Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Złożyliśmy za pośrednictwem Allegro ( @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ ) reklamację w sprawię paczki SMART realizowanej przez InPost @InPost . Paczka zapakowana była w opakowanie dedykowane do tego typu produktu i spełniające wymagania samego InPost dot. pakowania "Materiałów reklamowych i poligraficznych". Z powodu silnego uderzenia w róg paczki doszło do uszkodzenia. Oczywiście musieliśmy zawracać głowę kupującemu zrzeczeniem odbiorcy na nadawcę (ile to już trwa to niezgodne z brzmieniem ustawy utrudnianie składania reklamacji? tak też uważa PUE w tej sprawie, ale jak widać nic się nie zmieniło). Klient przesłał szczegółowe zdjęcia opakowania i produktu. Pracownik InPost nie wiedząc najwyraźniej jak wygląda opakowanie multibook (owijka do książek) wymyślił sobie, że do uszkodzenia doszło bo produkt nie był unieruchomiony w paczce (mając takie opakowanie nie da się zrobić tak, żeby produkt w środku "latał"). Najwyraźniej przegapił zdjęcia z obitym opakowaniem (wewnętrznym i zewnętrznym, aby oba mogły się "styknąć" musiało dojść do wbicia zewnętrznego kartonu wzdłuż na jakieś 2cm) odpowiadającym idealnym miejscu obicia produktu. Odwołaliśmy się i odpowiedzi na odwołanie InPost powołał się już nie na "latanie" przedmiotu, ale na ustawę... o opakowaniach i odpadach opakowanych: "Z założenia opakowanie ma przyjmować na siebie wszelkie naciski i uderzenia." (cytat z pisma InPost)
Jak rozumiemy jest to nowa doktryna @InPost i przewoźnik nie odpowiada już w żaden sposób za zniszczenie przesyłki w transporcie? I to nawet np. w przypadku zalania, bo w tym samym piśmie powołują się Państwo także na to, że opakowanie "zabezpiecza przed uszkodzeniami mechanicznymi, klimatycznymi i biologicznymi".
PS Jesteśmy także rozczarowani brakiem wpłynięcia Allegro na tak absurdalne tezy swojego przewoźnika. Jeszcze niedawno byli Państwo wstanie samodzielnie rozpatrywać ewidentne sprawy, gdzie był protokół szkody, zdjęcia, zgłoszenie od kupującego etc.
Nie znam przewoźnika która odpowiedzialby za szkody na paczce. InPost dpd Gls mówili zawsze to samo. Nieodpowiednie opakowanie i tyle
tzreba iść w metalowe klatki
jedyne odszkodowania jakie udało mi się uzyskać to za zagubienie paczki bo tu jak ślad się urywa na jakimś węźle to nie doszukają się twojej winy
@Monika__L myśmy wysłali przesyłkę paletową z tak zwaną nadstawką, czyli deski dookoła, a kurier i tak zniszczył😁 oczywiście reklamacji nie chcieli uznać, ale klient przed odbiorem zrobił zdjęcie palety na busie kuriera, no i na podstawie dokumentacji uznali
To co na moich oczach każdego dnia wyczynia kurier DPD to strach światu pokazywać.
Największe paczki i olbrzymie gabaryty lądują zawsze na stertach małych przesyłek. Odbiór wg kolejności i rano biorą małe, a największe o 14:00 jadąc już na sortownię.
Moje to w większości zaciski samochodowe i felgi stalowe po 31 kg i to wszystko wciskane jest pod dach na tych telewizorach, telefonach, zabawkach.
Aż serce boli 😛
@KOGIEL_T te szklanki czy kieliszki przywalone europaletą 🙂
ale to nie był inpost
Dlatego śmieszą mnie kupujący wybierający transport małych przesyłek dpd gls czy orle na wysyłki, czego on oczekują? zabezpieczeń jak skrzynie ze skarbami w filach z Indianą Jonesem?
@RED zgadza się, to nie był Inpost, ale Monika_L, wspominała o innych dostawcach, więc i ja chciałem dać przykład jak to wygląda u innych😉, bo jak widzisz nawet drewniane skrzynie potrafią zniszczyć, nasza jest właśnie ta przewrócona i z niej się wszystko wysypało😁
Myślę, że czas na zmianę podejścia, bo nie ma nic śmiesznego w tym, że ktoś wybiera taką a nie inną przesyłkę. Śmieszne są firmy transportowe, które podejmują się przewożenia takich paczek, ale z racji nadal przeważającej mentalności homo sovieticus (zarówno wsród nadawców jak i adresatów) nie muszą odpowiednio traktować przesyłek i rozpatrywać reklamacji.
@Wyd_Eurograf "Wg InPost to nadawca zawsze jest winny uszkodzeniu paczki w transporcie?"
tak
@sl-aw-ek @Wyd_Eurograf Nie tylko według InPostu
Dzień dobry,
opakowanie powinno być dobrane do charakterystyki produktu, który będzie w nim transportowany. W zależności od wrażliwości towaru na uszkodzenia oraz jego wagi, należy dobrać odpowiednią grubość opakowania. Wszystkie strony zawartości wewnątrz opakowania muszą być równomiernie zabezpieczone oraz posiadać względnie stabilne położenie. Należy pamiętać, że w procesie sortowania i transportu przesyłka może być układana w różny sposób – na każdym z boków.
W celu pełnej weryfikacji najlepiej skontaktować się na adres bok@inpost.pl lub zadzwonić na infolinię pod nr 722 444 000.
@InPost Czyli podpisują się Państwo pod stekiem bzdur wypisywanym przez Państwa pracowników w odpowiedziach na reklamację?
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ dlatego może allegro jako strona podpisująca się pod tymi paczkami powinno domagać się zachowania jakichkolwiek standardów że strony fimry kurierskiej. Bo jak widać nie liczy się ona ze sprzedawcami i ucieka od odpowiedzialności.
@Wyd_Eurograf Bo jak widać nie liczy się ona ze sprzedawcami
Ameryki nie odkryłeś. To już dawno było jasne
Dlatego do niedawna naszem sposobem na nieuczciwych przewoźników było Allegro - w cześci przypadków samo rozpatrywało ewidentne reklamacje i zwracało pieniądze z pominięciem procesu reklamacyjnego.
Niestety to samo miałem w ubiegłym tygodniu z @InPost , reklamacja zgłoszona. Paczka wypełniona, towar zabezpieczony dodatkowo folią bąbelkową wewnątrz. Reklamacja odrzucona i 100 zł. w piach. Nie mówiąc o czasie poświęconym na złożenie reklamacji.
Na co powołali się odrzucając reklamację? Było zgłoszone odwołanie (to jest ta sama mentalność co w przypadku firm ubezpieczeniowych - pierwsze zgłoszenie do kosza, odwołanie już jako tako jest traktowane poważnie).