Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Szanowni Państwo, chcę Państwu przedstawić moją opinię na temat działań windykacyjnych firmy Allegro i rzekomo współpracujących z nią firm Intrum i Altus RMS na podstawie mojego doświadczenia.
Uważajcie gdy otrzymacie wiadomość o windykacji zadłużenia od "Allegro" lub "Intrum" lub "Altus RMS" - to może być fałszywa informacja! Tak jest w moim przypadku! Dokładnie sprawdźcie czy żądane zadłużenie faktycznie istnieje i czy należy do Was.
W moim przypadku firmy Intrum i Altus RMS, działające rzekomo we współpracy z Allegro, próbowały nakłonić mnie do spłaty kilku różnych, nie należących do mnie zadłużeń!
Chciałbym przestrzec wszystkich potencjalnych użytkowników serwisu Allegro.pl ponieważ moim zdaniem takie praktyki są szokujące i nieuczciwe.
Jakiś czas temu nagle otrzymałem od rzekomej windykacji Allegro - firmy "Intrum" (bez numeru tel.) podejrzanego SMSa o treści: "Dzien dobry, przyjelismy do obslugi sprawe <tu nr sprawy> dot. nieuregulowanego zobowiazania wobec Allegro.pl. Tylko niezwloczna splata zaleglosci 715.29 zl, na rachunek 78109000047440049090015241 pozwoli na wstrzymanie dalszych czynnosci windykacyjnych."
Podobne wiadomości SMS otrzymywałem później wielokrotnie, przybrało to już w moim odczuciu formę nękania.
Jestem pewny, że nie mam i nigdy nie miałem żadnych zaległości wobec Allegro, tym bardziej na taką kwotę! Myśląc, że to wiadomość od jakiegoś oszusta zgłosiłem sprawę do Allegro. Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu zamiast pomocy w odpowiedzi od pracownika Allegro otrzymałem maila z informacją, że po weryfikacji przez ich "Zespół Windykacji", stwierdzają, że zadłużenie dotyczy jakiegoś innego niż moje konta ale zostało ono powiązane z moim kontem na Allegro i jest na nim dane zadłużenie. "Zatem, należy opłacić firmie windykacyjnej należności."
Nie wiem w jaki sposób, kto i dlaczego, bez mojej wiedzy i zgody powiązał moje konto na Allegro z jakimś zupełnie innym kontem. Jak wynika z mojej rozmowy z konsultantem Allegro oni sami sobie powiązali moje konto z jakimś innym, twierdząc, że używa go ta sama osoba. Nie wiem dlaczego tak twierdzą, być może oszust podał w danych mój numer telefonu a Allegro nie potrafiło tego zweryfikować i zablokować próby oszustwa.
Sytuacja jest poważna ponieważ Allegro i jakaś firma windykacyjna Intrum oraz Altus RMS żądały ode mnie spłaty nie mojego zadłużenia, a ja jestem przekonany i mam na to dowody, że ani dług ani to drugie konto nie należy do mnie. W mojej ocenie jest to nic innego jak próba wyłudzenia ode mnie nienależnych pieniędzy i oszustwa przez firmę Allegro i firmę Intrum oraz Altus RMS na moją szkodę.
Do faktycznego wyłudzenia nie doszło tylko i wyłącznie przez moją czujność i pewność, że nigdy nie miałem takiego zadłużenia. Gdybym w to nie wnikał to pewnie wpłaciłbym pieniądze.
Allegro przez cały czas ma możliwość weryfikacji moich danych, ponieważ ma je w systemie, są ze sobą powiązane a więc jednoznacznie przypisane do mojego konta i mojej osoby. To, że jakiś oszust podał mój numer telefonu to jest już problem Allegro a nie mój, mają narzędzia informatyczne żeby to zweryfikować i zablokować próbę oszustwa ale widocznie tego nie zrobili.
Już ponad miesiąc wcześniej informowałem Allegro, że jakiś inny użytkownik Allegro podaje bezprawnie mój numer telefonu w swoich danych. Firma Allegro najwyraźniej nie zareagowała skutecznie, w konsekwencji czego ponownie ktoś posłużył się fałszywie moim numerem telefonu.
