anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pierwsza negatywna ocena będzie wykluczana z Jakości Waszej sprzedaży

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Od dzisiaj z miar jakości sprzedaży: Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących będziemy automatycznie wykluczać pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni. 

Będziemy to robić w przypadku ocen, w których kupujący zaznaczył, że nie poleca u Was zakupów oraz takich, które nie zostały usunięte lub wykluczone wcześniej z innego powodu.

Oznacza to, że w Jakości Waszej sprzedaży automatycznie wykluczymy pierwszą negatywną ocenę, którą dostaniecie od momentu wprowadzenia tej zmiany. Każdą kolejną będziemy wykluczać po upływie co najmniej 30 dni od wykluczenia poprzedniej oceny. 

Często piszecie nam, że zwłaszcza początkujący sprzedający z niewielką liczbą zamówień mają niewiele ocen sprzedaży — przez co nawet jedna negatywna ocena znacząco wpływa na ogólny wynik Jakości sprzedaży. Chcemy to dla Was zmienić, dlatego wprowadziliśmy rozwiązanie, które pomoże Wam osiągnąć lepsze wyniki. 

 

FAQ

  • Czy kupujący dowie się, że jego ocena nie liczy się do statystyk?

Nie. Kupujący nadal będą widzieć wystawione przez siebie oceny na Liście ocen. Będziemy je również uwzględniać w Waszym procencie poleceń. O tym, że dana ocena nie liczy się do Waszej Jakości sprzedaży, będziecie wiedzieć tylko Wy. 

  • Jak można sprawdzić, która ocena została wykluczona? 

Informacje o wykluczeniu znajdziecie w raporcie dla miary Polecenia od kupujących. Aby go pobrać:

  1. Przejdźcie do zakładki Jakość mojej sprzedaży
  2. Kliknijcie szczegóły przy mierze Polecenia od kupujących.
  3. Kliknijcie [pobierz raport].
  4. Gdy plik się zapisze – otwórzcie go. 
  5. Spójrzcie na kolumnę Powód wykluczenia. Ocena, którą wykluczyliśmy, będzie tam opisana jako: Pierwsza negatywna ocena w ciągu ostatnich 30 dni. 
  • Kiedy automatycznie pierwsza negatywna ocena zostanie wykluczona? 

Jeśli będziemy mogli wykluczyć negatywną ocenę ze statystyk, zrobimy to w trakcie następnego przeliczenia wyników Jakości sprzedaży. Wyniki przeliczamy codziennie w godzinach porannych. 

  • Co się stanie, jeśli wykluczona zostanie negatywna ocena, która i tak powinna zostać wykluczona, bo na przykład – ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika? 

Jeśli uznamy, że ta ocena ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika, wykluczymy ją z jakości sprzedaży właśnie z tego powodu. Jako negatywną ocenę, którą wykluczamy co 30 dni, potraktujemy wówczas kolejną negatywną ocenę, którą przyzna Wam kupujący. 

  • Czy wykluczymy ocenę, w której klient zaznaczył, że nie poleca zakupów u sprzedającego, ale ocenił oba obszary na 5 gwiazdek?

Tak. Przy wykluczaniu negatywnej oceny zwracamy uwagę wyłącznie na polecenia. Może się więc zdarzyć, że wykluczymy z jakości sprzedaży ocenę Nie polecam, w której obsługa kupującego i zgodność z opisem mają 5 gwiazdek.

oznacz moderatorów
72 ODPOWIEDZI 72

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@AGD-RTV-IT Wtedy ostatnią oceną negatywną w ciągu 30 dni będzie właśnie ta z 15 maja, zatem ona zostanie wykluczona. 🙂 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ko_alka czy ktoś żywy będzie to weryfikował ? pomysł dobry i ukłon do sprzedawców szczególnie drobnych , nurtuje mnie tylko jedno , a mianowicie treść oceny bo zwykle negatywy oprócz uciętych gwiazdek i czerwonej łapki zawierają w treści to co klienta najbarsziej zabolało . Owszem ocena zawiera samą ,,łapkę i ucięte gwiazdki czyli można zakwalifikować do wykluczenia  ,ale jeśli treść wskazuje na ,, olewactwo ,, sprzedawcy to pytam  JAKIM PRAWEM !! taka ocena ma być wykluczona .

