktu aby się pod niego " podpiąć " i nie znalazłam, więc najprawdopodobniej tak już zostanie.
Niżej kilka przykładowych aukcji ( z kilkudziesięciu ) w których po zatwierdzeniu otrzymuję komunikat jak wyżej.
11165743585
11178274343
11178940737
Myślę że to wystarczy gdyż wszędzie jest ten sam błąd i identyczny komunikat więc nie ma sensu wpisywania kilkuset numerów aukcji. Zrzut ekranu wyżej A niżej zrzut z komunikatami o procentowej ilości aukcji powiązanych z produktem.
Następne moje uwagi dotyczą działania tzw. " szukajki " która działa sobie a muzom niezależnie od wpisanej frazy i wyszukuje wszystko tylko nie to co na 100% jest w tytule aukcji a " szukajka " tego nie widzi. Ale to zostawimy na inną okazję.
@cztery_bez_atu dziekuję za zrzut! Widać na nim procent powiązanych ofert w konkretnej kategorii. W trzech spełnia wymagany próg procentowy, w jednej (Dom i ogród) jeszcze nie, dlatego w ogólnym komunikacie otrzymujesz informację o tym czego brakuje. Dlatego procent powiązania to 0%, a w tej kategorii wymagamy 50%. Wystarczy że połączysz dwie oferty z tej kategorii z katalogiem.
Jeżeli chodzi o komunikat, który otrzymujesz. Napisz proszę czy w przypadku oferty 11165743585 prawidłowy rodzaj produktu to CMOS 4XXXX oraz czy możesz zmienić kategorię na Elektronika -> RTV i AGD -> Elektronika -> Elektronika -> Części elektroniczne -> Układy scalone -> Cyfrowe?
W kwestii wyszukiwarki potrzebowałabym konkretnego przykładu, aby to zweryfikować. Jeśli chcesz aby wyszukiwarka wskazała oferty, w których tytule ma się znajdować konkretny wyraz wpisz go proszę w cudzysłów.
Witam w niedzielne popołudnie. Dziś pracuję z domu i nie mam dostępu do wszystkich niezbędnych informacji. Ale mogę napisać że układ scalony wymieniony pod wskazanym ( 11165743585 ) numerem aukcji to nie jest cyfrówka i nie powinna być w zbiorze CMOS 4XXXX. gdyż Jest to kontroler nadajnika zdalnego sterowania w kodzie RC5. Dla tego z braku możliwości lepszego dopasowania został umieszczony w zbiorze " Pozostałe " . To raz.
Dwa. Jak pisałam wcześniej czasem system podpowiada połączenia z produktami które nijak się mają do wprowadzanych danych. Przykład z dziś. Wprowadzam 49,9 Ohm 1% 63 mW SMD 0402 10 szt 26.09
a nie jest to to samo. Usunięcie połączenia nic nie daje. Przy następnej próbie wystawienia tego przedmiotu ponownie łączy go z tym samym. Ba, nawet pozostawienie go jako nie połączony, również nic nie daje gdyż za trzecim razem znów zostaje połączony z tym samym co poprzednio. Odpuściłam sobie. W końcu to nie mój cyrk, nie moje małpy, tylko będą z tego problemy. W tytule aukcji co innego a produkt inny. Kto będzie się z tego tłumaczył? Na samym początku wprowadzania produktyzacji sugerowałam zastosowanie systemu jaki miałam w sklepie internetowym. Polegało to na wybieraniu z dostępnych parametrów tych które dotyczą sprzedawanego przedmiotu a nawet dopisywanie swoich danych w razie braku, ale do chwili obecnej nie doczekałam się odpowiedzi. A moim zdaniem pozwoliło by to przynajmniej w jakimś stopniu ujednolicić wprowadzane informacje, a nie zasysać z tytułów " jak leci". Mój główny dział, to elektronika części i podzespoły i tu akurat można by to świetnie usprawnić i to zarówno wprowadzanie danych jak i wyszukiwanie np " po parametrach " które są określone jednoznacznie.
@cztery_bez_atu dziękuję za wszystkie informację, problem konsultuję z działem produktyzacji. Gdy tylko otrzymam od nich odpowiedź wrócę z informacją jak sobie z tym poradzić.
Miłej niedzieli! 😊
@cztery_bez_atu konsultuję Twoją sprawę z zespołem produktyzacji. Spróbujemy rozwiązać ten problem od strony kategorii. Napisałaś "Dlatego z braku możliwości lepszego dopasowania został umieszczony w zbiorze Pozostałe" czy możesz wskazać jaką podkategorię zamiast "pozostałe" widziałabyś dla swoich ofert?
Nie pisałam o moich ofertach ogólnie. ale o tej konkretnej. Było pytanie od Ciebie czy można by ten konkretny układ umieścić w kategorii " cyfrowe " więc odpowiedziałam że nie gdyż jest całkiem inny rodzaj układów. Nie ma kategorii " sterowniki nadajników zdalnego sterowania " więc umieściłam go w kategorii Pozostałe, i jest mu tam dobrze :). Problemem głównym w którym posłużyłam się tym przykładem jest od dawna komunikat o niemożności połączenia z produktem który co jakiś czas otrzymuję wystawiając nowe aukcje. W efekcie nie jest tworzony nowy produkt, ani nie jest przypisywany inny gdyż " Parametr EAN w Twojej ofercie jest przypisany do innego produktu w Katalogu." A nie może być przypisany do żadnego innego gdyż go nie podaję.
To tyle gwoli wyjaśnienia wcześniejszych zaszłości.
A w dniu dzisiejszym pojawił się nowy problem.
W kategorii w której wystawiam nie ma ( póki co ) obowiązku podawania kodu EAN. Jest informacja " opcjonalnie " która o tym informuje.Tym nie mniej system nie łączy z istniejącym produktem ani nie tworzy nowego produktu informując że: " Nie mozna utworzyć nowego produktu gdyż w tej kategorii wymagane jest podanie kodu EAN. " Więc jak to jest? Muszę podawać ten kod czy nie muszę?
Cześć @cztery_bez_atu
Dziewczyny z Gadane zgłosiły nam Twoje problemy. Z tego co widzę, to poruszasz kilka kwestii:
1. Komunikat o kodzie EAN z oferty przypisanym do produktu w innej kategorii, pomimo braku EAN w ofercie
2. Brak możliwości skatalogowania ofert w związku z powyższym komunikatem.
3. Wymagalność kodu EAN, pomimo oznaczenia go jako opcjonalny
(Jeśli coś pominęłam to daj znać)
Ad.1 doświadczenie z Allegro @annas14-firma nie zawodzi, ponieważ ten komunikat rzeczywiście jest uniwersalny i pokazujemy go również wtedy, gdy w ofercie de facto nie ma podanego numeru GTIN (pracujemy nad tym, aby go bardziej doprecyzować, gdyż rzeczywiście jest mylący)
Ad2. Komunikat ten pojawia się w momencie, gdy próbujesz skatalogować ofertę wystawioną w kategorii innej, niż produkt z tymi danymi jaki mamy w Katalogu - na twoim przykładzie- produkt o wartości w parametrze Marka - Philips i Symbolu- SAA3010T mamy przypisany do kategorii Układy scalone > cyfrowe. Twoja oferta jest w kategorii Pozostałe. Generalnie rozwiązaniem tego problemu jest stworzenie zbioru podobnych kategorii w ramach, którego możesz wystawiać ten sam produkt w różnych kategoriach -> https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/jak-wystawic-ten-sam-produkt-w-roznych-kategoriach-1nKPvAzAKiP
To rozwiązanie nie sprawdzi się jednak w Twoim przypadku, gdyż nie łączymy w zbiory kategorii Pozostałe - stąd pytanie o to w jakiej kategorii byś widziała swój asortyment. Dlaczego nie tworzymy w Pozostałych? Dlatego, że idziemy w kierunku wyciągania z nich ofert, aniżeli dodawania kolejnych -> https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/przenosimy-oferty-z-kategorii-pozostale-do-innych-kategorii-8dZ...
Z tego samego powodu nie przeniesiemy produktu z 'cyfrowych' do Pozostałych, dlatego dostępnym rozwiązaniem jest zmiana kategorii Twoich ofert. Wspomniałaś, że żadna z kategorii obecnie dostępnych w drzewie nie jest odpowiednia, więc możemy spróbować jakąś dodać dla tego typu asortymentu. Jeśli masz jakieś propozycje to chętnie je przyjmę, gdyż Twoja wiedza o branży jest z pewnością większa od mojej.
Jeśli chodzi o ad 3. To nie wskazałaś dokładnej kategorii, ale zakładam, że sytuacja związana jest z różnicą między parametrami obowiązkowymi do wystawienia oferty, a parametrami potrzebnymi do skatalogowania oferty. Zdarza się, że aby wystawić ofertę EAN oznaczony jest jako 'opcjonalny', ale bierzemy go pod uwagę przy identyfikacji produktu w ofercie i ostatecznie musi być uzupełniony. Gdy nie jest - pojawia się komunikat, który wkleiłaś powyżej.
Aha dzięki uprzejmości niezastąpionego członka naszej społeczności, trafiłam jeszcze do tego wątku: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/ean-przypisany-do-innego-produktu/m-p/2600...
Sprawdziłam, że w kategorii rezystory mamy parametr Moc i Rezystancja w zależności, który jest lepiej nasycony moglibyśmy włączyć go do identyfikacji. To pozwoliłoby nam rozróżniać produkty z tym samym Producentem i Symbolem od siebie. Daj znać, czy to rozwiązałoby zgłoszony przez Ciebie problem dla tej kategorii?
Dzięki!