Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mamy oferty z czasem wysyłki 2 dni robocze (większość).
Klient wchodzi w ofertę i widzi deklarowany przez nas czas wysyłki: 2 dni, przewidywany czas dostawy: za 3 dni w punkcie (czyli prawidłowo).
Dodaje produkt do koszyka, kupuje i w zamówieniu widzi informację: przewidywany czas dostawy: pojutrze u Ciebie.
Chciałbym się dowiedzieć jakim cudem skoro na pojutrze zadeklarowaliśmy wysyłkę? Spełnialność deklarowanego czasu wysyłki mamy na poziomie ponad 90%, gdzie przeważnie to zdarzają się opóźnienia, a nie wcześniejsze wysyłki więc skąd klientom wyświetlają się takie brednie? Chciałbym wiedzieć, bo nie jest to pojedynczy przypadek tylko dzieje się to regularnie na różnych produktach i różnych ofertach.
no tak, tylko w moim przypadku,mnie to pasuje, bo wstaje rano i wysylam tak jak pisałam wczesniej. Oczywiscie z wylączeniem weekendow. Nie pasuje mi tylko ze skoro wpisuje wysylka w ciagu 1 dnia (24h) to allegro narzuca ze i tak mam wyslac tego samego dnia do 23:59.
@GHOSTPHU najprawdopodobniej część przesyłek nadajesz szybciej i dlatego algorytm podaje taki przewidywany czas dostawy. W tym przypadku rada sl-aw-ek może pomóc, jeśli ustawisz godziny graniczne to system będzie brał je pod uwagę w wyliczeniach. Nie ustawiając cutoffów lub ich nie przestrzegając, zgadzasz się na stosowanie przez nas innych mechanizmów, w tym modelu opartego na sztucznej inteligencji.
"Dla ofert z deklarowanym czasem wysyłki: natychmiast, 1 dzień, 2 dni, 3 dni Jeśli nie masz ustawionych godziny wysyłki tego samego dnia (....) to silnik uczenia maszynowego przeanalizuje historyczne dane o szybkości Twoich wysyłek". " - czyli sprzedający, który uczciwie ustawi czas wysyłki najdłuższy jaki wynika z jego uwarunkowań logistycznych, ale stara się wysyłać wcześniej jeśli mu się uda, jest przez Allegro "karany" tym, że klientowi wyświetla się krótszy czas, co jest potem powodem nieprzyjemności i obniżania ocen gdy sprzedający się z tego nie wywiąże. To nie fair w stosunku do obu stron transakcji. Jak tłumaczyłam klientce, że to nie moja obietnica, tylko Allegro, to usłyszałam "to uzgodnijcie to Państwo między sobą". A z Allegro nic nie można uzgodnić, bo mamy dostęp tylko do konsultanta, który niczemu nie jest winien i na nic nie ma wpływu.
@GHOSTPHU mam dokładnie tak samo, pracuję zawodowo w dwóch miejscach + sprzedaje na Allegro. Mam ustawiony czas wysyłki jeden dzień, ale w związku z tym, że czasem mam pracę zdalną, to wyślę klientowi tego samego dnia. W weekend pracuję nad sklepem więc przesyłki pakuję i wysyłam w pn. Żaden algorytm nie powinien mieszać się do moich ofert, bo nie jest integralną ich częścią. A klienci twierdzą, że tak jest, bo Allegro pokazuje im na zielono i nie wiedzą, że w zakładce dostawa jest przez nich głęboko ukryta informacja ode mnie o deklarowanym czasie. To nie ja będę się dostosowywać do jakiegoś algorytmu, tylko powinnam mieć dowolność określania czasu wysyłki w zależności od swoich "mocy przerobowych". Bo jednego dnia mogę wysłać natychmiast, a kolejnego dopiero na następny dzień. Jedyna informacja którą widzi klient w związku z wysyłką, powinna być wyłącznie deklaracją sprzedawcy. Po co Allegro miesza się do czegoś, do czego nie powinno? Ten algorytm to sobie mogą do KPI wdrożyć, a sprzedawców zostawić w spokoju.
A musicie wcinać się pomiędzy wódkę a zakąskę? Nie było by lepiej umieścić tylko przy tytule oferty ( żeby kupujący nie musiał tego szukać w treści) informacji typu: Sprzedający deklaruje wysyłkę w terminie xxx dni? Jeżeli komuś nie pasowało by to co pisze sprzedający to szukał by innego który wyśle to np. szybciej, gdyż sposobem jaki to robicie wprowadzacie jedynie zamęt.
Zadam jedno podstawowe pytanie... PO CO JEST RĘCZNE USTAWIANIE CZASU WYSYŁKI?
I już odpowiadam. Szyjemy ubrania. Brakło nam jednego wzoru a wiemy, że dzianina będzie za 2 dni. 1 dzień na szycie. Ustawiam 3 dni aby być fair wobec klienta. Ale nie... to jest allegro, wy wiecie lepiej.
Wprowadzacie w błąd klienta i bezprawnie zmieniacie naszą deklarację czasu wysyłki.
Myślę, że to już podlega pod jakieś urzędy regulacji. Sprzedawcy powinni się zebrać i to zgłaszać.
Nie może być tak, że teraz macie "nowego" pracownika " sztuczną inteligencję" i na niego wszystko zrzucacie. To są pomysły beznadziejnych "menadżerów", którzy są oderwani od rzeczywistości. Żyją w sztucznym świecie korporacji.
Do cholery! To My, sprzedający tworzymy allegro. Bez nas będziecie zwykłym sklepem OSA, dużym, ale jednak zwykłym sklepem. My dajemy różnorodność towarów i dzięki temu ludzie tu wchodzą.
