anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Usunięcie Twojej oferty sprzedaży - upomnienie od Allegro - Wkrótce możemy usunąć Twoje oferty

e-bellemo
#7 Wielbiciel

Dzień dobry,
Proszę o wyjaśnienie jak wygląda weryfikacja przez portal legalności sprzedawanych produktów jak również jak wygląda "wiarygodne zgłoszenie" w przypadku usunięcia aukcji? 

Otrzymałem wiadomość o treści: 

"Mamy podstawy sądzić, że towary dostępne w Twoich ofertach naruszają przepisy prawa lub prawa osób trzecich.

Pamiętaj, że oferowanie do sprzedaży towarów noszących - przykładowo - prawnie chronione oznaczenia lub odzwierciedlających prawnie chronione wzory i kształty, lub korzystających z innych praw podmiotów trzecich bez ich zgody, może naruszać przepisy prawa lub prawa osób trzecich."

W odpowiedzi udostępniłem dokumenty handlowe, gdyż proszono mnie o potwierdzenie legalności (nie jestem pewny czy prośba o dokument od Waszego konsultanta nie narusza Art. 11 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji), ponadto w dokumentach były faktury wystawione przez polskiego dystrybutora.

Otrzymałem odpowiedź - weryfikacja została zakończona pozytywnie - może Pan wznowić aukcję.

I najlepsze: po dwóch/trzech tygodniach na mojej skrzynce pocztowej wiadomość:

"Usunięcie Twojej oferty sprzedaży - upomnienie od Allegro

Otrzymaliśmy zgłoszenie od uprawnionego podmiotu, który współpracuje z nami w ramach programu Współpraca w Ochronie Praw. Zweryfikowaliśmy i usunęliśmy wskazane oferty ze wszystkich rynków, na których były dostępne."

Po kilku męczących wiadomościach i czytaniem tych samych regułek otrzymałem wiadomość:
"Podjęliśmy działania po weryfikacji wiarygodnego zgłoszenia od firmy XXX (tu dane polskiego dystrybura, tego samego podmiotu, który sprzedał nam towar, jak również wystawił dokumenty handlowe które przesłaliśmy Allegro) podmiotu uprawnionego do reprezentowania właściciela marki XXX.

Podstawą podjęcia działań było naruszenie praw do zarejestrowanego znaku towarowego poprzez sprzedaż towarów niewprowadzonych do obrotu na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego."

Doskonale wiemy, iż zgłoszenia są wynikiem braku zgody na "wspólną" politykę cenową i brakiem dostosowanie się do warunków sprzedaży narzuconych przed dany podmiot, ale jak to możliwe że takie sytuację są przez Allegro dopuszczalne? Proszę o wyjaśnienie.

Pozdrawiam,
Bellemo




oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

_HolaOla_
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@e-bellemo żebym mogła cokolwiek ustalić, podaj mi proszę numer oferty, o którą chodzi. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

e-bellemo
#7 Wielbiciel

Chociażby: 17881933727, dla zrozumienia gdy dostałem pierwszą wiadomość "Wkrótce możemy usunąć Twoje oferty" miałem listę 36 pozycji do których musiałem ukazywać dokumenty, jak również zdjęcia produktów, zarówno z przodu jak i z tyłu etykiety.

Btw. "
Nasze działania podejmujemy na podstawie otrzymania wystarczająco precyzyjnych i odpowiednio uzasadnionych zgłoszeń, wykazujących istnienie treści o charakterze bezprawnym w ramach serwisu - zgodnie z obowiązkami określonymi w art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych.

Określenie zasadności zgłoszenia leży po stronie podmiotu uprawnionego, tj. zgłaszającego dane naruszenie. Jeżeli jest Pan w posiadaniu dokumentów, które mogą stanowić podstawę do złożenia sprzeciwu wobec działań podjętych na wniosek zgłaszającego, prosimy o nawiązanie kontaktu ze zgłaszającym drogą mailową i przesłanie stosownej dokumentacji."

