Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Drogie Allegro.
Dnia 08 Lip. 2022, 20:29 na allegro lokalnym kupujący wygrał licytację chodziło o grę: Tekken 3 Play Station. W aukcji było jasno napisane: Stan gry oceniam na dobry. Posiada rysy lecz w niczym one nie przeszkadzają. Przed wysyłką gra była sprawdzana na konsoli oraz wcześniej grano na niej. Kupujący po otrzymaniu paczki stwierdził że jest "Kolekcjonerem" i ta gra nie działa została założona przez Kupującego dyskusja w której stwierdził iż u niego na konsoli ona nie działa. Zarządał zwrotu "Prośba o pełny zwrot gotówki (wraz z kwotą za przesyłkę) na konto" poinformowałam kupującego że ona na 100% działa. Kupujący dalej upierał się że nie działa lecz w jednym momencie cytuje jego słowa "Po włożeniu jej do konsoli, pojawia się napis: "Namco Presents" i dalej nie idzie. Czyli jeśli ona by nie działała nie pojawiałoby się nic tzn nie odczytywałoby jej. Napisałam do kupującego że problem może leżeć po stronie jego konsoli a dokładnie lasera ale to nie dochodziło do niego. Poprosił allegro o pomoc jeden z pracowników stwierdził że muszę rozpatrzyć jego reklamację. TAK OCZYWIŚCIE jeśli ona by naprawdę nie działała wtedy zgadzam się z tym ale skoro ja mam pewność na 100% że działa to co ja mam rozpatrywać ??!! Oczywiście poinformowałam w dyskusji że nie przyjmuję reklamacji gdyż ona działa wtedy allegro stwierdziło że: mam przedstawienić w dyskusji jednoznacznej i merytorycznie uargumentowanej decyzji reklamacyjnej, z uwzględnieniem zgłoszonych wad towaru. PYTAM JAKICH WAD SKORO GRA DZIAŁA ??!! Kupujący ponownie poprosił o pomoc allegro wtedy otrzymałam taką informację: "Niestety nie mogę zmienić decyzji Sprzedającej, ale proszę się nie martwić. Zwrócimy Panu pieniądze z Programu Ochrony Kupujących. Formularz będzie dostępny od 22 lipca, godziny 20:30 pod linkiem: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index". Kupujący złożył taki wniosek dostałam emaila że mam oddać pieniądzę jeśli tego nie zrobię nałożone zostaną na mnie zawieszenia itd.... Pytam się gdzie tutaj jest sprawiedliwość ??!! Kupującemu nie spodobała się gra bądź znalazł w lepszej tańszej cenie i tą grę nie musi zwracac tylko złożyć wniosek niby jako uszkodzoną a ja mam ponosić za to konsekwencję ?? Napisałam w dyskusji że jestem w stanie dać płytę firmie zajmującej się analizami płyt w celu udowodnienia że ona działa lecz za taka analizę zapłaci kupujący. Otrzymałam taką informację od niego:
Może któryś z moderatorów ma jakiś pomysł bo naprawdę jestem bezradna. Czuję się oszukana z własnego towaru który jest sprawny.
@tatiana1967 W tej chwili poza żądaniem zwrotu płyty nie zrobisz nic więcej. Ale możesz rozmawiać z prawnikami, po prostu kupujący nie ma prawa wyłudzać towaru i pieniędzy. Niby gra nie warta świeczki ale prawdopodobnie czeka cię sprawa sądowa przeciw takiemu klientowi. Może porozmawiaj z jakimś prokuratorem, ale zagarnięcie przedmiotu o niskiej wartości nawet nie jest przestępstwem, jest to co najwyżej wykroczenie, a karą jest mandat niskiej wartości...
Myślę że życzliwa interwencja kogoś z administracji mogłaby tu pomóc. Klient powinien płytę zwrócić, ty masz prawo oddać tą płytę do ekspertyzy i prowadzić dalej postępowanie.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ - prosimy o interwencję.
@tatiana1967 podstawowy błąd, jak kupujący zgłosił wadę było poprosić o odesłanie, nagranie działającej płyty - gry i odrzucić w dyskusji reklamację oraz poprosić kupującego o odbiór płyty, wtedy było by bez problemów dla Ciebie 🙂
No nie poprosiłam lecz napisałam dziś że jestem w stanie dać ją do analizy w celu udowodnienia że ona działa lecz no kupujący nie wyraził zgody gdyż najwidoczniej czegoś się obawia.
