Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
7.07 klient zakupił u nas kilka przedmiotów, przesyłki jednak nie odebrał
29.07 wysłał wiadomość "proszę o zwrot pieniędzy za odesłane przedmioty"
odpisaliśmy: "Jak do tej pory nie otrzymaliśmy odstąpienia od umowy.
Nieodebranie przesyłki nie jest równoznaczne z odstąpieniem.
Jeśli takowego nie otrzymamy, to od dnia jutrzejszego zaczniemy naliczać opłatę za magazynowanie nieodebranej przesyłki.
Najlepiej by odstąpienie nastąpiło poprzez system allegro."
30.07 odpowiedź od klienta "jakiego odstąpienia od umowy ? chłopie o czym ty mówisz.Nie mogłem odebrać przesyłki byłem hospitalizowany.pacxka w paczkomacie.jest trzymana ledwie 48 h kto mnie poinformować bezmó**u o jakimś odstąpieniu od umowy w formie pisemnej.? skąd druk .typowa próba wyłudzenia pieniędzy"
odpisaliśmy: "Szczegółowe wyjaśnienie:
1. Obowiązki kupującego:
Zgodnie z umową kupna-sprzedaży, kupujący ma obowiązek zapłacić za towar i go odebrać. Brak odbioru przesyłki jest naruszeniem tych obowiązków.
2. Brak formalnego odstąpienia:
Samo nieodebranie przesyłki nie jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Kupujący powinien złożyć wyraźne oświadczenie o odstąpieniu, aby móc skutecznie zerwać umowę.
3. Możliwości sprzedawcy:
W sytuacji, gdy kupujący nie odbiera przesyłki:
Wezwanie do wykonania umowy: Sprzedawca może wezwać kupującego do zapłaty za towar i przesyłkę, a także do odbioru towaru.
Wezwanie do wykonania umowy pod rygorem odstąpienia: Sprzedawca może wyznaczyć kupującemu dodatkowy termin na wykonanie umowy, informując, że po jego upływie sprzedawca odstąpi od umowy.
Odstąpienie od umowy: Jeśli kupujący nie odbierze przesyłki w wyznaczonym terminie, sprzedawca może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. W takim przypadku, sprzedawca odzyskuje własność towaru, ale nie odzyskuje kosztów przesyłki.
Dochodzenie roszczeń: Sprzedawca może również dochodzić odszkodowania za poniesione straty, np. koszty zwrotu przesyłki, magazynowania towaru.
4. Koszty dla sprzedawcy:
Nieodebrana przesyłka wiąże się z kosztami dla sprzedawcy, takimi jak:
Koszty przesyłki: Zarówno do klienta, jak i zwrotnej.
Koszty magazynowania: Jeśli sprzedawca musi przechowywać towar.
Blokada towaru: Towar jest zablokowany w magazynie i nie może być sprzedany innym klientom."
dodatkowo kupujący rozpoczął dyskusję: "Od ponad trzech tygodni sprzedający nie wysilił się żeby zwrócić pieniądze za zwrócone przedmioty.Mało tego straszy że od jutra zacznie naliczać jakąś opłatę z tytułu magazynowania.??? Typowo toksyczne zachowanie proszę serwis allegro o wsparcie"
na dyskusję odpisaliśmy dokładnie tym samym "szczegółowym wyjaśnieniem"
po naszych wiadomościach kupujący na żadną wiadomość już nie odpisał
natomiast jeszcze przed wszelkimi wiadomościami 25.07 klient zakupił te same produkty raz jeszcze i 27.07 odebrał je z paczkomatu
30.07 zgłosił zwrot przedmiotów zakupionych 25.07, a nie tych zakupionych 7.07, podając jakieś farmazony w powodach zwrotu typu "oryginalność towaru budzi wątpliwości", "inna wada bądź niezgodność towaru z umową"
co byście zrobili, jak rozwiązali sytuację?
jakie jest stanowisko allegro w takiej sytuacji?
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_