anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

W jakim celu są punkty 11.5 i 11.6 regulaminu skoro Allegro je ignoruje?

konto zamknięte
Nie dotyczy

@cloudcloud @nat_not @msniezek  chciałbym zapytać w jakim celu Allegro zrobiło te punkty regulaminu skoro Wasi pracownicy i tak tego nie przestrzegają?

Dostałem dzisiaj negatywa od klienta, który kupił towar. Po wysłaniu napisał, że już go nie potrzebuje bo mu pies zdechł. Napisałem, że rozumiem i poinstruowałem jak ma dokonać bezpłatnego zwrotu.

Klient od umowy odstąpił 10.09, towar wrócił do mnie 15.09, a 16.09 klient założył mi dyskusję z pytaniem w jaki sposób będzie dokonany zwrot. Żeby było śmieszniej, wcześniej kontaktował się ze mną mailowo i szybko mu zawsze odpisywałem. Nagle, jeb, dyskusja. Napisałem więc, że zwrot będzie przez PayU, a towar dotarł 15.09 (wtorek) i zapoznam się z przesyłką w piątek, na spokojnie i zrobię zwrot.

Tymczasem dzisiaj dostaję negatywa o treści ""Sprzedający czeka do ostatniego momentu ze zwrotami ,i w sumie tylko dlatego nie polecam ,dużo kupuje na allegro i jest to pierwszy przypadek że czekałem do ostatniego mozliwego dnia na zwrot" co oczywiście jest nieprawdą, bo na upartego mogłem mu zrobić zwrot nawet 24.09. Wiem, że w teorii powinno być "natychmiast" ale musiałem mieć możliwość na spokojnie zapoznać się z przesyłką, czy rzeczywiście wszystko było tak jak wysłałem, a nie miałem od niego wcześniej żadnego potwierdzenia zwrotu z numerem itp.

Powołując się więc na art.11.5 i 11.6 otrzymałem na czacie od pracownika Allegro taką odpowiedź "

Przykro mi ale niestety nie mam możliwości usunięcia wskazanej oceny, ponieważ nie łamie ona naszego regulaminu.

Nie jestem w stanie zweryfikować jakie były ustalenia między Państwem względem zwrotu środków, jak wyglądała obsługa i czym kierował się Kupujący podczas wystawiania oceny.

 

 

 

 

 

Więc albo ten pracownik jest jakiś ograniczony, albo celowo macie za nic sprzedawców. Klient bowiem pisze otwarcie, że powodem jest tylko zwrot w ostatnim możliwym dniu (co jest nieprawdą). W dyskusji są wszystkie szczegóły i powiedziałem pracownikowi aby tam zajrzał. Jednak nie chciał tego zrobić.

Klient oczywiście przez telefon stwierdził, że on ma rację i się rozłączył po czym dodał mój numer do zablokowanych.

No i co Wy na to?

Pomijam xyza, który pewnie zaraz napisze, że mogłem zrobić zwrot już 15.09.

Skupmy się raczej na tym, że klient zarzuca mi nieprawdę, podaje nieprawdziwe informacje, a pracownik Allegro mając dostęp do wszystkich dowodów, ma to generalnie w nosie.

oznacz moderatorów
196 ODPOWIEDZI 196

xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Na wezwanie jestem 🙂 Masz na tyle duże doświadczenie, że powinieneś wiedzieć o obowiązku niezwłocznego zwrotu wpłaty po otrzymaniu oświadczenia o rezygnacji. Możesz się wstrzymać ze zwrotem do chwili otrzymania towaru. Jeżeli więc otrzymałeś go we wtorek, to we wtorek mogłeś zwrócić wpłatę. Nie zwróciłeś - sam sobie zapracowałeś na negatywa 🙂 Potrzebowałeś spokoju, masz problem, niestety.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 ale w dyskusji klient był poinformowany o tym, że sprawdzę to na spokojnie i jakoś nie protestował. Poza tym, pomińmy to i skupmy na tym, że po pierwsze, zastanawiam się czy ta cała transakcja nie była tylko po to aby mi dać negatywa bo klient tak naprawdę zamówił towar i zaraz po wysyłce z niego zrezygnował. Po drugie, zobacz jak bezczelny okazał się pracownik Allegro. Do tej pory było tak, że jeśli komentarz poruszał kilka spraw czy takie, których nie da się zweryfikować to wtedy nie usuwali, ale w momencie kiedy w komencie był zarzut, który Allegro mogło zweryfikować, to to robili. Tutaj natomiast jest totalna ignorancja.

