Przewidywany czas dostawy - co tu się wyprawia?
![DavidPL DavidPL](https://spolecznosc.allegro.pl/html/assets/Jestem_Tu_Nowy.jpg)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mamy oferty z czasem wysyłki 2 dni robocze (większość).
Klient wchodzi w ofertę i widzi deklarowany przez nas czas wysyłki: 2 dni, przewidywany czas dostawy: za 3 dni w punkcie (czyli prawidłowo).
Dodaje produkt do koszyka, kupuje i w zamówieniu widzi informację: przewidywany czas dostawy: pojutrze u Ciebie.
Chciałbym się dowiedzieć jakim cudem skoro na pojutrze zadeklarowaliśmy wysyłkę? Spełnialność deklarowanego czasu wysyłki mamy na poziomie ponad 90%, gdzie przeważnie to zdarzają się opóźnienia, a nie wcześniejsze wysyłki więc skąd klientom wyświetlają się takie brednie? Chciałbym wiedzieć, bo nie jest to pojedynczy przypadek tylko dzieje się to regularnie na różnych produktach i różnych ofertach.
![GHOSTPHU GHOSTPHU](https://spolecznosc.allegro.pl/html/assets/Jestem_Tu_Nowy.jpg)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
no tak, tylko w moim przypadku,mnie to pasuje, bo wstaje rano i wysylam tak jak pisałam wczesniej. Oczywiscie z wylączeniem weekendow. Nie pasuje mi tylko ze skoro wpisuje wysylka w ciagu 1 dnia (24h) to allegro narzuca ze i tak mam wyslac tego samego dnia do 23:59.
![Moderatorka Moderatorka](/i/rank_icons/moderator.gif)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@GHOSTPHU najprawdopodobniej część przesyłek nadajesz szybciej i dlatego algorytm podaje taki przewidywany czas dostawy. W tym przypadku rada sl-aw-ek może pomóc, jeśli ustawisz godziny graniczne to system będzie brał je pod uwagę w wyliczeniach. Nie ustawiając cutoffów lub ich nie przestrzegając, zgadzasz się na stosowanie przez nas innych mechanizmów, w tym modelu opartego na sztucznej inteligencji.
Moderatorka
![annaewa1 annaewa1](https://spolecznosc.allegro.pl/html/assets/Jestem_Tu_Nowy.jpg)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
"Dla ofert z deklarowanym czasem wysyłki: natychmiast, 1 dzień, 2 dni, 3 dni Jeśli nie masz ustawionych godziny wysyłki tego samego dnia (....) to silnik uczenia maszynowego przeanalizuje historyczne dane o szybkości Twoich wysyłek". " - czyli sprzedający, który uczciwie ustawi czas wysyłki najdłuższy jaki wynika z jego uwarunkowań logistycznych, ale stara się wysyłać wcześniej jeśli mu się uda, jest przez Allegro "karany" tym, że klientowi wyświetla się krótszy czas, co jest potem powodem nieprzyjemności i obniżania ocen gdy sprzedający się z tego nie wywiąże. To nie fair w stosunku do obu stron transakcji. Jak tłumaczyłam klientce, że to nie moja obietnica, tylko Allegro, to usłyszałam "to uzgodnijcie to Państwo między sobą". A z Allegro nic nie można uzgodnić, bo mamy dostęp tylko do konsultanta, który niczemu nie jest winien i na nic nie ma wpływu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@GHOSTPHU mam dokładnie tak samo, pracuję zawodowo w dwóch miejscach + sprzedaje na Allegro. Mam ustawiony czas wysyłki jeden dzień, ale w związku z tym, że czasem mam pracę zdalną, to wyślę klientowi tego samego dnia. W weekend pracuję nad sklepem więc przesyłki pakuję i wysyłam w pn. Żaden algorytm nie powinien mieszać się do moich ofert, bo nie jest integralną ich częścią. A klienci twierdzą, że tak jest, bo Allegro pokazuje im na zielono i nie wiedzą, że w zakładce dostawa jest przez nich głęboko ukryta informacja ode mnie o deklarowanym czasie. To nie ja będę się dostosowywać do jakiegoś algorytmu, tylko powinnam mieć dowolność określania czasu wysyłki w zależności od swoich "mocy przerobowych". Bo jednego dnia mogę wysłać natychmiast, a kolejnego dopiero na następny dzień. Jedyna informacja którą widzi klient w związku z wysyłką, powinna być wyłącznie deklaracją sprzedawcy. Po co Allegro miesza się do czegoś, do czego nie powinno? Ten algorytm to sobie mogą do KPI wdrożyć, a sprzedawców zostawić w spokoju.
