anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przewidywany czas dostawy

TinaSof
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,
Mam kilka pytań do moderatorów.


Sytuacja: Czas wysyłki 2 dni (deklarowany), brak godzin granicznych na wysyłkę tego samego dnia. Klient składa zamówienia dzisiaj 08.02 około 12:30. Czas na wysyłkę zamówienia (według wyliczeń Allegro) do 08.02 23:59, czas dostawy 09.02. czyli dostawa następnego dnia.


1. Czy jest na to rozwiązanie?  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  
Jak "cofnąć czas" na wysyłkę zamówienia do tego deklarowanego?

2. Co jest brane pod uwagę do Jakości sprzedaży (Skuteczność wysyłki). Czas, który ja deklaruję? Czy czas na wysłanie, który deklaruje Allegro?

3. Załóżmy, że zacznę nadawać paczki w deklarowanym terminie — dwa dni i żadnej wcześniej.
Jak długo moje wcześniejsze dostawy będą miały wpływ na przewidywalną dostawę, którą widzi klient ? Ostatnie 30 dni, ostatni tydzień, czy doba?


4. Pytanie bardzo retoryczne. Negatyw za "opóźnienie w dostawie", gdzie paczka dotarła do klienta zgodnie z moim deklarowanym terminem, wlicza się do statystyk i nie może zostać usunięty?


5. Po co jest możliwość ustawienia deklarowanego czasu oraz godzin granicznych przez sprzedawcę?


6. Załóżmy, że ustawiłam godzinę graniczną na dostawę następnego dnia i jest to godzina 12:00.
Zamówienia złożone do 12:00 odbiera kurier, a te złożone po 12:00 nadam w punkcie, na przykład o godzinie 17:00 (nie zostanie zeskanowane przez kuriera) to przewidywalny czas dostawy i czas na wysyłkę zamówienia wydłuży się do 17:00 czy pozostanie do 12:00?

7. Ta sama sytuacja i pytanie co w punkcie 6, ale tym razem nadam przesyłkę na sortowni o godzinie 17:00, czyli zostanie zeskanowana przez kuriera.

8. Jaki czas na wysyłkę jest wiążący z punktu prawnego?
Chodzi mi o - "Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość najpóźniej w terminie 30 dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy."
W naszym wypadku Strony umówiły się inaczej. Każda po swojemu. Ja na dwa dni robocze, klient na wysyłkę dzisiaj.

 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@TinaSof Nie jest to błąd. Jeśli algorytm wyliczył dla tej oferty wysyłkę tego samego dnia, to oznacza, że pomimo deklaracji inne paczki nadawałaś szybciej. 

Rozwiązaniem jest nadawanie zamówień zgodnie z deklaracjąDane do wyliczeń bierzemy z maksymalnie ostatnich 60 dni.

Jeśli paczki nadajesz wcześniej niż deklaracja, to możesz skorzystać z opcji  [wyłącz dostawy szybsze niż moja deklaracja] w zakładce Skuteczność wysyłki). Możesz z niego skorzystać, jeśli wysyłasz przesyłki szybciej niż deklarujesz i nie chcesz, abyśmy uwzględniali to w przewidywanym czasie dostawy. Gdy go klikniesz, w Twoich ofertach z deklarowanym czasem wysyłki 2 i 3 dni, pokażemy przewidywany czas dostawy nie krótszy niż Twoja deklaracja wysyłki.

Do Jakości sprzedaży liczy się Twoja deklaracja. 

Jeśli klient wystawi komentarz negatywny, w którym pisze wyłącznie o błędnym wyświetleniu predykcji (przewidywanego czasu dostawy), to możesz do nas napisać przez formularz, sprawdzimy to i możemy taki komentarz usunąć. 

Masz realny wpływ na to, by przewidywany czas dostawy stał się mocną stroną Twoich ofert, tylko musisz dostarczać prawidłowe i aktualne dane na temat wysyłki towarów. Przewidywany czas dostawy obliczany jest na podstawie danych, które mamy w serwisie, w tym również dzięki informacjom, które otrzymamy od Ciebie. Jeśli wysyłasz zamówienia szybko i zgodnie z deklaracją, przewidywany czas dostawy pomoże zwiększyć konkurencyjność Twoich ofert, a przez to szanse na sprzedaż.

Jeśli zamówienie nie zostanie w terminie zeskanowane przez kuriera, to paczka nie będzie nadana w terminie. To, czy czas się wydłuży, zależy od procentowego rozłożenia rzeczywistych nadać a deklaracji. 

Przewidywany czas (jak sama nazwa wskazuje) nie jest deklaracją, a już na pewno nie Twoją. Przy wyświetlanym terminie w ofercie jest adnotacja, że są to przewidywania.  

oznacz moderatorów

kkowalczyk4
#10 Popularyzator#

To proszę mi powiedzieć, dlaczego u mnie czas predykcji został wydłużony komunikatem że znaczącą ilość moich przesyłek nie została wysłana w terminie w ciągu ostatnich 3 dni roboczych, a jak okazuje się z raportu wszystkie przesyłki były wysłane w terminie, czyli ten algorytm to nie dopracowany bubel?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@kkowalczyk4 Przykładowo dla zamówienia 407277a0-bb52-11ee-b708-9fdb7be6b4ed nie wprowadziłeś w ogóle numeru listu przewozowego (co jest automatycznie traktowane jako opóźnienie, ze względu na to, że nie mami informacji o paczce). Sprawdź swój raport ponownie. 

oznacz moderatorów

kkowalczyk4
#10 Popularyzator#

Błagam, sprzedający anulował zamówienie po kilku godzinach zgłaszając zwrot, to zamówienie nie liczy się do statystyk, które były sprawdzone i nic nie tłumaczy głupiego działania algorytmu....

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@kkowalczyk4 @TinaSof tu jest taki sajgon i niewiadome że już sami nie panują co z czym i do czego 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@ko_alka bardzo ładne i szczegółowe wyjaśnienie, ale autor wątku zadał słuszne pytanie

W naszym wypadku Strony umówiły się inaczej. Każda po swojemu. Ja na dwa dni robocze, klient na wysyłkę dzisiaj.

 

My właśnie zarobiliśmy za to dzisiaj komentarz negatywny (ciekawe czy go usuniecie) bo za diabła nie mogę wyjaśnić Kupującemu zacytuję Ciebie, że:

Przewidywany czas (jak sama nazwa wskazuje) nie jest deklaracją, a już na pewno nie Twoją. Przy wyświetlanym terminie w ofercie jest adnotacja, że są to przewidywania.

Żaden Kupujący za diabła tego nie rozumie, każdy myśli że czas podawany przez allegro jest rzeczywisty. Tracimy czas na wyjaśnianie tego, z resztą nikt nam nie wierzy bo sprzedawca na pewno kłamie - a moderator w dyskusji milczy

 

My mamy takie kwiatki z tymi waszymi przewidywaniami np:

zakup w poniedziałek wieczorem czas dostawy czwartek

zakup we wtorek rano czas dostawy środa

za diabła nie rozumiem o co tu chodzi

 

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@RED Przedstaw klientowi fakty i zapytaj, czy jest na poziomie bezmyślnego pierwotniaka i ufa bezmyślnie allegro, czy jest  poważny gościu i rozumie co się na tym portalu dzieje.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Cytat z w/w sytuacji po podaniu faktów i przepisów:

Człowieczku to ja jestem kupującym, który zapłacił za towar a go nie otrzymał.

 

Tak pisze człowiek prowadzący własną firmę.

Z pewnym typem ludzi nic nie wskórasz, kilka tygodni temu też mieliśmy podobny poziom dyskusji z innym Kupującym - allegro mu pokazało najszybszy czas dostawy to sobie wybrał dostawę z najgorszym czasem - nawet zdjęcia z allegro z zaznaczonymi terminami dostaw nie pomogły.

 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@ko_alka zobacz sprzedawcę, który walczy z własnym ostrym cieniem mgły

"Nie podoba mi sie ich obsługa. Dodatkowo chcą wydłużać czas wysyłki o 2 dni, a inne aukcje mają kup do 18:00 a dostawa jutro. wstyd!!!"

"Dziękujemy za wystawioną opinię. W uwagach do Sprzedającego poprosił Pan o wydłużenie wysyłki, tak aby paczka dotarła do Pana w czwartek. Specjalnie dla Pana opóźniliśmy wysyłkę, tak aby paczka dotarła do Pana, zgodnie z Pana życzeniem, w czwartek. Liczymy, że kolejne Pana zakupy będą udane."

Odpowiedź z dnia 08 lut 2024
 
 

"Firmowy sklep Allegro nie ogarnia własnego algorytmu podającego czas dostawy. "

 
"Sprzedawca deklaruję dostawę w 2 dni, zapomina dodać że przesyłkę firmie kurierskiej oddaje po 3 daniach. Jeżeli zależy Ci na czasie dostawy to nie zalecam kupować u tego sprzedawcy."
 
"Radzę omijać sprzedawcę! Za każdym razem to samo - Deklarowana szybka dostawa, a potem informację o opóźnieniu. Zawsze ta sama śpiewka. Zamówienie złożyłem we wtorek, miało być w czwartek ns miejscu z tymczasem w piątek dostaje informację, że jest opóźnienie. Zatem jak we wtorek (po 7 dniach) otrzymam swoje produkty to będzie "dobrze"
 
 
@ko_alka z w/w komentarzy nie wynika by Kupujący rozumieli co to znaczy przewidywany czas wysyłki
oznacz moderatorów

plusk_pl
#10 Popularyzator#

@TinaSof ja właśnie dostałem taki negatyw i allegro nie chce usunąć ani wykluczyć ze statystyk, bo klient: 
"nie wskazał na przewidywany przez nas czas dostawy, który widział w ofercie, a przynajmniej nie mogę mieć takiej pewności - pierwsze zdanie "Przesyłka miała dojść 10.02 sobota" może jednocześnie sugerować, że to pokłosie jakichś Państwa ustaleń co do wysyłki. Nie mogę tego wiedzieć, dlatego nie zaingeruję w tę ocenę."

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@plusk_pl właśnie widzisz jak się ma regulamin allegro

do działań serwisu

"Przesyłka miała dojść 10.02 sobota ,a dotarła 13.02 wtorek dla wysyłającego zapewne żadna różnica , ale dla mnie miało znaczenie szczególnie że mówimy o głowicy z bateri łazienkowej .Szybka wymiana w sobotę ale nie tym razem."

"Zamówienie zostało złożone w piątek 09.02 o godz.. 11:27, zostało przygotowane i nadane w paczkomacie o godz. 17 tego samego dnia. Wysłaliśmy zamówienie zgodnie z naszą deklaracją w ciągu jednego dnia roboczego. Przewidywany czas dostawy jest podawany na podstawie danych statystycznych, nasza deklaracja wysyłki to 1 dzień roboczy od złożenia zamówienia."

 

i teraz najlepsze - jak pisałem powyżej - serwis allegro może sobie usunąć taką ocenę bo wie, że komentarz to nie cyt :pokłosie jakichś Państwa ustaleń co do wysyłki.\

ale innym nie bo sprzedawca może być oszustem ale nie musi - a allegro z definicji nie oszukuje

oznacz moderatorów