Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od dzisiaj z miar jakości sprzedaży: Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących będziemy automatycznie wykluczać pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni.
Będziemy to robić w przypadku ocen, w których kupujący zaznaczył, że nie poleca u Was zakupów oraz takich, które nie zostały usunięte lub wykluczone wcześniej z innego powodu.
Oznacza to, że w Jakości Waszej sprzedaży automatycznie wykluczymy pierwszą negatywną ocenę, którą dostaniecie od momentu wprowadzenia tej zmiany. Każdą kolejną będziemy wykluczać po upływie co najmniej 30 dni od wykluczenia poprzedniej oceny.
Często piszecie nam, że zwłaszcza początkujący sprzedający z niewielką liczbą zamówień mają niewiele ocen sprzedaży — przez co nawet jedna negatywna ocena znacząco wpływa na ogólny wynik Jakości sprzedaży. Chcemy to dla Was zmienić, dlatego wprowadziliśmy rozwiązanie, które pomoże Wam osiągnąć lepsze wyniki.
Nie. Kupujący nadal będą widzieć wystawione przez siebie oceny na Liście ocen. Będziemy je również uwzględniać w Waszym procencie poleceń. O tym, że dana ocena nie liczy się do Waszej Jakości sprzedaży, będziecie wiedzieć tylko Wy.
Informacje o wykluczeniu znajdziecie w raporcie dla miary Polecenia od kupujących. Aby go pobrać:
Jeśli będziemy mogli wykluczyć negatywną ocenę ze statystyk, zrobimy to w trakcie następnego przeliczenia wyników Jakości sprzedaży. Wyniki przeliczamy codziennie w godzinach porannych.
Jeśli uznamy, że ta ocena ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika, wykluczymy ją z jakości sprzedaży właśnie z tego powodu. Jako negatywną ocenę, którą wykluczamy co 30 dni, potraktujemy wówczas kolejną negatywną ocenę, którą przyzna Wam kupujący.
Tak. Przy wykluczaniu negatywnej oceny zwracamy uwagę wyłącznie na polecenia. Może się więc zdarzyć, że wykluczymy z jakości sprzedaży ocenę Nie polecam, w której obsługa kupującego i zgodność z opisem mają 5 gwiazdek.
Skoro i tak procent oceny sprzedającego będzie zaniżany i 1 ocena zaniży np komuś z 10ma procent do 90% to co to wszystko niby ma za sens? Moderator napisał wyraźnie- ocena dalej będzie wpływac na procent w zakładce otrzymane oceny.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Drogie serduszka - proszę o wyjaśnienie następującej sytuacji :
Klient wystawia ocenę NIE POLECAM, następnie Wasz system ją wyklucza z jakości...
Kolejnego dnia dochodzę do porozumienia z klientem i ocena zostaje usunięta przez klienta
Co wówczas się dzieje ? gdy otrzymam kolejną ocenę nie polecam od innego klienta ?
Zostanie wykluczona czy dopiero za 30 dni gdyż wczorajsze wykluczenie miało miejsce
Jednym słowem czy jeśli klient usunie ocenę to wykluczenie oceny zostało zużyte ? czy też nadal będzie przysługiwało przy kolejnej ocenie nawet gdy nie minie 30 dni
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ po raz KOLEJNY prosze o wyjaśnienie. Może ja czegoś akurat nie rozumiem? Po co ta zmiana i co to ma dać skoro dalej jeden negatyw będzie obniżał otrzymane oceny i % poleceń na karcie sprzedającego- co da w przypadku np.osoby z 10 ocenami i 1 negatywem automatycznie 90% polecen i krach sprzedaży.. co z tego że miara będzie usuwana z panelu jakości skoro nadal obniżą ogólną ocenę i % a co za tym idzie dalej osoby z małą ilością ocen będą bez sprzedaży.. jeśli coś źle zrozumiałam prosze o wyjaśnienie. Jeśli dobrze to po co taka zmiana skoro GŁOWNĄ MIARĄ DLA KLIENTÓW JEST OGÓLNY % NA KARCIE i dalej zaniża oceny i sprzedaż?
Chyba nieco sporo rozpiszę się w tym wątku, czego dawno nie robiłem.
Sam system komentarzy i ocen nie jest zły, tylko nie działa prawidłowo.
Popatrzmy, kto i jakie wystawia komentarze.