Moim zdaniem Allegro złamało też przepisy RODO ujawniając moje dane osobowe (nr telefonu również jest daną osobową) jakiejś firmie windykacyjnej nie mając do tego podstaw. Nie zweryfikowali wcześniej czy to rzeczywiście ja jestem dłużnikiem!
Sposób kontaktu ze mną rzekomej firmy windykacyjnej "Intrum" oraz "Altus RMS" również jest szokujący. Otrzymuję nagle wiadomość SMS o tym, że rzekomo mam jakieś zadłużenie wobec Allegro, z podaną kwotą i numerem konta do wpłaty i żądaniem opłacenia pod groźbą windykacji. Wiadomość nie zawierała żadnych wyjaśnień co do powstania zadłużenia, żadnych dokumentów, danych firmy i nie miała formy oficjalnej. Nie otrzymałem też od tej firmy żadnej korespondencji pocztowej. Taki sposób działania kojarzy mi się raczej z grupą przestępczą lub oszustami a nie z poważną firmą.
Ponadto dziwi mnie fakt, że pomimo rzekomego występowania na moim koncie Allegro znacznego zadłużenia wcześniej firma Allegro w żaden sposób nie próbowała skontaktować się ze mną poprzez posiadane moje dane. Nie otrzymywałem wcześniej żadnych e-maili, żadnych SMSów, telefonów czy korespondencji w tej sprawie od Allegro. W rozmowie telefonicznej konsultant zachowuje się moim zdaniem bezczelnie, twierdząc (nie chcąc podać podstaw tego twierdzenia), że mojego i jakiegoś innego konta na Allegro używa ta sama osoba. W żywe oczy wypiera się faktów o przesyłaniu do mnie żądań spłaty zadłużenia. A na końcu robi mi łaskę, mówiąc, że sprawę będą dalej weryfikować ale nie wcześniej niż w poniedziałek!!! Allegro moim zdaniem stawia się w roli sądu!!! Notorycznie ignorowali też moje maile.
Firma Allegro nie odpowiedziała również na moje żądanie na pytanie w jaki sposób przetwarza moje dane i komu je udostępniła. Co najgorsze sytuacja powtarzała się już notorycznie przez kolejne miesiące i to coraz częściej, a to jest już jest moim zdaniem karalny stalking! Ciekaw jestem czy nadal będzie się powtarzać.
Przez takie działanie firmy Allegro i firmy Intrum oraz Altus RMS żyję teraz w ogromnym stresie, tracę moje zdrowie, mój czas i martwię się komu jeszcze udostępniono moje dane osobowe.
Dlatego chciałem Państwa wszystkich przestrzec przed możliwością, że tego typu, moim zdaniem nieuczciwe i szokujące a przede wszystkim nieprofesjonalne praktyki ze strony Allegro i firmy Intrum oraz Altus RMS mogą spotkać również Państwa! Dokładnie sprawdzajcie czy zadłużenie, którego żąda windykacja należy faktycznie do Was!!!
O zaistniałych wydarzeniach poinformowałem odpowiednie organy, UOKiK oraz Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych i media.
Wielokrotnie prosiłem również o oficjalne oświadczenie firmy Allegro w tej sprawie ale póki co się nie doczekałem i nie zanosi się na to żebym się doczekał!
W zasadzie oprócz zdawkowych odpowiedzi konsultantów oficjalnych przeprosin również nie otrzymałem.
Jeśli Państwo doświadczyli podobnej sytuacji to nie dajcie się oszukać spłacając fikcyjne zadłużenie, od razu zgłaszajcie sprawę policji lub prokuraturze.
Zapewne nie mają od kogo tego ściągnąć a że w jakiś sposób powiązali konta(nie wiemy jak) trafiło na ciebie, niestety.
@wicekdw Podaj mi proszę numer korespondencji, którą prowadzisz z nami w tej sprawie.
Myślę, że przyczyną zaistniałej sytuacji jest sprawa, którą opisujesz w tym fragmencie:
Już ponad miesiąc wcześniej informowałem Allegro, że jakiś inny użytkownik Allegro podaje bezprawnie mój numer telefonu w swoich danych. Firma Allegro najwyraźniej nie zareagowała skutecznie, w konsekwencji czego ponownie ktoś posłużył się fałszywie moim numerem telefonu.
