anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

"Przewidywana dostawa" vs. realny czas realizacji – sprzeczne informacje dla kupujących

BiS-Zakupy
#9 Pomysłodawca#

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

 

Dzień dobry,

chciałbym poruszyć temat, który coraz częściej powoduje nieporozumienia między sprzedawcami a kupującymi – chodzi o komunikat „Przewidywana dostawa: we xxxxxx u Ciebie”, który Allegro automatycznie wyświetla w ofercie.

Problem polega na tym, że Allegro pokazuje orientacyjny termin dostawy, który nie zawsze pokrywa się z czasem realizacji ustawionym przez sprzedawcę. Klient może odczytać to jako gwarantowany czas dostarczenia przesyłki, podczas gdy w rzeczywistości prawdziwy termin (np. wysyłka w 2 dni robocze + czas dostawy) widoczny jest dopiero po kliknięciu w sekcję „Dostawa i płatność”.

Skutki dla sprzedających są poważne:

  • Klienci mają błędne oczekiwania dotyczące terminu otrzymania towaru,
  • Sprzedawcy otrzymują pretensje i negatywne komentarze mimo realizacji zamówienia w ustawionym terminie,
  • Oceny „zgodność z opisem” mogą spadać przez coś, na co sprzedawca nie ma wpływu.

W celu uniknięcia nieporozumień proponuję aby wszyscy ze sprzedawców niech informują na początku treści ogłoszenia, że przewidywana dostawa to wartość szacunkowa, a realny czas dostawy można sprawdzić w zakładce „Dostawa i płatność”.

Przykładowy neutralny komunikat w opisie:

Termin dostawy widoczny przy ofercie jest wyliczany automatycznie przez Allegro i ma charakter orientacyjny. Prosimy sprawdzić faktyczny czas realizacji zamówienia w zakładce „Dostawa i płatność”.

Taki opis jest zgodny z regulaminem Allegro:

  1. jest podany w sposób uczciwy i neutralny, bez negatywnego oceniania samej platformy Allegro,
  2. nie zawiera elementów, które mogłyby wprowadzać klientów w błąd lub sugerować zakup poza Allegro,
  3. nie podważa wiarygodności informacji podawanych przez Allegro, tylko wyjaśnia sposób ich wyświetlania.

Mam kilka pytań do zespołu Allegro i innych sprzedawców:

  1. Czy Allegro planuje wprowadzenie bardziej precyzyjnego sformułowania przy komunikacie „Przewidywana dostawa”, np. poprzez dodanie adnotacji, że jest to orientacyjny termin wyliczany algorytmicznie przez system Allegro – a nie faktyczny czas realizacji ustalony przez sprzedawcę?

Obecne określenie „Przewidywana dostawa” może wprowadzać klientów w błąd, ponieważ brzmi jak potwierdzenie, że towar zostanie dostarczony dokładnie tego dnia. Tymczasem jest to jedynie szacunkowa wartość, obliczana na podstawie danych historycznych, przewidywań kuriera i ogólnych statystyk, a nie indywidualnych ustawień sprzedającego.

Przykładowa, bardziej zrozumiała forma mogłaby brzmieć:

„Orientacyjna dostawa (na podstawie danych Allegro): we wtorek u Ciebie”
albo
„Przewidywana dostawa (szacunek Allegro, może się różnić od faktycznej): wtorek”

Taka zmiana pomogłaby uniknąć wielu nieporozumień i negatywnych ocen ze strony klientów, którzy często oczekują dostawy dokładnie w pokazanym dniu, nie wiedząc, że to tylko przykład, nie gwarancja.

Czy planowana jest w tej sprawie jakaś aktualizacja systemu?

  1. Czy dopuszczalne jest stosowanie podobnego komunikatu w opisie oferty, tak aby chronić się przed negatywnymi skutkami błędnego zrozumienia?

Czy jest możliwość, aby faktyczny czas realizacji zamówienia (ustawiony przez sprzedawcę) był bardziej wyeksponowany w widoku oferty?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź i liczę na konstruktywną dyskusję.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @BiS-Zakupy. Dziękuję za Twoje uwagi oraz sugestie w sprawie wyświetlanego czasu dostawy. 

Informację o tym, że czas dostawy jest przewidywany wyświetlamy w 3 miejscach - na stronie z wyszukiwaniem (po najechaniu kursorem na ikonę informacji), na stronie oferty (wystarczy najechać na ikonę informacji przy dostawie) oraz w zakładce dostawa na stronie oferty.

