anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przyznana rekompensata a proces reklamacji jeszcze się nie zakończył

RR100RR
#9 Pomysłodawca#

Witam.Postaram się skrócić. Kupujący zgłasza reklamację.Nie wysyła jednak towaru.Po 2 miesiącach zakłada dyskusję ponieważ odrzucam reklamację z powodu nie odesłania przedmiotu. Allegro protect w każdej wiadomości (standardowo) podkreśla że można zwrócić się po zwrot kosztów przedmiotu. Po moim odrzuceniu reklamacji kupujący dostaje uwaga 10x wartość  reklamowanego przedmiotu.Dlaczego x10 ? Ponieważ reklamował (nieprawidłowo bo nie wysłał przedmiotu) małą część zamówienia a dostał za główny przedmiot (pompa ciepła) o której nie było  w ogóle mowy. Nie musze chyba dodawać że allegro dopisało kilka tys do salda rozliczeń sprzedającego . Kupujący po decyzji o  otrzymaniu kasy wysłał sporny przedmiot więc proces reklamacji się jeszcze nie skończył ale kasę za ten przedmiot oraz "premię" już ma .Czy ja śnię czy tu pracują totalni amatorzy?

oznacz moderatorów
126 ODPOWIEDZI 126

RR100RR
#9 Pomysłodawca#

Dobre.Ty wydajesz decyzję reklamacyjną na odległość nie widząc towaru,uszkodzeń ingerencji ,przeróbek itd.? Gdzie ty taki przepis wynalazłeś że decyzję reklamacyjną wydaje się bez oglądania towaru?Podaj art  z tej"ustawy"

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@RR100RR  napisał(a):

Dobre.Ty wydajesz decyzję reklamacyjną na odległość nie widząc towaru,uszkodzeń ingerencji ,przeróbek itd.? Gdzie ty taki przepis wynalazłeś że decyzję reklamacyjną wydaje się bez oglądania towaru?Podaj art  z tej"ustawy"


Tak, wydajesz decyzje reklamacyjną nawet jak nie widzisz towaru. Ponieważ towar nie dotarł do ciebie przed 14 dniem, to odrzucasz reklamację z powodu nie otrzymania produktu. Jak tego nie zrobisz i czekasz na towar, to decyzja ustawowo zostanie uznana. Dalej nie dociera? Poza tym, to ty masz sobie towar odebrać od klienta na swój koszt. Ustawowo.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

RR100RR
#9 Pomysłodawca#

Wg kupującego (co sam napisał ) on nie złożył reklamacji w sierpniu a dopiero w pazdzierniku a w pazdzierniku zrobiłem to o czym napisałeś czyli odrzuciłem z powodu nie odesłania i zrobiłem to w cięgu 14dni.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RR100RR A czy w październiku tak jak tu napisałeś także zobowiązał się do odesłania?

oznacz moderatorów

TechartGSM
#9 Pomysłodawca#

Gdzie tu widzisz że masz wydać pozytywną decyzję reklamacyjną? Masz wydać DECYZJĘ REKLAMACYJNĄ. Jeżeli nie otrzymałeś reklamowanego towaru, nie masz możliwości dokonania ekspertyzy, to wydajesz ODMOWNĄ DECYZJĘ. Jak jeszcze prościej mam to ująć?

oznacz moderatorów

RR100RR
#9 Pomysłodawca#

Ja piepszę, przeciez  tak zrobiłem .Wydałem odmowną decyzję bo nie miałem towaru. Powtarzasz moje prawidłowe reakcje tylko inni tego nie czytają i twierdzą że powinienem wydać decyzję nawet nie oglądając przedmiotu.masz powyżej te dziwne wpisy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RR100RR odznaczaj komu odpowiadasz ponieważ robi się bałagan.

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@RR100RR  napisał(a):

Ja piepszę, przeciez  tak zrobiłem .Wydałem odmowną decyzję bo nie miałem towaru. Powtarzasz moje prawidłowe reakcje tylko inni tego nie czytają i twierdzą że powinienem wydać decyzję nawet nie oglądając przedmiotu.masz powyżej te dziwne wpisy.


Powtórzę jeszcze raz - nie ma znaczenia czy odesłał towar czy nie. Przed upływem terminu miałeś wyraźnie odrzucić reklamację z powodu nie otrzymania towaru. stwierdzenie typu "poczekam z decyzją jak otrzymam towar" jest niezgodne z ustawą.

Zawsze możesz odrzucić reklamację z powodu nie otrzymania towaru na czas oraz ją wznowić, gdy otrzymasz towar. Ale nie możesz sobie czekać, bo reklamacja zostanie uznana ustawowo.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

sklep_solpio
#13 Ambasador#

a z AP musisz już sam wojować

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@RR100RR  napisał(a):

Jak zgłosił reklamację to sam napisał że odeśle a ja godzinę póżniej napisałem  że ok niech wysyła tylko żeby wysłał  nie pomylił adresu do zwrotów.I była cisza przez 2 miesiące a ja przecież nie monitoruje czy ktoś miał wysłać ale nie wysłał  .Prawdopodobnie dlatego że była to pompa filtra basenu którą potrzebował latem  a nie była uszkodzona totalnie tylko czasami (z jego opisu) nie chciała ruszyć.Odrzuciłem po 2 miesiącach po dyskusji i podałem powód że przedmiot był reklamowany 2 miesiące wcześniej i nie został odesłany. Teraz odesłał ale już po tym jak kase dostał . Tu nawet nie chodzi o ten przedmiot tylko o to że pieniądze wyłudził za coś innego co było w tej aukcji. Zrobiłem zestaw z kilku aukcji bo mu się nie chciało zbierać do koszyka. Upraszczając kupił auto i lewarek ,reklamował lewarek a dostał kasę  za całe auto plus lewarek . Dobre nie ?


