Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wydaje się nam, że jednak nie.
Po kolei:
1. Kupujący kupił u nas i odebrał usługę tv wraz z urządzeniem.
2. Zgłosił się do nas z zapytaniem, czy może zrezygnować z zakupu. Poinformowaliśmy go, że nie, zgodnie z informacjami z zakładki "zwroty", informacją w samym opisie oferty, oraz informacjami mailowymi jakie dostał po zakupie.
3. Po otrzymaniu tych informacji Kupujący zgłosił do nas zwrot reklamacyjny:
4. Jeszcze przed naszą decyzją reklamacyjną rozpoczął dyskusję nr ca560b19-f51a-4f4d-aed2-6de22b690158, jako powód podając "sprzedający nie chce przyjąć zwrotu"
W dyskusji podaliśmy najpierw wyjaśnienia, że zwrot jest ograniczony z tytułu art. 38 ustawy o prawach konsumenta - aktywacja usługi tv cyfrowej.
Następnie w dniu 8.08 przedstawiliśmy naszą decyzję reklamacyjną - reklamacja odrzucona z powodu braku zgłoszonych przez Kupującego niezgodności towaru z umową. Decyzja udokumentowana zdjęciami potwierdzającymi połączenie dekodera z internetem zarówno przez gniazdo LAN jak i bezprzewodowo, poprzez Wi-Fi + zdjęcie z programu informacyjnego lecącego akurat na żywo.
Tego samego dnia konsultant Allegro w dyskusji przyznał nam rację oraz napisał, że złożyliśmy wyczerpujące wyjaśnienia co do podstaw wydanej decyzji:
Kupujący udał się na urlop, mając wywalone na dyskusję:
Urlop jednak nie przeszkodził mu w złożeniu wniosku Allgro Protect. Prosiliśmy o jak najszybsze rozpatrzenie wniosku, jednak z AP dostaliśmy informację, że decyzja zostaje wstrzymana do powrotu Kupującego.
Dzisiaj po otrzymaniu automatycznej informacji o trwającej dyskusji, Kupujący oznaczył ją jako nierozwiązaną. Zaraz po tym rozpatrzono wniosek - odmownie, czyli przyznano nam po raz kolejny rację i kolejny raz wezwano Kupującego do odbioru reklamowanego towaru:
Dlaczego twierdzimy, że odmownie? Jeśli wniosek z AP jest uznawany, to jest podawana taka decyzja w dyskusji, wraz z informacją o tym, czy sprzedawca będzie obciążony, czy też nie kosztami rekompensaty AP.
Dlaczego więc dostajemy taką informację od Allegro?
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ jakie ograniczenie za brak wyjaśnień, jak Wasz pracownik uznał je za wnikliwe w dyskusji w dniu 8 sierpnia a Allegro Protect odrzuciło wniosek o rekompenstę i wzywa Kupującego do odbioru reklamowanego towaru?
Prosimy o zdjęcie ograniczeń i zamknięcie dyskusji, której temat się wyczerpał, zgodnie z regulaminem i zasadami Allegro. Wniosek AP został rozpatrzony, bez obciążenia dla nas, to na stronie z poradami Allegro odnośnie dyskusji jest wymienione jako powód do automatycznego jej zamknięcia.
A tu nie dość, że dyskusja wisi jako nierozwiązana, to mamy niesłusznie nałożone ograniczenia sprzedaży na konto. Czy osoba, która je nakładała jest w pełni władz umysłowych? Czy jak zawsze, zaklepane bez zapoznania się z tematem?
Odpowiedź jest tu na forum, moderator napisał że działy a tu AP nie widzą dyskusji więc nie znają przebiegu jej ustalenia, a to jest efekt tego.
@LEW433 no to kłamie w żywe oczy. Dział Allegro Protect widzi całą dyskusję. Chcesz dowodu?
Takiego maila dostaje sprzedawca, jak Kupujący składa wniosek AP. Może wyjaśnienia napisać mailowo, jeśli nie napisze, to dział AP zapoznaje się z przebiegiem dyskusji.
Dodatkowy dowód, to jak zapytaliśmy dział AP o powód wstrzymania rozpatrywania wniosku AP, to napisali, że to w związku z urlopem Kupującego, o którym informował w dyskusji.
To dlaczego i na jakiej podstawie jeden zespól widzi i z dyskusji ewidentnie wynika że reklamacji nie można uznać, a AP daje rekompensatę, chyba ze rekompensata jest przyznawana wg innych kryteriów np: za kolor skory albo za uśmiech.
