Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
klient reklamuje obuwie po ponad 6 miesiącach pracy na budowie , obuwie w stanie tragicznym dziury przetarcia liczne plamy zadrapania , przetarcia na szwach itp po kliku dniach proszenia klient domył obuwia i wysyłam zdjęcia czystego obuwia. Poprosiliśmy go o zwrot do reklamacji odmówił powiedział ze chce zwrot pieniędzy za towar bo nie spełnia jego oczekiwań .Oczywiście allegro przyznało racje kupującemu wychodzi na to za każdy z nas moze tak zrobić zużyć towar do 0 i odzyskać pełną kwotę .
Ty masz rozpatrzyć reklamację i ją uznać bądź odrzucić . Nawet jak ją odrzucisz to allegro nie będzie się czepiać bo takie masz prawo .
@SanexHurtowBHP jeśli jest to obuwie przeznaczone do pracy na budowie to jak najbardziej ma rację reklamując produkt , niemniej na żądanie powinien go Wam udostępnić do weryfikacji co nie znaczy , że ma odesłać .
nie mówię ze nie ma prawa reklamacji ale klient chce zwrotu kwoty bez rozpatrzenie reklamacji od producenta i allegro przyznało mu racje reklamacja złożona 4 dni temu .
To BOT odpisuje, więc spokojnie na razie, masz prawo do odebrania i rozpatrzenia reklamacji 14dni.
@mdrogeria nie w systemie reklamacji allegro, w którym patologia goni patologię, prawa sprzedawcy do uczciwego rozpatrzenia reklamacji są naruszane
sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, może to zrobić wcześniej
na allegro nie ma takiej możliwości
to sprzedawca decyduje czy ma być odesłany produkt do reklamacji, nie kupujący
@SanexHurtowBHP padliście ofiarą głupot allegro,
założona dyskusja z podanym roszczeniem, jakieś dyrdymały opóźniające ze strony kupującego opóźniające jej realizację
i efekt - wg allegro minęło 14 dni i reklamacja nie została rozpatrzona w terminie
@LEW433 potwierdzasz że allegro łamie polskie prawo pisząc, że zawsze stanie po stronie kupującego
@LEW433 jaki byłby kwik ze strony moderatorów allegro, gdyby @SanexHurtowBHP po 2 dniach odrzucił reklamację kupującego powołując się na fakt nieudostępnienia towaru do reklamacji?
Były tu opisywane podobne przypadki
Czy wiesz jak wygląda w serwisie typowa reklamacja na allegro?
Dyskusja z roszczeniem - wymiana lub zwrot pieniędzy
potem proszenie kupującego o podanie wad produktu i dogadywanie się by zwrócił towar - mija często na to nawet 6-10 dni
zwrot towaru - i 1 dzień rozpatrzenie reklamacji
czy to jest zgodne z przepisami?
@RED Potwierdzam że sprzedający ma prawo do rozpatrzenia reklamacji w 14dniach, a jak nie rozpatrzy to wówczas Allegro stanie po stronie kupującego, to zasadne.
@LEW433 dzisiaj był kolejny webinar allegro, gdzie tym razem o dziwo sensownie jakiś prawnik wyjaśniał te kwestie - wg niego w powyższym wypadku @SanexHurtowBHP powinien szybko odrzucić reklamację z powodu nie otrzymania produktu, gość twierdził, że kupujący ma prawo złożyć wiele reklamacji
totalny absurd dopasowania dyskusji allegro do istniejącego prawa - już widzę reakcję moderacji na takie działania lub kupującego ale inaczej się tu nie da, niestety - poszukajcie tego wywiadu - było dużo konkretów bez lania wody
@msniezek twierdził tu ostatnio, że decyzja reklamacyjna jest ostateczna i odwołań od reklamacji nie trzeba rozpatrywać w terminie
@RED uściślając - pisałem o odwołaniach od reklamacji na decyzję pracownika Allegro przekazaną w korespondencji z Serwisem. Reklamacje towarowe mogą rządzić się innymi prawami, tego nie wiem (np. jeżeli kolejna reklamacja dotyczy innej wady).
Ale jak jest tak jak opisywany przypadek w tym wątku nie należy coś z tym zrobić, nie mogą pracownicy Allegro pisać i podejmować takich decyzji.
prawo transportowe i prawo pocztowe mają inne przepisy - fakt
reklamacje do allegro w innych sprawach - nie
@msniezek tu masz wątki gdzie widać problem z reklamacjami na allegro
cyt:
Pismo w sprawie reklamacji otrzymałem 02.09, Kupujący zasygnalizował chęć reklamacji w dniu 27.08.2024 a ja odrzuciłem reklamację w dniu 09.09.2024. Gdzie tu przekroczenie terminu ?
odpowiedź @la_nika
przekroczenie terminu nastąpiło w dyskusji, tak jak wskazała Nicol.
Sprzedający ma obowiązek wypowiedzieć się w dyskusji w ciągu 24h w dni robocze.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Musisz zrozumieć, że @SanexHurtowBHP czuje się oszukany przez serwis - jeżeli dyskusja z roszczeniem - jest reklamacją dlaczego o tym nie piszecie?
Sposób wykonywanie reklamacji zmienił się od roku 2022, ale jest dokładnie opisany w kodeksie cywilnym i ustawie konsumenckiej
np: Zgodnie z postanowieniami artykułu 561 ust 5 Kodeksu cywilnego, jeśli sprzedawca, który otrzymał żądanie wymiany, naprawy wady lub obniżenia ceny, nie ustosunkuje się do tego żądania w ciągu 14 dni, uznaje się je za uzasadnione
ale uwaga i to ważne - w którym miejscu przepisy dopuszczają dyskusję na etapie reklamacji?
i tu allegro łamie lub nagina przepisy bo wymaga jakiś odpowiedzi np: przed wydaniem decyzji i to w 24h, a także po wydaniu decyzji
do tego każdy wpis moderatora nie odnoszący się do przepisów - jest łamaniem regulaminu allegro - bo wpierdziela się w proces reklamacyjny, który prowadzi Sprzedawca
znalazłem:
webinar Zapytaj prawnika 22.10.2024 r., o godzinie 11:00
https://allegro.pl/akademia/webinary
Witaj w nowym lepszym świecie Allegro, razem tworzymy historię😉, a tak na poważnie to zabrali Ci kasę, czy tylko oddali klientowi🤔
@SanexHurtowBHP przyznało rację bo pewnie nie odpowiedziałeś na reklamacje do 14 dni od zgłoszenia i uznali za Ciebie, nauczka na przyszłość 🙂
Musisz na przyszłość pilnować terminów !
Jak zniszczone przez niewłaściwe użytkowani, naturalne zużycie eksploatacyjne, nie było żadnej wady produkcyjnej możesz odrzucić reklamację nawet na podstawie zdjęć, byle to zrobić przed upływem 14 dni od zgłoszenia 🙂
@SanexHurtowBHP Z całym szacunkiem, są warunki jak kupujący składa reklamację, czas rozpatrzenia- najważniejszy, sposób odesłania- kupujący nie musi odsyłać , ma udostępnić. Allegro jak minął czas to zawsze stanie po stronie kupującego.
reklamacja złożona 4 dni temu znam zasady składania reklamacji prowadzę firma 14 lat
@SanexHurtowBHP czy dostał wypłatę z allegro, co znaczy allegro uznało reklamację ?
Napisz że zgodnie z prawem Ty decydujesz czy wymienisz czy naprawisz czy odrzucisz reklamację 🙂
A nie jest to przypadkiem zakup na fakturę B2B ?