Poza tym, to, że zrobiłem zwrot nie natychmiast, a po 2-3 dniach roboczych od odbioru, nie zwalnia klienta z odpowiedzialności za podawanie prawdziwych informacji w komentarzach. Tutaj bowiem jest po prostu kłamstwo, które Allegro toleruje.

A dla przypomnienia:

11.5.

Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji i nie mogą zawierać:

a.wulgaryzmów, treści obscenicznych, pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii,

b.danych kontaktowych lub loginów Użytkowników,

c.adresów stron internetowych lub treści o charakterze reklamowym.

11.6.

Niedozwolone jest uczestniczenie przez Użytkownika w Transakcji wyłącznie w celu wystawienia oceny (np. aby sztucznie zawyżyć lub zaniżyć wiarygodność Sprzedającego).

 

Więc chciałbym tutaj usłyszeć od Allegro, w jakim celu są tak naprawdę te 2 punkty regulaminu. Bo jak dla mnie, to albo powinny zostać wykasowane, albo pracownicy powinni faktycznie je respektować. W końcu to Allegro ułożyło sobie w ten sposób regulamin, a pracownik mimo konkretnego zarzutu w komentarzu, mając dowody na wszystko (odstąpienie zrobione przez Allegro, zwrot wpłaty również) udaje, że nie jest w stanie stwierdzić jak to wszystko przebiegło.

Niestety ten konkretny pracownik taki jest, bo już go pamiętam po nazwisku.

Czekam więc na odpowiedź moderatorów bo nie wiem czy z tym konkretnym człowiekiem jest coś nie tak, czy to jednak odgórny przykaz.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96  Niezwłocznie i tutaj dochodzimy do sedna... jeżeli @konto zamknięte  dostał zwrot we wtorek 11:27:16 to czy niezwłocznie to 11:27:17 ? czy może 12:57:24 choć podobno niektórzy twierdzą że 19.42:55... Tzn w którym momencie kończy się niezwłocznie a zaczyna zwłoka? Gdzieś w necie czytałem ,że jakaś większa firma ma taki proces sprawdzania, rozpakowywanie i filmowania ( tak, tak kochani kupujący), ze standardowo to jest u nich niezwłocznie i trwa to ok 3 dni...  Ja rozumiem wkurzenie klienta jeżeli by czekał dwa tygodnie...ale mówimy o 3 dniach.... No i pytanie czy ten pies mu sam zdechł czy kupujacy wymagał od niego robienia wszystkiego na czas i pies nie wytrzymał....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@pinsplash ja generalnie zawsze zwroty czy przelewy robię w piątki, bo wtedy jest na to więcej czasu aby wszystko spokojnie i należycie zrobić.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash Poszukaj sobie w necie definicji pojęcia "niezwłocznie", poszukaj też orzecznictwa - mi się już nie chce, a wiem, że jest 🙂 I nie szukaj dziury w całym.

W tym konkretnym przypadku sprzedawca powinien zwrócić wpłatę w chwili otrzymania zwracanego towaru - tak stanowią przepisy. Gdyby zwrócił tego samego dnia, nie otrzymałby negatywa, tak sądzę.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96  Nie, nie masz racji. Mam kolegę pracującego w sklepie nazwijmy to rtv. KAŻDY zwrócony produkt jest dokładnie oglądany ( ryski, zadrapania) i testowany. I to nie trwa jeden dzień...

ps Nie masz pojęcia co ludzie potrafią zrobić/zwrócić, czasem strasznie (mikrofala z jakimś mięsem w środku), czasem śmiesznie ( pilot od TV miał podmienione baterie na stare - niedziałające  😀 )

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@pinsplash wysyłka towaru była oczywiście ekspresowo. Tutaj klient nie miał żadnych pretensji. Pies niby mu zdechł zaraz po wysyłce, więc to też takie dziwne. Ciężko więc powiedzieć czy to ktoś na czyjeś zlecenie, czy po prostu trafiła się taka gnida.

