anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

spory na Allegro i nieprzyznawanie zwrotów prowizji sprzedawcom

bushshop
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry

Jak Allegro ustosunkuje się do nieudzielenia odpowiedzi przez sprzedawcę w sporze w ciągu doby, jeśli spór zaczyna się w piątek o godz. 20, no i sprzedawca ma czelność nie udzielić odpowiedzi w wolny weekend. Oczywiście z mety dostajemy ostrzeżenie. czy wg. nowych super udogodnień my mamy być całą dobę do dyspozycji klienta? Nadmieniam, że podobny problem i blokowanie konta wystąpiło też, gdy miałem wpisany na aukcjach urlop.  To jedno.

Druga nowość, nagminnie odmawiacie przyznania zwrotu prowizji, po odesłaniu przedmiotu przez klienta, argumentując to np. tym, że kupujący stwierdził niezgodność z opisem, w związku z czym do transakcji nie doszło z winy sprzedawcy. I to ma być argument? Bardzo proszę podać podstawę prawną dla takiej decyzji. Proszę o ustosunkowanie się zwłaszcza do drugiej sprawy, gdyż w trakcie mam trzy odmowy zwrotu prowizji, za przedmioty odesłane, za które zwróciłem pieniądze.

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

zancia75_2009
#8 Zapaleniec#

O,ja się chętnie przerzucę na inny portal.

Tutaj niestety żadnej pomocy z góry nie można otrzymać.Skoro kupujący to „święta krowa”,która sugeruje się ogólnym rozmiarem a nie szczegółowymi danymi a sprzedający potem traci kasę na opłaty Allegro,bo to przecież nie wina ślepego kupującego tylko sprzedawcy :/porażka.

oznacz moderatorów

katna38
#9 Pomysłodawca#

kupujacy jest swiety my jako sprzedawcy mamy byc cicho bo bedzie negatyw kupujacy kupuja a potem nie odbieraja paczek 

oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

A w jaki sposób Allegro decyduje z czyjej winy doszło do rezygnacji kupującego?

Czy wystarczy stwierdzenie kupującego, że przedmiot jest niezgodny z opisem?

Czy do odwołania się sprzedawcy wystarczy odpowiedź, że przedmiot był zgodny z opisem, a kupujący nie zaznajomił się z opisem aukcji?

Czy do stwierdzenia, że przedmiot jest niezgodny z opisem, wystarczy tylko oświadczenie kupującego?

Kto ma udowadniać, że przedmiot był niezgodny z opisem na aukcji?

Z zasady sprzedawca wysyła przedmiot zgodny z opisem aukcji.

To chyba kupujący powinien wskazać uzasadnioną i w jakiś sposób potwierdzoną niezgodność otrzymanego przedmiotu z opisem aukcji.

Proszę nie mylić uszkodzenia przedmiotu w czasie transportu - to także kupujący zgłaszają jako niezgodność z opisem, chociaż powinni zgłaszać jako reklamację.

 

 

oznacz moderatorów

zancia75_2009
#8 Zapaleniec#

Niestety,idą po najmniejszej lini oporu i wpisująniezgodność z opisem.A wystarczyłoby być uczciwym i zaznaczyć odpowiedni powód.

mam pytanie przy okazji,kto płaci za zwrot przesyłki?

kupujący który upiera się,że zwraca bo produkt jest niezgodny z opisem czy sprzedawca który bo musi ponieść te koszty?

oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

Swego czasu pisałem do allegro, że powinni zmienić opis w cenniku z prowizja od sprzedaży na jakiś prowizję za obsługę, bo ktoś im się w końcu dobierze do życi.

Pobieranie prowizji od sprzedaży, kiedy tej sprzedaży nie ma, nieważne z jakiego powodu, jest niezgodne z prawem.  Regulamin nie jest źródłem prawa.

Ja tu sprzedaję raczej hobbistycznie, więc dla kilkunastu złotych na które mnie skroili z tego powodu nie pójdę do sądu. 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@zancia75_2009  jeśli odstępuje od umowy to płaci za wysyłkę kupujący. Aktualnie często ma i tak darmowy zwrot w smarcie.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

zancia75_2009
#8 Zapaleniec#

@mikeza Dzięki.Mimoc,że nie jestem sklepem a kupujący jako powód zwrotu podaje „niezgodność z opisem”?

gdzieś czytałam wypowiedź allegro,że sprzedający ma pokryć wszystkie koszty poniesione przez kupującego...

oznacz moderatorów

madras24
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry ,

Rozumiem i też mam podobne sytuacje , oczywiście allegro działa niezgodnie z prawem i zachęcam do składania i wysyłania maili za naruszenie zasad konkurencji jako dominującej na rynku na stronie UOKIK jest link i można wysyłać swoje zastrzeżenia i dołączać maile korespondencyjne od Allegro ponieważ jest to jawne nadużycie. Bo klient napisze np. że towar niezgodny z opisem i co i nie dostane zwrotu prowizji bo on kupił 2 sztuki a 1 zwraca . Myślę że w dzisiejszych czasach UOKIK będzie bardzo chętnie spogłądał na to 🙂

oznacz moderatorów