anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pierwsza negatywna ocena będzie wykluczana z Jakości Waszej sprzedaży

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

Od dzisiaj z miar jakości sprzedaży: Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących będziemy automatycznie wykluczać pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni. 

Będziemy to robić w przypadku ocen, w których kupujący zaznaczył, że nie poleca u Was zakupów oraz takich, które nie zostały usunięte lub wykluczone wcześniej z innego powodu.

Oznacza to, że w Jakości Waszej sprzedaży automatycznie wykluczymy pierwszą negatywną ocenę, którą dostaniecie od momentu wprowadzenia tej zmiany. Każdą kolejną będziemy wykluczać po upływie co najmniej 30 dni od wykluczenia poprzedniej oceny. 

Często piszecie nam, że zwłaszcza początkujący sprzedający z niewielką liczbą zamówień mają niewiele ocen sprzedaży — przez co nawet jedna negatywna ocena znacząco wpływa na ogólny wynik Jakości sprzedaży. Chcemy to dla Was zmienić, dlatego wprowadziliśmy rozwiązanie, które pomoże Wam osiągnąć lepsze wyniki. 

 

FAQ

  • Czy kupujący dowie się, że jego ocena nie liczy się do statystyk?

Nie. Kupujący nadal będą widzieć wystawione przez siebie oceny na Liście ocen. Będziemy je również uwzględniać w Waszym procencie poleceń. O tym, że dana ocena nie liczy się do Waszej Jakości sprzedaży, będziecie wiedzieć tylko Wy. 

  • Jak można sprawdzić, która ocena została wykluczona? 

Informacje o wykluczeniu znajdziecie w raporcie dla miary Polecenia od kupujących. Aby go pobrać:

  1. Przejdźcie do zakładki Jakość mojej sprzedaży
  2. Kliknijcie szczegóły przy mierze Polecenia od kupujących.
  3. Kliknijcie [pobierz raport].
  4. Gdy plik się zapisze – otwórzcie go. 
  5. Spójrzcie na kolumnę Powód wykluczenia. Ocena, którą wykluczyliśmy, będzie tam opisana jako: Pierwsza negatywna ocena w ciągu ostatnich 30 dni. 
  • Kiedy automatycznie pierwsza negatywna ocena zostanie wykluczona? 

Jeśli będziemy mogli wykluczyć negatywną ocenę ze statystyk, zrobimy to w trakcie następnego przeliczenia wyników Jakości sprzedaży. Wyniki przeliczamy codziennie w godzinach porannych. 

  • Co się stanie, jeśli wykluczona zostanie negatywna ocena, która i tak powinna zostać wykluczona, bo na przykład – ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika? 

Jeśli uznamy, że ta ocena ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika, wykluczymy ją z jakości sprzedaży właśnie z tego powodu. Jako negatywną ocenę, którą wykluczamy co 30 dni, potraktujemy wówczas kolejną negatywną ocenę, którą przyzna Wam kupujący. 

  • Czy wykluczymy ocenę, w której klient zaznaczył, że nie poleca zakupów u sprzedającego, ale ocenił oba obszary na 5 gwiazdek?

Tak. Przy wykluczaniu negatywnej oceny zwracamy uwagę wyłącznie na polecenia. Może się więc zdarzyć, że wykluczymy z jakości sprzedaży ocenę Nie polecam, w której obsługa kupującego i zgodność z opisem mają 5 gwiazdek.

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów
55 ODPOWIEDZI 55

lottoys
#11 Animator#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Drogie serduszka - proszę o wyjaśnienie następującej sytuacji :

Klient wystawia ocenę NIE POLECAM, następnie Wasz system ją wyklucza z jakości...

Kolejnego dnia dochodzę do porozumienia z klientem i ocena zostaje usunięta przez klienta

Co wówczas się dzieje ? gdy otrzymam kolejną ocenę nie polecam od innego klienta ?

