anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacje- jak ugryźć ten temat?

RED
#21 Demiurg#

Drodzy forumowicze - potrzebuję pomocy

Mam problem z serwisem allegro.
Widząc dziwne dodatkowe opłaty na saldzie w serwisie postanowiłem sprawdzić

co to jest i złożyłem REKLAMACJĘ

Liczyłem, że skoro serwis mieni się doskonałością, starannym doborem kadry pracowniczej, elegancją i stylem działania, reklamacja zostanie rozpatrzona dokładnie i starannie.

Podałem kwoty sporne, daty ich pobrania i sytuacje w jakich wystąpiły- bazowałem na informacjach od allegro dotyczących salda. W tym wypadku chodziło dodatkowe opłaty związane z wysyłkami i nadawaniem paczek przez allegro kurierem DPD
Chciałem się dowiedzieć, dlaczego serwis allegro twierdził, że kurier danego dnia odbierał 1 przesyłkę mimo, że zabierał ich ponad cztery, dlaczego mimo wpisania wagi 5kg gdzie przesyłka ważyła 4kg - serwis allegro twierdził, że ważyła ponad 10kg i dlaczego pobierano 1.49zł do niektórych wysyłek mimo, że każda paczka jest u nas mierzona, ważona i itp. Przypadków było kilkadziesiąt - pobieranie przez allegro opłat nie mających nic wspólnego z rzeczywistością. Kompletnie nie wiem jakie dane serwis jako spedytor przekazywał swojemu przewoźnikowi.

 

Zgrzyt nastąpił na samym początku, gdyż konsultant nie chciał przyjąć reklamacji gdyż twierdził, że otrzymał złe dane - nie chciał przyjąć do wiadomości. że pochodzą one z jego serwisu i w taki sposób są prezentowane
twierdząc, że nie ma obowiązku ich agregować.

cyt:

Przykro mi jednak w zgłoszeniu nie został przekazany komplet danych. Jako doradcy nie jesteśmy zobowiązani szukać za sprzedawcę danych do reklamacji. Sprzedawca powinien przekazać komplet danych. Jeśli sprawia to Panu trudności sugeruję zgłosić reklamację do przewoźnika,  wtedy będzie potrzebne Państwu nasze pełnomocnictwo, które znajduje się w zakładce Ustawienia Dostawy w lewym dolnym rogu strony. 

 Po 40 dniach otrzymaliśmy plik jpg z listą przesyłek i stwierdzeniem - opłaty zostały naliczone prawidłowo

żadnego odniesienia, do rodzajów pobranych opłat, dlaczego je pobrano, nic

 

Zdziwiony pobiegłem do znajomego na targu po odważniki sprawdzić swoją wagę - waga pokazywała prawidłowe wskazania

 

Odwołałem się, dlaczego reklamacja nie została rozpatrzona

otrzymałem odpowiedź

Dzień dobry, dziękuję za wiadomość reklamacyjną w sprawie numer 39829721. W poprzedniej wiadomości przesłałam Państwu decyzję reklamacyjną od przewoźnika DPD, który realizował wysyłkę Państwa paczek.
Jeśli nie zgadzają się Państwo z decyzją, to mogę w Państwa imieniu złożyć odwołanie do przewoźnika.

Dziwne , reklamacje składem do allegro, nie do przewoźnika z którym nie mam podpisanej żadnej umowy

Doczytałem przepisy

- Termin realizacji reklamacji został przekroczony

- Reklamacja nie została rozpatrzona - nie wskazano mi, w żadnym momencie w jaki sposób zgodnie z regulaminem allegro doliczyło te opłaty
- reklamacja z automatu powinna zostać uznana

Odwołałem się, podając obowiązujące przepisy art. 48 ust. 1 ustawy z dnia 15. listopada 1984 r. Prawo Przewozowe, art. 774 k.c. i następne w zw. z art. 800 k.c. oraz w/w fakty sięgając także do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA 1 z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego, które mówi wprost

cyt:

Odpowiedź na reklamację zawiera:
1) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) przewoźnika;
2) informację o uznaniu albo nieuznaniu reklamacji w całości albo w części;
3) uzasadnienie merytoryczne ze wskazaniem podstawy prawnej nieuznania reklamacji w całości albo w części;
4) w przypadku przyznania odszkodowania - kwotę odszkodowania oraz informację o terminie i sposobie jego wypłaty;
5) w przypadku zwrotu należności - określenie wysokości kwoty oraz informację o terminie i sposobie jej wypłaty;
6) pouczenie o prawie odwołania do przewoźnika w przypadku nieuwzględnienia reklamacji w całości albo w części;
7) pouczenie o prawie odwołania do właściwego miejscowo sądu;
 
podpis osoby upoważnionej - w przypadku odpowiedzi na reklamację udzielonej w formie pisemnej albo elektronicznej.
5.  Doręczenia wezwań, o których mowa w ust. 3 oraz § 6a ust. 1, dokonuje się przesyłką rejestrowaną w rozumieniu Prawa pocztowego, za potwierdzeniem odbioru lub z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.