Oznaczałoby to, że firma windykacyjna posiada Twój numer telefonu i pozostałe dane właściciela konta, które faktycznie jest zadłużone. Dlatego otrzymujesz w tej sprawie wyłącznie sms-y, a nie powiadomienia mailowe lub listowne.
" być może...przyczyną..."...TZW banialuki. Otrzymałem bezpodstawnie wystawione faktury, żądanie zapłaty. Sąd umorzył. Nie daj się wykiwać.
Ciekawe ilu nieświadomych sprzedawców oddało bezpodstawnie swoje pieniądze na takie "faktury" i kto im to teraz odda .
@kolekcjoner608 Nikt nie odda. Pilnujcie co Wam w tabelkach wklejają. Po pół roku załapałem, że płacę za niezamówione usługi. Faktury bez specyfikacji, a teraz mają, ponoć, być faktury bez faktur. Ciekawe.
@DECO-MASTER No to teraz pora żebyś Ty ich pozwał o zadośćuczynienie. Nie wiem jak u nas ale w USA za takie 'błędy' firma słono by zapłaciła.
Odebrałem kiedyś telefon z firmy INTRUM: "...ma pan zadłużenie wobec Allegro, Proszę wpłacić zaległość na konto, którego numer wyślę SMS-em...".
No. Na pewno!
@wicekdw U nas to mamy przes..ne, Cieszę się, że sąd przyznał mi rację i czekam na odwet, bo niewątpliwie będzie. Za "cienki bolek" jak powiadają.
@nat_not Zacznijmy od tego jakim prawem Allegro przekazało mój numer telefonu firmie windykacyjnej nie upewniając się, że to jest numer dłużnika? Dlaczego do tej pory nie mogę uzyskać raportu z dokładną informacja jak przetwarzane są moje dane osobowe?
@wicekdw W lipcu otrzymałeś od nas wiadomość mailową w tej sprawie:
Przykro mi, ze spotkała Pana taka sytuacja jednak jako Serwis nie przekazaliśmy przypadkowo Pana numeru do firmy windykacyjnej Altus. Nie było naszą intencją by przekazać Pana numer.
Użytkownik, którego dług został przekazany podał Pana numer telefonu, jako swój, stąd nieporozumienie.
Rozumiem, ze sytuacja jest dla Pana niekomfortowa, jednak zapewniam, że jako Allegro dopełniliśmy wszelkich starań aby dane były chronione.
Kilka dni później - 8 lipca 2021r. - konsultantka poinformowała Cię:
Otrzymałam potwierdzenie, że Pana numer telefonu został usunięty z bazy firmy windykacyjnej Altus. Firma nie będzie się już kontaktować z Panem i nie otrzyma Pan więcej wezwań.
Kiedy prosiłeś o raport? Jesteś w stanie podać numer tej korespondencji?
@nat_notZnów muszę powtórzyć to samo co już do Was pisałem wielokrotnie: Co mnie interesują przyczyny z jakich mój numer telefonu przekazaliście do firmy windykacyjnej i co było Waszą intencją? Fakt jest faktem, że go przekazaliście bez uzasadnionego powodu. Ktoś Was oszukał podając Wam mój numer telefonu (bo nie macie żadnej weryfikacji) a Wy tego nie zweryfikowaliście i moim zdaniem bezprawnie udostępniliście mój numer telefonu stronie trzeciej.
Czyli wychodzi na to, że każdy oszust może sobie podać w danych konta zmyślony lub czyjś numer telefonu a Wy za pośrednictwem jakiejś podejrzanej windykacji będziecie później na tej podstawie żądać spłaty długu od niewinnego człowieka? Sprawdźcie sobie u konkurencji jak to działa, nie da się podać nie swojego numeru telefonu i nie da się jednego numeru przypisać do kilku kont.
Zapewnienia o usunięciu mojego numeru telefonu z bazy danych firmy windykacyjnej otrzymywałem już wcześniej kilkakrotnie i mimo to sytuacja się powtarzała, i tak w kółko. Dlatego teraz jestem ciekaw czy znowu się powtórzy i nadal żądam dokładnego raportu z informacjami: kiedy, gdzie, komu i dlaczego przekazaliście moje dane osobowe, w jakim celu są przetwarzane, jak długo będą przechowywane i w jaki sposób są zabezpieczone.