Zostanie wykluczona czy dopiero za 30 dni gdyż wczorajsze wykluczenie miało miejsce

Jednym słowem czy jeśli klient usunie ocenę to wykluczenie oceny zostało zużyte ? czy też nadal będzie przysługiwało przy kolejnej ocenie nawet gdy nie minie 30 dni

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@lottoys jeśli kupujący zmieni ocenę, którą wykluczymy jako pierwszą, to wykluczymy kolejną ocenę "nie polecam" 🙂 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

petinek_pl
#11 Animator#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  po raz KOLEJNY prosze o wyjaśnienie. Może ja czegoś akurat nie rozumiem? Po co ta zmiana i co to ma dać skoro dalej jeden negatyw będzie obniżał otrzymane oceny i % poleceń na karcie sprzedającego- co da w przypadku np.osoby z 10 ocenami i 1 negatywem automatycznie 90% polecen i krach sprzedaży.. co z tego że miara będzie usuwana z panelu jakości skoro nadal obniżą ogólną ocenę i % a co za tym idzie dalej osoby z małą ilością ocen będą bez sprzedaży.. jeśli coś źle zrozumiałam prosze o wyjaśnienie. Jeśli dobrze to po co taka zmiana skoro GŁOWNĄ MIARĄ DLA KLIENTÓW JEST OGÓLNY % NA KARCIE i dalej zaniża oceny i sprzedaż?

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#12 Orędownik#

Chyba nieco sporo rozpiszę się w tym wątku, czego dawno nie robiłem.

Sam system komentarzy i ocen nie jest zły, tylko nie działa prawidłowo.

Popatrzmy, kto i jakie wystawia komentarze.

- Jak klient nie jest zadowolony z transakcji - to uważa, że jego obowiązkiem jest wystawienie oceny i komentarza, negatywnego, lub pozytywnego lecz z obciętymi gwiazdkami. To już nieważne, czy ma rację, czy nie ma racji. Te oceny i komentarze są z reguły wystawiane.

- Jak klient jest zadowolony z transakcji - to co robi? Generalnie - to przeważnie nic. Czasem ktoś wystawi pozytywa. W komentarzu napisze, że wszystko jest super, towar OK., ale dla zasady obetnie jakąś gwiazdkę. Ilu kupujących wystawia komentarze, szczególnie te pozytywne i bez obcinania gwiazdek?

- Ilu zadowolonych z transakcji kupujących wystawia komentarze? - 15%, 20% ?

- Ilu kupujących niezadowolonych z transakcji wystawia komentarze? - 80%, 90% ?

Łatwo to sprawdzić - ilość transakcji kontra ilość komentarzy. I sprawa rozwiązana.

Allegro powinno to uwzględniać w statystykach - kupujący nie wystawił oceny, więc standardowo powinna ona być pozytywna.

I nie byłoby żadnego problemu z systemem komentarzy, jakiekolwiek by nie były, gdyby służyły jedynie kupującemu w podejmowaniu decyzji o solidności sprzedawcy i zakupie u niego. Do tego powinno to służyć.

Natomiast wykorzystywanie tego systemu ocen (błędnie działającego, gdyż nie są one wystawiane przez wszystkich kupujących, tylko w większości przez niezadowolonych i w bardzo małej ilości przez zadowolonych) przez serwis Allegro do prezentacji ofert, listingu, poleceń, a tym samym do bezpośredniego wpływania na sprzedaż danego sprzedawcy jest po prostu oszustwem i manipulacją.

Chyba Allegro ma wgląd na ilość transakcji i ilość wystawianych ocen. Sugeruję wziąć to pod uwagę. A brak wystawienia ocen w określonym czasie za przeprowadzone transakcje należy uznać za pozytywne i zaliczać je do wszystkich statystyk. To chyba jest normalne - klient nie zgłosił żadnej reklamacji, żadnego problemu, nie wystawił negatywa, więc transakcja jest OK.

