anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wypłata POK kupującemu

MAMY ROZWIĄZANIE!
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

Drogie Allegro. 

Dnia 08 Lip. 2022, 20:29 na allegro lokalnym kupujący wygrał licytację chodziło o grę: Tekken 3 Play Station. W aukcji było jasno napisane: Stan gry oceniam na dobry. Posiada rysy lecz w niczym one nie przeszkadzają. Przed wysyłką gra była sprawdzana na konsoli oraz wcześniej grano na niej. Kupujący po otrzymaniu paczki stwierdził że jest "Kolekcjonerem" i ta gra nie działa została założona przez Kupującego dyskusja w której stwierdził iż u niego na konsoli ona nie działa. Zarządał zwrotu "Prośba o pełny zwrot gotówki (wraz z kwotą za przesyłkę) na konto" poinformowałam kupującego że ona na 100% działa. Kupujący dalej upierał się że nie działa lecz w jednym momencie cytuje jego słowa "Po włożeniu jej do konsoli, pojawia się napis: "Namco Presents" i dalej nie idzie. Czyli jeśli ona by nie działała nie pojawiałoby się nic tzn nie odczytywałoby jej. Napisałam do kupującego że problem może leżeć po stronie jego konsoli a dokładnie lasera ale to nie dochodziło do niego. Poprosił allegro o pomoc jeden z pracowników stwierdził że muszę rozpatrzyć jego reklamację. TAK OCZYWIŚCIE jeśli ona by naprawdę nie działała wtedy zgadzam się z tym ale skoro ja mam pewność na 100% że działa to co ja mam rozpatrywać ??!! Oczywiście poinformowałam w dyskusji  że nie przyjmuję reklamacji gdyż ona działa wtedy allegro stwierdziło że: mam przedstawienić w dyskusji jednoznacznej i merytorycznie uargumentowanej decyzji reklamacyjnej, z uwzględnieniem zgłoszonych wad towaru. PYTAM JAKICH WAD SKORO GRA DZIAŁA ??!! Kupujący ponownie poprosił o pomoc allegro wtedy otrzymałam taką informację:  "Niestety nie mogę zmienić decyzji Sprzedającej, ale proszę się nie martwić. Zwrócimy Panu pieniądze z Programu Ochrony Kupujących. Formularz będzie dostępny od 22 lipca, godziny 20:30 pod linkiem: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index".  Kupujący złożył taki wniosek dostałam emaila że mam oddać pieniądzę jeśli tego nie zrobię nałożone zostaną na mnie zawieszenia itd.... Pytam się gdzie tutaj jest sprawiedliwość ??!! Kupującemu nie spodobała się gra bądź znalazł w lepszej tańszej cenie i tą grę nie musi zwracac tylko złożyć wniosek niby jako uszkodzoną a ja mam ponosić za to konsekwencję ?? Napisałam w dyskusji że jestem w stanie dać płytę firmie zajmującej się analizami płyt w celu udowodnienia że ona działa lecz za taka analizę zapłaci kupujący. Otrzymałam taką informację od niego: 

Nie wyrażam zgody na żadną analizę za którą mam płacić. Jako konsument jestem chroniony systemem ochrony kupującego i tam wniosek złożyłem. Od teraz to już Pani będzie się kontaktować z Allegro gdyż to im w trakcie składania wniosku oddałem prawa do upominania sie o zapłatę.
 
Bardzo proszę Moderatorów o przyglądniecie się tej sprawie gdyż to już są kpiny to co robią kupujący.
Również bardzo proszę o odpowiedź jak moderacja to widzi gdyż to naprawdę jest kpina. 
 
 
            
oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#
oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

Może któryś z moderatorów ma jakiś pomysł bo naprawdę jestem bezradna. Czuję się oszukana z własnego towaru który jest sprawny.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@tatiana1967  W tej chwili poza żądaniem zwrotu płyty  nie zrobisz nic więcej. Ale możesz rozmawiać z prawnikami, po prostu kupujący nie ma prawa  wyłudzać towaru i pieniędzy. Niby gra nie warta świeczki ale prawdopodobnie czeka cię sprawa sądowa przeciw takiemu klientowi. Może porozmawiaj z jakimś prokuratorem, ale zagarnięcie przedmiotu o niskiej wartości nawet nie jest przestępstwem, jest to co najwyżej wykroczenie, a karą jest mandat niskiej wartości...

Myślę że życzliwa  interwencja kogoś z administracji mogłaby  tu pomóc. Klient powinien płytę zwrócić, ty masz prawo oddać tą płytę do ekspertyzy i  prowadzić dalej postępowanie.

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  - prosimy o interwencję.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@tatiana1967 podstawowy błąd, jak kupujący zgłosił wadę było poprosić o odesłanie, nagranie działającej płyty - gry i odrzucić w dyskusji reklamację oraz poprosić kupującego o odbiór płyty, wtedy było by bez problemów dla Ciebie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

No nie poprosiłam lecz napisałam dziś że jestem w stanie dać ją do analizy w celu udowodnienia że ona działa lecz no kupujący nie wyraził zgody gdyż najwidoczniej czegoś się obawia.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie widzę żebyś w dyskusji poprosił o odesłanie w celu sprawdzenia, a uważam że tak należało i wówczas oddał bym do analizy i odrzucił reklamację, to moje zdanie.😯

oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

No nie poprosiłam gdyż jestem pewna że działa nie ma możliwości aby ona nie działała.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Tak ale postawiłabyś kupującego w sytuacji gdzie musiałby odesłać i miałabyś jednoznaczne dowody że dziala, a to dużo.

oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

Więc teraz ja mam mu oddać pieniądze i grę on może sobie zostawić bo tak to wnioskuję po tym co allegro napisało: 

1. Pytanie kupującego do allegro: Czy oprócz wypełnienia formularza jestem zobowiązany coś jeszcze zrobić?

Odpowiedz allegro: proszę jedynie o wypełnienie formularza w podanym powyżej terminie

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@tatiana1967 to czyli jeszcze nie ma decyzji o wypłacie ? Może być wypłacone POK bez konsekwencji dla Ciebie, ale jak wystąpią o zwrot kasy to musisz poprosić o zwrot płyty

________
Κώστας
oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

Przyjacielu taką oto otrzymałam informację od allegro:

Skontaktuj się z nim jak najszybciej, aby wyjaśnić tę sprawę. W przeciwnym razie wprowadzimy ograniczenia na Twoje konto oraz doliczymy wypłaconą kwotę do Twojego rozliczenia z Allegro.

- Jeśli nadałeś już przesyłkę (wprowadzając jej numer do systemu) lub zwróciłeś pieniądze przez Allegro Finanse - będzie to dla nas widoczne. W innym przypadku załącz w dyskusji potwierdzenie nadania lub przelewu.

 

Jeżeli nie możesz wypowiedzieć się w dyskusji – odpowiedz na tego maila i prześlij nam swoje wyjaśnienia.

Pozdrawiamy
Allegro

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie zwrócili mu jeszcze z POK, jak masz możliwość to poproś o odesłanie.

oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

Przperaszam że męczę o tej porze ale moje pytanie jeśli on nie będzie chciał jej odesłać ?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

To wówczas odpiszesz że odrzucasz reklamacje z powodu nie odesłania towaru.

oznacz moderatorów
milka1234567890
#17 Koryfeusz#

@tatiana1967 Rozpatrzyć reklamację musisz pamiętaj, jak odeśle to sprawdź a może jednak kupujący ma rację!

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@milka1234567890  Kupujacy na pewno nie ma racji.  To jest gra na PS1  antyczną konsolę.  Moje  doświadczenie mówi że czytnik płyt w konsoli jest już mocno zakurzony i nie czyta wszystkich płyt. To konsolę trzeba dać do naprawy, konserwacji. Płyta z grą  na pewno jest OK, może generować jakieś błedy jeśli porysowana, ale nie takie problemy  żeśmy ze szwagrem  przy butelce rozwiązywali.

Jeżeli kupujący jest autentycznym "kolekcjonerem"  to na pewno to wszystko wie, więc  moim zdaniem jest to typowa próba wyłudzenia:  mieć płytę i pieniądze.

Dziwi mnie że Allegro wspiera takie działania własnie na tym przykładzie widać brak profesjonalizmu Allegro.  Dyskusje rozwiązują boty, automaty,  wystarczy użycie jednego nieprawidłowego słowa aby  przegrać mimo oczywistej racji

Jedynym wyjściem z sytuacji jest kategoryczne  żądanie zwrotu płyty  i zwrot zapłaty kupującemu. Żadnego straszenia kosztami ekspertyzy czy innymi kosztami!!!

 

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@tatiana1967  Jeszcze informacja:  program do sprawdzenia,  odczytania danych z płyty CD - DVD  nazywa się CD Check  i jest dostepny za darmo.  Oczywiście działa na komputerze z Windowsem.

Korzystałem,  odczyta najbardziej podrapane płyty,  pamiątki rodzinne z filmami itp...

oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

Poprosiłam kupującego aby odesłał mi tą płytę otrzymałam taką wiadomość:

 

Aktualnie przekazałem sprawę do Allegro. Wszelkie kwestie dotyczące odzyskiwania pieniędzy pozostawiam programowi ochrony kupującego. Nie chciała Pani wcześniej przyjąć mojej reklamacji i Allegro w mailu mnie poinformowało że przy odmówie reklamacji przez sprzedającego przedmiot jest moją własnością. Wszelkie skargi w tej sprawie proszę kierować do supportu. Trzeba było się wcześniej namyslić, a nie teraz zmieniać zdanie.

 

oznacz moderatorów