anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Usunięcie aukcji, zawieszenie konta - REKLAMACJA

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

Witam Was,

Pokrótce opiszę zasady działania w branży w której działam na allegro. Od lat jestem sprzedawcą na allegro, prowadzę legalnie działającą firmę na terenie Polski, niestety branża markowej odzieży którą się zajmuje jest dość mocno pilnowana/prześladowana przez różnego rodzaju podmioty zgłaszające aukcje jako podrabiane. W takiej procedurze allegro po otrzymaniu " wiarygodnego" zgłoszenia. (czyli tak mniej więcej odbywa się losowanie na allegro przez jednego z przedstawicieli wspomnianych ów marek i o dziś zgłosimy te aukcje) 

Aukcje zostają zgłoszone i usunięte. Ja jako sprzedawca wówczas występuje do allegro z prośbą o udostępnienie danych przedstawiciela marki, która zgłosiła moje aukcje jako tzw. "podróbki" i wysyłam im faktury oraz dokładne zdjęcia kwestionowanych produktów. - w tym momencie firma powinna niezwłocznie zweryfikować przesłane dokumenty i wycofać zlecenie usunięcia, sprawa powinna się zakończyć i byłoby to normalne.

Jednak w tym wypadku Allegro nie przesłało mi danych firmy zgłaszającej aukcje, tylko poprosiło o dostarczenie wszystkich niezbędnych dokumentów (stając się również w tym momencie stroną tego sporu) i zobowiązało się do przesłania ich do podmiotu zgłaszającego moje aukcje - Firmy React.

Niezbędne dokumenty do allegro dostarczyłem w dniu w którym zostałem o to poproszony czyli 18.10.2022 r. 

Moje aukcje zostały usunięte 18 października 2022 roku - przy pierwszym usunięciu aukcji moje konto na Allegro zostało zawieszone bez możliwości złożenia wcześniej wyjaśnień. Zapytałem wówczas o powody takiego postępowania ze strony allegro wobec mnie. Dowiedziałem się, że konto zostało zawieszone z uwagi na to, że nie jest to pierwsze naruszenie regulaminu na tym koncie, poprzednie miało miejsce w 2016 roku.😅 Nie otrzymałem też zgody na funkcjonowanie innych moich kont - wszystko zostało zablokowane z uwagi na powiązanie z kontem zablokowanym przez dział bezpieczeństwa transakcji. Następnie do końca roku prosiłem o ponowne ponaglenia do podmioty zgłaszającego o weryfikację towaru, oczywiście do dziś bez efektu. Prosiłem również o zgodę na dalszą współpracę z allegro jako użytkownik, tak aby inne moje konta mogły funkcjonować. Zbierał się tajemniczy zespół obradował miesiąc po czym wydał decyzję odmowną.  

Po 3 miesiącach straciłem cierpliwość, złożyłem reklamację dotyczącą wspomnianego wątku - minęło 14 dni, allegro nie odniosło się do reklamacji zatem wnioskuję, że przyznano mi rację jednak bez efektu. Myśle, że te sprawa będzie musiała trafić do UOKiK o ile nie przychylą się do reklamacji w całym zakresie spornego wątku.

Konsultanci już nie chcą ze mną rozmawiać, nie odpisują na 3 ostatnie wiadomości mailowe, zatem może moderatorzy podejmą się rozwiązania problemu? Myśle, że na chwilę obecną sprawa jest prosta - przeterminowana reklamacja oraz faktyczne ponaglenie podmiotu zgłaszającego, już nie po to aby zdjąć sankcje z konta ale po to by taka sprawa na tym koncie z firmą React więcej się nie powtórzyła.

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

W tzw. międzyczasie przez ostatnie 3 miesiące pozwoliłem sobie wymienić już 65 wiadomości z allegro, w większości odpowiedzi wyglądają mniej więcej tak:

Allegro:Przesłane przez Pana dokumenty zostały przekazane do zweryfikowania, jak tylko otrzymam informacje w sprawie, to powrócę do Pana z odpowiedzią. Do momentu wyjaśnienia sytuacji, nie możemy wyrazić zgody na korzystanie z konta.
Ja:
Dzień dobry, minął tydzień od kiedy przesłałem Państwu dokumenty do weryfikacji dlatego bardzo proszę o ponaglenie sprawy.
Allegro:
Niestety nie mamy takiej możliwości. Nie mamy wpływu na tryb pracy podmiotów zewnętrznych. Dokumenty przesłaliśmy do weryfikacji tydzień temu i sami nadal oczekujemy na odpowiedź. Bardzo proszę, aby uzbroił się Pan w cierpliwość, ponieważ taka weryfikacja może trochę potrwać. 
 
