Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ostatnio po owocnym w sprzedaż grudniu i styczniu mamy duży problem ze zwrotami z inpostu
Otrzymujemy przesyłki bez żadnych danych osobowych
etykieta inpostu nie zawiera imienia, nazwiska, nicka z allegro
oczywiście Zwracający ma gdzieś dołączenie do przesyłki numeru zwrotu z allegro,
włożenie odstąpienia od umowy czy też dołączenie dowodu zakupu
towary są zapakowane np: w reklamówkę z żabki, worek na śmieci lub
też wcale nie są pakowane - wtedy naklejka z inpostu jest naklejana bezpośrednio na towar
jak radzić sobie z takimi przypadkami?
@m.milek Jak duża jest skala opisywanego przez Ciebie problemu? Ile zwrotów, których nie jesteś w stanie zidentyfikować, otrzymałeś w ciągu ostatniego miesiąca?
Klienci widzą numer zwrotu podczas zaznaczania tej opcji w zakładkach Mojego Allegro, oraz później - już po zleceniu - w szczegółach danego zakupu. Sprzedający również widzą informacje o zwrocie w swoich zakładkach. W zdecydowanej większości przypadków to wystarczy.
Albo ja nie potrafię opisać problemu ze zrozumieniem albo... Szanowna Pani, proszę przeczytać kilkakrotnie co Pani napisała... "Klienci widzą numer zwrotu podczas zaznaczania tej opcji w zakładkach Mojego Allegro, oraz później - już po zleceniu - w szczegółach danego zakupu. "
Co z tego że klient widzi jakiś tak kod, od samego początku prosimy o " zmuszenie" klienta do umieszczania numeru zwrotu WEWNĄTRZ PACZKI.
Co z tego że klient napisze flamastrem kod zwrotu NA ZEWNATRZ paczki a następnie kurier podczas wyciągania z paczkomatu na ten kod nakleja etykietę zwrotną.
"Sprzedający również widzą informacje o zwrocie w swoich zakładkach. W zdecydowanej większości przypadków to wystarczy. "
Dalej ta sama śpiewka, niech sprzedawca się martwi. To może wytłumaczę jak to technicznie wygląda ze strony sprzedawcy. Otrzymujemy z Allegro na skrzynkę email przykładowy dokument zwrotu:
Dokument jest drukowany i przekazywany do magazynu. Magazyn otrzymuje np. taką paczkę, wewnątrz której jest tylko produkt.
@m.milek W wiadomości, której zrzut przesłałeś, jest informacja o tym, że numer i historię przesyłki znajdziesz w zakładce Sprzedaż (w szczegółach tego konkretnego zwrotu). Być może rozwiązaniem będzie wysyłanie do magazynu - wraz z tym mailem - numeru przesyłki?
Ponadto nadal wprowadzacie w błąd klienta i sprzedawcę.
" 09-03-2021 13:17
wprowadziliśmy zmiany w Instrukcji zwrotu allegro w tej chwili wyraźnie jest w niej
zaznaczone jak ważne jest umieszczenie kodu zwrotu na przesyłce. Mam nadzieję, że
zminimalizuje to liczbę błędnie wykonanych zwrotów od Kupujących. Jeżeli chodzi o
rozrzucone artykuły na ten temat, zwroty te znajdują się w osobnych artykułach, ponieważ
była taka potrzeba, gdy powstawały - każdy zwrot wyglądał inaczej. Mamy w planach
połączenie ich, ale to kwestia bardziej złożona, niż kilka poprawek, dlatego prosimy
jeszcze o chwilę cierpliwości. " Monika
Kod zwrotu jest numerem który klient wystukuje na klawiaturze paczkomatu i nie ma nic
wspólnego z NUMEREM ZWROTU na dokumencie zwrotu, który sprzedawca otrzymuje z allegro w
wiadomości e-mail.
Czy to jest jasne czy nadal Panie nie rozumieją problemu opisywanego w tym wątku.
Kod zwrotu (nie równa się ? ) NUMER ZWROTU
Nadal nie uzyskaliśmy wyjaśnienia.
@nat_not - Dokładnie. Tez uważam że komunikacja akurat przy zwrotach Allegro funkcjonuje bez zarzutu. Wszystko zależy od Kupujących zwracających zakup - no ale wymagać od Allegro że ma coś jeszcze więcej zrobić nic nie da. Jeśli ktoś nie umie przeczytać (w naprawdę widocznym miejscu) informacji o tym jak oznaczyć paczkę ze zwracanym produktem - opisanie tego w 100 innych miejscach nic nie da.
