anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

W jaki sposób rozliczane są Promowania/Adsy przy Grupowaniu Ofert?

ohayo_pl
#11 Animator#

Witajcie,

Wszyscy sprzedający "kochają" grupowanie ofert, które w wersji www jak i na aplikacjach jest dla większości normą.

Mnie natomiast interesuje, jak rozliczane są wyświetlenia promowanych i sprzedanych towarów, przecież nie jeden sprzedawca promuje "swój" produkt, który jest grupowany na liście, ktoś w niego klika - i co dalej ?

Czy ADSy wyświetlają produkt poza grupowaniem ?

Jeżeli nie wyskakują z grupowania, jaki jest model rozliczenia ? każdy płaci kto promuje, jest rabat ?  jak to jest liczone ?

Czy jeżeli widzę promowany przedmiot zgrupowany i wejdę w oferty i wybiorę produkt którego sprzedawca nie promuje to czy defacto pobierana jest opłata od tego kto promuje ?

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

ohayo_pl
#11 Animator#

Może jeszcze dopytam,  na jakiej podstawie jest wybrany sprzedawca dla grupy ? bo ma promowanie ? (wtedy ustawiamy wyższą cene i z głównego widoku można kupić w wyższej cenie bez klikania porównaj) ? na podstawie najlepszej sprzedaży ? (co wtedy ze promowaniem?)

 

Jezeli 2 sprzedawców promuje ten sam produkt, I sprzedawca 1 jest wybrany jako ten "pierwszy na widoku", czy klikając w porównanie cen i zakup u sprzedawcy 2 ktory tez promował ale nie był "na pierwszym widoku" czy prowizja jest pobierana jak za promowanie ? czy defacto jak za normalna sprzedaz poniewaz promowanie defacto nie było takie jak przed grupowaniem ?

@RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

Przepraszam, że pytam ale jest to mało spójne ?

Czy teraz promowanie i prowizja za sprzedaz w promowaniu jest pobierana tylko gdy produkt wyswietla się jako promowany bez grupowania ? (bo tak też się wyświetlają, dlatego też pytanie o to czy promowanie "wyciąga" produkt z grupowania - lub w tym wypadku dodatkowo go wyświetla)

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ohayo_pl Konsultuję tę sprawę. Kiedy będę wiedzieć więcej, odezwę się ponownie.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

ohayo_pl
#11 Animator#

Witam, czy udało się otrzymać informację ?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ohayo_pl Przepraszam, że musiałeś długo czekać na odpowiedź.

1. Jak rozliczane są wyświetlenia promowanych i sprzedanych towarów? 

Jeśli masz na myśli oferty sponsorowane, to rozliczamy takie kampanie w modelu CPC (cost per click) lub CPM (cost per mile, koszt za 1000 wyświetleń) w przypadku reklamy graficznej. W historii rachunku kwota pojawia się po 3 dniach. Sam wybierasz bużet dzienny (może być elastyczny i przechodni) oraz całkowity budżet kampanii. Tutaj szczegóły.

2. 
Czy ADSy wyświetlają produkt poza grupowaniem? 

Miejsca emisji Ads to Allegro i/lub Google. U nas wyświetlamy w wynikach wyszukiwania na stronie głównej, lewa strona (od razu pod opcjami filtrowania), strona oferty itd.

3. Na jakiej podstawie jest wybrany sprzedawca dla grupy?

Oferty różnych sprzedawców konkurują ze sobą, algorytm wyśweietla kupującemu tę ofertę, która jest najlepiej dopasowana.


Jak działa licytacja? 

To zależy od kategorii i jak wysoka jest w niej konkurencja.  O wynikach licytacji decydują: jakość oferty i stawka CPC. Algorytm uwzględnia jakość oferty i sprzedającego. Poza tym:

  • transakcyjność,
  • oznaczenie Super Sprzedawcy,
  • oznaczenie Allegro Smart!,
  • wysoki wskaźnik zadowolenia kupujących,
  • darmowa dostawa oraz zwrot itd.

Bardzo ważnymi czynnikami są również tytuł oferty oraz opis oferty.

Podczas licytacji większą szansę na wyświetlenie mają najczęściej klikane oferty. Oferty te potencjalnie są najciekawszymi z punktu widzenia kupującego. 


