Pierwsza negatywna ocena będzie wykluczana z Jakości Waszej sprzedaży

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Od dzisiaj z miar jakości sprzedaży: Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących będziemy automatycznie wykluczać pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni.
Będziemy to robić w przypadku ocen, w których kupujący zaznaczył, że nie poleca u Was zakupów oraz takich, które nie zostały usunięte lub wykluczone wcześniej z innego powodu.
Oznacza to, że w Jakości Waszej sprzedaży automatycznie wykluczymy pierwszą negatywną ocenę, którą dostaniecie od momentu wprowadzenia tej zmiany. Każdą kolejną będziemy wykluczać po upływie co najmniej 30 dni od wykluczenia poprzedniej oceny.
Często piszecie nam, że zwłaszcza początkujący sprzedający z niewielką liczbą zamówień mają niewiele ocen sprzedaży — przez co nawet jedna negatywna ocena znacząco wpływa na ogólny wynik Jakości sprzedaży. Chcemy to dla Was zmienić, dlatego wprowadziliśmy rozwiązanie, które pomoże Wam osiągnąć lepsze wyniki.
FAQ
- Czy kupujący dowie się, że jego ocena nie liczy się do statystyk?
Nie. Kupujący nadal będą widzieć wystawione przez siebie oceny na Liście ocen. Będziemy je również uwzględniać w Waszym procencie poleceń. O tym, że dana ocena nie liczy się do Waszej Jakości sprzedaży, będziecie wiedzieć tylko Wy.
- Jak można sprawdzić, która ocena została wykluczona?
Informacje o wykluczeniu znajdziecie w raporcie dla miary Polecenia od kupujących. Aby go pobrać:
- Przejdźcie do zakładki Jakość mojej sprzedaży.
- Kliknijcie szczegóły przy mierze Polecenia od kupujących.
- Kliknijcie [pobierz raport].
- Gdy plik się zapisze – otwórzcie go.
- Spójrzcie na kolumnę Powód wykluczenia. Ocena, którą wykluczyliśmy, będzie tam opisana jako: Pierwsza negatywna ocena w ciągu ostatnich 30 dni.
- Kiedy automatycznie pierwsza negatywna ocena zostanie wykluczona?
Jeśli będziemy mogli wykluczyć negatywną ocenę ze statystyk, zrobimy to w trakcie następnego przeliczenia wyników Jakości sprzedaży. Wyniki przeliczamy codziennie w godzinach porannych.
- Co się stanie, jeśli wykluczona zostanie negatywna ocena, która i tak powinna zostać wykluczona, bo na przykład – ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika?
Jeśli uznamy, że ta ocena ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika, wykluczymy ją z jakości sprzedaży właśnie z tego powodu. Jako negatywną ocenę, którą wykluczamy co 30 dni, potraktujemy wówczas kolejną negatywną ocenę, którą przyzna Wam kupujący.
- Czy wykluczymy ocenę, w której klient zaznaczył, że nie poleca zakupów u sprzedającego, ale ocenił oba obszary na 5 gwiazdek?
Tak. Przy wykluczaniu negatywnej oceny zwracamy uwagę wyłącznie na polecenia. Może się więc zdarzyć, że wykluczymy z jakości sprzedaży ocenę Nie polecam, w której obsługa kupującego i zgodność z opisem mają 5 gwiazdek.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ko_alka trochę nie trybię mechanizmu , ale wnioskuję to , że ma być wykluczana 1 ocena negatywna w miesiącu czyli jak nie zerwę negatywa prze pół roku , a w kolejnym miesiącu trafi się 5 to będą wykluczone wszystkie ..... prawda ? 🤣

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mdrogeria Nie, tylko jedna z ostatnich 30 dni (nawet jeśli masz więcej negatywnych ocen).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ko_alka szkoda .... cóż , ,, jak się nie ma co się lubi .....,, 😪

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ko_alka wyjaśnij mi jeszcze, bardzo cię proszę, jak bardzo dotkliwe będą dla nas, sprzedających, te testy, czy w przypadku łapki w dół w obecności 5 gwiazdek oceny będą liczone jako negatywne czy pozytywne? a może skoro to testy będziecie takie oceny usuwać 🤔