Ale teraz tak nie jest - i to dotyczy ok. 60%-80% transakcji, za które sprzedawcy mogliby otrzymać pozytywne oceny.

Sam patrzę u siebie - mam kilkadziesiąt zakupów, tyle pozytywów do wystawienia. Lecz to wymaga czasu, którego nie mam. Zrobię to , lecz ile jest osób, które tego nie zrobią? Bo po co?

oznacz moderatorów

petinek_pl
#11 Animator#

A ja znowu zostałam zingorowana przez WSZYSTKICH MODERTATORÓW  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Nie dostaję odpowiedzi na pytanie które ponawiam bo po prostu nic nie daje ta zmiana i dobrze o tym wiecie i nie macie co napisać. Po raz ostatni pytam: proszę o konkretną odpowiedź CO DAJE TA ZMIANA SKORO I TAK W PROCENCIE POLECEŃ NA KARCIE I TAK JEST ZANIŻONA A TO JEST WYZNACZNIKIEM SPRZEDAŻY DLA KLIENTÓW!! osoba która ma mało ocen i dostanie 1 negatywa DALEJ dostaje obniżkę do 90% i koniec sprzedaży. Choć rzekomo piszecie że to ma pomóc w zwiekszeniu sprzedazy i takim sytuacjom. JAK? A jeśli czegos nie rozumiem to proszę o wyjasnienie. Poprosze tez o pomoc w wyjaśnieniu forumowiczów, bo widze że moderatorzy mi tego nie wyjaśnią. Widzę sporo osób się cieszy że to ukłon w stronę sprzedawców. ALE W CZYM? Bo przeciez na karcie uzytkownika dalej spada procent!

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@petinek_pl Otrzymałaś już odpowiedź kilka razy w tym wątku. Wprowadzamy zmianę, ponieważ według naszych danych wynik w Jakości sprzedaży u wielu sprzedających się zwiększy — tym samym wychodzimy naprzeciw prośbom sprzedających. Jeśli to rozwiązanie nie jest dla Ciebie satysfakcjonujące, to przykro mi, ale nie mam tutaj nic więcej do dodania. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

petinek_pl
#11 Animator#

@ko_alka Prosze o konkretna odpowiedź. Jak zwiększenie jakości w panelu ma wpłynąć na zwiększenie sprzedaży skoro procent polecen dalej będzie zaniżany? Dla nikogo to nie jest satysfakcjonujące skoro dalej jeden negatyw obniże oceny ze 100% do 90%. 

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@petinek_pl Wpłynie to na miary Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupującychSprzedający zgłaszają nam, że jeśli mają mniej zamówień, to jedna negatywna ocena sprzedaży powoduje znaczący spadek ich wyniku w panelu Jakości mojej sprzedaży.  

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

petinek_pl
#11 Animator#

@ko_alka Owszem ale chodzi głównie o procent poleceń a wy skupiliście się na panelu jakości. To powinno iść w parze,jak już wykluczacie jedną ocenę to z całej jakości a nie że na karcie głównej czyli TEJ KTÓRĄ WIDZI KLIENT dalej zostawiacie obniżony procent... co z tego że w panelu jest lepiej jak dalej 1 ocena może zaniżyć ogólna ocenę sprzedawcy i zablokowac sprzedaż??Co tu jest niezrozumiałe? Klient który decyduje się na zakup nie zagląda w panel jakości tylko patrzy na oceny- 90% poleceń?To idę gdzie indziej. A dalej jest to samo- 1 ocena może obniżyć całą statystykę o 10% jak ktoś ma kilka ocen..

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@petinek_pl 

Skupili się na panelu jakości bo to z niego są brane statystyki wpływające na sprzedaż. One mają największe znaczenie i wykluczenie jednego negatywnego komentarza dla małych sprzedawców ma ogromne znaczenie i jest to zmiana jak najbardziej na plus. Dla kont które mają ponad 1000 komentarzy rocznie nie będzie to miało prawie żadnego znaczenia.

