anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wg InPost to nadawca zawsze jest winny uszkodzeniu paczki w transporcie?

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Złożyliśmy za pośrednictwem Allegro ( @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  ) reklamację w sprawię paczki SMART realizowanej przez InPost @InPost . Paczka zapakowana była w opakowanie dedykowane do tego typu produktu i spełniające wymagania samego InPost dot.  pakowania "Materiałów reklamowych i poligraficznych". Z powodu silnego uderzenia w róg paczki doszło do uszkodzenia. Oczywiście musieliśmy zawracać głowę kupującemu zrzeczeniem odbiorcy na nadawcę (ile to już trwa to niezgodne z brzmieniem ustawy utrudnianie składania reklamacji? tak też uważa PUE w tej sprawie, ale jak widać nic się nie zmieniło). Klient przesłał szczegółowe zdjęcia opakowania i produktu. Pracownik InPost nie wiedząc najwyraźniej jak wygląda opakowanie multibook (owijka do książek) wymyślił sobie, że do uszkodzenia doszło bo produkt nie był unieruchomiony w paczce (mając takie opakowanie nie da się zrobić tak, żeby produkt w środku "latał"). Najwyraźniej przegapił zdjęcia z obitym opakowaniem (wewnętrznym i zewnętrznym, aby oba mogły się "styknąć" musiało dojść do wbicia zewnętrznego kartonu wzdłuż na jakieś 2cm) odpowiadającym idealnym miejscu obicia produktu. Odwołaliśmy się i odpowiedzi na odwołanie InPost powołał się już nie na "latanie" przedmiotu, ale na ustawę... o opakowaniach i odpadach opakowanych: "Z założenia opakowanie ma przyjmować na siebie wszelkie naciski i uderzenia." (cytat z pisma InPost)

Jak rozumiemy jest to nowa doktryna @InPost i przewoźnik nie odpowiada już w żaden sposób za zniszczenie przesyłki w transporcie? I to nawet np. w przypadku zalania, bo w tym samym piśmie powołują się Państwo także na to, że opakowanie  "zabezpiecza przed uszkodzeniami mechanicznymi, klimatycznymi i biologicznymi". 

PS Jesteśmy także rozczarowani brakiem wpłynięcia Allegro na tak absurdalne tezy swojego przewoźnika. Jeszcze niedawno  byli Państwo wstanie samodzielnie rozpatrywać ewidentne sprawy, gdzie był protokół szkody, zdjęcia, zgłoszenie od kupującego etc.

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

Monika__L
#16 Inspirator#

Nie znam przewoźnika która odpowiedzialby za szkody na paczce. InPost dpd Gls mówili zawsze to samo. Nieodpowiednie opakowanie i tyle

tzreba iść w metalowe klatki

jedyne odszkodowania jakie udało mi się uzyskać to za zagubienie paczki bo tu jak ślad się urywa na jakimś węźle to nie doszukają się twojej winy 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#12 Orędownik#

@Monika__L  myśmy wysłali przesyłkę paletową z tak zwaną nadstawką, czyli deski dookoła, a kurier i tak zniszczył😁  oczywiście reklamacji nie chcieli uznać, ale klient przed odbiorem zrobił zdjęcie palety na busie kuriera, no i na podstawie dokumentacji uznali

alll2.png

oznacz moderatorów

bosek_2804
#12 Orędownik#

To co na moich oczach każdego dnia wyczynia kurier DPD to strach światu pokazywać. 

Największe paczki i olbrzymie gabaryty lądują zawsze na stertach małych przesyłek. Odbiór wg kolejności i rano biorą małe, a największe o 14:00 jadąc już na sortownię. 

Moje to w większości zaciski samochodowe i felgi stalowe po 31 kg i to wszystko wciskane jest pod dach na tych telewizorach, telefonach, zabawkach. 

Aż serce boli 😛

 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@Wyd_Eurograf "Wg InPost to nadawca zawsze jest winny uszkodzeniu paczki w transporcie?"
tak

oznacz moderatorów

fox_paws
#13 Ambasador#

@sl-aw-ek @Wyd_Eurograf Nie tylko według InPostu

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

Dzień dobry,

opakowanie powinno być dobrane do charakterystyki produktu, który będzie w nim transportowany. W zależności od wrażliwości towaru na uszkodzenia oraz jego wagi, należy dobrać odpowiednią grubość opakowania. Wszystkie strony zawartości wewnątrz opakowania muszą być równomiernie zabezpieczone oraz posiadać względnie stabilne położenie. Należy pamiętać, że w procesie sortowania i transportu przesyłka może być układana w różny sposób – na każdym z boków.

W celu pełnej weryfikacji najlepiej skontaktować się na adres bok@inpost.pl lub zadzwonić na infolinię pod nr 722 444 000.



oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

@InPost Czyli podpisują się Państwo pod stekiem bzdur wypisywanym przez Państwa pracowników w odpowiedziach na reklamację?

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  dlatego może allegro jako strona podpisująca się pod tymi paczkami powinno domagać się zachowania jakichkolwiek standardów że strony fimry kurierskiej. Bo jak widać nie liczy się ona ze sprzedawcami i ucieka od odpowiedzialności. 

oznacz moderatorów

fox_paws
#13 Ambasador#

@Wyd_Eurograf Bo jak widać nie liczy się ona ze sprzedawcami 

Ameryki nie odkryłeś. To już dawno było jasne

oznacz moderatorów