@LEW433 mogę odpisać dlaczego jedynie na przykładzie naszych doświadczeń. Kiedyś, w podobnie ewidentnej sprawie, gdzie nie należała się kłamiącemu w żywe oczy Kupującemu żadna rekompensata, to dostał ją (oczywiście bez obciążenia dla nas). Dlaczego? Wcześniej w dyskusji, wypowiadający się tam pracownik Allegro wprowadził go w błąd w sprawie obowiązujących przepisów, po interwencji tu na AG naszego pracownika, Allegro to później sprostowało w dyskusji i przepraszało nas i Kupującego.
Dlatego AP to forma rekompensaty, nie ma ona nic wspólnego z reklamację, ponieważ pracownicy Allegro nie są władni wydawać wyroków, pytanie tylko dlaczego w takich jednoznacznych sprawach on działa.🤔
Pewnie wszystko robione z "automatu". Automat - 🤡
Moderatorzy, może ruszycie niebo i ziemię :D?
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
@AGD-RTV-IT Widzę, że zamieściliście już wyjaśnienie w dyskusji oraz wysłaliście wiadomość przez formularz kontaktowy. Ze swojej strony poprosiłam odpowiedni zespół o możliwie jak najszybsze ponowne zweryfikowanie sprawy. Mam nadzieję, że problem uda się rozwiązać w krótkim czasie.
@nat_not dziękujemy za interwencję. Prosimy jednak o wyjaśnienie czemu ten problem w ogóle zaistniał. Czy decyzje o nakładaniu ograniczeń na konta, nie powinny być poparte wnikliwą analizą, czy wszystko na Allegro jest klikane ad hoc, bez zapoznania się z całością problemu?
Bo patrząc na tą sytuację, zatwierdzanie błędnych danych w katalogu itp., to dochodzimy do wniosku, że niczego część Waszych pracowników nie analizuje i nie weryfikuje. Czy osoba odpowiedzialna za nałożenie na nas niesłusznych restrykcji poniesie jakąkolwiek odpowiedzialność?
Te wszystkie nielogiczne i bezsensowne działania i decyzje oparte są na algorytmach, bot-ach i sztucznej inteligencji, więc nie ma się co tutaj doszukiwać jakiejkolwiek logiki. Dopiero jak ktoś się upiera, drąży sprawę, to mając szczęście, sprawa może trafi do człowieka, co nie oznacza sukcesu, ale przynajmniej wtedy jest promil nadziei na normalne załatwienie sprawy. Takie jest moje zdanie na ten temat.
@nat_not ograniczenia nałożone na konto zostały już wycofane, bez słowa wyjaśnienia w przesłanym zgłoszeniu, taki szczegół. 🙂
@AGD-RTV-IT @konto zamknięte Zobaczcie co się tu dzieje -https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/czy-ktoś-to-weryfikuje-błąd-w-safety-gate/m-p/853161#M173455 , klience się nie dziwię po otrzymaniu wiadomości od allegro cyt ,,Otrzymałam od Allegro informację, że ten produkt jest niebezpieczny i nielegalny ,nie powinien być sprzedany ,, Sprawa wyjaśniona , ale do klientki nie ma komu napisać komunikatu o błędzie ze strony allegro , poprosiłem klientkę o otwarcie dyskusji - niech się tłumaczą , reklamacji nie mogę uznać bo byłoby to przyznaniem się do nadużycia .
@AGD-RTV-IT Tak, otrzymałam potwierdzenie, że ograniczenia zostały zdjęte po ponownej weryfikacji.
Decyzję o zdjęciu ograniczeń podjęła inna osoba niż ta, która je nałożyła, więc niestety ja również nie otrzymałam wyjaśnień dotyczących szczegółów wcześniejszych działań. Kilkugodzinna blokada na koncie nie będzie miała wpływu na statystyki jakości sprzedaży.
Pozostaje mi przeprosić Was za zaistniałą sytuację w imieniu Allegro.
@nat_not Ograniczenia nałożył ktoś z tego "Działu Bezpieczeństwa"?
@nat_not dziękujemy za przeprosiny. Co do strat z tytułu jakości sprzedaży to pikuś w porównaniu ze straconymi 2h z okładem jednej osoby z i tak już wąskiego zespołu, która musiała udowadniać, że nie jesteśmy wielbłądem.
Mimo tej dyskusji oznaczonej przez Kupującego jako nierozwiązana, nie widzimy naliczonych ujemnych punktów w jakości sprzedaży, mamy nadzieję, że tak to pozostanie, prawda?
@AGD-RTV-IT Zapewniono mnie, że tak pozostanie.