Zrzut ekranu 2025-06-21 205100.png

Zrzut ekranu 2025-06-21 205324.pngprzewidywany czas dostawy.png

W najbliższym czasie, nie mamy w planach wprowadzenia zmian w tym zakresie. Jeśli masz propozycję w jaki sposób możemy poprawić widoczność informacji (równocześnie zachowując przejrzystość strony, aby komunikat był krótki) to śmiało możesz podzielić się Twoją propozycją w sekcji Zgłoś swój pomysł. Opisz wtedy jak dokładnie widzisz taką zmianę. 😊

Kwestię dodania informacji, o przewidywanym czasie dostawy w opisie oferty - konsultuję. Gdy ustalę szczegóły, to wrócę do Ciebie z informacją. 😊

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Sa_nova kupujący nie widzą tych treści lub ich nieczytają

moderatorzy w dyskusji zamiast je podać lub zacytować przerzucają niedoinformowanie kupujących na sprzedawców

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@BiS-Zakupy wracam z odpowiedzią w sprawie dodania informacji w opisie oferty, o przewidywanym czasie dostawy. Dodanie takiego zapisu w opisie oferty, nie jest zgodne z naszym regulaminem - punkt 1.4 załącznika nr 2 do Regulaminu:
"1.4.
a. W polu „Opis” Oferty, jej tytule oraz parametrach mogą być umieszczane wyłącznie informacje dotyczące oferowanego Towaru,"

Informacje o dostawie towaru są zamieszczone w odpowiednich do tego zakładkach i opis nie jest miejscem, gdzie takie powinny się znajdować. 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Sa_nova  a ja widze problem gdzie indziej

1) rózne firmy kurierskei odbierają paczki o różnych godzinach wiec czas nadań dla różnych przewoźników jest różny i o ile np Inpostem czy dpd możemy nadać przesyłke później o tyle np DHLem już od godz 9 rano system pokazuje brak możliwości podjazdu kuriera ergo brak możliwości nadania w tym samym dniu

2) klient wybiera dostawe Kurier Delivery ( system pokazuje że wyślemy dziś bo jest to mozliwe DPD lub Orlenem) a potem system "losuje" kuriera DHL i wysyłke dopiero na dzień kolejny....

To wprowadza kupujących w błąd zwłaszcza że w przypadku Delivery ani kupujący ani sprzedawca nie ma żadnego wpływu na wybór przewoźnika.

POdobnie jest sytaucja jeśli np wszystkie firmy mamy do 11 a inpost do 13 . Wówczas system pokazuje "kup do 13 wyślemy dziś" ale klient nie zwraca uwagi że dotyczy to tylko niektórych form wysyłki ( niektórych przewoźników) . Mysle że należałoby tutaj dac klientowi jakiś BARDZO CZYTELNY sygnał 🙂

 

My dzieki takim informacjom musimy bardzo mocno skracać czas wysyłki tego samego dnia aby sie zmieścić w czasie kiedy jesteśmy w stanie nadać paczki wszystkimi przewoźnikami

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_Likos_ przecież to jest zrobione celowo przez allegro, co ma sprzedawcę obchodzić, że allegrowy kurier ma problem?

Allegro działa tak jak napisała @Sa_nova - czyli uniemożliwia sprzedawcy podanie czytelnych informacji o wysyłce dla poszczególnych kurierów. Temat jest wałkowany od początku istnienia tego forum.

System jest tak stworzony, że sprzedawca nie ma realnych szans na uzyskanie odszkodowania za niewykonaną usługę niezgodnie z regulaminem - narusza to zbiorowe interesy sprzedawców i konsumentów

Kto się chce o tym przekonać zachęcam do złożenia reklamacji do allegro - zobaczycie jaka będzie odpowiedź - prawo pocztowe i transportowe dopuszcza taką reklamację.

oznacz moderatorów

epresso
#7 Wielbiciel#

Dlaczego klienci mają błędne oczekiwania?

Spotykam się często z tym podejściem u sprzedających, którzy nie zapoznali się z informacją na stronie:
https://help.allegro.com/pl/sell/a/przewidywany-czas-dostawy-7G6ElR4v4cM 

Zacytuję

Co uwzględniamy w przewidywanym czasie dostawy

  • Czas wysyłki, który deklarujesz w swoich ofertach. Określasz go w formularzu wystawiania. Możesz go zmienić w dowolnym momencie: w każdej z ofert osobno lub w wielu ofertach jednocześnie.
  • Rzeczywiste dane o czasie wysyłki – na podstawie wcześniejszych i obecnych zamówień sprawdzamy, jak szybko udaje Ci się nadawać przesyłki. Bazujemy na danych z ostatnich 90 dni. Ten zakres może ulec zmianie podczas wzmożonej sprzedaży – na przykład w okresie przedświątecznym.
  • Czas przewozu, który deklarują przewoźnicy. Dla większości metod dostawy czas przewozu w cennikach dostaw uzupełniamy automatycznie. Możesz go na bieżąco sprawdzać na tej stronie. Dla niektórych metod dostawy możesz samodzielnie zmienić czas przewozu – dowiedz się więcej.
  • Rzeczywiste dane o czasie przewozu po stronie przewoźnika – na podstawie wcześniejszych i obecnych przewozów sprawdzamy, ile czasu potrzebuje dany przewoźnik, aby dostarczyć paczkę do odbiorcy.
  • Informacje o godzinie wysyłki tego samego dnia – jeśli masz ją ustawioną na swoim koncie.