Mamy 25 października, ciągle atakuje allegro z nadzieją, że cokolwiek drgnie..
 
Allegro:
Pana prośbę przekażę do zespołu decyzyjnego. Dam Panu znać, jak tylko otrzymam odpowiedź. Niestety najprawdopodobniej nie dostanę jej dziś z racji później pory. 
 
31.10.2022 Ja:
 
Dzień dobry, czy mogę liczyć na jakieś ponaglenie mojej sprawy?
Pozdrawiam
 
Allegro:
 
Zdaję sobie sprawę, że ta sytuacja jest dla Państwa problematyczna. Skierowałem do zespołu decyzyjnego prośbę o ponaglenie rozpatrzenia sprawy. Jak tylko dostanę informację zwrotną, wrócę do Państwa z odpowiedzią.
 
 
03.11.2022 Allegro:
Tak jak informowaliśmy już wcześniej w toku korespondencji, nie wyrażamy zgody na założenie nowego konta do momentu wyjaśnienia sytuacji.

Ponowiliśmy również prośbę do podmiotu o zweryfikowanie przesłanych dokumentów.
 
03.11.2022 r. Ja:
 
Panie Jakubie czy mam jakaś możliwość odwołanie od tej decyzji? Chciałbym żeby Allegro wzięło pod uwagę fakt iż, konto istnieje od lat a ostatnie naruszenie regulaminu miało miejsce w 2016 roku,  dodam tez, że blokada trwa dwa tygodnie i nikt nir jest w stanie stwierdzić ile to może dalej potrwać. 
 
03.11.2022 r. Allegro

Niestety nie jest to pierwsze tego typu naruszenie na Pana koncie. W przeszłości były również usuwane inne oferty i w związku z ostatnimi naruszeniami została podjęta decyzja o blokadzie konta. Blokadę jesteśmy w stanie zdjąć, tylko po blokadzie oryginalności oferowanych materiałów przez podmiot. Tak jak informowaliśmy materiały załączone przesłane przez Pana zostały już przekazane do podmiotu w celu weryfikacji. Został on już również w sprawie ponaglony. Bez potwierdzenia, że towary są oryginalne, nie mamy podstaw do zdjęcia blokady.
 
03.11.2022 Ja:
Oczywiście, ale wszystkie poprzednie blokady z tego wynikające zostały zdjęte na skutek wycofania zarzutów przez firmy takie jak react, coresearch czy GA SPA. Mogę Panu przedstawić korespondencje mailowe z ubiegłego roku kiedy to oryginalność produktów była potwierdzona przez wspomniane podmioty. Nie mam tez na celu się tu „awanturować” czy sprzeczać, zależy mi po prostu na szybkiem wznowieniu sprzedaży ponieważ moja firma utraciła płynność finansową, a czasy są trudne.
 
Stad moje ostatnie pytanie, czy jest Pan w stanie wskazać ramy czasowe na rozpatrzenie takiej sprawy? Czy za 2 tygodnie mam prosić o ponowne ponaglenie?
 
04.11.2022 Allegro:
Oczywiście rozumiem że obecna sytuacja nie jest dla Państwa łatwa. 
Zwrócimy się do zgłaszającego z prośbą o ponaglenie.
 