 

Otrzymałem odpowiedź:

dziękuję za wiadomość reklamacyjną w sprawie numer 39829721.
Zgodnie z regulaminem usługi dostawy, Allegro nie jest przewoźnikiem, a jedynie świadczy usługę Dostawy na rzecz sprzedającego, w ramach której zleca przewoźnikowi jej wykonanie.

Wskazany w potwierdzeniu przyjęcia reklamacji 30-dniowy termin na rozpatrzenie, jest to termin instrukcyjny, który może ulec wydłużeniu w przypadku konieczności pozyskania niezbędnych informacji od przewoźnika, jako wykonawcy usługi dostawy, o czym wspomnieliśmy w wiadomości z 2 lutego, godz. 09:08. Rozpatrzenie nie jest w tym przypadku jednoznaczne z wydaniem ostatecznej decyzji reklamacyjnej, dlatego nie mam podstaw do uznania reklamacji z powodu przekroczenia terminu jej rozpatrywania.
Tak jak wspomniałam w poprzedniej wiadomości, jeśli nie zgadzają się Państwo z decyzją wydaną przez przewoźnika, to mogę w Państwa imieniu złożyć odwołanie.
Jeżeli są Państwo zainteresowani takim rozwiązaniem, to proszę o taką informację oraz przesłanie dodatkowych informacji/dokumentów, które mogą wpłynąć na zmianę decyzji przewoźnika (jeżeli Państwo takie posiadają). Dodam, że termin na złożenie odwołania to 14 dni.

 

Nie wiem skąd ma tą wiedzę moderator bo regulamin allegro i przepisy mówią co innego

Regulamin allegro:

16.5.

Spółka rozpoznaje Reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. W przypadku, gdy Reklamacja nie zawiera informacji koniecznych do jej rozpatrzenia, Spółka zwróci się do składającego Reklamację o jej uzupełnienie w niezbędnym zakresie, a termin 14 dni biegnie wówczas od dnia doręczenia uzupełnionej Reklamacji.

Usługa Dostawy - usługa pośrednictwa w przemieszczaniu Towarów świadczona odpłatnie przez Spółkę na rzecz Sprzedających lub Kupujących, na podstawie Regulaminu, polegająca na zapewnieniu możliwości przemieszczenia Towaru pomiędzy Sprzedającym i Adresatem, a w przypadku Usługi Zwrotu Towaru - między Kupującym a Sprzedającym, bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat z tego tytułu przewidzianych w Regulaminach Dostawcy i obejmująca w szczególności

Spółka w ramach Serwisu świadczy Usługę Dostawy, w ramach której zleca Dostawcy świadczenie Usług, Usługi Zwrotu Towaru i Usług Dodatkowych w imieniu własnym i na rzecz Sprzedającego lub Kupującego

Odpowiedzi na reklamację udziela się w terminie 30 dni od dnia jej wpływu do przewoźnika. (prawo transportowe)

 

i jak tu ugryźć ten temat?

allegro nie rozpatrzyło w terminie reklamacji, nie rozpatrzyło jej prawidłowo, zaprzecza istnieniu przepisów,

własnego regulaminu

 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

drekenzes
#16 Inspirator#

Tym się zajmuje :

https://www.gov.pl/web/gitd

I ustawa jasno określa, w jaki sposób przewoźnik może nałożyć dodatkowe opłaty, co mają zawierać protokoły itd. Ten inspektorat wydaje licencje firmom kurierskim, więc jak ktoś podpadnie, to może stracić licencję. To chyba dotyczy też brokerów itp, już nie pamiętam.

 

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@drekenzes tyle, że do świadczenia usług kurierskich nie trzeba posiadać licencji transportowej - dotyczy to wykonywania/organizowania transportu na terenie kraju powyżej 3,5T (z tego co pamiętam to akurat DPD miało taką licencję) ale też są operatorem pocztowym - https://bip.uke.gov.pl/rop/rejestr-operatorow-pocztowych/?p=2&page=1&rejestr=B-00054 a tym zajmuje się UKE. 

W ogóle najlepsze jest to, że ich regulaminy i odpowiedzi zwykle są podparte właśnie przepisami dotyczącymi raz przewozu raz pocztowymi w zależności od tego które są korzystniejsze. 