@nat_not jakoś nie widzę przeprosin w stosunku do @AGD-RTV-IT
i usunięcia skutków błędów allegro
przecież serwis twierdził wręcz, że działa zgodnie ze swoim regulaminem
za jakiś czas, co było opisywane już na tym forum - możecie mieć ponowną blokadę z jakiegoś
wymyślonego dupnego powodu, a warunkiem odblokowania może być zakończenie pozytywnie wszystkich dyskusji
przypominam wam także, że nie jesteście traktowani w sposób równy - oficjalny sklep allegro nie podlega takim ograniczeniom
@RED co do zamknięcia dyskusji, to nie odpuszczamy w korespondencji działowi Allegro Protect, twierdzą, że jak tylko Kupujący zadeklaruje sposób odebrania swojej własności to ją zamkną.
Jesteśmy w trakcie tworzenia pisma do UOKiK w sprawie utrudniania nam, jako sprzedawcy spełniania ustawowego obowiązku informacyjnego, zawartego w art. 12 UoPK, z głównym zwróceniem uwagi na katalog Allegro i zablokowanie możliwości zgłaszania błędów z powodu rzekomo "otrzymanych od producenta wiarygodnych informacji". i dziwnym trafem w tych produktach właśnie od diabła jest pomyłek. Łączeniem w jedno kilku różnych produktów w tym katalogu, do tego dojdzie zapowiadana zmiana w prezentacji ofert od 1.10. a teraz pod pozorem testów. Przy łączeniu ze sobą różnych produktów w jeden, to naprawdę duże wprowadzanie w błąd konsumentów. Do tego dorzucimy wprowadzanie w błąd co do czasu realizacji zamówienia, czy też utrudnianie komunikacji z konsumentami poprzez ukrywanie danych kontaktowych i blokowanie wiadomości przez Allegro w Centrum Wiadomości.
Jak się Allegro nie uwinie z tym problemem, to też nie omieszkamy zwrócić na niego uwagę. Jeden akapit więcej, jeden mniej. Co za różnica. 😛
Szkoda, że UOKiK nie przyjmuje takich skarg drogą elektroniczną. Sporo papieru pójdzie na drukowanie niektórych wątków z AG. 🙂
Maskowanie adresów email to totalny **piiip**yzm, jak już gdzieś pisałem, paczki nadawne przez inpost gdzie nie poda się "zamaskowanego adresu email kupującego" allegro uznaje jako niewysłane (mimo, że obliczają średni czas dostawy) twierdząc, że nie mogą zweryfikować czy paczka została wysłana i odebrana. API do sprawdzania statusu paczki mogę napisać w 3 minuty... ale już np. paczki wysyłane innym kurierem np. DHL mimo braku zamaskowanego adresu email podanego do zamówienia już mogą podliczyć.
Strikte zamaskowany adres email nie jest adresem kupującego tylko adresem allegro, który stosując 43928 filtrów przekazuje wiadomość kupującym. Po co to? Żeby nikt nie oferował zakupów w swoim sklepie stosując mailing do byłych klientów? Na numer telefonu też można wysłać link do sklepu ale tego już nie przeskoczą bo za drogo 😄
Wiele praktyk jest po prostu chora ale czego tu się dziwić.
Wysyłając zgłoszenie do uokiku polecam zebrać więcej sprzedawców, którzy mogą podpiąć się pod temat zgłoszenia, oczywiście jestem chętny 🙂
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Czy w Allegro ktoś prawdę powie lub napisze, tylko jak się pomyli? Pani @nat_not przekazała wczoraj, że dostała zapewnienie, że nie będziemy mieli naliczonych punktów ujemnych.
Co więcej dostaliśmy takiego maila dzisiaj w odpowiedzi na zgłoszenie:
Maila otrzymaliśmy niedługo po naliczeniu punktów ujemnych za dyskusję i komunikacie o utracie oznaczenia Super Sprzedawca, bo jakość oczywiście poleciała w dół.
Po raz kolejny więc żądamy zamknięcia dyskusji ponieważ problem wyjaśniliśmy, rozpatrywanie wniosku Kupującego w Allegro Protect nie zakończyło się obciążeniem dla nas - uznano go za bezpodstawny. Teraz natomiast jesteśmy karani za zwłokę Kupującego w odbiorze reklamowanego towaru. I ogólnie za złożenie do nas bezpodstawnej reklamacji. Podajcie podstawę w regulaminie, że za działania Kupującego sprzedawca ma płacić utratą jakości sprzedaży i co za tym idzie gorszym pozycjonowaniem ofert.
Bo my w zasadach widzimy zapis, że brak obciążenia sprzedawcy rekompensatą ze złożonego wniosku Allegro Protect, powinien skutkować zamknięciem dyskusji.
Ramy czasowe Dyskusji – Dyskusje po transakcjach – Pomoc dla sprzedających – Allegro