ŚWIETNIE! - pominę tutaj kilka bezsensownych wymian mailowych z allegro
 
26.11.2022 Ja:
dzień dobry, proszę o jakąś informację w sprawie lub propozycję rozwiązania tej patowej sytuacji. 
 
26.11.2022 Allegro:
Przesłałem informację o braku kontaktu ze strony zgłaszającego.
Postaramy się ponaglić sprawę.
 
27.11.2022 Allegro:
Po konsultacji z odpowiednim działem wracam do Pana z odpowiedzią w kwestii nowego konta. Tak więc nie wyrażamy zgody na trwanie nowego konta aż do momentu gdy Partner i nie wyjaśni tematu produktów nieoryginalnych. Cenię Pana zdanie natomiast zasady są stworzone w taki sposób by wszystkich Partnerów obowiązywały takie same reguły. Staramy się aby Kupujący wiedzieli ,że nasz serwis jest sprawdzonym sposobem na zakupy, a oferty umieszczone na nim były bezpieczne i przejrzyste. 
 
A ja dalej proszę się jak głupek...
 
 
27.11.2022 r. Allegro:
Sprawa trafiła do działu ekspertów. Gdy tylko otrzymam odpowiedź z ustosunkowaniem się do Państwa prośby - wrócę do Państwa z wiadomością zwrotną. Proszę o cierpliwpść.
 
01.12.2022 r. Allegro:

Spraw jest na dalszym etapie weryfikacji, bardzo proszę jeszcze o chwilę cierpliwości. 
 
Specjalny zespół jak się domyślam składający się z członków zarządu cały czas obraduje...
 
02.12.2022 r. Allegro: 

Bardzo przepraszam, że wszystko trwa tak długo. Obecnie jeszcze kontaktujemy się z odpowiednim zespołem. Postaramy się jak najszybciej wrócić z odpowiedzią. 

19.12.2022 r. JA:

Dzień dobry od 3 tygodni czekam na odpowiedź allegro w sprawie możliwości dalszej sprzedaży w serwisie (zwolnienia blokad z kont powiązanych z tytułu 8.4 i 2.12 reg. allegro). Ciągle jestem zwodzony brakiem odpowiedzi. Już o braku odpowiedzi przez podmiot zgłaszający blokujący moje konto od dwóch miesięcy nie będę się nawet wypowiadał. 

20.12.2022 r. Allegro:

Z uwagi iż na konto nałożyło się kilka blokad ewentualne otwarcie nowego profilu musimy skonsultować również z innym zespołem.
Rozumiem że sprawa trwa bardzo długo jednak nie jest to problem łatwy do rozwiązania z uwagi na liczbę podjętych wątków. 

Bardzo proszę o chwilę cierpliwości jak tylko otrzymam informacje niezwłocznie wrócę z odpowiedzią. 

20.12.2022 r. Ja:

Panie Januszu, z tego co wiem to sprawa dotyczy jednego naruszenia regulaminu i tez Allegro nie ma na to żadnych dowodów po za wyssanym z palca oskarżeniem firmy która od dwóch miesięcy się z Wami w tej sprawie nie kontaktuje.
Blokada została nałożona z uwagi na pierwsze usunięcie aukcji z przedmiotami ralph lauren
 
Ogólnie to były wyjątkowo udane święta z mojej strony - miałem więcej wolnego czasu niż zwykle. Jednak nie spodziewałem się że już kolejnego dnia specjalny zespół po miesiącu obrad wyda decyzje! 
 
21.12.2022 Allegro:
 
Sprawę zweryfikowaliśmy ponownie i jesteśmy zdecydowani do podtrzymania decyzji. 

Z naszej strony jeżeli sprawa produktów podrobionych nie zostanie wyjaśniona, w tym również na kontach powiązanych to nie możemy zgodzić się na odblokowanie.
Na ten moment utworzenie nowego konta także nie jest możliwe. 
 
No to spoko, w sumie to już się przyzwyczaiłem... No ale co? Podmiot zgłaszający ma zupełnie w czterech literach ponaglenia, weryfikację. Oni nic nie muszą... Allegro się wypina, dodatkowo blokuje konto, zwodzi... Robią co chcą i jak chcą, nie ma żadnych czytelnych reguł gry a regulamin jest tak ogólnie napisany, że mogą go sobie interpretować jak chcą. 
 
Po 3 miesiącach - nadal czekam na weryfikację wysłanych dokumentów....
 
20.10.2023 Ja:
Dzień dobry, mija kolejny miesiąc - ze strony Allegro zero odzewu w sprawie. Proszę o jakaś interwencje u podmiotu zgłaszającego oraz zgodę na utworzenie nowego konta. 
 