A co do brokerów to już całkiem nie widzę sensu posiadania licencji, no chyba, że ktoś w firmie ma świadectwo kwalifikacji to wtedy można bo ładnie wygląda. 

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@sl-aw-ek W regulaminach firm kurierskich są odwołania do prawa przewozowego, które jednocześnie reguluje jak mają wyglądać dopłaty do przesyłek - cała procedura.

Kiedyś korzystałem z brokera co miał te licencje, być może mieli też swoje usługi transportowe. Trzeba by sprawdzić jakie licencje ma Allegro w związku z Łonami.

Tak przy okazji - ostatnio wyleciał też UOKiK, że przypomina przedsiębiorcom o sądach polubownych przy Inspekcjach Handlowych, w których sprawy rozpatruje się nie tylko na linii konsument-przedsiębiorca, ale również przedsiębiorca-konsument - to tak gdy konsument narozrabia.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@drekenzes ztriggerowałeś mnie - regulamin DPD określa które przesyłki należy traktować jako pocztowe a które jako przewóz rzeczy: 
2. Świadczone przez DPD pocztowe usługi kurierskie polegają
wyłącznie na przyjmowaniu, sortowaniu, przemieszczaniu
i doręczaniu przesyłek kurierskich na podstawie Umowy
i podlegają przepisom ustawy z dnia 23 listopada 2012 r.
Prawo pocztowe („Prawo pocztowe”, Dz. U. z 2012 r., Poz. 1529).
Do takich przesyłek zalicza się wszystkie przesyłki listowe
rejestrowane (zwane dalej przesyłkami zawierającymi
korespondencję), albo przesyłki o wadze do 20 000 g
i wymiarach:
a) z których żaden nie może przekroczyć 2000 mm;
albo
b) które nie mogą przekroczyć 3000 mm dla sumy
długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku
niż długość.

4. Usługi przewozowe świadczone są przez DPD
na podstawie Umowy oraz na podstawie przepisów ustawy
z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (t.j. Dz. U.
z 2012 r., poz. 1173, ze zm.), w odniesieniu do niezawierających
korespondencji przesyłek o wadze powyżej 20 000 g, bądź
przesyłek o wadze 20 000 g lub niższej i wymiarach:
a) z których choć jeden przekracza 2000 mm;
albo
b) które przekraczają 3000 mm dla sumy długości
i największego obwodu mierzonego w innym kierunku
niż długość.



"jakie licencje ma Allegro w związku z Łonami" - Allegro jest operatorem pocztowym (https://bip.uke.gov.pl/rop/rejestr-operatorow-pocztowych/?p=2&page=11&rejestr=B-00694) to czy allegro posiada licencję na przewóz to chyba trzeba zapytać  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Oczywiście mogą mieć też licencję na pośrednictwo. 

Trzymam się prawa pocztowego ponieważ wysyłam małe przesyłki i zawsze w odpowiedzi na reklamację jest się informowanym o możliwości polubownego rozwiązania sporu przed Prezesem UKE - bo to UKE zajmuje się sprawami okołopocztowymi, że tak to nazwę. 

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@sl-aw-ek To co, jeszcze wyjdzie na to, że firmy  kurierskie od każdej doręczonej paczki płacą poczcie opłatę? 🙂 A skoro prawo pocztowe, to protokoły jak na poczcie, na pewno mają regulacje i procedury na dodatkowe opłaty.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@drekenzes "firmy  kurierskie od każdej doręczonej paczki płacą poczcie opłatę" - ale niby za co? Przecież w Polsce mamy zarejestrowanych ponad 200 różnych firm które są operatorami pocztowymi. Poczta nie ma monopolu na takie usługi. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Allegro ma totalny zjazd w dół, jeżeli chodzi o obsługę reklamacji

Równolegle złożyłem identyczną reklamację  dotyczącą dziwnych opłat naliczanych przez allegro związanych podobno z inpostem i tutaj allegro nie raczyło w ogóle odpowiedzieć

 

Każda moja ostatnio złożona reklamacja kończy się w podobny sposób -czyli brakiem rozpatrzenia

 

Napisałem tutaj w tytule pytanie - czy allegro łamie polskie prawo?

serwis zamiast odpowiedzieć na moje reklamacje zmienił tytuł bo przecież może ignorować obowiązujące przepisy

Każdy inny podmiot tak działający byłby już allegro usunięty - więc się pytam kiedy allegro zawiesi siebie samego?