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@mdrogeria Wykluczenia na ten moment będą automatyczne 

oznacz moderatorów

eerem
#8 Zapaleniec#

@ko_alka 

Dwie rzeczy:

1) nie lepszym rozwiązaniem byłoby ukrycie takiej opinii? To, że nie wlicza się do średniej to taki ćwierćśrodek, bo nawet nie półśrodek, ale ludzie to czytają i często się sugerują mimo, że komentarz jest kłamliwy.

2) czy nie dało się wprowadzić czegoś podobnego, jeśli chodzi o opinię o produkcie? Podam swój przykład. Mam na allegro nowe konto, które ma kilka miesięcy, coś tam się działo, szału nie było, ale sprzedaż jakaś była. Oczywiście ludzie w większości nie chcą pisać jak jest OK i jedna negatywna opinia czy komentarz niweczy starania i dbanie o konto. O komntarza w zasadzie trzeba się prosić.

A otrzymałem taką o to opinię:

Roleta wygląda tandetnie, mechanizm pracuje głośno, system mocowania na taśmę dwustronną (trzeba idealnie wszystko dopasować, bo na jakiekolwiek poprawki nie ma szans), zresztą taśmy dwustronnej jeden pasek, a przydałoby się na całej szerokości... roleta jedna z najdroższych, nie warte tych pieniędzy

Plusy: brak

Minusy: już opisałem

Już pomijam, że sfrustrowany Pan nie poradził sobie z przyklejeniem, pisze głupoty jak "na poprawki nie ma szans" a za chwilę pisze, że "taśmy dwustronnej jeden pasek, a przydałoby się na całej szerokości". Nawet nie wie co by to spowodowało. Nieprawdą jest, że na poprawki nie ma szans. Głośny mechanizm. Jak wyciągnął z niego łańcuszek to być może. 10 sekund, żeby to poprawić. Tandeta? Mam zdjęcia tego Pana rolet, które wysyłam klientom na wzór, bo wyglądały świetnie. Moi klienci wracają do mnie, polecają, więc jednak produkt jest w porządku. Najdroższa? Nie. Jedna z droższych? W zalewie chińszczyzny na allegro tak jest droższa, ale dla każdego klienta produkowana indywidualnie. Jest to jeden jedyny mój przypadku na allegro niezadowolonego klienta. Dodam, że była to PIERWSZA opinia o moim produkcie na Allegro. Napisałem do Pana dwa maila w odstępie miesiąca, zero odpowiedzi. Allegro oceny usunąć nie chce. Bardzo to wszystko nie w porządku.


oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@mdrogeria To tylko taki drobny ukłon Allegro głównie do początkujących sprzedawców. Automat, bo pracownik kosztuje, a wystarczy popatrzeć na raport finansowy Allegro i koszty pracownicze. Nie jest to idealne rozwiązanie, może troszkę pomóc, globalnie szkód wielkich nie narobi. Celem automatu nie jest sprawiedliwość za wszelką cenę. Dużo nowych sprzedawców jak załapie negatywa, to ma pozamiatane już na początku.

Poza licznymi kijami czasem pojawia się mała marchewka, ciekawe jakie będą w zamian kije.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ko_alka @drekenzes w przypadku okazjonalnego sprzedawcy może dojść do paradoksu , 1 transakcja w miesiącu , mimo negatywnych opinii jakość na minimum dobrym poziomie 

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@mdrogeria Ale przy takiej okazyjnej ofercie negatyw nadal będzie widoczny, jedynie nie zajedzie możliwości dalszej sprzedaży. On tylko nie będzie się liczył do statystyk jakości, gdzie obecnie byłaby zapewne blokada konta.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

Ja mam dwa negatywy od tego samego kupującego. Pierwsza paczka ponoć uszkodzona, więc kupił drugi raz, żeby dać dwa negatywy. OK. Jeden wykluczony z ocen.

Drążąc temat tzw złodziei Allegrowych, którzy kradną nam zdjęcia, opisy i powielają niczym XERO nasze aukcje, nie posiadając takiego unikalnego towaru, gdyż np moja firma jest wyłącznym dystrybutorem i ... dostają za brak towaru negatywy od klientów zasłużone.