20.01.2022 Allegro:
Informacja na temat zgłaszającego została przekazana, z naszej strony odpowiedź została udzielona 21 grudzień 2022 o 11:20 i dalej jest ona w mocy. 

Nie wyrażamy zgody na utworzenie nowego konta. 
 
Tu nie do końca o to pytałem, liczyłem chociaż na informację, że wyślą jakieś ponaglenie, pocztówkę - cokolwiek. No ale miałem jeszcze przyjemność skleić do allegro 3 kolejne wiadomości na które już nie otrzymałem żadnej odpowiedzi... 
 
20.01.2023 r. Ja:
Ale ja Państwa pytam głównie o sprawę blokady konta starkshop1 - chciałbym złożyć reklamacje. Konto jest blokowane od 3 miesięcy na podstawie jakiś pomówień. 
 
Proszę sprawdzić pierwsze wiadomości w tym wątku ciągnącym się od 3 miesięcy oraz ponaglić podmiot zgłaszający moje aukcje.
 
Po chęci zgłoszenia reklamacji dostałem osobną wiadomość z allegro dotyczącą składanej reklamacji. Dzięki której, po raz kolejny allegro miało okazję pokazać jak bardzo sprawa ich obchodzi.
 
20.01.2023 r. Ja:
Panie Januszu, mam jeszcze jedną prośbę. Proszę o doprecyzowanie - czy otrzymaliście Państwo akurat 21 grudnia informację z firmy React dotyczącą weryfikacji mojego towaru oraz faktur, czy poprostu allegro raz jeszcze przeanalizowało moje prośby dotyczące możlwiości dalszej współpracy i wydało decyzję odmowną? Bo tak rozumiem maila z 21 grudnia z godziny 11:20.
 
Jeżeli to podmiot zgłaszający wydał takie orzeczenie względem mojego towaru to chciałbym z nim wejść do drogę postępowania sądowego zatem prosze o ujawnienie danych tejże firmy lub potwierdzenie moich przypuszczeń iż jest to firma React.
 
Wiadomość najwidoczniej trafiła do kibla bo od 17 dni nikt nie raczył na nią odpisać. 
 
31.01.2023 r. Ja:
Dzień dobry - 19 października 2022 roku doszło do usunięcia moich aukcji z uwagi na zgłoszenie firmy react, wówczas bez żadnego ostrzeżenia konto mojej firmy zostało zablokowane. Proszę o informację czy udało się Państwu w ciągu tych już ponad 3 miesięcy uzyskać odpowiedź od Waszego partnera firmy React w sprawie wskazanych do usunięcia aukcji?
 
 Na tą wiadomość również nikt nie odpisał... Minęło 6 dni.
 
20.01.2022Allegro:
Dzień dobry,
właśnie otrzymaliśmy Twoją reklamację o numerze 27183853.

Zgłoszenie rozpatrzymy w ciągu:
  • 14 dni,
  • 30 dni, jeśli reklamacja dotyczy usług dostawy i/lub usług dodatkowych.
 
Oczywiście do powyższej reklamacji również nikt się już nie odniósł, minęło 14 dni więc jak sądzę została przez czyjeś niedopatrzenie przyjęta, a moje konto powinno zostać odblokowane. Czy mam rację?
oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

ALL-DA
#13 Ambasador#

@StarkShop1 


Blokowanie prowadzenia sprzedaży bez dowodów jest według mnie mocno dyskusyjne.

Samo rzekome zgłoszenie przez "wiarygodny" podmiot według mnie nie jest daje uzasadnionych przesłanek do blokowania konta i możliwości sprzedaży.

Szczególnie w sytuacji jeśli spełniłeś prośby portalu i przesłałeś dowody zakupu, zdjęcia towaru.

Portal nie ma uprawnień do weryfikacji oryginalności towaru.

Na tej zasadzie portal może blokować konta każdemu sprzedawcy, a zgłaszający mogą sobie "kasować" konkurencję.

W zasadzie jeśli po przesłaniu dokumentów nadal uważają że towar jest nieoryginalny to allegro wraz ze zgłaszającym powinni to zgłosić do odpowiednich instytucji.