Zastanawiam się czy osoby narzekające na tą zmianę robią to z przyzwyczajenia (Allegro ma być zawsze złe) czy po prostu są kompletnie pozbawione wyobraźni.

oznacz moderatorów

petinek_pl
#11 Animator#

ares_ to najwyraźniej ja czegoś nie rozumiem. I po co od razu krytykować? Dla mnie to jest zastanawiające. Po prostu widzę,że dalej procent poleceń na karcie leci w dół, 1 ocena zaniża 100% do 90% i krach sprzedaży. To gdzie ta wspaniała zmiana? Bo każdy pisze jaka jest cudowna ale konkretów brak. 

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@petinek_pl 

Procent poleceń będzie zawsze pokazywał prawidłowy wynik ze wszystkich opinii od klientów. I z tym nic nie da się zrobić. Klient ma prawo wystawić opinie a Allegro nie ma prawa w nią ingerować jeżeli nie łamie regulaminu. 

Komentarze  nie będą tylko brane po uwagę w jakości Twojej sprzedaży czyli przede wszystkim negatywny komentarz nie wpłynie teraz na pozycjonowanie Twoich ofert. 

@-GOSI- 

O odpływie kupujących z Allegro już czytam od wielu lat ale jakoś wyniki finansowe tego nie potwierdzają. Zmienia się profil sprzedawców i kupujących na Allegro i faktycznie dla niektórych jest to bardzie niekorzystny trend ale Allegro jako platforma ma przede wszystkim zarabiać i to im wychodzi bardzo dobrze.

oznacz moderatorów

-GOSI-
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Tak jest, to bardzo ważny temat dla małych sprzedawców...poruszane niejednokrotnie na forum Allegro Gadane...juz nawet nie 90% jak opisuje petinek_pl, a 98%  powoduje, ze klient omija szerokim łukiem danego Sprzedawcę ( a jak mały, ma mało komentarzy i robi się błędne koło)... idąc dalej tym krokiem...jeśli większość Sprzedawców będzie miało taki niski próg, to Kupujący znikną, bo okaże się, że nie ma tutaj u kogo dokonać zakupu...a Kupujących w serwisie i tak jest w dnia na dzień kolosalnie mniej...Moi ulubieni Sprzedawcy znikają z allegro, a  były to wielkie firmy, które mogły sobie poradzić w tym świecie...a małe firmy??? One stąd po prostu zaraz znikną, bo próg opłacalności tak się obniżył przez ostatnie 2 lata, że już nie ma za bardzo sensu tutaj wystawiać swego towaru.

oznacz moderatorów

zak_pr
#10 Popularyzator#

Zostałaś zignorowana bo obnażyłaś, że ta zmiana jest tylko połowiczna (stary manewr - jedna latarka za darmo jak kupisz dwie - pewnie w cenie trzech).   Mam to samo. Im bardziej zadaje szczegółowe pytanie tym bardziej dostanę wyświechtaną wklejkę z ogólnymi odpowiedziami. Masz rację - mogli być konsekwentni i zrobić również korektę %

oznacz moderatorów

adamos5000
#7 Wielbiciel#

Średnio łapię jednego negatywa co 4-6 miesięcy. Czyli teraz będę mógł trochę wyluzować i nie martwić się tym, jak otrzymywał negatywa raz na miesiąc, bo go nie będzie ?

oznacz moderatorów

petinek_pl
#11 Animator#

Nie. Też tak myślałam ale jest dalej tak jak było. Jeden negatyw obniży procent polecen i użytkownik będzie widział na Twojej karcie że już nie masz np. 100% tylko 95%. Ta zmiana to kolejny wrzucony bajer żeby było że coś się dzieje. Po prostu będziesz miał we własnych statystykach lepszy wynik.

oznacz moderatorów