![cztery_bez_atu cztery_bez_atu](https://spolecznosc.allegro.pl/html/assets/Jestem_Tu_Nowy.jpg)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A musicie wcinać się pomiędzy wódkę a zakąskę? Nie było by lepiej umieścić tylko przy tytule oferty ( żeby kupujący nie musiał tego szukać w treści) informacji typu: Sprzedający deklaruje wysyłkę w terminie xxx dni? Jeżeli komuś nie pasowało by to co pisze sprzedający to szukał by innego który wyśle to np. szybciej, gdyż sposobem jaki to robicie wprowadzacie jedynie zamęt.
![promolodz promolodz](https://spolecznosc.allegro.pl/html/assets/Jestem_Tu_Nowy.jpg)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zadam jedno podstawowe pytanie... PO CO JEST RĘCZNE USTAWIANIE CZASU WYSYŁKI?
I już odpowiadam. Szyjemy ubrania. Brakło nam jednego wzoru a wiemy, że dzianina będzie za 2 dni. 1 dzień na szycie. Ustawiam 3 dni aby być fair wobec klienta. Ale nie... to jest allegro, wy wiecie lepiej.
Wprowadzacie w błąd klienta i bezprawnie zmieniacie naszą deklarację czasu wysyłki.
Myślę, że to już podlega pod jakieś urzędy regulacji. Sprzedawcy powinni się zebrać i to zgłaszać.
Nie może być tak, że teraz macie "nowego" pracownika " sztuczną inteligencję" i na niego wszystko zrzucacie. To są pomysły beznadziejnych "menadżerów", którzy są oderwani od rzeczywistości. Żyją w sztucznym świecie korporacji.
Do cholery! To My, sprzedający tworzymy allegro. Bez nas będziecie zwykłym sklepem OSA, dużym, ale jednak zwykłym sklepem. My dajemy różnorodność towarów i dzięki temu ludzie tu wchodzą.
Co dostajemy w zamian? Jedno prawo- zapłacić fakturę w terminie.
Nie mamy żadnego wsparcia a tylko dziesiątki beznadziejnych zmian, utrudniających nam życie.
To my płacimy prowizję i pozostałe opłaty ( w naszym przypadku to nawet 30% transakcji) .
Ogarnijcie się!!!
A my Sprzedawcy musimy się zacząć jakoś bronić. Powinniśmy to zgłaszać we wszelkie możliwe miejsca. Nie dostajemy tu nic za darmo.
![autokordyl autokordyl](https://spolecznosc.allegro.pl/html/assets/Jestem_Tu_Nowy.jpg)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No właśnie...a może by tak skończyć z tymi statystykami i jak sprzedający podaje w ofercie natychmiast to niech będzie 1 dzień, jak podaje dwa dni to dwa dni itd. Bo my również mamy z tym problem i chociaż w aukcjach z rzeczami które mamy na półce mamy wysyłkę natychmiast to pokazuje 2 dni ponieważ mamy też aukcje rzeczy które zamawiamy z centralnego magazynu i na nie mamy trzy dni. Zamawiają się rzeczy jedne i drugie i przez te statystyki jesteśmy poszkodowani.
![sl-aw-ek sl-aw-ek](https://spolecznosc.allegro.pl/html/assets/Jestem_Tu_Nowy.jpg)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@autokordyl jeżeli sprzedający podaje czas natychmiast to zamówienie ma zostać NATYCHMIAST wydane kupującemu/przewoźnikowi. Jeden dzień to nie jest natychmiast.
![autokordyl autokordyl](https://spolecznosc.allegro.pl/html/assets/Jestem_Tu_Nowy.jpg)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No i właśnie jeżeli mamy ustawione natychmiast to możemy tak wydać. A po obliczeniach allegro nie mamy podanego dostawa jutro tylko pojutrze pomimo że w aukcji jest ustawiona wysyłka natychmiast. I tu jest problem bo ludzie wybierają najczęściej z dostawą na jutro. A my przez te algorytmy ogółu wysyłki na tym tracimy.
![Pluszowe_Sowkowo Pluszowe_Sowkowo](https://spolecznosc.allegro.pl/html/assets/Jestem_Tu_Nowy.jpg)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Allegro zaczęło podawać przewidywany czas dostawy w zakładce zamówienia - teoretycznie przydatne jeśli mamy na różnych przedmiotach różne czasy wysyłki, widzę kto kiedy ma mieć wysłane.