Zbywanie przez pracowników allegro tyle miesięcy nie będę komentował, niestety to częsty przypadek. Moderatorzy @ko_alka mogliby wyjaśnić dlaczego tak długo  trwa "weryfikacja"/ uzyskiwanie odpowiedzi od zgłaszającego i dlaczego nie otrzymałeś danych do kontaktu z tym podmiotem.


Co do terminu 14 dni na odp na reklamacje przy relacjach między firmami nie jestem pewien granicznego terminu (to do sprawdzenia).


Osobiście poczekałbym na decyzje reklamacyjną.
Ostatecznie jeśli odmówią obawiam się że pozostanie tylko kontakt z prawnikami i pewnie postępowanie sądowe.

Niezależnie od tego UOKIK  jest dobrym pomysłem, takie zgłoszenia pomogą na przyszłość. Delikatnie mówiąc jak widać obecne procedury w praktyce się nie sprawdzają.
Wielu sprzedawców nie będzie decydowało się na drogę sądową


Co do ilości znaków w postach to można to ominąć wklejając zrzuty ekranu z korespondencji (ukryj tylko dane wrażliwe by nie naruszyć regulaminu forum)

oznacz moderatorów

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

@ALL-DA 

Allegro dostaje zgłoszenie od podmiotu do tego "uprawnionego", na mocy ustawy jest zobligowane do podjęcia działań w postaci usunięcia oferty do czasu wyjaśnienia sprawy - to tyle co muszą.

Jednak od siebie jako bonus, mogą dołożyć blokadę na użytkownika. Wszystkie Twoje konta, ew firmy i wszystko co jest z Tobą jakoś wiązane, firma żony, wujka cokolwiek co się w ostatnich miesiącach logowało z urządzeń/internetu z Tobą wiązanego zostaje nagle zawieszone i to bez dyskusji. Wszędzie odpowiedź z prośbą o wyjaśnienie sankcji na koncie zablokowanym. 

Wszystko przez wyssane z palca oskarżenie i nikogo absolutnie nie interesuje to, że jeszcze tego samego dnia otrzymali stosowne dokumenty weryfikujące pochodzenie produktu. Mało tego, moje konta były już kilkukrotnie blokowane i za każdym razem po tygodniu, dwóch a i po dwóch miesiącach okazywało się że jednak firma zgłaszająca towar jako podrabiany stwierdzała, że się pomylili i to też w tej sytuacji nikogo nie interesuje. Ani przepraszam, nic - sucha wiadomość z allegro informująca o odblokowaniu konta. A jak minęło 60 dni i aukcje zostały przeniesione do archiwum i nie można już ich wznowić? no trudno proszę sobie wystawiać od nowa.

Dziś ta sprawa dotyczy mnie, a jutro Was. Nie ma znaczenia czym handlujesz, wystarczy że nie jesteś właścicielem marki którą sprzedajesz czy jest to kawa, akcesoria gsm czy odzież.  Za każdym razem właściciel marki lub osoba posiadająca do tego prawo może zgłosić Twoje aukcje, a z losowania kary jaką dostaniesz, może wylosujesz akurat zawieszenie konta.

To jest kolejna sprawa dotycząca regulaminu allegro. Jest dość mocno uznaniowy, nie są wyszczególnione konkretne kary za konkretne "przewinienie". A wszystko zależy od dobrego lub złego humoru pracownika który sankcje przyklepuje. W moim przypadku argument dotyczący usunięcia aukcji w 2016 roku jako przesłanka za blokadą konta, również do mnie nie przemawia.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@StarkShop1  napisał(a):

@ALL-DA 

Allegro dostaje zgłoszenie od podmiotu do tego "uprawnionego", na mocy ustawy jest zobligowane do podjęcia działań w postaci usunięcia oferty do czasu wyjaśnienia sprawy - to tyle co muszą.

Jednak od siebie jako bonus, mogą dołożyć blokadę na użytkownika. Wszystkie Twoje konta, ew firmy i wszystko co jest z Tobą jakoś wiązane, firma żony, wujka cokolwiek co się w ostatnich miesiącach logowało z urządzeń/internetu z Tobą wiązanego zostaje nagle zawieszone i to bez dyskusji. Wszędzie odpowiedź z prośbą o wyjaśnienie sankcji na koncie zablokowanym. 

