Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Bardzo proszę serwis Allegro o usunięcie rubryki 'koszt dostawy'
Nie wszyscy klienci posiadają pakiet smart i czasami muszą zapłacić za kuriera (10,49 zł) albo paczkomat (8,99 zł) za tym idą później oceny kosztów dostawy na 3 gwiazdki co jest wgl jakąś pomyłką.
Jak tutaj utrzymać się w programie super sprzedawca przy dużej liczbie ocen miesięcznie?
Raz na 50 ocen dostanę 4 gwiazdki jeśli chodzi o opinie o produkcie lub obsługę klienta, natomiast jeśli chodzi o koszty dostawy ocena na 3/4 gwiazdki pojawia się prawie co trzeci komentarz.
Jeśli inni sprzedawcy się ze mną zgadzają bardzo proszę o polubienie tego posta...może wtedy to coś da
Również jestem za tym, Kupujący kupując dany przedmiot i dobrowolnie wybierając opcje wysyłki automatycznie ją akceptuje.
Również mam sytuację przy sprzedaży np. przedmiotu za 30zł, gdzie Kupujący nie łapie się na Smart czyli najtańsza dostawa wychodzi 8.99zł paczkomat, później dostaje 3-4 gwiazki za koszt wysyłki
Niech taki kupujący spróbuje zamówić paczkomat poza allegro - bez 11-12 zeta nie załatwi nic. Cena za gabaryt A bezpośrednio na stronie paczkomatów to 11,99!!!! Ale niestety nie zadał sobie trudu ogarnięcia rynku wysyłek i faktycznych cen. Punkt "ocena kosztów wysyłki" powinien być usunięty.
Pierwsza rzecz to oczywiście koszt wysyłki nie powinien podlegać ocenie bo jest znany przed zakupem. I na tym w sumie powinniśmy skończyć.
Ale skoro nie da rady, to proponuję przynajmniej żeby przy wystawianiu komentarza domyślnie było zaznaczone we wszystkich polach po 5 gwiazdek. Część zaniżonych ocen może wynikać z pośpiechu, zaznaczyło się 4 zamiast 5 i poszło. I nie dotyczy to tylko kosztów wysyłki.
Miałem jeszcze kilka pomysłów, jak to, żeby zamienić opisy gwiazdek przy kosztach z "bardzo niski" "stanowczo za wysoki"itd. na "zgodny z ofertą" i "niezgodny z ofertą", ale... ocena tych kosztów wysyłki jest tak absurdalna, że argumentowanie za poprawkami, zamiast jej usunięciem mija się z celem.
"Ale skoro nie da rady, to proponuję przynajmniej żeby przy wystawianiu komentarza domyślnie było zaznaczone we wszystkich polach po 5 gwiazdek. Część zaniżonych ocen może wynikać z pośpiechu, zaznaczyło się 4 zamiast 5 i poszło."
@Xard86 Nie wynika to z pośpiechu. Problemem jest podejście Allegro do systemu ocen. Podejście kłócące się z logiką.
Najlepiej widać to przy ocenie gwiazdkowej dotyczącej obsługi: 5* - idealna, 4* - dobra, 3* - przeciętna, 2* - słaba, 1* - naganna.
Teraz porównajmy sobie to z progami oceny jakości sprzedaży: od 4,95 super, od 4,92 dobry, od 4,90 neutralny, od 4,75 wymaga poprawy, poniżej 4,75 nieakceptowalny.
I teraz wytłumaczcie przeciętnemu Kupującemu, że prosicie o usunięcie "słabej" oceny 4* bo średnia ocen wam spada. 😃 Uzna was za niespełna rozumu, przecież wystawił wam ocenę dobrą. Mowa o przeciętnym Kowalskim, który nie zna zasad podejścia Allegro do sprzedawców.
Mogę od biedy zrozumieć wyśrubowany pułap średniej ocen do programu Super Sprzedawca, bo ok, to ma być nagroda dla najlepszych. Mogę zrozumieć pułap % ocen ogólnych polecam/nie polecam. Za nic jednak nie mogę zrozumieć, kłócącego się z podstawowymi zasadami logiki, pułapu średniej poszczególnych ocen, kiedy Allegro zaczyna się czepiać sprzedawcy i może nałożyć ograniczenia na jego konto.
Sprzeciw !
Można inaczej, nie usuwając.
Ocena kosztu dostawy jest automatycznie blokowana w przypadku "darmowej dostawy".