Tylko skąd i na jakiej podstawie są podawane te daty? Na niektórych produktach mam 2 dni robocze zadeklarowane, a na innych 3 dni. A data wysyłki przewidywana na ten sam dzień. Nie ważne ile deklaruje, allegro uznaje że wiedzą lepiej kiedy ja to wyślę. A ja wiem że nie wyślę w 2 dni (sama produkuję). I co teraz. Już widzę kolejkę niezadowolonych klientów że nie wysłałam na czas, bo dosłownie nikt nie zajrzy do zakładki ile zadeklarowałam. Już nawet nie wspominam, że mi punkty odejmą.
Czy ktoś z Was wie, jak oni to obliczają? Czy da się to jakoś przewidzieć? Zauważyłam że nie ma znaczenia godzina zakupu - nawet jeśli ktoś kupił o godzinie 22 we wtorek i ja deklaruje 3 dni na wysłanie to i tak podają czas wysyłki za 2 dni w czwartek - a powinno być w piątek.
Help
![Moderatorka Moderatorka](/i/rank_icons/moderator.gif)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Pluszowe_Sowkowo podaj proszę przykład oferty dla których masz ustawiony czas wysyłki na trzy dni, a przewidywany czas dostawy pokazuje, że dzisiaj ją wyślesz.
Moderatorka
![Pluszowe_Sowkowo Pluszowe_Sowkowo](https://spolecznosc.allegro.pl/html/assets/Jestem_Tu_Nowy.jpg)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie napisałam, że pokazuje mi czas dostawy na dzisiaj, tylko że pokazuje ten sam czas przy produktach które deklaruje 2 dni i 3 dni. W obu przypadkach za 2 dni. Czyli nie ważne co zadeklaruje w tych ofertach, klient i tak otrzymuje informację niezgodną z prawdą.
![Moderatorka Moderatorka](/i/rank_icons/moderator.gif)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Pluszowe_Sowkowo czy możesz przesłać numery ofert których to dotyczy (jedną w której masz ustawione 2 dni i jedną w której masz 3 dni) i zrzut ekranu na którym widoczne będzie, że system wyznaczył 2 dni na wysyłkę obu?
Moderatorka
![Pluszowe_Sowkowo Pluszowe_Sowkowo](https://spolecznosc.allegro.pl/html/assets/Jestem_Tu_Nowy.jpg)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak, mam sporo takich numerów ofert które to dotyczy, przesyłam przykładowe (załącznik).
Na przykład nr 12607830734 (3 dni) i nr 12707858405 (2 dni).
Mam więcej numerów, jeśli będą potrzebne wszystkie to proszę napisać.
![Moderatorka Moderatorka](/i/rank_icons/moderator.gif)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Pluszowe_Sowkowo dziękuję za zrzut! Konsultuję to i dam znać, gdy otrzymam odpowiedź!
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
U nas to samo.
![Moderatorka Moderatorka](/i/rank_icons/moderator.gif)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@aurea_shop @Pluszowe_Sowkowo otrzymałam odpowiedź, że wynika to z historycznych danych na temat nadawania przesyłek. Takie wyliczenie czasu wysyłki wskazuje na to, że w podobnym czasie wysyłaliście przesyłki z deklaracją na 2 dni i na 3 dni dlatego teraz system wskazuje dla nich taki sam czas wysyłki.
Moderatorka
![aurea_shop aurea_shop](https://spolecznosc.allegro.pl/html/assets/Jestem_Tu_Nowy.jpg)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To nadal nie oznacza, że każdą przesyłkę wyślę w 1 bądź 2 dni gdy deklaruję 3 dni. Z naszej strony - jak zapewne większości sprzedających - wynika to z produkcji, bądź po prostu sprowadzenia towaru z magazynu zewnętrznego, itp.
Co nie zmienia faktu, że to jest nadal wprowadzanie Kupującego w błąd.
Jeśli tym razem nie wyrobimy się wcześniej - obniżycie nam ocenę? a Kupujący od nas odejdzie - bo nie wysłaliśmy we wskazanym czasie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ dziękuję za udostępnienie nowych danych w zakładce zamówienia, tj. czasu wysyłki danego zamówienia. Mamy coś takiego:
Dzięki temu widać jak oszukujecie sprzedawców na liczeniu pkt do jakości wysyłki i co za tym idzie, do jakości obsługi.
Bo mamy ustawione godziny graniczne w ustawieniach dostawy takie:
Czy cokolwiek działa na tym portalu zgodnie z zasadami i logiką?
![Moderatorka Moderatorka](/i/rank_icons/moderator.gif)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@medalik_2009 podaj proszę numery tych zamówień wskazanych na zrzucie.
Moderatorka