anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przewidywany czas dostawy, dostawa jutro

www_bokken_pl
#11 Animator#

Czy allegro może zakończyć w końcu ten bałagan informacyjny ?

W aukcji mam kilka sprzecznych informacji

dostawa jutro

Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar do 5 dni roboczych.

Paczkomat InPost pt. 10 cze. w punkcie
RUCH za 12 - 13 dni u Ciebie
Kurier, GLS pt. 10 cze. u Ciebie
Kurier, Pocztex za 12 - 13 dni u Ciebie

Nawet licząc 2-3 dni na ruch i pocztex + 5 dni nigdy nie daje 13 dni, chyba że allegro korzysta z nowszych algorytmów i faktycznie 5+3 to 13 ?
No i jak allegro obliczyło że zakup dzisiaj 09.06 z realizacją 7 dni jest możliwa dostawa na 10.06?

oznacz moderatorów
88 ODPOWIEDZI 88

mix-mce
#14 Krzewiciel#

Ja przez to durne oznaczenie zaliczyłem już kilka negatywów i rozpoczętych dyskusji, allegro oczywiście ma sprawę gdzieś bo to tylko "czas wyliczony przez allegro" ale kupujący nie rozumie że to nie oświadczenie sprzedającego tylko jakieś wyliczenia allegro.

Allegro działa tak że jeśli jakąś większą część zamówień realizujesz tego samego dnia i faktycznie jest dostarczanych następnego to allegro wyświetla kupującym informację "dostawa jutro" (dla wszystkich ofert na koncie, bo jakże by inaczej) bez względu jaki masz faktyczny czas wysyłki ustawiony.

Jedyne wyjście to wysyłać z czasem faktycznie ustawionym i nie przejmować się że się komuś śpieszy. Masz ustawione wysyłka 3 dni to wysyłasz trzeciego dnia.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@www_bokken_pl czy możesz podać numer konkretnej oferty, w której takie informacje są wyświetlane? Nie znalazłam wśród Twoich ofert żadnej z oznaczeniem "dostawa jutro". Jeżeli chodzi o przewidywany czas dostawy to jest on wyliczany na podstawie wcześniej zrealizowanych zamówień. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

servicecard
#9 Pomysłodawca#

Sytuacje z przesyłką "na jutro" zdarzają się nagminnie.

Przykład - wiadomość od klienta - cyt: "8 czerwca

Pytanie o zakup:
siodełko
Dzień dobry. Czy paczka została już nadana? Wg aplikacji jeszcze nie, a zgodnie z informacją w ofercie, miała być dostarczona na drugi dzień. 06:45
Zakup: 7 cze 2022, 12:07,  informacje o dostawie w ofercie - 2 dni robocze
 
Klienci dostają jakieś dziwne informacje, wprowadzające ich w błąd lub mało czytelne dla nich.
 
Kolejny przykład  to jak można napisać klientowi, że zakup: 9.05 (poniedziałek) a 10.05 klient dostaje informacje, że przesyłka opóźniona (jeszcze dopisek -zgłoś problem sprzedającemu) - a w opisie oferty - czas dostawy - 2 dni robocze.
 
To kto wysyła takie durne informacje do klientów? chyba nie sam sprzedający.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie wiesz kto wysyła? 😁

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

Wg mnie to nieważne. Co innego stanowi deklaracja przewoźnika, co innego stanowi regulamin przewoźnika. Wg mnie - Allegro powinno zlikwidować info o przewidywanej dostawie. Nawet sam przewoźnik nie jest w stanie przewidzieć terminu dostawy - proszę sobie dokładnie przestudiować regulaminy przewoźników. 

Jedyną istotną rzeczą - jest deklaracja wysyłki zakupionego przedmiotu przez sprzedającego. A i z tym mogą czasem wystąpić "komplikacje".

Sprzedawca na Allegro to nie jest "robot", to jest zespół ludzi pracujących w celu realizacji i wysłania zamówień. 

Stany magazynowe w ilości "tysięcy szt." to bujda. Gdyby każdy taki sprzedawca miał takie stany magazynowe - Jego magazyn musiałby być dużo większy od magazynów wielu producentów. 

Odnośnie przesyłek - żaden sprzedawca nie może zagwarantować przesyłki tupu - "dostawa jutro". Ani Allegro, ani żaden przewoźnik

oznacz moderatorów

www_bokken_pl
#11 Animator#

Czy nie wydaje Ci się że jako pracownik allegro powinnaś wiedzieć jakie warunki muszą być spełnione by taka informacja się wyświetlała a po godzinie nadań ona znika?

Opisywany problem to aukcja 7242673695
Teraz widzę

dostawa w poniedziałek
Paczkomat InPost
8,99 zł
pon. 13 cze. w punkcie

Czas wysyłki: zwykle do 5 dni roboczych.

Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar do 5 dni roboczych.



oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

Serio nie masz po co do nich pisać, oni tylko robią sztuczne problemy na linii sprzedający-kupujący dla własnej satysfakcji (tzn zwiększenia "atrakcyjności"). U mnie tak samo wszędzie pisze "dostawa w poniedziałek" chociaż

  • mam ustawioną godzinę zakupów dla wysyłki tego samego dnia (8:15, więc już minęła)
  • oferty mam z czasem wysyłki 24-48h (nie ma znaczenia, napis jest wszędzie)
  • nie ma opcji bym cokolwiek zakupionego od teraz wysłał jeszcze dzisiaj
  • w poniedziałek znów będę miał telefony z pytaniem gdzie jest paczka bo powinna wyjść w piątek "BO TAK NAPISAŁEM  W OFERCIE"

i kolejna dyskusja za "niedotrzymanie terminu dostawy" jak bym to ja obiecywał dostawę w poniedziałek.