Wszystko przez wyssane z palca oskarżenie i nikogo absolutnie nie interesuje to, że jeszcze tego samego dnia otrzymali stosowne dokumenty weryfikujące pochodzenie produktu. Mało tego, moje konta były już kilkukrotnie blokowane i za każdym razem po tygodniu, dwóch a i po dwóch miesiącach okazywało się że jednak firma zgłaszająca towar jako podrabiany stwierdzała, że się pomylili i to też w tej sytuacji nikogo nie interesuje. Ani przepraszam, nic - sucha wiadomość z allegro informująca o odblokowaniu konta. A jak minęło 60 dni i aukcje zostały przeniesione do archiwum i nie można już ich wznowić? no trudno proszę sobie wystawiać od nowa.

Dziś ta sprawa dotyczy mnie, a jutro Was. Nie ma znaczenia czym handlujesz, wystarczy że nie jesteś właścicielem marki którą sprzedajesz czy jest to kawa, akcesoria gsm czy odzież.  Za każdym razem właściciel marki lub osoba posiadająca do tego prawo może zgłosić Twoje aukcje, a z losowania kary jaką dostaniesz, może wylosujesz akurat zawieszenie konta.

To jest kolejna sprawa dotycząca regulaminu allegro. Jest dość mocno uznaniowy, nie są wyszczególnione konkretne kary za konkretne "przewinienie". A wszystko zależy od dobrego lub złego humoru pracownika który sankcje przyklepuje. W moim przypadku argument dotyczący usunięcia aukcji w 2016 roku jako przesłanka za blokadą konta, również do mnie nie przemawia.


@StarkShop1 Niestety takie są realia sprzedaży na allegro.

Nieprecyzyjność i absurdy niektórych zapisów w regulaminie w połączeniu z błędami  konsultantów doprowadza do tego że nawet jeśli działa się w pełni zgodnie z prawem można mieć w skrajnych sytuacjach zakończoną działalność na allegro.
W najlepszym przypadku tylko ponieść straty finansowe.

Konsultanci podejmujący błędne decyzje niestety nie ponoszą konsekwencji.
Kolejni konsultanci często przyklepują decyzje swoich poprzedników a gdy ostatecznie nawet doczekasz się uznania swoich racji to allegro zazwyczaj nawet nie przeprosi, nie wspominając o jakichkolwiek rekompensatach.

Dlatego tak ważne upublicznianie absurdów, zgłaszanie oficjalnie reklamacji i przekazywanie udokumentowanych sytuacji odpowiednim instytucją jak UOKIK, UODO itp

Obawiam się że tylko one mogą w praktyce wymusić zmianę regulaminów, procedur i poprawę jakości obsługi gdyż pewnie żaden drobny sprzedawca nie będzie się sądził z allegro.
Nawet w ewidentnych sprawach zazwyczaj " całościowe koszty" są zbyt duże by opłacało się walczyć o ewentualne odszkodowanie.


oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Allegro bardzo często przynajmniej u mnie nie rozpatruje reklamacji w swoim regulaminowym terminie lub nie rozpatruje ich wcale

kto chce niech zrobi prosty test - proszę złożyć reklamacje w sprawie salda allegro np: dotyczących pobranych opłat za wysyłki

oznacz moderatorów

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

Allegro oczywiście Nie musi rozpatrzeć reklamacji. Wystarczy ze w ciągu 14 dni od jej złożenia nie dostaniesz informacji czy się do niej przychylają czy ja odrzucają. Wówczas zgodnie z POLSKIM PRAWEM są zobowiązani do jej przyjęcia w całym zakresie. 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@StarkShop1  zleć sprawę kancelarii prawniczej. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@StarkShop1 z reklamacjami nie do końca tak jest

ten przepis dotyczy konsumentów

w moim podobnym przypadku allegro np: całkowicie zignorowało takie twierdzenia

pisząc wręcz bezczelnie, że i tak nie uznają reklamacji i nie mam po co dalej do nich pisać bo cyt: "zignorują" moje maile

oznacz moderatorów