Nie ma więc żadnych przeciwwskazań żeby również była automatycznie blokowana w przypadku dostawy z opcją "smart"
Opcja "smart" jest w gestii administracji Allegro i mogą sobie ją organizować tak jak uważają za stosowne, więc z oceną, lub bez oceny. Akurat w przypadku opcji smart również ocenę kosztu dostawy uważam za bezsensowną. Również bezsensowna jest ocena kosztu dostawy przez Inpost lub Paczka w Ruchu.
Ale dla innych opcji dostawy ta ocena jest wręcz konieczna.
Jestem raczej kupującym i wielokrotnie musiałem zrezygnować z zakupu bo sprzedawca jakiegoś drobiazgu który zmieściłby się w zwykłej kopercie nie ma innych opcji wysyłki, jedynie kurier skalkulowany w kosmicznej cenie. Wielokrotnie też obserwowałem zaniżanie ceny sprzedaży, a w zamian windowanie w górę kosztu wysyłki , chyba po to żeby przebić konkurencję i jednocześnie obniżyć prowizję Allegro.
Podsumowując: ocena kosztu wysyłki powinna pozostać, natomiast nie mam nic przeciw aby była automatycznie blokowana w przypadku dostawy "smart" ewentualnie również Inpostem bez opcji smart.
Ale generalnie ta ocena powinna pozostać.
Nie oszukujmy się żaden Super Sprzedawca nie nalicza więcej za transport bo za ciężko pracuje na taki tytuł i dla kilku złotych nie będzie psuł sobie opinii. Co innego kiedy znajdzie się okazjonalny sprzedawca któremu nie zależy na ilości gwiazdek a bardziej interesuje go bieżący zysk. Takiemu jeżeli naliczy więcej za transport można wystawić mniej gwiazdek za OBSŁUGĘ KLIENTA i to rozwiązuje problem. Koszty transportu uderzają tylko w porządnych sprzedawców
„Nie wszyscy klienci posiadają pakiet smart i czasami muszą zapłacić za kuriera (10,49 zł)”…
…bo sprzedającemu się nie chce udostępnić tańszej formy przesyłki.
Własnie dlatego ocena za koszt przesyłki powinna pozostać.
Jak zniknie ta ocena od razu (prawie) wszyscy sprzedający przerzucą się na najdroższych kurierów i będą dowalać zawyżone ceny za przewóz +zapakowanie.
Bo listem poleconym nie można wysyłać większości towaru. Za takiego Janusza Cebulę jak ty, sprzedawca ma się narażać na straty finansowe? Dla marży np 5 zł ma ryzykować powiedzmy 40-50 zł? Witam również na czarnej liście.
„Bo listem poleconym nie można wysyłać większości towaru”
Na pewno nie każdy towar da się wysłać listem poleconym, ale czy większość? To zależy od tego, co kto sprzedaje.
Jak umie sobie zorganizować czas i życie, to nie narazi się na straty finansowe. Chyba, ze jest bezmyślnym cebulakiem, co wsadza kupujących na czarna listę, zanim cokolwiek u niego kupili.
BRAWO!!! Rób tak dalej. Najlepiej od razu wszystkich wsadź na czarną listę. W końcu zawsze możesz przerzucić się na zasiłek i żreć zupę szczawiową na zimno.
Osobiście to jednak miło mi,że jestem na czarnej liście sprzedającego cebulaka, zwłaszcza u cebulaka, który aktualnie nic nie sprzedaje 🙂
@roca-LLBnp. narty, kule do kręgli, płyty nida-gips, drabiny, muszle toaletowe, szklane baniaki, itp itd - jak myślisz czy można te przedmioty wysłać smartem? Taaak, aa teraz pomyśl jeszcze raz.. Taaak nie można. Tak jesteś na czarnej liście.
Tak, mam to głęboko w czeluściach odbytu 🙂
@roca-LLBMiło poznać fana kolonoskopii
@roca-LLB listem poleconym nie można wysyłac towarów, możesz wysłać dokmenty, korespondencję itp. Taki jest regulamin Poczty Polskiej.
Towar możesz wysłać w paczce, albo ewntualnie POLECONY ALLEGRO, ale to znowu będzie szło do Ciebie tydzień i też będziesz zniesmaczony.