Ludziom nie chce się czytać ani myśleć. Takie czasy.
@la_nika https://allegro.pl/pomoc/artykul/polityka-zwrotow-na-allegro
3. Czas na poinformowanie sprzedającego i nadanie przesyłki
Gdy zwracasz towar, musisz poinformować o tym sprzedającego, a następnie nadać do niego przesyłkę zwrotną. Dowiedz się, jak to zrobić i ile masz na to czasu.
A. Poinformuj sprzedającego o zwrocie
Zgodnie z prawem masz minimum 14 dni (licząc od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki), aby powiadomić sprzedającego o zwrocie towaru. Sprzedający może wydłużyć ten termin – informację na ten temat znajdziesz na stronie oferty, w części Zwroty.
Aby poinformować sprzedającego o zwrocie, wypełnij Formularz zwrotu towaru – znajdziesz go w opcjach przy wybranym zakupie, w zakładce Moje zakupy. W ten sposób sprzedający dostanie informację o Twojej rezygnacji.
Nie musisz już wysyłać żadnych dodatkowych dokumentów, wiadomości, ani też potwierdzać zwrotu telefonicznie.
GRATULACJE
@la_nika "Ta instrukcja w złożony sposób przeprowadza Kupujących przez proces" - to teraz tak szczerze (subiektywnie) powiedz, czy wierzysz że kupujący czytają jakieś tam artykuły pomocy, patrząc na to przez pryzmat tych wszystkich banalnych pytań pojawiających się tu każdego dnia, na które odpowiedzi można znaleźć w... artykułach pomocy?
PS Instrukcja powinna przeprowadzać w sposób prosty, a nie złożony.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@la_nika @Knowhere jak podałem tutaj pisemne uzasadnienie klauzuli abuzywnej z roku 2016 jakie otrzymało allegro - msniezek usunął posta
a wynikało z niego właśnie to co napisał @m.milek
Naprawdę prosimy o tak wiele? Zwróć proszę uwagę, że instrukcja dotycząca zwrotu jest "rozrzucona" po kilku zakładkach, jakby nie można było tego zrobić w jednym miejscu, szczególnie dotyczy to SMART.
dla mnie cała ta nowomowa allegro zastępująca jakimiś dziwnymi słowami sformułowania z ustawy konsumenckiej
jest niezgodna z prawem podobnie jak
ukrywanie informacji i rozrzucanie ich w jakiś dziwnych miejscach
jest niezgodne z ustawą konsumencką
bo
Zawierana umowa powinna być przejrzysta i napisana prostym oraz zrozumiałym językiem
dotyczy to także odstąpienia od umowy
4. Przygotuj przesyłkę. Adres zwrotu nie będzie Ci potrzebny. Wystarczy, że na zwracanej przesyłce umieścisz kod zwrotu, który otrzymasz w wiadomości SMS.
Dokonywałam zwrotu towaru i z ostrożności oprócz kodu zwrotu podałam zarówno adres odbiorcy (sprzedawcy) i mój (kupującego).
Tak przygotowaną przesyłkę włożyłam do skrytki paczkomatu. Kilka godzin później do mojego domu zapukał pewien mężczyzna. Oddał mi moją przesyłkę, bo jak się okazało, kurier do "mojej", zajętej już skrytki włożył przesyłkę do odbioru dla tamtego Pana 😒 Dzwoniłam na infolinię InPostu i nic nie wskórałam, pomimo, że wina leżała ewidentnie po ich stronie. Była wtedy trzecia fala pandemii, więc dałam sobie spokój.
Na moim przykładzie widać, że kod zwrotu nie zawsze wystarcza. Gdybym nie podała swojego adresu, nie wiedziałabym, co stało się z przesyłką, bo Pan odbierający tę przesyłkę mógłby nie wiedzieć komu ją oddać.
Wartość mojej przesyłki opiewała na niespełna 30 zł, ale co wtedy, gdy przesyłka jest droższa 🤔 Kto wówczas odpowie za stratę?
Tak więc oprócz kodu zwrotu sugerujcie Państwo kupującym także zaadresowanie takiej przesyłki.