- Jak klient nie jest zadowolony z transakcji - to uważa, że jego obowiązkiem jest wystawienie oceny i komentarza, negatywnego, lub pozytywnego lecz z obciętymi gwiazdkami. To już nieważne, czy ma rację, czy nie ma racji. Te oceny i komentarze są z reguły wystawiane.
- Jak klient jest zadowolony z transakcji - to co robi? Generalnie - to przeważnie nic. Czasem ktoś wystawi pozytywa. W komentarzu napisze, że wszystko jest super, towar OK., ale dla zasady obetnie jakąś gwiazdkę. Ilu kupujących wystawia komentarze, szczególnie te pozytywne i bez obcinania gwiazdek?
- Ilu zadowolonych z transakcji kupujących wystawia komentarze? - 15%, 20% ?
- Ilu kupujących niezadowolonych z transakcji wystawia komentarze? - 80%, 90% ?
Łatwo to sprawdzić - ilość transakcji kontra ilość komentarzy. I sprawa rozwiązana.
Allegro powinno to uwzględniać w statystykach - kupujący nie wystawił oceny, więc standardowo powinna ona być pozytywna.
I nie byłoby żadnego problemu z systemem komentarzy, jakiekolwiek by nie były, gdyby służyły jedynie kupującemu w podejmowaniu decyzji o solidności sprzedawcy i zakupie u niego. Do tego powinno to służyć.
Natomiast wykorzystywanie tego systemu ocen (błędnie działającego, gdyż nie są one wystawiane przez wszystkich kupujących, tylko w większości przez niezadowolonych i w bardzo małej ilości przez zadowolonych) przez serwis Allegro do prezentacji ofert, listingu, poleceń, a tym samym do bezpośredniego wpływania na sprzedaż danego sprzedawcy jest po prostu oszustwem i manipulacją.
Chyba Allegro ma wgląd na ilość transakcji i ilość wystawianych ocen. Sugeruję wziąć to pod uwagę. A brak wystawienia ocen w określonym czasie za przeprowadzone transakcje należy uznać za pozytywne i zaliczać je do wszystkich statystyk. To chyba jest normalne - klient nie zgłosił żadnej reklamacji, żadnego problemu, nie wystawił negatywa, więc transakcja jest OK.
Ale teraz tak nie jest - i to dotyczy ok. 60%-80% transakcji, za które sprzedawcy mogliby otrzymać pozytywne oceny.
Sam patrzę u siebie - mam kilkadziesiąt zakupów, tyle pozytywów do wystawienia. Lecz to wymaga czasu, którego nie mam. Zrobię to , lecz ile jest osób, które tego nie zrobią? Bo po co?
A ja znowu zostałam zingorowana przez WSZYSTKICH MODERTATORÓW @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Nie dostaję odpowiedzi na pytanie które ponawiam bo po prostu nic nie daje ta zmiana i dobrze o tym wiecie i nie macie co napisać. Po raz ostatni pytam: proszę o konkretną odpowiedź CO DAJE TA ZMIANA SKORO I TAK W PROCENCIE POLECEŃ NA KARCIE I TAK JEST ZANIŻONA A TO JEST WYZNACZNIKIEM SPRZEDAŻY DLA KLIENTÓW!! osoba która ma mało ocen i dostanie 1 negatywa DALEJ dostaje obniżkę do 90% i koniec sprzedaży. Choć rzekomo piszecie że to ma pomóc w zwiekszeniu sprzedazy i takim sytuacjom. JAK? A jeśli czegos nie rozumiem to proszę o wyjasnienie. Poprosze tez o pomoc w wyjaśnieniu forumowiczów, bo widze że moderatorzy mi tego nie wyjaśnią. Widzę sporo osób się cieszy że to ukłon w stronę sprzedawców. ALE W CZYM? Bo przeciez na karcie uzytkownika dalej spada procent!
@petinek_pl Otrzymałaś już odpowiedź kilka razy w tym wątku. Wprowadzamy zmianę, ponieważ według naszych danych wynik w Jakości sprzedaży u wielu sprzedających się zwiększy — tym samym wychodzimy naprzeciw prośbom sprzedających. Jeśli to rozwiązanie nie jest dla Ciebie satysfakcjonujące, to przykro mi, ale nie mam tutaj nic więcej do dodania.
@ko_alka Prosze o konkretna odpowiedź. Jak zwiększenie jakości w panelu ma wpłynąć na zwiększenie sprzedaży skoro procent polecen dalej będzie zaniżany? Dla nikogo to nie jest satysfakcjonujące skoro dalej jeden negatyw obniże oceny ze 100% do 90%.