Wystawili - towaru nie mają - nie wysyłają, anulują zakupy itp. Ile im zdejmiecie negatywów na ostatnie 365 dni ?

 

12 ? gorabit.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@brakestop Jeden na miesiąc nie będzie liczył się do statystyk jakości sprzedaży.

1

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Podsumowując wątek, allegro doskonale wie, że system komentarzy jest do bani, więc zamiast go poprawić, wprowadza jakąś protezę.

Oczywiście dalej komentarz może być nieprawdziwy, kłamliwy, od konkurencji, może obrażać i pomawiać sprzedawcę

oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@RED powoli beton jednak kruszeje. Dzisiaj założenie przez Kupującego dyskusji skończyło się dla niego zawieszeniem jego konta, po tym jak zgłosiliśmy pewne zastrzeżenia wobec niego oraz błyskawicznym zamknięciem otwartej dyskusji przez Allegro. Szkoda tylko, że zależy to nadal od tego, na jakiego konsultanta się trafi. My mieliśmy to szczęście, że nasze wątpliwości zostały przekazane od razu do działu bezpieczeństwa Allegro.

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

Skoro i tak procent oceny sprzedającego będzie zaniżany i 1 ocena zaniży np komuś z 10ma procent do 90% to co to wszystko niby ma za sens? Moderator napisał wyraźnie- ocena dalej będzie wpływac na procent w zakładce otrzymane oceny.

oznacz moderatorów

lottoys
#11 Animator#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Drogie serduszka - proszę o wyjaśnienie następującej sytuacji :

Klient wystawia ocenę NIE POLECAM, następnie Wasz system ją wyklucza z jakości...

Kolejnego dnia dochodzę do porozumienia z klientem i ocena zostaje usunięta przez klienta

Co wówczas się dzieje ? gdy otrzymam kolejną ocenę nie polecam od innego klienta ?

Zostanie wykluczona czy dopiero za 30 dni gdyż wczorajsze wykluczenie miało miejsce

Jednym słowem czy jeśli klient usunie ocenę to wykluczenie oceny zostało zużyte ? czy też nadal będzie przysługiwało przy kolejnej ocenie nawet gdy nie minie 30 dni

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@lottoys jeśli kupujący zmieni ocenę, którą wykluczymy jako pierwszą, to wykluczymy kolejną ocenę "nie polecam" 🙂 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  po raz KOLEJNY prosze o wyjaśnienie. Może ja czegoś akurat nie rozumiem? Po co ta zmiana i co to ma dać skoro dalej jeden negatyw będzie obniżał otrzymane oceny i % poleceń na karcie sprzedającego- co da w przypadku np.osoby z 10 ocenami i 1 negatywem automatycznie 90% polecen i krach sprzedaży.. co z tego że miara będzie usuwana z panelu jakości skoro nadal obniżą ogólną ocenę i % a co za tym idzie dalej osoby z małą ilością ocen będą bez sprzedaży.. jeśli coś źle zrozumiałam prosze o wyjaśnienie. Jeśli dobrze to po co taka zmiana skoro GŁOWNĄ MIARĄ DLA KLIENTÓW JEST OGÓLNY % NA KARCIE i dalej zaniża oceny i sprzedaż?

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

Chyba nieco sporo rozpiszę się w tym wątku, czego dawno nie robiłem.

Sam system komentarzy i ocen nie jest zły, tylko nie działa prawidłowo.

Popatrzmy, kto i jakie wystawia komentarze.

- Jak klient nie jest zadowolony z transakcji - to uważa, że jego obowiązkiem jest wystawienie oceny i komentarza, negatywnego, lub pozytywnego lecz z obciętymi gwiazdkami. To już nieważne, czy ma rację, czy nie ma racji. Te oceny i komentarze są z reguły wystawiane.

- Jak klient jest zadowolony z transakcji - to co robi? Generalnie - to przeważnie nic. Czasem ktoś wystawi pozytywa. W komentarzu napisze, że wszystko jest super, towar OK., ale dla zasady obetnie jakąś gwiazdkę. Ilu kupujących wystawia komentarze, szczególnie te pozytywne i bez obcinania gwiazdek?

