anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Shadowban - nierozwiązana dyskusja, złośliwy klient (?)

MAMY ROZWIĄZANIE!
Janirka
#12 Orędownik#

Cześć, 

Pewna klientka, założyła nam 9 września dyskusję, z powodu towaru niezgodnego z opisem. Przez naszą nieuwagę, wysłaliśmy 7 zaproszeń z innego wzoru. Poprosiliśmy kupującą, by zatrzymała te zaproszenia, i zobowiązaliśmy się do ponownej wysyłki poprawnych zaproszeń w poniedziałek. W poniedziałek je wysłaliśmy, a we wtorek - nowy pracownik który zobaczył nieodhaczoną notatkę o ponownej wysyłce, wysłał ją drugi raz 😉 Pierwsza była przez ponad dobę w doręczeniu, druga była w drodze. Prawo Murphy'go. Dramat 😞
Dostaliśmy negatywa na miarę oszustów wszechświata i kilka bardzo przykrych zdań. Paczka dotarła 13.09 do klientki jednak od tamtej pory, mimo próśb moich i pracownika, nie chce oznaczyć dyskusji jako rozwiązanej, po prostu to ignoruje, i właściwie tutaj z tym przychodzę. 

 

Każdego dnia, lecą nam punkty za rozwiązaną dyskusję, to nasz pierwszy od 1,5 roku negatyw na 340 pozytywów, po raz drugi tracimy ss. Z powodu urlopu wstrzymaliśmy oferty, a tym samym nie realizowaliśmy zamówień 15-25.09, a od wznowienia ofert wpadło nam uwaga uwaga: 1 zamówienie! Jedno zamówienie w ciągu ostatnich pięciu dni!

Powiedzcie mi proszę, co ja mam robić? 😄 Wszystkie czynniki które wpływają na jakość sprzedaży, nie mogą zostać spełnione, bo ludzie u mnie nie kupują. Co z tego, że przez cały rok sprzedawałam sumiennie, i z uśmiechem na ustach, harowałam jak wół żeby tylko spełniać jakieś allegrowskie wymagania. 

 

Nie przychodzę się spierać z negatywnym komentarzem, bo klientka miała pełne prawo go wystawić, choć od samego początku była do mnie nastawiona mało przyjaźnie. Prowadzę swój biznes już od 8 lat, zwykle trafiamy na fajnych i wyrozumiałych klientów, na szczęście kocham to co robię, ale nie chce mi się użerać z nadąsanymi madkami żądającymi kuriera na wieczór, które same jeszcze mleka spod nosa nie wytarły, a mnie będą traktować jak oszusta czy niepoważną firmę, i to za to zamówienie za … 13,97 zł. Bo mogą. Bo tak. 

Weźcie plis, pomóżcie, bo to już nawet śmieszne nie jest...

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

_______
Kamila
oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12
LEW433
#21 Demiurg#

Nic nie zrobisz zostaje przeczekać.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Janirka demonizujesz , otwarta dyskusja nie wpływa na jakość, więcej... terminowe odpowiedzi są dodatkowo punktowane , utrata SS na pewno nie wpłynęła na spadek sprzedaży , szukaj innych przyczyn .

oznacz moderatorów
darwik-firma
#12 Orędownik#

  jesli chodzi  znaczek super sprzedwaca to się ogarnij  niech allegro się wypcha ze swoim ss

oznacz moderatorów
x-lander
#8 Zapaleniec#

🤔spadek sprzedaży  po urlopie ? też to zauważyłam . Ale jak mówi kolega poniżej-szukam innych przyczyn ,

oznacz moderatorów
Janirka
#12 Orędownik#

@x-lander ja naprawdę, nie mam się do czego przyczepić jeśli chodzi o swoją obsługę klienta, ale wszystko wskazuje na to, że po urlopie trudno jest się dźwignąć 🙄 i mam tu na myśli pozycjonowanie. 