Takie żądanie wysyłałem do Allegro w treści maila np. dnia 6 lipca 2021 ("...korzystając ze swoich praw proszę o przesłanie szczegółowego raportu dotyczącego sposobu przechowywania, przetwarzania i zabezpieczenia moich danych osobowych przez firmę Allegro. Proszę o oświadczenie czy nie doszło do ich wycieku oraz o szczegółowy raport - jakim podmiotom, kiedy i na jakiej podstawie prawnej moje dane osobowe zostały przekazane stronom trzecim i w jaki sposób są przez nie przechowywane, przetwarzane i zabezpieczane.") oraz wcześniej np. 7 maja 2021.
Ponadto w licznej korespondencji kilkakrotnie zwracałem uwagę na to, że moje żądanie jest ignorowane. Po prostu nie czytacie całości mojej korespondencji. Jedyne co otrzymałem to bezczelną moim zdaniem odpowiedź pracownika, że o przetwarzaniu danych osobowych mogę sobie poczytać w regulaminie.
Mam wrażenie, że to wszystko działa na takiej zasadzie: 'Jakiś oszust narobił zadłużenia wobec Allegro, podał fałszywe dane (jak to oszust, a my nie mamy mocnego systemu weryfikacji) ale ważne, że JAKIEŚ DANE są, czy prawdziwe czy kogoś niewinnego - nie ważne. Spróbujemy ściągnąć od tej osoby, której dane posiadamy, a nóż się uda i odzyskamy dług (może np. gość ma firmę i tyle różnych opłat, że się w tym nie zorientuje, pogubi i zapłaci) a jak się nie uda, no to trudno, powiemy, że się pomyliliśmy, ktoś nam podał błędne dane i dalej będziemy próbować trafić następnego JELENIA.'
Moim zdaniem tak to wszystko będzie działać dopóki ktoś nie pociągnie was do odpowiedzialności, która będzie Was słono kosztować. Już niejedna korporacja się na takim cwaniactwie przejechała.
W mojej opinii zamiast stworzyć porządny system weryfikacji użytkowników (a macie do tego narzędzia, środki i informatyków) to Allegro próbuje na 'chybił trafił' złapać dłużnika, a to, że przy okazji cierpi ktoś niewinny to nie istotne.
@wicekdw Inny użytkownik wpisał Twój numer telefonu w danych swojego konta. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca i Twój przypadek pokazuje, że wprowadzane przez nas zabezpieczenia są zasadne - dwustopniowe logowanie i pomogą w wyeliminowaniu takich przypadków w przyszłości.
Do firmy windykacyjnej trafił Twój numer telefonu, ale powiązany z innymi danymi - osoby, która wpisała go do swojej zakładki.
Następnie otrzymałeś sms-y, które dotyczyły zadłużenia na innym koncie Allegro. Konsultanci poinformowali Cię co jest przyczyną takiego stanu rzeczy oraz podjęli działania mające na celu usunięcie Twojego numeru telefonu z bazy firmy windykacyjnej. Smsy należało zignorować.
Sugerujesz, że naumyślnie ktoś próbował wyłudzić od ciebie pieniądze. Nie jest to prawda.
Rozumiem, że otrzymywanie sms-ów z wezwaniem do zapłaty nie swojego długu jest sytuacją niekomfortową. Ponieważ sytuacja ta miała związek z korzystaniem z Serwisu - przepraszam w imieniu Allegro.
Jak widać ja mam na temat tej sytuacji inne zdanie a Allegro inne. Forumowicze sami mogą ocenić sytuację i profesjonalizm wspomnianych firm. Ważne żeby uważali, gdy spotka ich coś podobnego i nie odpowiadali pochopnie na podejrzane żądania zapłaty wobec Allegro. Radzę wszystko dokładnie sprawdzać. A firmie Allegro proponuję korzystać z usług jakiś cywilizowanych firm windykacyjnych bo tego typu wiadomości, pomijając już to czy dług istnieje czy nie, to jest moim zdaniem skandal w XXI wieku.