Na czerwono zaznaczyłem ci, gdzie jest Twój błąd. Uczepiłeś się, że nie odesłał towaru, ale to nie ma znaczenia. Nie odesłał, to łatwiej było odrzucić reklamację. Miałeś to monitorować, to był twój obowiązek. 

Nie powinieneś się z nami kłócić, tylko interweniować, że zwrócili kasę nie za to, co było przedmiotem reklamacji. Bo reklamacja ustawowo została uznana, bo czekałeś na przedmiot nie wydając decyzji reklamacyjnej w 14 dniach.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

RR100RR
#9 Pomysłodawca#

Najśmieszniejsze jest to że część z was przyznaje mi rację a część nie ,tylko nie czytacie się wzajemnie .Nie wyłapałeś że to pierwsze zgłoszenie kupujący zakwestionował jako zgłoszenie reklamacyjne więc nie miałem czego monitorować. Drugie zgłoszenie odrzuciłem właśnie ze wzgłedu na nie odesłanie i to było w ciągu jednego dnia .Kupujący otrzymał zwrot mimo że nie  przysłał towaru w czasie dyskusji  .Rozumiesz to czy nadal nie ? Do tego dostał za inny 10x droższy przedmiot co  podchodzi pod wyłudzenie a nie jak któryś napisał skorzystał z okazji.

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@RR100RR  napisał(a):

Najśmieszniejsze jest to że część z was przyznaje mi rację a część nie ,tylko nie czytacie się wzajemnie .Nie wyłapałeś że to pierwsze zgłoszenie kupujący zakwestionował jako zgłoszenie reklamacyjne więc nie miałem czego monitorować. Drugie zgłoszenie odrzuciłem właśnie ze wzgłedu na nie odesłanie i to było w ciągu jednego dnia .Kupujący otrzymał zwrot mimo że nie  przysłał towaru w czasie dyskusji  .Rozumiesz to czy nadal nie ? Do tego dostał za inny 10x droższy przedmiot co  podchodzi pod wyłudzenie a nie jak któryś napisał skorzystał z okazji.


Nie możesz sobie odrzucić reklamacji w dniu w otrzymania reklamacji z powodu takiego, że nie masz towaru od razu.

Nikt ci nie przyznał tutaj racji, a reklamacja została uznana ustawowo.

Jedyny problem jest taki, że AP zwróciło pieniądze za nie ten przedmiot co trzeba.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

TechartGSM
#9 Pomysłodawca#

Kto w tym wpisie przyznał Ci rację?

oznacz moderatorów

RR100RR
#9 Pomysłodawca#

@RR100RR Nie umiesz rozpatrywać reklamacji. Masz 14 dni na wydanie decyzji reklamacyjnej. Jeśli nie odesłał towaru, to odrzucasz reklamację z powodu niedostarczenia towaru. Masz sobie tego pilnować.

Inna sprawa, to wypłata AP nie za ten przedmiot co trzeba.

 

Tak właśnie zrobiłem .Odrzuciłem reklamację w ciągu 14 dni z powodu niedostarczenia).

oznacz moderatorów

RR100RR
#9 Pomysłodawca#

Nie powinieneś się z nami kłócić, tylko interweniować, że zwrócili kasę nie za to, co było przedmiotem reklamacji. 

Tak bo to jest sedno sprawy ale interweniować? U kogo ?Pierwsze pytanie po interwencji było :proszę przysłać fakturę lub paragon .Jakby nie wiedzieli że paragon jest drukowany w jednym egzemplarzu a faktura jest w zamówienie jako nie wybrana.I z kim tu gadać?

oznacz moderatorów

TechartGSM
#9 Pomysłodawca#

Nie wiesz że kopię paragonu można wydrukować z poziomu kasy/drukarki fiskalnej? Odsyłam do instrukcji obsługi w/w sprzętu.

oznacz moderatorów

RR100RR
#9 Pomysłodawca#

A tego że można wydrukowac kopię z kasy to nie wiedziałem.

oznacz moderatorów

lewgorzkowski
#11 Animator#

czyli kupujący zgłosił 2 razy reklamację tego samego przedmiotu?

oznacz moderatorów

RR100RR
#9 Pomysłodawca#

Tak

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@RR100RR podsumowując gość 1 raz wspomina ci że się coś zepsuło i że odeśle - to reklamacja - ty czekasz 14 dni na odesłanie nie odsyła to 14 dnia odrzucasz tą reklamację z powodu nie przysłania towaru na ekspertyzę reklamacyjną. Jak tego nie zrobisz uznajesz mu reklamacje czyli to co on chciał np chce wymiany to musisz wymienić / chce zwrotu kasy to zwracasz odbierasz towar etc... jak nie napisał dokładnie czego chce to ty decydujesz czy mu wymieniasz /zwracasz kasę / naprawiasz bo uznałeś reklamację z automatu za zasadną. Jak ci się kupujący przypomina po x miesięcy o reklamacji to ona już jest uznana bo nie odrzuciłeś. Wtedy zostaje ci ją wykonać na korzyść kupującego. Jeśli chodzi o protect to jeśli kupujący otrzyma kasę z protect a ty mu naprawisz towar lub wymienisz etc to ma tą kasę oddać bo inaczej allegro go z windykuje i dopiero będzie miał sajgon, przeczytaj se regulamin protect więc jak poszedł mu zaworek za 20 zł z wymianą przez serwisanta wyjdzie np 100zł na fakturę a allegro mu oddaje za przedmiot 5000zł i udokumentujesz naprawę / spełnienie roszczenia reklamacyjnego etc to on ma zwracać 4900zł do allegro a tobie allegro ma umorzyć protect nałożony niesłusznie

oznacz moderatorów