@RED My takie wysyłki niespodzianki odkładaliśmy na bok i czekały aż się klient odezwie. 😄
Nie masz obowiązku zatrudniania firmy detektywistycznej do rozwiązania zagadek pochodzenia przesyłki a jak się zdecydujesz to trzeba obciążyć winnego kosztami 😄
Gorzej jeśli klient nie został poinformowany o sposobie dokonania zwrotu 😉 Powinieneś zaraz po odstąpieniu wysyłać dodatkowo instrukcje klientom jak ma postępować z odesłaniem towaru aby uniknąć problemów i dodatkowych kosztów z tego tytułu
Bardzo dobrym sposobem jest formularz zwrotu wraz z instrukcją
Także przerabiam takie zwroty widma. Etykiety zwrotne niedostatecznie identyfikują klienta. Poza tym klienci mają w nosie właściwe pakowanie przesyłek. Wystarczy drobna wgniotka na dostarczonej paczce żeby klient to wypomniał, ale do nas paczki czasem wracają w stanie katastrofalnym. W opakowaniu lub bez, w rozerwanej paczce, albo w ogóle nie zaklejonej, w różnego rodzaju reklamówkach. Ostatnim hitem była reklamówka oklejona plastrem medycznym.
@Luxxp Nie reklamujecie takich porozwalanych paczek? Przecież normalnie bym reklamował i albo koszty uszkodzeń zwraca firma kurierska (dziwne, ze z firmy kurierskiej ktoś się odważy taką paczkę zabrać, bo poczta polska i owszem) albo płaci wysyłający jak źle zapakował. Na etapie wysyłek mieliśmy wszystko opracowane do perfekcji po roiku czasu, kolejne lata jak ktoś płacił za uszkodzoną przesyłkę to tylko klient lub firma kurierska. Klienci też przechodzili szkolenie jak odbierać lub wysyłać albo potem płacili za głupote lub olanie sprawy
#RED tak jest to faktycznie duży, irytujący dla nas sprzedawców problem.
Kupujący myśli, że sprzedawca zawarł transakcję tylko z nim i on jest jedynym kupującym i jak on odeśle towar to sprzedawca od razu będzie wiedział, że to od niego. OTÓŻ NIE.
Oczywiście nie wspomnę tu o nie wkładaniu do zwracanego towaru odstąpienia od umowy, numeru zwrotu, paragonu, faktury czy też czegokolwiek co by pomogło zidentyfikować kupującego.
Pytałeś jak inni sobie z tym radzą, tak więc ja w momencie kiedy dostaję na e-maila wiadomość od Allegro, że kupujący YYYYYY zgłosił zwrot towaru to drukuję takiego e-maila. W zgłoszeniu tym jest podany m.in. numer telefonu. Odkładam wydrukowanego e-maila do kartonu "zwroty" i czekam. Dostaję i paczkę ze zwrotem i na etykiecie (list przewozowy) jest numer telefonu. Ten numer telefonu porównuję z numerem telefonu widniejącym na wydrukowanym e-mailu i w ten sposób identyfikuję kupującego. Przez ten czas co istnieje obecny system zwrotów tylko raz na podstawie numeru telefonu nie byłem w stanie zidentyfikować kupującego.
Czyli nadal mamy " jakoś sobie radzić" co zresztą sugeruje w tym watki @nat_not
To może mi ktoś z działu prawnego Allegro wyjaśni, w jaki sposób według Ustawy mamy tylko po numerze telefonu zidentyfikować konsumenta odstępującego od umowy i co najbardziej istotne czy to jest zgodne z ustawą?
@m.milek Otrzymujecie od nas numer przesyłki przypisanej do danego zwrotu. Nie ma więc konieczności identyfikowania klienta wyłacznie po numerze telefonu.
Tak jest od samego początku więc proszę zapoznać się z całością wątku a nie pisać nam rzeczy oczywistych. To nadal nie załatwia problemu w przypadku kiedy etykieta jest nieczytelna.
Zamiast skupić się na obsłudze sprzedaży toniemy w enigmatycznych paczkach i to też rodzi problemy po naszej stronie i może dojść do pomyłki przy identyfikacji paczki i nieważne jaka jest skala problemu.
Nadal nie rozumiem waszego uporu, co to za problem, żeby klient w paczce umieścił karteczkę z kodem zwrotu i temat jest zamkniety.
raz jest raz nim numeru listu.
@europa89 Możesz podać numery tych zamówień?
bc4ef4e1-2cfa-11ec-8f63-a1fbc657dcc1
c2423021-29c0-11ec-bf43-f90c63cebcf1
to tylko 2 przykłady ale takich jest więcej.
@europa89 Od zespołu technicznego dostałam odpowiedź, z której wynika, że numery przesyłek zwrotnych są widoczne dla tych zamówień. Wystarczy tylko wybrać opcję "pokaż szczegóły" dostępną po lewej stronie zamówienia (nie jest widoczna na Twoim zrzucie). Wtedy pokaże się numer przesyłki zwrotnej wraz z hiperłączem do śledzenia.