Dlaczego allegro generuje problemy? Bo lubią.

all-1.jpg

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@www_bokken_pl Przewidywany czas dostawy nie opiera się wyłącznie na Twojej deklaracji, lecz wynika ze statystyk - jest pokazywany na podstawie Twoich wcześniejszych czasów dostaw. Wyliczenia są aktualizowane codziennie. Ważne jest, żeby deklarowany czas ustawiać zgodnie z rzeczywistą i aktualną wysyłką - nie zaniżać jej, ani nie zawyżać “na zapas”.

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@ko_alka  Tak... a mimo to że mam w statystykach 27% zamówień wysyłanych tego samego dnia to u tak pojawia się komunikat "dostawa jutro". Do jakiego poziomu muszę zejść żeby ta informacja się nie pojawiała?

Powiem jeszcze że miesiąc temu miałem ponad 60% wysłanych tego samego dnia, ale napuszczanie na mnie kupujących sprawiło że bardzo mi się odechciało szybkich realizacji zamówień. Fajna ta wasza polityka.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@mix-mce Mechanizm przelicza dane od 30 do 90 dni wstecz, ale nie jest średnia. Mechanizm sprawdza, w jakim czasie wysyłałeś zamówienia dla grupy ofert z daną deklaracją czasu wysyłki, np. 48h (2 dni).

Czasy realnej wysyłki są szeregowane od najkrótszego do najdłuższego, a następnie mechanizm sprawdza, w jakim przedziale jest wysyłanych 75% Twoich przesyłek. Tę wartość podajemy w Szczegółach dostawy na stronie oferty.

Przykład: pewien Sprzedający wysłał 100 zamówień dla ofert, w których zadeklarował czas wysyłki 48h. 

    • 80 zamówień wysłał do 24h ,
    • 10 zamówień wysłał do 48h,
    • 10 zamówień wysłał do 72h.

ko_alka_0-1654849246899.png

Widać, że 75% wypada w przedziale 24h. Zamówienia z czasem wysyłki 48h sprzedający wysyła więc szybciej niż w deklaracji dlatego w Szczegółach dostawy na stronie oferty wyświetlona zostanie informacja Czas wysyłki: zwykle w ciągu 24 godzin.

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@ko_alka bardzo się cieszę z wyjaśnienia ale nie o to pytałem. Kupujący bardzo rzadko zagląda do zakładki "szczegóły dostawy" gdzie pojawia się wspomniana informacja ("Czas wysyłki: zwykle w ciągu 24 godzin.") więc i te informacje nie są w żadnej sposób istotne dla sprawy.

Chodzi mi o komunikat jak na zdjęciu które wstawiłem kilka postów wcześniej. W tej chwili dalej mi się wyświetla komunikat "dostawa w poniedziałek". nawet w statystykach terminów doręczeń mam

  • ten sam dzień - 0%
  • następny dzień 25%
  • dwa dni 49%
  • 3+ dni 26%

Więc jak by na to nie patrzeć, nie ma żadnej logicznej przyczyny by pojawiał kupującemu komunikat "dostawa w poniedziałek" czy "dostawa jutro" na wszystkich moich ofertach.

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

Powiem Ci tak.

Ja ma ustawione 1-2 termin wysyłki.

Część wysyłek realizuję nawet w ten sam dzień - to sytuacja wyjątkowa, jest mało zamówień, więc mogę wysłać towar nawet w 1 godz. po zakupie. Na tej podstawie Allegro potem oznacza Twoje aukcje - żebyś zdobył pewne priorytety w wysyłkach i żeby Twoje aukcje lepiej się wyświetlały na listingach. To są plusy i minusy - sam je musisz skalkulować.

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@ko_alka jak by ciężko było zobaczyć o czym mówię to dołączam jeszcze raz, stan na godzinę 11:15. Po południu na szczęście komunikat znikaall-1.jpgall-2.jpg

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@mix-mce Jeśli nie chcesz informacji o szybkiej wysyłce w swoich ofertach (typu dostawa jutro/dostawa w poniedziałek), to mogę dla Ciebie usunąć tę formę ukazywania predykcji. Potrzebuję jednak Twojej zgody. 

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@ko_alka to nie jest rozwiązanie problemu tylko spychanie go pod dywan dodatkowo kosztem sprzedającego. Chcę mieć w ofercie rzetelną i prawdziwą informację a nie waszą deklarację za którą nie ponosicie żadnej odpowiedzialności bo wszystko to co pisze w ofercie to moja wina.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@pinsplash mi nie chcieli usunąć komentarza, konsultant tylko "łaskawie" wysłał do kupującego prośbę żeby się ze mną skontaktował i wyjaśnił sprawę "nieterminowej" wysyłki. Kupujący oczywiście ma sprawę gdzieś.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@mix-mce Każdy ze sprzedających musi miec przynajmniej jednego nega za to. U mnie gość kazał dzwonić w piątek wieczorem na pocztę i NAKRZYCZEĆ na pracowników że mają mu zaraz dostarczyć przesyłkę bo termin upływał w niedzielę.

Często jak tłumaczy się sposób wyliczania i że to nie sprzedawca to odzew jest mniej więcej taki : nie wierzę, bo to byłoby oszustwo...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@pinsplash u mnie kupujący mają bardziej prosty umysł - jeśli pisze w ofercie 'dostawa jutro' to musiał to ustawić sprzedający i nie ważne co sobie tam tłumaczy, skoro tak napisał i nie dotrzymał słowa to ma negatywa.

oznacz moderatorów