_______
Kamila
oznacz moderatorów
folkowy-slesin
#11 Animator#

Po urlopie (zależy ile trwał) zaczyna się przygodę z Allegro praktycznie od zera. Miałam 2,5 tygodnia urlopu + mało zamówień, bo okres wakacyjny (sprzedaję kapcie a nie stroje kąpielowe). Pozycjonowanie wtedy leży, bo statystyki z 30 dni leżą. Te śmieszne punkciki za jakość sprzedaży też nie ma jak nadrobić, bo ilość zamówień i obrót leży. Komentarzy też ubywa bo zliczane są w skali roku. Miesiąc niestety trzeba się przemęczyć. Jedyne co mogę poradzić to jeśli masz zamówienia to właź ludziom w .... dawaj gratis, proś o komentarz. Tylko pozytywnym komentarzem szybciej wrócisz na prostą. Wiem co mówię, bo po urlopie dostałam 2 komentarze oceniające zakup sprzed 2 miesięcy na 4 gwiazdki. Wygrzebuję się do dziś, ale widać światełko w tunelu.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Janirka zakończyliśmy tę dyskusję jako rozwiązaną. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
Janirka
#12 Orędownik#

@la_nika Ogromnie dziękuję! 😍

_______
Kamila
oznacz moderatorów
Janirka
#12 Orędownik#

@mdrogeria chciałabym demonizować, ale mam czarno na białym: nierozwiązana dyskusja + brak zamówień = jakość sprzedaży na poziomie -782 pkt. 

Zrzut ekranu 2023-09-30 o 10.13.50.png

  • "otwarta dyskusja nie wpływa na jakość" - wpływa: allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/jakosc-mojej-sprzedazy/nierozwiazane-dyskusje 

    Zrzut ekranu 2023-09-30 o 11.39.24.png

  • "terminowe odpowiedzi są dodatkowo punktowane" - zawsze kładziemy bardzo duży nacisk na szybkie, i terminowe wiadomości. Jedyne co możemy poprawić, to właśnie tę nierozwiązaną dyskusję... Cała reszta - lepiej się nie da. 

    Zrzut ekranu 2023-09-30 o 11.41.16.png


  • @LEW433 próbowałam przeczekać, ale jak widzę że z dnia na dzień lecą te punkty, i tylko wiatr hula coraz bardziej i mocniej, to już mi się trochę nudzi 😃 Po prostu zaczynam się tak zwyczajnie zastanawiać, czy nie lepiej by ten czas, energię i pieniądze zamiast w Allegro, pakować we własny sklep. B2B ogarnia nam całą firmę, więc Allegro to tylko dodatek na którym uważam że (mimo wszystko) warto być. Pytanie, czy mi się chce z tym wszystkim użerać. Ja nie mam pretensji do klientki, nie mam pretensji do nikogo. Po prostu czuję się bezsilna, bo znaki na niebie pokazują, że coś skutecznie blokuje mi sprzedaż. Wszystko poleciało na łeb na szyję tylko z powodu nierozwiązanej dyskusji i braku zamówień.

  • @darwik-firma akurat ss jest dla mniej najmniej istotny. Nie pierwszy raz.

     

  • W ciągu roku, zgromadziłam 348 opinii:

    1 negatyw - po 1 gwiazdce,

    344 opinii po 5 gwiazdek;

    3 opinie w których ucięto jedną gwiazdkę, tylko w jednym parametrze, reszta na 5;
    Zrzut ekranu 2023-09-30 o 12.05.32.png

_______
Kamila
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Janirka Ale  jednak się udało, powodzenia.🤗

oznacz moderatorów
Janirka
#12 Orędownik#

@LEW433 Paczę, i nie wierzę! 🙃

_______
Kamila
oznacz moderatorów
ohayo_pl
#11 Animator#

Czytam, patrzę na te twoje screeny i krew się mrozi.... Nie wiem jak w kategoriach w których sprzedajesz, ale allegro też wyświetla z góry znaną maksymalną ilość aukcji - i wiadomo: płatna promocja, monetki, a później dla "nie sponsorowanych" te aukcje których oceny są wysoko - możesz wystawić 100 000 aukcji w kategorii, a sprzedaż i tak nie będzie duża. Zaczynam rozumieć czemu są chodliwe aukcje z bardzo tanimi itemami, aby później podpić konkretnie cenę - sprzedaż, oceny i komentarze boostują wystarczająco taką aukcję.

4,6 na 5. to imo bardzo dobra ocena - ale według algorytmu wszystko poniżej 4,99 to negatwy.

Nigdy nie studiowałem tych punktacji - ale widząc -400 i -500 po prostu odechciewa się.

 

Udało się wyskoczyć z dołka ?

Śmieszy też to ze Allegro nagradza boty na chacie - które na dyskusję/pytanie zwracają godziny pracy, kiedy małe biznesy odpowiadają rzeczowo w 30-90 minut i tak mają mniej punktów niż bot i brak odpowiedzi 🙂 ale to też zaraz się zmieni jak będą ujemne punkty za każde pytanie od klienta 🙂 (1poł-2024)

oznacz moderatorów