Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ ]
Mamy dziwną sytuację z zamówieniem, po którym bez kontaktu ze strony klienta dostaliśmy negatywny komentarz (oskarżający m.in. o nieoryginalność produktu... który sami produkujemy) i najniższą ocenę produktu 1/5. Od razu wydało nam się to mocno podejrzane, bo w 99% klient otrzymujący produkt z wadą (w tym przypadku dodatkowo zupełnie nierealistyczną ze względu na sposób produkcji) po prostu się odzywa i wysyłamy nowy produkt... Postanowiliśmy bezzwłocznie odezwać się do klienta i wyjaśnić sprawę... Po kontakcie telefonicznym z numerem przypisanym do konta (jest to przedsiębiorca wykonujący zawód regulowany, jego dane są ogólnie dostępne na stronach urzędowych/w internecie) osoba, której dane zgadzają się z tymi użytymi do założenia konta nie potwierdziła zakupu, a także była na tyle miła, że oddzwoniła upewniając się, że jego domownik także nie zrobił żadnego zakupu na Allegro (nie pamiętali aby w ogóle ostatnio korzystali z Allegro).
Sprawę zgłosiliśmy pod Kontakt Allegro, ale od razu odpisał nam, że nie usunie komentarza i oceny… Co śmieszniejsze na początku w ogóle pomijając kwestię właściciela konta/danych osobowych. Dopiero po zwróceniu uwagi, że jednak zgłoszenie przede wszystkim przedstawiało niejasności w kwestii danych osobowych użytych do założenia konta/zamówienia doszło do weryfikacji i zablokowania konta (która jak rozumiemy trwa od 2 tygodni). Zaproponowano nam też możliwość wejścia na drogę sądową z kupującym w celu usunięcia komentarza... a to, że nawet nie wiemy kim on jest chyba nie wydawało się problemem dla Allegro Kontakt;)
Czyli jak rozumiemy Allegro pomimo, że kupujący złamał m.in. artykuł 2.7 regulaminu ("Użytkownik zobowiązany jest podawać wymagane i prawdziwe dane i informacje oraz składać – o ile ma zastosowanie – oświadczenia zgodne z prawdą."), zablokowano mu konto z którego był dokonany zakup, może napisać budzący wątpliwości komentarz i ocenę produktu, a Allegro będzie stało za nim murem i za nic go nie usunie? Coś nam się tutaj nie dodaje.
@Wyd_Eurograf kupujący na Allegro jest święta krową, może mieć fikcyjne dane , może być botem, ale jeśli nie złamał regulaminu w kwestii komentarza, to zawsze może wystawić swoja subiektywną opinię i Allegro jej nie usunie, no chyba, ze znów się zmieni zarząd, bo moje opinie z przed 20 lat zniknęły😉
No bo użytkownik jest tylko zobowiązany ale nie ma dalej wskazanych konsekwencji nieprawidłowego działania.
Spróbujcie powiązać dane w jakikolwiek sposób z czymś co znacie a wyjdzie wam że to konkurencja
@Monika__L jak by tak wziąć pod uwagę hipotezę "sześciu stopni oddalenia", to my jesteśmy bliskimi przyjaciółmi😁
@Monika__L No tak, ale co w przypadku, gdy dane należą do kogoś innego? W naszym przypadku to ktoś kto od razu przedstawia się z imienia, nazwiska i wykonywanego zawodu... a jego dane są ogólnodostępne wraz z nr. telefonu. Kontakt Allegro po pytaniu o ewentualne inne związane z tym kontem odpowiedział, że nie ma możliwości podania innych danych niż w naszym zamówieniu... Czyli de facto z jednej strony chce do usunięcia komentarza wyrok sądu, a z drugiej strony przedsiębiorca nawet nie niemiałby jak złożyć pozwu o ochronę dóbr osobistych nie mając prawdziwych danych osobowych kupującego. Absurd.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
i co z tym zrobicie?
Sprzedawca sugeruje wałek i oszustwo, złamanie regulaminu serwisu, a moderacja milczy
komentarz ewidentnie do usunięcia, a jak serwis tego nie usunie to możecie spokojnie pozwać allegro w tej sprawie, gdyż doskonale wiedzą o bezprawnym działaniu osoby podającej się za kupującą
@Monika__L Kodeks cywilny traktuje takie działanie jako oszustwo, przypominam, że zawierana jest prawnie wiążąca umowa kupna-sprzedaży i nie ma tu miejsca na anonimowe działanie
@Wyd_Eurograf macie pełne prawo domagać się usunięcia skutków naruszania waszych dóbr od allegro