3. Jezeli 2 sprzedawców promuje ten sam produkt, I sprzedawca 1 jest wybrany jako ten "pierwszy na widoku", czy klikając w porównanie cen i zakup u sprzedawcy 2 ktory tez promował ale nie był "na pierwszym widoku" czy prowizja jest pobierana jak za promowanie? 

Nie możemy jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie bez analizy konkretnej kampanii. 

Zachęcam Cię również do zapoznania się z kursami Akademii Allegro, które dotyczą Allegro Ads. 

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

ohayo_pl
#11 Animator#

Dziękuje jest troszkę jaśnie, ale:


1. Jak rozliczane są wyświetlenia promowanych i sprzedanych towarów? 

Jeśli masz na myśli oferty sponsorowane, to rozliczamy takie kampanie w modelu CPC (cost per click) lub CPM (cost per mile, koszt za 1000 wyświetleń) w przypadku reklamy graficznej.



Jeżeli produkty tego samego GTINu są grupowane wyświetlany jest jeden (wybrany przez algorytm nie koniecznie najkorzystniejszy produkt), i można go kupić, można też kliknać "porównaj" wtedy pojawiają się wszystkie produkty tego GTINu, wraz z ofertą która była "jako miniatura grupowania". Wtedy takie wyświetlenie liczone jest podwójnie ? (chyba że jest inaczej, opis poniżej).

Czy (z testów przed chwilą) jest tak, że oferty PROMOWANE, które są cześcią grupy tworzą mimo wszystko swoje "osobne" grupy mimo iż włączone jest grupowanie ? Czyli defacto poprzez promowanie omija się grupowanie ?

Przykład sprzed minuty:

Promowane oferty mimo iż jest włączone grupowanie, są poza grupowaniem tworząc wirtualnie inny, ale parametrowo ten sam produkt w widoku.Promowane oferty mimo iż jest włączone grupowanie, są poza grupowaniem tworząc wirtualnie inny, ale parametrowo ten sam produkt w widoku.

Natomiast jest sprzeczne z tym wpisem, ponieważ nie wybierana jest "TA" oferta, która jest najlepsza tylko wszystkie promowane, chyba że algorytm jednak wybiera więcej niż TĘ jedną najlepiej dopasowaną, ale wtedy grupowanie jest bardzo krzywdzące dla ofert bez promowania, gdyż niepromowane oferty nie "duplikatów" grup.


3. Na jakiej podstawie jest wybrany sprzedawca dla grupy?

Oferty różnych sprzedawców konkurują ze sobą, algorytm wyśweietla kupującemu tę ofertę, która jest najlepiej dopasowana.

Dlatego chciałbym dopytać, bo jedno zostało napisane, a trochę co innego jest na produkcji, doprecyzować.

oznacz moderatorów

ohayo_pl
#11 Animator#

@nat_not , przepraszam, zapomniałem zatagować, żeby było widać, że odpisałem wyżej na posta.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ohayo_pl czy możesz przesłać link d wyszukania, które jest widoczne na Twoim zrzucie? 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

ohayo_pl
#11 Animator#

@la_nika niestety było to dwa dni temu. Włączyłem główną stronę > zabawki (z kafelków) > dziecko 6+, i to były pierwsze wyniki jakie były.

Czy mam rozumieć, że nie jest zamierzony rezultat ?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ohayo_pl tak, nie jest to zamierzony rezultat, dlatego chciałam to sprawdzić.
Dziwne, że w każdym z produktów jest taka sama ilość innych ofert, ale widać, że oferty różnią się od siebie, więc nie powinny być razem połączone. Może był to jakiś błąd, próbowałam go odtworzyć, ale nie mam podobnych wyników. 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

ohayo_pl
#11 Animator#

@la_nika 

A u mnie nadal: tak jak pisałem > główna > dziecko > 6-8 >

https://allegro.pl/kategoria/zabawki-11818?wiek-dziecka=6%20lat%20%2B&wiek-dziecka=7%20lat%20%2B&wie...

teraz prównań jest "294" dla tego samego samochodziku co ostatnio.

Clipboard_06-27-2024_01.jpg

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ohayo_pl okej, dziękuję za link do wyszukania 🙂 
To dlatego, że na lisingu zestawy wyświetlamy osobno, czyli pomimo tego, że oferty są połączone z tym samym produktem, to każdy zestaw widzimy osobno. 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów