anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zakupy do 40zł na Smart i zwrot ich części

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

Od czasu smart mam sporo zwrotów , nie zdziwiłoby mnie to gdyby nie to że czasem ktoś kupuję 4 takie same przedmioty a później w ramach darmowej dostawy 3 zwraca, lub kupuje kilka tanich rzeczy dokupuje zupełnie coś innego oczywiście droższego a później to co do reszty nie pasuje zwraca. poruszyłam ten temat wśród znajomych którzy nie sprzedają lecz kupują na allegro, tak o to chodzi wykupili smarta i wszystkie wysyłki mają za darmo bo nawet jak chcą coś kupić za 20zł to dokupują byle co za następne np 22 i korzystają z darmowego zwrotu. 

oznacz moderatorów
262 ODPOWIEDZI 262

Newday5
#11 Animator#

Konstrukcja Allegro Smart jest taka, że zawiera darmowy zwrot i jest to całość. Zwrot czesci lub calosci nie zmienia tej umowy. Zwrot jest czescią umowy Allegto Smart juz w samym założeniu.

 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

darmowy to faktycznie jest dla kupującego, bo niestety dla sprzedawcy już tak nie za bardzo, w końcu mamy dopłaty do przesyłek smart i w przypadku zwrotu nikt ich nam nie oddaje.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Newday5
#11 Animator#

Tak więc problemem jest nie - zwrot - tylko obciążanie Sprzedających opłatami za zwrot, czy przez platformę sprzedażową czy przez firmy dostawcze. 

 

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

 


@Newday5  napisał(a):

Tak więc problemem jest nie - zwrot - tylko obciążanie Sprzedających opłatami za zwrot,

 


To nie są opłaty za "zwrot", ale opłata za "dostawę". Kupujący ma darmową dostawę, ale sprzedawca przy każdym zamówieniu na Smart płaci do Allegro od 0,99 do 3,99 PLN (0,99 dla transakcji 40-60 zł, 1,99 dla 60-80 zł, 3,99 powyżej 80 zł - piszę z pamięci, więc przepraszam za ewentualne pomyłki). Ta opłata jest bezzwrotna! Niezależnie, czy kupujący zwróci całość, czy część. Nie można wystąpić z wnioskiem o jej zwrot! Allegro zwraca tylko prowizję od zwróconego towaru, czyli około 7-15% od wartości brutto zwróconego towaru).

Piotr
oznacz moderatorów

mcn7
#9 Pomysłodawca#

Dokładnie. Problemem nie jest sam zwrot, tylko bezpłatna dostawa przy zakupach na kwotę poniżej 40 zł - i zdecydowanie coraz większa liczba takich "cwanych" zakupów.

oznacz moderatorów

danmitsu
#8 Zapaleniec#

Już nie mówiąc o ty ,że kupujący kupując część niepotrzebnego towaru(dam kupujący odpisał nam ,że kupił by uzbierać 40zl) dokonują nagminnie zwroty które to generują bardzo dużą niepotrzebna emisję CO2 do atmosfery.Gdzie tu ekologia?Jak na to zapatruje się Ochroną Środowiska?

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@A3dam  napisał(a):

To jest rozliczenie pomiędzy Kupującym, a Allegro i mówiąc delikatnie: sprzedawcy nic do tego (i jest dla niego całkowicie neutralne finansowo - żadna część tej ew. dopłaty pobieranej od Kupującego nie trafiłaby do kieszeni sprzedawcy).


Bardzo się mylisz! Otóż Allegro jest tylko pośrednikiem w łączeniu sprzedawcy z kupującym! Allegro NIE JEST CZĘŚCIĄ umowy kupna-sprzedaży. Najlepszym na to dowodem jest fakt, że gdy allegrowicz z wykupionym pakietem Smart! kupi coś poniżej 40 zł, fakturę/paragon za przesyłkę NIE JEST WYSTAWIANY PRZEZ ALLEGRO, tylko przez SPRZEDAWCĘ!

Zgodnie z prawem polskim i UE, konsumenta NIE OBCHODZI gdzie sprzedawca kupuje usługi transportowe i za ile! Umowa na dostawę towaru jest między firmą transportową a sprzedawcą!

Kolejny przykład. Gdy Ty jako KONSUMENT płacisz za dostawę (koszt ten może być zgodnie z polskim prawem wliczony w cenę towaru lub proporcjonalnie towarów, jeżeli jest ich więcej niż jeden, albo być osobną pozycją na dokumencie sprzedaży). Przypominam, jest to dokument sprzedaży gdzie stronami są SPRZEDAWCA i KONSUMENT! Nie ma tam miejsca na pośredników. No wiec po odstąpieniu od umowy w całości, SPRZEDAWCA ma obowiązek ZWRÓCIĆ także koszt DOSTAWY! Pytanie dlaczego, skoro to była USŁUGA WYKONANA PRZEZ FIRMĘ TRZECIĄ i w dodatku została wykonana PRAWIDŁOW i została odebrana przez KUPUJĄCEGO bez zastrzeżeń? Usługa wykonana, opłacona, a sprzedawca MUSI TEN KOSZT ODDAĆ KUPUJĄCEMU? Kurde! Czemu? Ano dlatego, że UMOWA KUPNA-SPRZEDAŻY jest uznana za NIEZAWARTĄ, a tym samym mówiąc tak po ludzku: nie było żadnej umowy kupna sprzedaży, nie było transakcji, a zatem nie było także żadnej usługi dostawy! 😉 No takie jest prawo w przypadku "ODSTĄPIENIA OD UMOWY". Umowa jest NIEZAWARTA! To ważne słowo!