W moim mniemaniu, większość sprzedających nie uwzględnia deklarowanego czasu wysyłki  (nie mylić z czasem dostawy) i to powoduje potem zakładanie Dyskusji i wystawianie 1 gwiazdki. 

Jeśli kupuję towar o 12:00 bo zadeklarowany jest przez sprzedającego czas wysyłki tego samego dnia i dostawa do końca dnia jutrzejszego, to mam winić Allegro?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@epresso 

https://help.allegro.com/pl/sell/a/przewidywany-czas-dostawy-7G6ElR4v4cM 

to jest właśnie kłamstwo odnośnie czasu wysyłki - allegro używa pojęcia rzeczywiste do zdarzeń przeszłych i innych niż odnoszących się do danego przedmiotu wysyłki.

Możesz sprzedać 100 rolek srajtaśmy, a jak ktoś raz od Ciebie pierwszy raz po 5 latach nabędzie od Ciebie sedes to algorytm allegro potraktuje Ci go jak w/w sprzedaż rolek papieru

Zastanawialiście się jak ostatnio po siłowym włączeniu przez allegro dhl-a - allegorytm (błąd celowy pisowni) wyliczył komuś pierwszy czas dostawy?

 

Słownik języka polskiego PWN

  1. 1. «obiektywnie istniejący, taki, który się naprawdę zdarzył»
  2. 2. «autentyczny, prawdziwy»

 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@epresso "Jeśli kupuję towar o 12:00 bo zadeklarowany jest przez sprzedającego czas wysyłki tego samego dnia i dostawa do końca dnia jutrzejszego, to mam winić Allegro?" 

A to wszystko dla metody dostawy w której sprzedawca określił godzinę graniczną na 8:00 bo kurier odbiory NAJPÓŹNIEJ robi o 9 😉 Jak odbierze jutro rano to na pewno do końca dnia Ci przesyłkę dostarczy. 

Dostawa do końca dnia nie jest zadeklarowana przez sprzedającego tylko przewidziana przez niezawodne usługi przewidywawcze allegro. 

oznacz moderatorów

epresso
#7 Wielbiciel#

Nie twierdzę, że Allegro jest nieomylne, jako bardzo aktywny kupujący mam swoje zastrzeżenia do tej platformy, z moich doświadczeń jednak wynika, iż pierwsze tłumaczenie które zawsze słyszę, to że sprzedający nie ma wpływu na wyświetlany termin dostawy i że generalnie mam być wdzięczny, że towar doszedł.

A z przedstawionego opisu, który notabene jest skierowany do sprzedawców a nie kupujących, wynika coś innego.

Co do odbiorów porannych i dostawy tego samego dnia, owszem w zeszłym roku kilka razy się zdarzyło, że kurier Allegro One dostarczał albo z pobliskiego magazynu albo z innego miasta w tym samym województwie, paczkę wieczorem. W tym roku częściej kieruje przesyłki do paczko-punkto-matów, więc nie mam rozeznania. 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@epresso "A z przedstawionego opisu, który notabene jest skierowany do sprzedawców a nie kupujących, wynika coś innego." 😆😆😆😆😆😆😆

No to powiem Ci tylko tyle, mam godzinę graniczną ustawioną na 8:00, wszystkie zamówienia ZAWSZE wysyłam zgodnie z deklaracją - na moich ofertach nadal jest dostawa jutro mimo, że dla większości przewoźników jest już po ich godzinie granicznej dla mojego adresu. Faktycznie mam na to wpływ bo allegro tak napisało. 😉

Jak ktoś teraz coś kupi to jutro dopiero nadam przesyłkę więc dostawa będzie 26 czerwca czyli nie jutro. 

oznacz moderatorów

epresso
#7 Wielbiciel#

No to w takim przypadku, tzw. Zonk i całkiem słuszna uwaga. 

Szczerze mówiąc wystawiłem w życiu jeden "negatyw" za sprzedaż czegoś, czego się nie ma na stanie, tutaj obsuw był dużo dłuższy. Niemniej jednak 9 na 10 przesyłek trafia do mnie w terminie, coś w tym jest że pamięta się głównie o tych opóźnionych. 

oznacz moderatorów