Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Na Allegro jest niby poradnik do Dyskusji, ale pracownicy Allegro nie są jednoznaczni co do samych Dyskusji i ich powodów.
Problem polega na tym, że jest to mało przejrzyste.
Natomiast tutaj jest taka kwestia, że Kupujący często używają Dyskusji do zwykłej komunikacji. Zdarzało nam się, że Kupujący w Dyskusji korzystali z prawa gwarancji (Dyskusja z nami służyła tylko do tego, byśmy pomogli pomóc w przeprowadzeniu procesu reklamacyjnego u gwaranta). Natomiast samo Allegro się wtrącało uznając to za reklamację z tytułu niezgodności mimo iż Kupujący w Dyskusji wskazywał, że wcale tak nie było.
1. Czy Dyskusja z opcją problem z produktem według Allegro zawsze jest reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową, nawet jak w takiej Dyskusji Klient pyta o cechy produktu lub o warunki gwarancji?
2. Jeżeli Kupujący chce skorzystać z procedury gwarancyjnej to jak oficjalnie zgodnie z serwisem Allegro ma postąpić?
Prosimy o dokładne sprecyzowanie zamysłu twórców Dyskusji. Jest to ważne, bo procedury są różne i inne są wtedy warunki postępowania.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@esturion_pl dyskusje to jeden ze sposobów kontaktu między kupującym i sprzedającym. Pytasz jaki był zamysł twórcówe dyskusji, stworzyliśmy je po to, aby kupujący mogli łatwo skontaktować się ze sprzedającymi w przypadku problemów z zakupem. Mogą więc pytać w nich o gwarancję. Nie, dyskusja nie jest jednoznaczna ze zgłoszeniem reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową.
@la_nika w jakim momencie sprzedawca dowiaduje się, że dyskusja jest reklamacją?
cyt:
Mogą więc pytać w nich o gwarancję. Nie, dyskusja nie jest jednoznaczna ze zgłoszeniem reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową
Bo znam z autopsji, że moderatorzy twierdzą, że każda dyskusja to automatycznie reklamacja
@RED w momencie w którym kupujący zakłada dyskusję i zgłasza w niej reklamację. Dyskusja to sposób kontaktu, więc zawsze można dopytać kupującego czego dokładnie dotyczy zgłaszany problem.
@la_nika nadal nie wiem w jaki momencie to się dzieje na allegro - dopytywanie o co chodzi kupującemu nie jest uwzględnione w ustawie konsumenckiej i kodeksie cywilnym
@la_nika Czyli w Allegro nie ma określonego systemu jak dokładnie działają Dyskusje w sprawach reklamacyjnych.
Naszym zdaniem na Allegro w Dyskusji powinna być opcja: Złóż reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową / złóż reklamację z tytułu gwarancji.
Tam by były opcje do wypełnienia, dodatkowo klient mógłby podejrzeć informację czym się obie te formy różnią, jakie są terminy, do kogo jest składana konkretna reklamacja (np. składając reklamację na elektronikę kupujący może chcieć dużo bardziej reklamować u gwaranta z profesjonalnym serwisem niż u dystrybutora, który takowego serwisu do sprawdzenia produktu nie posiada).
Wtedy sprzedawca by widział bez żadnych wątpliwości z jakiej ścieżki korzysta kupujący (bo to kupujący wybiera sposób reklamacji, a sprzedawca nie może go zmieniać lub narzucić inny).
Pomogłoby to bardzo zarówno kupującym jak i sprzedawcom, gdyż wyjaśniałoby wiele kwestii w sposób automatyczny.
P.S.
Spotkaliśmy się z informacją, że konto sklepu Allegro w Dyskusjach ma taką opcję tj. zgłoś reklamację z tytułu niezgodności / zgłoś reklamację z tytułu gwarancji. Czy ta informacja jest prawdziwa?
@esturion_pl Dyskusje działają tak samo na każdym koncie w Serwisie.
Jeśli chodzi o sugetie zmian, zachęcam do ich zamieszczenia na forum Zgłoś swój pomysł.
@nat_not sam zgłosiłem trzy różne opcje zmian w sprawie reklamacji, nic nie zrobiliście 😞 żadnego wsparcia dla sprzedawców a co śmieszne macie takie udogodnienie w swoim sklepie, to jest dyskryminacja reszty sprzedawców, przykre 😞
@nat_not tu poprzednie oczy wiście trochę muszą być zmodifikowane bo były zakładane przez 2023 r.
A tu prośba o generowanie druku PDF takie go jak odstąpienie na dziś mamy się kontaktować, a i tak w dyskusji często traktujecie to jako odstąpienie 😞
1 Nie. 2 Można w każdy sposób złożyć reklamację, tak także.