Kupowanie u konkretnego sprzedającego to nie obowiązek a prawo. Jeśli kupującemu nie odpowiadają koszty wysyłki to po prostu nie kupuje i idzie do takiego u którego koszt mu pasuje. I wszystko w temacie. Cena wysyłki jest znana PRZED zakupem!!! Ci którzy będą zawyżać to pewnym czasie być może zauważą spadek obrotów i życie samo skoryguje te ceny. I tak całkiem na marginesie znam mnóstwo osób które w ogóle nie zwracają uwagi na cenę wysyłki. Czego to objaw to już inna sprawa ale dla nich ten koszt nie istnieje. Nie wlicza się w ogólną cenę zakupu. W końcu mają takie prawo.
A jaki biznes ma sprzedający na udostępnieniu np Fedexu za 35 A nie DPD za 20?
U nas klient zapłacił 5,90 kosztów przesyłki i też dał 3 gwiazdki nie mam pojęcia ile by musiał zapłacić aby da 5 gwiazdek 🙂
W ogóle nie powinno być możliwości oceniania sprzedawcy pod kątem "koszt dostawy", czy to SMART czy nie SMART, ani czy paczkomat czy kurier, czy może spedycja.
KLIENT WIDZI KOSZT DOSTAWY KTÓRY MUSI PONIEŚĆ aby otrzymać towar który chce kupić.
Więc ZGADZA się z nim w momencie podjęcia decyzji - kupuję czy szukam gdzieś indziej.
JA MAM ODPOWIADAĆ za decyzję kupującego? Kupił u mnie = zgodził się dobrowolnie(!) z ceną dostawy.
Czy to w przypadku SMART-a gdy jest dostępny czy w przypadku mebli, opon, basenów i różnych wielkich rzeczy których nawet gdyby się chciało NIE DA SIĘ wysłać do paczkomatu ani nawet paczką za 10,49 !!
To jest po prostu PARANOJA że Allegro usunęło ocenę "Czas wysyłki" a zostawiło koszt.
Ale domyślam się że miało to jeden cel - i nie jest to na pewno dobro sprzedawców 🙂
Pobrania też usunęłam ze swoich ofert ponieważ nie mam sił i nerwów na wysyłanie meili o zapłatę, straszenie klienta konsekwencjami = otrzymanie negatywa za to czy włóczenie się po sądach o nieodebraną paczkę.
I wypisywania miliona dokumentów które potwierdzą zwrot vat w przypadku nie odebranej paczki.
Pisałem o tym w innych wątkach
zróżnicowanie oceny wysyłki na ocenianą maksymalnie swoją promocyjną ofertę (smart) a inną gdzie można zaniżać oceny - może być potraktowane jako czyn nieuczciwej konkurencji
Allegro powinno natychmiast przestać oceniać swoją, osobno płatną funkcjonalnośc na 5 gwiazdek
Dyskusyjna jest także możliwość oceniania transakcji w momencie gdy prawnie jej nie ma - np: gdy Kupujący odstąpił od umowy i strony mają wzajemnie zwrócić sobie wszystko co sobie świadczyły - równowaga nie jest zachowana bo Sprzedawca zwraca cenę towar, a nawet koszt wysyłki (świadczenie wzajemnie zwrot towaru na koszt Kupującego)
to czym jest w tym wypadku możliwość wystawienia komentarza, która pojawia się tylko w wtedy, gdy umowa kupna-sprzedaży jest wiążąca?
Czyn nieuczciwej konkurencji czyli działanie mające na celu wymuszenie na klientach wyboru jako kontrahenta określonego przedsiębiorcy lub stwarzanie warunków umożliwiających podmiotom trzecim wymuszanie zakupu towaru lub usługi u określonego przedsiębiorcy, w tym czyn ten może w szczególności polegać na:
- ograniczeniu w istotny sposób lub wyłączeniu możliwości dokonywania przez klienta zakupu u innego przedsiębiorcy;
- stworzeniu sytuacji powodujących pośrednio lub bezpośrednio narzucenie klientom przez podmioty trzecie konieczności dokonania zakupu u danego przedsiębiorcy lub u przedsiębiorcy, z którym dany przedsiębiorca pozostaje w związku gospodarczym;
👍dokładnie tak, te oceny nie mają sensu i psują ważną dla sprzedawców średnią ocenę.
Klient widzi koszty dostawy przed zakupem i je akceptuje, dodatkowo jeśli nie potrafi dać argumentu do bezpodstawnej oceny nie powinna ona wliczać się w średnią sprzedawcy.
Jest to pewien pomysł - ocena może być ale nie wlicza się do średniej. Niestety spora część kupujących to po prostu bu...ki nie mające zielonego pojęcia o kosztach wysyłki. I możesz zrobić super obsługę i sprzedawać towar o super jakości a i tak otrzymanie super sprzedawcy jest nieosiągalne.