Co dostajemy w zamian? Jedno prawo- zapłacić fakturę w terminie.
Nie mamy żadnego wsparcia a tylko dziesiątki beznadziejnych zmian, utrudniających nam życie.
To my płacimy prowizję i pozostałe opłaty ( w naszym przypadku to nawet 30% transakcji) .
Ogarnijcie się!!!
A my Sprzedawcy musimy się zacząć jakoś bronić. Powinniśmy to zgłaszać we wszelkie możliwe miejsca. Nie dostajemy tu nic za darmo.
No właśnie...a może by tak skończyć z tymi statystykami i jak sprzedający podaje w ofercie natychmiast to niech będzie 1 dzień, jak podaje dwa dni to dwa dni itd. Bo my również mamy z tym problem i chociaż w aukcjach z rzeczami które mamy na półce mamy wysyłkę natychmiast to pokazuje 2 dni ponieważ mamy też aukcje rzeczy które zamawiamy z centralnego magazynu i na nie mamy trzy dni. Zamawiają się rzeczy jedne i drugie i przez te statystyki jesteśmy poszkodowani.
@autokordyl jeżeli sprzedający podaje czas natychmiast to zamówienie ma zostać NATYCHMIAST wydane kupującemu/przewoźnikowi. Jeden dzień to nie jest natychmiast.
No i właśnie jeżeli mamy ustawione natychmiast to możemy tak wydać. A po obliczeniach allegro nie mamy podanego dostawa jutro tylko pojutrze pomimo że w aukcji jest ustawiona wysyłka natychmiast. I tu jest problem bo ludzie wybierają najczęściej z dostawą na jutro. A my przez te algorytmy ogółu wysyłki na tym tracimy.
Allegro zaczęło podawać przewidywany czas dostawy w zakładce zamówienia - teoretycznie przydatne jeśli mamy na różnych przedmiotach różne czasy wysyłki, widzę kto kiedy ma mieć wysłane.
Tylko skąd i na jakiej podstawie są podawane te daty? Na niektórych produktach mam 2 dni robocze zadeklarowane, a na innych 3 dni. A data wysyłki przewidywana na ten sam dzień. Nie ważne ile deklaruje, allegro uznaje że wiedzą lepiej kiedy ja to wyślę. A ja wiem że nie wyślę w 2 dni (sama produkuję). I co teraz. Już widzę kolejkę niezadowolonych klientów że nie wysłałam na czas, bo dosłownie nikt nie zajrzy do zakładki ile zadeklarowałam. Już nawet nie wspominam, że mi punkty odejmą.
Czy ktoś z Was wie, jak oni to obliczają? Czy da się to jakoś przewidzieć? Zauważyłam że nie ma znaczenia godzina zakupu - nawet jeśli ktoś kupił o godzinie 22 we wtorek i ja deklaruje 3 dni na wysłanie to i tak podają czas wysyłki za 2 dni w czwartek - a powinno być w piątek.
Help
@Pluszowe_Sowkowo podaj proszę przykład oferty dla których masz ustawiony czas wysyłki na trzy dni, a przewidywany czas dostawy pokazuje, że dzisiaj ją wyślesz.
Nie napisałam, że pokazuje mi czas dostawy na dzisiaj, tylko że pokazuje ten sam czas przy produktach które deklaruje 2 dni i 3 dni. W obu przypadkach za 2 dni. Czyli nie ważne co zadeklaruje w tych ofertach, klient i tak otrzymuje informację niezgodną z prawdą.
@Pluszowe_Sowkowo czy możesz przesłać numery ofert których to dotyczy (jedną w której masz ustawione 2 dni i jedną w której masz 3 dni) i zrzut ekranu na którym widoczne będzie, że system wyznaczył 2 dni na wysyłkę obu?
Tak, mam sporo takich numerów ofert które to dotyczy, przesyłam przykładowe (załącznik).
Na przykład nr 12607830734 (3 dni) i nr 12707858405 (2 dni).
Mam więcej numerów, jeśli będą potrzebne wszystkie to proszę napisać.
@Pluszowe_Sowkowo dziękuję za zrzut! Konsultuję to i dam znać, gdy otrzymam odpowiedź!
U nas to samo.
@aurea_shop @Pluszowe_Sowkowo otrzymałam odpowiedź, że wynika to z historycznych danych na temat nadawania przesyłek. Takie wyliczenie czasu wysyłki wskazuje na to, że w podobnym czasie wysyłaliście przesyłki z deklaracją na 2 dni i na 3 dni dlatego teraz system wskazuje dla nich taki sam czas wysyłki.
To nadal nie oznacza, że każdą przesyłkę wyślę w 1 bądź 2 dni gdy deklaruję 3 dni. Z naszej strony - jak zapewne większości sprzedających - wynika to z produkcji, bądź po prostu sprowadzenia towaru z magazynu zewnętrznego, itp.
Co nie zmienia faktu, że to jest nadal wprowadzanie Kupującego w błąd.
Jeśli tym razem nie wyrobimy się wcześniej - obniżycie nam ocenę? a Kupujący od nas odejdzie - bo nie wysłaliśmy we wskazanym czasie.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ dziękuję za udostępnienie nowych danych w zakładce zamówienia, tj. czasu wysyłki danego zamówienia. Mamy coś takiego:
Dzięki temu widać jak oszukujecie sprzedawców na liczeniu pkt do jakości wysyłki i co za tym idzie, do jakości obsługi.
Bo mamy ustawione godziny graniczne w ustawieniach dostawy takie:
Czy cokolwiek działa na tym portalu zgodnie z zasadami i logiką?
@medalik_2009 podaj proszę numery tych zamówień wskazanych na zrzucie.