Pomyśleć, że jeszcze go instruowałem jak ma dokonać bezpłatnego zwrotu żeby nie płacił. Ale ze mnie frajer. No nic, moje nastawienie z każdą taką sytuacją się zmienia, na niekorzyść przyszłych klientów. Bo jak widać, nie warto się starać bo później jak ktoś chce to nawet sobie wymyśli pretekst i skłamie w negatywie.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte "Pies niby mu zdechł zaraz po wysyłce" - to po kiego grzyba w ogóle ją odbierał?

PS Tak z ciekawości - co on właściwie kupił?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Knowhere fartuszek pooperacyjny dla psa. Finalnie, jestem w plecy 8.99zł na wysyłce do niego i jeszcze zarobiłem negatywa.

Żeby było śmieszniej, kupiłem sobie ostatnio buty w bardzo znanym sklepie. Wiesz jakie mają warunki zwrotu kasy? Cytuję "zwrot należności otrzymasz do 14 dni OD MOMENTU ZAKSIĘGOWANIA PRZESYŁKI W NASZYM MAGAZYNIE". No, za taki numer to się już UOKiK kłania 😄

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Ty to masz jakiegoś pecha z tymi fartuszkami😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@LEW433 "Wszyscy pracownicy grupy, którzy będą zatrudnieni w dniu wejścia spółki na giełdę i którzy nie posiadają akcji objętych w ramach historycznych uzgodnień inwestycyjnych, otrzymają jednorazową premię w formie akcji o wartości 10 000 zł na pracownika, do której uprawnienia nabędą po 360 dniach od daty wejścia na giełdę.
Allegro zatrudnia ponad 2.400 osób."

Spoko, fajne to allegro (jako pracodawca), takie nie za rozrzutne😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

kompcenter
#9 Pomysłodawca#

Regulamin Allegro mówi wyraźnie kupujący ma czas na zwrot 14 dni  a sprzedający 14 dni na zwrot pieniędzy . Allegro traktuje kupujących jak święte krowy i wy też , nie mów gości że sobie na coś zapracował zwrócił pieniądze 11 dni wcześniej niż w regulaminie.Kupujący swoje 14 dniowe prawa dobrze znają ale 14 dniowe prawa sprzedawcy już nie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kompcenter Dokładnie to nie 14 dni tylko "niezwłocznie' ale nie dłużej niz 14 dni, tak tylko.....

oznacz moderatorów

kompcenter
#9 Pomysłodawca#

Nie ma czegoś takiego jak niezwłocznie. 14 dni na odstąpienie oraz 14 dni na zwrot pieniędzy to są sztywne ramy Allegro dopiero po 14 dniach jak nie zwrócisz pieniędzy Allegro wezwie cię do zwrotu środków a po 14 dniach klient  nie wypełni formularza zwrotu

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@kompcenter Myślę, że znalazłaby się tu taka jedna osobistość, która z Tobą by się kłóciła😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Knowhere  Mamy zgadywać??????😁

oznacz moderatorów

kompcenter
#9 Pomysłodawca#

Pewnie więcej niż jedna.Polacy z definicji są kłótliwi wyrozumiałości 0 . ale zajrzeć do regulaminu Allegro to już się nie chce lepiej się kłócić.Kupujący często zwracają towar 14 dnia zgodnie z regulaminem ale zwrot pieniędzy chcą natychmiast już pomijając regulamin

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Pomijasz 1 szczegół te pieniądze często leżą kilka dni na Allegro.

oznacz moderatorów