@petinek_pl Wpłynie to na miary Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących. Sprzedający zgłaszają nam, że jeśli mają mniej zamówień, to jedna negatywna ocena sprzedaży powoduje znaczący spadek ich wyniku w panelu Jakości mojej sprzedaży.
@ko_alka Owszem ale chodzi głównie o procent poleceń a wy skupiliście się na panelu jakości. To powinno iść w parze,jak już wykluczacie jedną ocenę to z całej jakości a nie że na karcie głównej czyli TEJ KTÓRĄ WIDZI KLIENT dalej zostawiacie obniżony procent... co z tego że w panelu jest lepiej jak dalej 1 ocena może zaniżyć ogólna ocenę sprzedawcy i zablokowac sprzedaż??Co tu jest niezrozumiałe? Klient który decyduje się na zakup nie zagląda w panel jakości tylko patrzy na oceny- 90% poleceń?To idę gdzie indziej. A dalej jest to samo- 1 ocena może obniżyć całą statystykę o 10% jak ktoś ma kilka ocen..
Skupili się na panelu jakości bo to z niego są brane statystyki wpływające na sprzedaż. One mają największe znaczenie i wykluczenie jednego negatywnego komentarza dla małych sprzedawców ma ogromne znaczenie i jest to zmiana jak najbardziej na plus. Dla kont które mają ponad 1000 komentarzy rocznie nie będzie to miało prawie żadnego znaczenia.
Zastanawiam się czy osoby narzekające na tą zmianę robią to z przyzwyczajenia (Allegro ma być zawsze złe) czy po prostu są kompletnie pozbawione wyobraźni.
ares_ to najwyraźniej ja czegoś nie rozumiem. I po co od razu krytykować? Dla mnie to jest zastanawiające. Po prostu widzę,że dalej procent poleceń na karcie leci w dół, 1 ocena zaniża 100% do 90% i krach sprzedaży. To gdzie ta wspaniała zmiana? Bo każdy pisze jaka jest cudowna ale konkretów brak.
Procent poleceń będzie zawsze pokazywał prawidłowy wynik ze wszystkich opinii od klientów. I z tym nic nie da się zrobić. Klient ma prawo wystawić opinie a Allegro nie ma prawa w nią ingerować jeżeli nie łamie regulaminu.
Komentarze nie będą tylko brane po uwagę w jakości Twojej sprzedaży czyli przede wszystkim negatywny komentarz nie wpłynie teraz na pozycjonowanie Twoich ofert.
O odpływie kupujących z Allegro już czytam od wielu lat ale jakoś wyniki finansowe tego nie potwierdzają. Zmienia się profil sprzedawców i kupujących na Allegro i faktycznie dla niektórych jest to bardzie niekorzystny trend ale Allegro jako platforma ma przede wszystkim zarabiać i to im wychodzi bardzo dobrze.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Tak jest, to bardzo ważny temat dla małych sprzedawców...poruszane niejednokrotnie na forum Allegro Gadane...juz nawet nie 90% jak opisuje petinek_pl, a 98% powoduje, ze klient omija szerokim łukiem danego Sprzedawcę ( a jak mały, ma mało komentarzy i robi się błędne koło)... idąc dalej tym krokiem...jeśli większość Sprzedawców będzie miało taki niski próg, to Kupujący znikną, bo okaże się, że nie ma tutaj u kogo dokonać zakupu...a Kupujących w serwisie i tak jest w dnia na dzień kolosalnie mniej...Moi ulubieni Sprzedawcy znikają z allegro, a były to wielkie firmy, które mogły sobie poradzić w tym świecie...a małe firmy??? One stąd po prostu zaraz znikną, bo próg opłacalności tak się obniżył przez ostatnie 2 lata, że już nie ma za bardzo sensu tutaj wystawiać swego towaru.
"Wpłynie to na miary Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących."
No ok, ale jeśli to tak wygląda, że komentarz nadal się liczy do % z otrzymanych ocen w poleceniach to nic to nie zmienia. Nadal trzeba czekać rok, żeby komentarz negatywny przestał psuć całość ocen. Tutaj jeden negatyw nawet na kilkadziesiąt pozytywnych komentarzy pozbawia SMARTA. Tutaj jest problem dla osób, które mają niewielką sprzedaż. Te zmiany co zrobiliście nie rozwiązują wcale problemu negatywnych komentarzy u osób z niewielką sprzedażą. Aby to rozwiązanie miało sens to muszą być te negatywy usuwane ale z % poleceń z 12 miesięcy. Jeśli nie to nadal jeden negatyw totalnie niszczy sprzedaż konta z niewielkim obrotem.
@TechnomediaPL przy obecnych zasadach kwalifikacji, polecenia z całego roku nie mają już tak wielkiego wpływu na Smarka.
Zostałaś zignorowana bo obnażyłaś, że ta zmiana jest tylko połowiczna (stary manewr - jedna latarka za darmo jak kupisz dwie - pewnie w cenie trzech). Mam to samo. Im bardziej zadaje szczegółowe pytanie tym bardziej dostanę wyświechtaną wklejkę z ogólnymi odpowiedziami. Masz rację - mogli być konsekwentni i zrobić również korektę %
Średnio łapię jednego negatywa co 4-6 miesięcy. Czyli teraz będę mógł trochę wyluzować i nie martwić się tym, jak otrzymywał negatywa raz na miesiąc, bo go nie będzie ?
Nie. Też tak myślałam ale jest dalej tak jak było. Jeden negatyw obniży procent polecen i użytkownik będzie widział na Twojej karcie że już nie masz np. 100% tylko 95%. Ta zmiana to kolejny wrzucony bajer żeby było że coś się dzieje. Po prostu będziesz miał we własnych statystykach lepszy wynik.
W tym temacie można sporo pisać.
Wiadomo, że system komentarzy i ocen nie działa prawidłowo - o tym wiedzą wszyscy sprzedawcy, serwis Allegro i część kupujących. Już o tym pisałem.
W/g mnie - oceny i komentarze powinny służyć tylko i wyłącznie dla kupujących. Nie powinny być uwzględniane przez serwis Allegro do oceny jakości sprzedaży i tym samym do "manipulowania" (przepraszam za określenie, lecz w tej chwili nie nie mam innego odpowiedniego zamiennika tego słowa, a nie chce mi się dużo myśleć) wynikami wyszukiwań w listingu aukcji.
Sam serwis Allegro wielokrotnie informuje, że oceny kupujących (oceny, opinie, komentarze) są "subiektywne", czyli w rzeczywistości mogą nie być zgodne ze stanem faktycznym.
Odnośnie ilości wystawianych pozytywnych komentarzy/obciętych gwiazdek/negatywów - już wcześniej pisałem, więc nie będę się powtarzał.
Problem tkwi w tym, że Allegro w żaden sposób nie weryfikuje wystawianych ocen i komentarzy. Są one widoczne na koncie sprzedawcy - OK. Jeszcze do negatywów można się jakość odnieść, coś odpisać, ale do pozytywów z obciętymi gwiazdkami - nic z tym nie można zrobić.
I co robi Allegro? - bez żadnej weryfikacji, bez żadnych dowodów przesłanych przez kupującego (tylko na podstawie subiektywnej, a nie obiektywnej oceny) obniża sprzedawcy "punktację", spadek w listingu ofert i tym samym sprzedaż i zyski.
W/g mnie to nie jest prawidłowe działanie. System ocen i komentarzy powinien być widoczny dla kupujących, jest widoczny i to jest OK. I to kupujący powinni sobie sprawdzić komentarze sprzedawcy i podjąć odpowiednią decyzję odnośnie zakupu u danego sprzedawcy na podstawie tych prawdziwych lub fałszywych ocen. To już prawo kupującego.
Natomiast jeśli Allegro uwzględnia te oceny (prawdziwe lub niezgodne ze stanem faktycznym, bez jakiegokolwiek rzeczywistego potwierdzenia), do wpływania na wyniki sprzedaży poprzez prezentację ofert w listingach - to ja to uważam za bardzo nieuczciwe działanie.
Niech sobie kupujący widzą wszystkie subiektywne komentarze i oceny (to jest OK), lecz przenoszenie tego na poziom sprzedaży sprzedającego - uważam to za nieuczciwe działanie. W tym przypadku Allegro wpływa na podjęcie decyzji zakupu przez kupującego, sugerując mu zakup u kontretnego sprzedawcy. Tak np. jest w przypadku "grupowania ofert" - Allegro sugeruje zakup u konkretnego sprzedawcy.
Czy to jest zgodne z prawem?