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Drogie Moderatorki... Proszę o zgłoszenie do działu, aby zaprzestali testować tego typu "udogonienia" . Pierwszy raz widzę ikonki Polecam/nie polecam w takim układzie i mam nadzieję, że ostatni.
Człowiek czyta od lewej do prawej, a nie na odwrót...Proszę posłuchać choć raz Sprzedających....zmiana zupełnie nie potrzebna, wprowadzająca chaos.
Rozumiem, ze informatycy muszą się czymś wykazać, coś zrobić, żeby firma uważała, że są przydatni...ale może już wystarczy tego wszystkiego, co nie sprzyja całemu procesowi - od zakupu, do samego końca.
Kupujących na allegro ubywa z dnia na dzień, co widać po analizach, statystykach i wartości sprzedaży, a serwis dalej brnie w te wszystkie niepotrzebne zmiany, które nie przynoszą żadnych korzyści, a przynoszą zaś same straty... i nie można tutaj mówić o tym, że ludzie są bardziej oszczędni, bo nie są...Ludziom się powodzi, powinni wydawać kasę w serwisie, a ich po prostu tutaj nie ma...TUTAJ jest problem...

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
To ja z nieco innej, ale podobnej beczki...
Co jeżeli... Kupujący wystawia ocenę "nie polecam" - załóżmy piątego dnia jakiegoś miesiąca - nie istotne jakiego. Następnie jakieś powiedzmy 20 dni później edytuje ocenę, np. dodając lub zmieniając opis pod oceną, czy zmieniając ilość gwiazdek - forma oceny pozostaje taka sama - czyli "nie polecam".
Pytanie brzmi: do jakości sprzedaży liczy się data wystawienia pierwotnej oceny, czy jej edycji?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Otrzymam odpowiedź na moje pytanie?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
To naprawdę takie trudne pytanie?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@TechartGSM To nadal ocena negatywna - "nie polecam". Więc jeśli jest to pierwsza taka ocena, zostanie autmatycznie wykluczona już w pierwszym przeliczeniu, które nastąpi po jej wystawieniu. Późniejsza edycja nie ma tu znaczenia.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie to było pytaniem. Proszę przeczytać dokładnie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@TechartGSM Piszesz w wątku dotyczącym wykluczenia pierwszej negatywnej oceny, stąd moja odpowiedź.
Jeśli w ogóle Cię ta kwestia nie interesuje i pytasz po prostu o zasady prezentowania danych w statystykach Jakości sprzedaży, odpowiedź brzmi: brane są pod uwagę Polecenia kupujących - tak nazywa się ta miara. Na Twój wynik wpływa procent poleceń, czyli oceny Polecam i Nie polecam (kciuki w górę i w dół), a nie treść komentarza czy liczba gwiazdek.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ To naprawdę takie trudne pytanie?? Czy wszystko w pytaniu jest zrozumiałe? Służę pomocą jeżeli jakaś część pytania wymaga doprecyzowania.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@TechartGSM Edycja zmienia datę wystawienia oceny. W Jakości sprzedaży pierwotna ocena przestaje się liczyć w statystyce, a uwzględniana jest nowa.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zaraz zaraz... Czy ja dobrze rozumuję iż Wasz serwis może ukarać sprzedającego dwa razy za to samo? Prawo zezwala na takie działania?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Naty Haloooo! Taka zapracowana?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@nat_not Cały czas grzecznie czekam na odpowiedź... Założeniem Waszego serwisu jest dążenie do odpowiedzi w 24h jak pamiętam...

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dlatego iż piszę w tym a nie innym wątku, pierwsze zdanie mojego wpisu brzmiało : "To ja z nieco innej, ale podobnej beczki..."
Po raz drugi otrzymałem odpowiedź na zasadzie:
Pytanie: "Czy dzisiaj w telewizji jest jakiś fajny film"
Odpowiedź: "Tak! Dzisiejsza pogoda sprzyja surfingowi!"
Ponowię pytanie zadane na podstawie przytoczonego przeze mnie przykładu: "Do jakości sprzedaży liczy się data wystawienia pierwotnej oceny, czy jej edycji?"
Mam nadzieję że przedstawiłem pytanie jasno i przejrzyście, w razie wątpliwości proszę o kontakt.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@TechartGSM Dopytuję odpowiedni zespół o tę kwestię.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Właśnie ja dzisiaj dostałem taka ocenę, gwiazdki na 5, a łapka w dół - tragedia