 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, duży może więcej, ale czy może łamać prawo?🤔

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#13 Ambasador#

Ja ostatnio składałam kilka reklamacji w InPost i oni również zastrzegają sobie 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Więc niestety ale tak jest - duży może więcej. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Jeżeli uznamy, że przesyłka kurierska to przesyłka pocztowa

przepisy

1. 
Operator pocztowy rozpatruje reklamację niezwłocznie i udziela odpowiedzi na reklamację w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.
2. 
Termin uważa się za zachowany, jeżeli operator pocztowy w tym terminie nadał (wysłał) odpowiedź na reklamację.
1. 
Odpowiedź na reklamację zawiera:
1)
nazwę operatora pocztowego, a w przypadku wyznaczenia przez operatora jednostki właściwej dla rozpatrywania reklamacji - nazwę tej jednostki;
2)
powołanie podstawy prawnej;
3)
rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji w całości lub w części;
4)
w przypadku przyznania odszkodowania - kwotę odszkodowania oraz informację o sposobie i terminie jego wypłaty, nie dłuższym niż 30 dni od dnia uznania reklamacji;
5)
imię, nazwisko i stanowisko służbowe pracownika operatora pocztowego, upoważnionego do udzielenia odpowiedzi na reklamację;
6)
pouczenie o prawie do odwołania się oraz wskazanie adresu, na jaki należy złożyć odwołanie, a w przypadku usług pocztowych niebędących powszechnymi - informację o możliwości wcześniejszego, tj. przed wyczerpaniem drogi reklamacyjnej, dochodzenia roszczeń określonych w ustawie w postępowaniu:
a)
sądowym albo
b)
w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej,
c)
(uchylona).
2. 
Odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać:
1)
uzasadnienie faktyczne i prawne - w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub w części;
2)
informację o zatrzymaniu przesyłki pocztowej, gdy reklamacja dotyczy przesyłki zatrzymanej przez operatora pocztowego w przypadkach określonych w art. 36 ust. 2 ustawy.
1. 
W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub w części reklamujący może wnieść odwołanie w terminie 14 dni od dnia doręczenia odpowiedzi na reklamację.
2. 
W przypadku złożenia odwołania od rozstrzygnięcia w sprawie reklamacji po upływie wyznaczonego terminu pozostawia się je bez rozpoznania, o czym operator pocztowy niezwłocznie powiadamia reklamującego.
 
i najważniejsze
Nieudzielenie przez operatora pocztowego odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w § 9 ust. 1, lub na odwołanie od reklamacji w terminie, o którym mowa w § 12 ust. 1, skutkuje uznaniem reklamacji.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#
ponawiam pytanie - czy allegro łamie polskie prawo?
nie uznając istnienia powyższych przepisów
oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@RED szkoda, że nikt z moderacji  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  nam nie odpowie, pojawia się w tej sprawie wiele ciekawych pytań. 

W ogóle super sprawa, że regulamin odwołuje się do prawa transportowego a w przypadku Twoich paczek DPD kwalifikuje je jako pocztowe (te przepisy co prawda są podobne). 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Allegro dalej zaprzecza, że nie obowiązuje ich własny regulamin

i odmawia rozpatrzenia odwołania od reklamacji

 

dziękuję za wiadomość reklamacyjną w sprawie numer 39829721.

Nie ma w prawie przepisów, które normowałyby termin rozpatrzenia reklamacji w relacji B2B, dlatego w tym przypadku podstawą regulującą termin rozpatrzenia reklamacji oraz podstawą mojej wypowiedzi jest regulamin Allegro. Zgodnie z regulaminem usługi dostawy Allegro nie jest przewoźnikiem, a jedynie świadczy usługę Dostawy na rzecz sprzedającego, w ramach której zleca przewoźnikowi jej wykonanie.

Jeżeli natomiast kolejna wiadomość nie wniesie nic nowego do sprawy, to pozwolę sobie pozostawić ją bez odpowiedzi




oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

jak widzicie powyżej

wg allegro nie można złożyć reklamacji do allegro

i oczekiwać jej rozpatrzenia w terminie

tak twierdzi przedstawiciel serwisu

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Czy dostaniemy jakąś odpowiedź, czy słowa "Zgodnie z regulaminem usługi dostawy Allegro nie jest przewoźnikiem, a jedynie świadczy usługę Dostawy na rzecz sprzedającego, w ramach której zleca przewoźnikowi jej wykonanie" należy rozumieć, że allegro pośredniczy w przewozie rzeczy? 

Tym bardziej prosiłbym o podanie nam numeru Państwa licencji na pośrednictwo w transporcie drogowym rzeczy 😉 

oznacz moderatorów

Mariuszkomar1985
#7 Wielbiciel#

Dodam jeszcze adnotacje o Instrukcyjnym terminie rozpatrzenia reklamacji co w rzeczywistości daje niegraniczony czas rozpatrywania reklamacji...duzy moze wiecej.

oznacz moderatorów