- Ilu zadowolonych z transakcji kupujących wystawia komentarze? - 15%, 20% ?

- Ilu kupujących niezadowolonych z transakcji wystawia komentarze? - 80%, 90% ?

Łatwo to sprawdzić - ilość transakcji kontra ilość komentarzy. I sprawa rozwiązana.

Allegro powinno to uwzględniać w statystykach - kupujący nie wystawił oceny, więc standardowo powinna ona być pozytywna.

I nie byłoby żadnego problemu z systemem komentarzy, jakiekolwiek by nie były, gdyby służyły jedynie kupującemu w podejmowaniu decyzji o solidności sprzedawcy i zakupie u niego. Do tego powinno to służyć.

Natomiast wykorzystywanie tego systemu ocen (błędnie działającego, gdyż nie są one wystawiane przez wszystkich kupujących, tylko w większości przez niezadowolonych i w bardzo małej ilości przez zadowolonych) przez serwis Allegro do prezentacji ofert, listingu, poleceń, a tym samym do bezpośredniego wpływania na sprzedaż danego sprzedawcy jest po prostu oszustwem i manipulacją.

Chyba Allegro ma wgląd na ilość transakcji i ilość wystawianych ocen. Sugeruję wziąć to pod uwagę. A brak wystawienia ocen w określonym czasie za przeprowadzone transakcje należy uznać za pozytywne i zaliczać je do wszystkich statystyk. To chyba jest normalne - klient nie zgłosił żadnej reklamacji, żadnego problemu, nie wystawił negatywa, więc transakcja jest OK.

Ale teraz tak nie jest - i to dotyczy ok. 60%-80% transakcji, za które sprzedawcy mogliby otrzymać pozytywne oceny.

Sam patrzę u siebie - mam kilkadziesiąt zakupów, tyle pozytywów do wystawienia. Lecz to wymaga czasu, którego nie mam. Zrobię to , lecz ile jest osób, które tego nie zrobią? Bo po co?

oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

A ja znowu zostałam zingorowana przez WSZYSTKICH MODERTATORÓW  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Nie dostaję odpowiedzi na pytanie które ponawiam bo po prostu nic nie daje ta zmiana i dobrze o tym wiecie i nie macie co napisać. Po raz ostatni pytam: proszę o konkretną odpowiedź CO DAJE TA ZMIANA SKORO I TAK W PROCENCIE POLECEŃ NA KARCIE I TAK JEST ZANIŻONA A TO JEST WYZNACZNIKIEM SPRZEDAŻY DLA KLIENTÓW!! osoba która ma mało ocen i dostanie 1 negatywa DALEJ dostaje obniżkę do 90% i koniec sprzedaży. Choć rzekomo piszecie że to ma pomóc w zwiekszeniu sprzedazy i takim sytuacjom. JAK? A jeśli czegos nie rozumiem to proszę o wyjasnienie. Poprosze tez o pomoc w wyjaśnieniu forumowiczów, bo widze że moderatorzy mi tego nie wyjaśnią. Widzę sporo osób się cieszy że to ukłon w stronę sprzedawców. ALE W CZYM? Bo przeciez na karcie uzytkownika dalej spada procent!

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@petinek_pl Otrzymałaś już odpowiedź kilka razy w tym wątku. Wprowadzamy zmianę, ponieważ według naszych danych wynik w Jakości sprzedaży u wielu sprzedających się zwiększy — tym samym wychodzimy naprzeciw prośbom sprzedających. Jeśli to rozwiązanie nie jest dla Ciebie satysfakcjonujące, to przykro mi, ale nie mam tutaj nic więcej do dodania. 

oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

@ko_alka Prosze o konkretna odpowiedź. Jak zwiększenie jakości w panelu ma wpłynąć na zwiększenie sprzedaży skoro procent polecen dalej będzie zaniżany? Dla nikogo to nie jest satysfakcjonujące skoro dalej jeden negatyw obniże oceny ze 100% do 90%. 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@petinek_pl Wpłynie to na miary Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupującychSprzedający zgłaszają nam, że jeśli mają mniej zamówień, to jedna negatywna ocena sprzedaży powoduje znaczący spadek ich wyniku w panelu Jakości mojej sprzedaży.  

oznacz moderatorów