Doskonale to znam, i wiem że musze skontaktować się ze zgłaszającym (z którym jest się w jakimś stopniu konflikcie interesów), bo tylko on może to odwołać? ale jest to kłopotliwe gdy nikt z danej firmy nie odpisuje i nie odbiera telefonów, a mój numer jest prawdopodobnie zablokowany. Dlatego proszę o wyjaśnienie jak odbywa się u Was potwierdzenie legalności i jak wygląda weryfikacja zgłoszeń, bo widocznie faktura zakupu jest niewystarczająca, nawet gdy jest od tej samej firmy.
Pozdrawiam,
Bellemo

oznacz moderatorów

e-bellemo
#7 Wielbiciel

Odjeliście mi kolejne -150 puntków w jakości sprzedaży za rażące naruszenie regulaminu, po tym gdy sami zweryfikowaliście aukcję pozytywnie. Wiadomo, że jest to związane ze zgłoszenie konkurencji którego nie weryfikujecie. Firma zgłosiła, Wy kasujecie - bez sprawdzenia. Po osiągnieciu, niższych poziomów w jakości sprzedaży - odcinacie SMART, spada wówczas sprzedaż prawie do zera. Bez podstawy możecie zablokować sprzedaż opierając się tylko na zgłoszeniu konkurencji. Jesteści bardzo ryzykowną platformą dla sprzedających.

oznacz moderatorów

nantri_01
#10 Popularyzator

Liczysz na obiektywizm? Ja przestałem na to liczyć na podstawie usuwania aukcji gdy np. jest to jeden przedmiot w odniesieniu do wielu takich samych przedmiotów w jednej aukcji - traktuje się tak samo jakby to był JEDEN a więc "USUWAMY"..

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@e-bellemo Widzę, że ta sprawa jest już wyjaśniana drogą mailową w zgłoszeniu numer 55434859.

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

e-bellemo
#7 Wielbiciel

@w_kiwi @_HolaOla_ Przepraszam bardzo, ale co to za odpowiedź?!

Wiem doskonale, co otrzymałem drogą mailową i zawsze jest to ta sama reguła która jest kopiowana i wysyłana za każdym razem, (wkleiłem ją powyżej by się nikt z obsługi nie fatygował i nie wpadł na pomysł by napisać ją tutaj) tj:

"Podjęliśmy działania po weryfikacji wiarygodnego zgłoszenia od firmy XXX, podmiotu uprawnionego do reprezentowania właściciela marki XXX.
W zgłoszeniu wykazano, że wystawiony w Pana ofercie przedmiot znajduje się na liście towarów zakazanych i dopuszczonych warunkowo na Allegro lub jego sprzedaż w tej formie może naruszać obowiązujące przepisy prawa.

Nasze działania podejmujemy na podstawie otrzymania wystarczająco precyzyjnych i odpowiednio uzasadnionych zgłoszeń, wykazujących istnienie treści o charakterze bezprawnym w ramach serwisu - zgodnie z obowiązkami określonymi w art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych.

Określenie zasadności zgłoszenia leży po stronie podmiotu uprawnionego, tj. zgłaszającego dane naruszenie. Jeżeli jest Pan w posiadaniu dokumentów, które mogą stanowić podstawę do złożenia sprzeciwu wobec działań podjętych na wniosek zgłaszającego, prosimy o nawiązanie kontaktu ze zgłaszającym drogą mailową i przesłanie stosownej dokumentacji."

Ponowie pytanie, bo może nie było widoczne:

1.) Jak odbywa się u Was potwierdzenie legalności i jak wygląda weryfikacja zgłoszeń podmiotów odpowiedzialnych?

2.) Jak wygląda weryfikacja przez portal legalności sprzedawanych produktów?


oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@e-bellemo Odpowiedź otrzymasz drogą mailową od zespołu, który zajmuje się tym obszarem. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

e-bellemo
#7 Wielbiciel

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Wolałbym by odpowiedź została udzielona tutaj, tak by inni sprzedający byli świadomi absurdów Waszych działań.

Sprzedając na Allegro trzeba zawsze mieć z tyłu głowy, że sprzedaż może zostać zablokowana z dnia na dzień - wystarczy tylko zgłoszenie konkurencji, a w przypadku dużego zatowarowania i ograniczenia sprzedaży tylko do Waszej platformy można "obudzić się z ręką w nocniku".

Z przykrością stwierdzam, że Państwa działania nie pozostają w zgodzie z zasadami uczciwej konkurencji oraz prawem do swobodnego obrotu towarami na terenie UE, jak również przepisów dotyczących wyczerpania prawa do znaku towarowego.

oznacz moderatorów