@nat_not "Smsy należało zignorować." - Oprócz smsów pracownik Allegro w korespondencji ze mną napisał: "(...) Konto zostało powiązane z Pana kontem na Allegro i jest na nim dane zadłużenie. Zatem, należy opłacić firmie windykacyjnej należności." W rozmowie telefonicznej inny pracownik dalej obstawał przy takim twierdzeniu, że mojego konta i jakiegoś innego używa ta sama osoba i Allegro je sobie samo samowolnie powiązało.
Dodatkowe zabezpieczenia wprowadziliście chyba dopiero niedawno, po mojej batalii z Wami, także chyba powinniście być mi jeszcze wdzięczni. Mam nadzieję, że będą na tyle skuteczne, że sytuacja już się nie powtórzy ani mnie ani nikomu innemu.
Dwustopniowe logowanie nie jest obowiązkowe dlatego to nie rozwiązuje mojego problemu. Dlaczego nie weryfikujecie SMSem numeru telefonu podawanego w danych konta Allegro oraz w danych kontaktowych sprzedawcy? Nie powinno być możliwości wprowadzenia numeru telefonu, którego ktoś faktycznie nie posiada.
@nat_notNadal oczekuję szczegółowego całościowego raportu dotyczącego sposobu przetwarzania moich danych osobowych przez firmę Allegro i firmy z nią współpracujące. Oczekuję konkretów: jakie dane, gdzie są przechowywane, komu udostępnione, kiedy, dlaczego, na jakiej podstawie prawnej, na jak długo i jak są zabezpieczone oraz czy nie doszło do ich wycieku. Proszę mnie nie odsyłać do ogólników typu punkt w regulaminie. Proszę taki raport wysłać na mój adres e-mail.
@wicekdw W sprawie raportu napisz ponownie w odpowiedzi na wiadomości mailowe, które od nas otrzymałeś. Na Gadane nie jesteśmy w stanie przesłać Ci takiego dokumentu. Możemy jedynie odesłać Cię ponownie do procedur opisanych w Pomocy i Regulaminie.
@nat_not 😄 no i to jest właśnie to! Sami widzicie stosunek Allegro do użytkowników 🙂 Ignorancja.
A czy ja mam do czynienia z ludźmi nie umiejącymi czytać żebym pisał ponownie i ponownie i ponownie? Pisałem już kilkakrotnie na maila, zostałem zignorowany. Macie moje dane, macie jakąś wewnętrzną komunikację, gdyby Wam zależało to wysłalibyście mi ten raport jeszcze dziś na maila. Szkoda mojego czasu, prościej będzie napisać do UODO. Dzięki za utwierdzenie mnie w opinii o Allegro.
Tak jak przypuszczałem, moja radość ze spokoju nie potrwała długo. Znowu jestem nękany! Jestem cały w nerwach. Dziś po raz kolejny otrzymałem SMS od firmy Altus o zadłużeniu wobec Allegro, którego oczywiście nie mam. Następnie zadzwonił jakiś facet twierdząc, że jest z firmy Altus. Gdy zapytałem go skąd ma mój numer telefonu i poinformowałem go, że przetwarza go nielegalnie, wprost odpowiedział, że numer ma od firmy Allegro i to Allegro odpowiada za przetwarzanie moich danych.
A więc kolejne fałszywe informacje o zadłużeniu i kolejna moim zdaniem próba wyłudzenia ode mnie pieniędzy. Pomimo wielu obietnic pracowników Allegro, że nie będę już dostawał takich wiadomości, i że mój numer został usunięty z bazy danych firm windykacyjnych.
Słucham, co tym razem ma do powiedzenia na ten temat Allegro? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Tak działają wasze nowe zabezpieczenia, które podobno wprowadziliście? Kiedy przestaniecie mnie nękać???!!!! Moim zdaniem łamiecie bezczelnie przepisy RODO i notorycznie mnie nękacie!
Spodziewajcie się pozwu i nagłośnienia sprawy. Z wami nie da się inaczej rozmawiać.
Wnoszę aby Google nałożyło blokadę na firmę Allegro. Firma Allegro współpracuje z firmą INTRUZ, która to wysyła SMS-em numery kont, wymuszając fikcyjne spłaty zadłużenia. Na podobnej zasadzie firma Allepstro blokuje konta użytkowników, którzy niepoatrznie zalogowali się w obcej sieci.
Taki żart. Nie śmieszny. Tak to wygląda od środka.