Nie widzę żebyś w dyskusji poprosił o odesłanie w celu sprawdzenia, a uważam że tak należało i wówczas oddał bym do analizy i odrzucił reklamację, to moje zdanie.😯
No nie poprosiłam gdyż jestem pewna że działa nie ma możliwości aby ona nie działała.
Tak ale postawiłabyś kupującego w sytuacji gdzie musiałby odesłać i miałabyś jednoznaczne dowody że dziala, a to dużo.
Więc teraz ja mam mu oddać pieniądze i grę on może sobie zostawić bo tak to wnioskuję po tym co allegro napisało:
1. Pytanie kupującego do allegro: Czy oprócz wypełnienia formularza jestem zobowiązany coś jeszcze zrobić?
Odpowiedz allegro: proszę jedynie o wypełnienie formularza w podanym powyżej terminie
@tatiana1967 to czyli jeszcze nie ma decyzji o wypłacie ? Może być wypłacone POK bez konsekwencji dla Ciebie, ale jak wystąpią o zwrot kasy to musisz poprosić o zwrot płyty
Przyjacielu taką oto otrzymałam informację od allegro:
Skontaktuj się z nim jak najszybciej, aby wyjaśnić tę sprawę. W przeciwnym razie wprowadzimy ograniczenia na Twoje konto oraz doliczymy wypłaconą kwotę do Twojego rozliczenia z Allegro.
- Jeśli nadałeś już przesyłkę (wprowadzając jej numer do systemu) lub zwróciłeś pieniądze przez Allegro Finanse - będzie to dla nas widoczne. W innym przypadku załącz w dyskusji potwierdzenie nadania lub przelewu.
Jeżeli nie możesz wypowiedzieć się w dyskusji – odpowiedz na tego maila i prześlij nam swoje wyjaśnienia.
Pozdrawiamy
Allegro
Nie zwrócili mu jeszcze z POK, jak masz możliwość to poproś o odesłanie.
Przperaszam że męczę o tej porze ale moje pytanie jeśli on nie będzie chciał jej odesłać ?
To wówczas odpiszesz że odrzucasz reklamacje z powodu nie odesłania towaru.
@tatiana1967 Rozpatrzyć reklamację musisz pamiętaj, jak odeśle to sprawdź a może jednak kupujący ma rację!
@milka1234567890 Kupujacy na pewno nie ma racji. To jest gra na PS1 antyczną konsolę. Moje doświadczenie mówi że czytnik płyt w konsoli jest już mocno zakurzony i nie czyta wszystkich płyt. To konsolę trzeba dać do naprawy, konserwacji. Płyta z grą na pewno jest OK, może generować jakieś błedy jeśli porysowana, ale nie takie problemy żeśmy ze szwagrem przy butelce rozwiązywali.
Jeżeli kupujący jest autentycznym "kolekcjonerem" to na pewno to wszystko wie, więc moim zdaniem jest to typowa próba wyłudzenia: mieć płytę i pieniądze.
Dziwi mnie że Allegro wspiera takie działania własnie na tym przykładzie widać brak profesjonalizmu Allegro. Dyskusje rozwiązują boty, automaty, wystarczy użycie jednego nieprawidłowego słowa aby przegrać mimo oczywistej racji
Jedynym wyjściem z sytuacji jest kategoryczne żądanie zwrotu płyty i zwrot zapłaty kupującemu. Żadnego straszenia kosztami ekspertyzy czy innymi kosztami!!!
@tatiana1967 Jeszcze informacja: program do sprawdzenia, odczytania danych z płyty CD - DVD nazywa się CD Check i jest dostepny za darmo. Oczywiście działa na komputerze z Windowsem.
Korzystałem, odczyta najbardziej podrapane płyty, pamiątki rodzinne z filmami itp...
Poprosiłam kupującego aby odesłał mi tą płytę otrzymałam taką wiadomość:
Aktualnie przekazałem sprawę do Allegro. Wszelkie kwestie dotyczące odzyskiwania pieniędzy pozostawiam programowi ochrony kupującego. Nie chciała Pani wcześniej przyjąć mojej reklamacji i Allegro w mailu mnie poinformowało że przy odmówie reklamacji przez sprzedającego przedmiot jest moją własnością. Wszelkie skargi w tej sprawie proszę kierować do supportu. Trzeba było się wcześniej namyslić, a nie teraz zmieniać zdanie.