Jeżeli zatem UNIEWAŻNIAMY część umowy w przypadku zwrotu towaru nie w całości, to NADAL WAŻNA JEST UMOWA, tylko jej warunki ULEGŁY ZMIANIE, a jeżeli od tych zmian zależą jakieś opłaty - w tym opłaty za DOSTAWĘ TOWARU i które opłaty zaakceptował KUPUJĄCY, bo przecież kupując Allegro Smart! oświadczył, że zaakceptował regulamin Allegro Smart! i załączniki do tego regulaminu, czyli CENNIK DOSTAW!

Czego tu nie rozumieć? Jeżeli patrzy się na to stronniczo, to można tego nie rozumieć, ale jeżeli patrzy się na to jako osoba interpretująca literalnie obowiązujące prawo, to sprawa staje się oczywista! Po prostu po KOREKCIE WARUNKÓW UMOWY, należy się cofnąć w czasie i sprawdzić, czy przypadkiem przy "nowej" umowie nie obowiązują jakieś dodatkowe opłaty? A obowiązują w tym przypadku.

TO NIE ALLEGO PŁACI ZA DOSTAWY TOWARÓW! ALLEGO NIE JEST STRONĄ UMOWY CYWILNO-PRAWNEJ!

Piotr
oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#
@ELMIX-SHOP  napisał(a):

 Jeśli warunki zawieranej umowy zostały zmienione, to dotyczy to chyba również kosztów wysyłki - proszę o info, jeśli się mylę.

"Mylisz się. W przypadku dostawy realizowanej na podstawie umowy o świadczenie usługi Allegro Smart! koszt wysyłki ustalają pomiędzy sobą strony umowy, tj. nabywca i Allegro. Dostawca towaru nie jest stroną tej umowy i nie może wpływać na jej realizację."

Panie M. ŚNIEŻEK - taką informacją otrzymałem od:

Client:79179573 - czy to jest pracownik serwisu Allegro

 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@ELMIX-SHOP nie, @Client:79179573 nie był i nie jest pracownikiem Allegro.

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

Ja tu widzę niezłą manipulację 🙂

Oczywiście że ZWROT na SMART jest zawsze bezpłatny! Nawet bez SMART zwrot w Paczkomacie jest bezpłatny! Czy mogę bezpłatnie zwrócić część zamówienia z przesyłką Allegro Smart! - Pomoc

Przykład podany przez Allegro pięknie sugeruje, jak omijać "bezpłatnie" regulamin SMART i dokonywać legalnie zakupów poniżej 40 zł z darmową dostawę (podkreślam "dostawą", bo jakoś Allegro nie wspomina nic o tym, że po częściowym zwrocie towaru należy wziąć pod uwagę fakt, że zgodnie z polskim prawem umowę k-s uznaję się za niebyłą, a to oznacza, że faktyczna umowa k-s w momencie zawarcia tej umowy nie spełniała warunków regulaminu SMART, a tym samym obowiązywała opłata za dostawę zgodnie z cennikiem Przesyłki Allegro). 

Jak widać Allegro ukrywa przed kupującymi i sprzedawcami realne skutki prawne (podając półprawdę na swoim FAQ), które zachodzą przy częściowym zwrocie, który po korekcie dokumentów zakupowych skutkuje tyt, że na dzień zawarcia umowy, umowa ta nie spełnia warunków SMART do bezpłatnej DOSTAWY, a tym samym korzyści płynące dla kupującego i wynikające z regulaminu i cennika dostaw SMART nie obowiązują. Oznacza to, że zgodnie z cennikiem dostaw SMART kupujący powinien być obciążony kosztami dostawy zgodnie z cennikiem, ponieważ umowa k-s opiewa na kwotę nie spełniającą warunków promocyjnych kosztów dostawy! Zwrot mamy nadal bezpłatny, ale ponieważ umowa k-s nadal obowiązuje, tylko na kwotę nie przekraczającą 39,99 PLN brutto, to sprzedawca ma prawo obciążyć kupującego kosztami dostawy zgodnie z cennikiem dostaw na dzień zawarcia umowy (zgodnie z regulaminem SMART, który został zaakceptowany przez kupującego i sprzedawcę).

Allegro podkreśla, że tylko pośredniczy w zamawianiu usług transportowych i to sprzedawca obciąża konsumenta kosztami dostawy. Przecież w przypadku np. InPost, sprzedawca rozlicza się bezpośrednio z InPost. Oczywiście w przypadku dostawy SMART InPost nie obciąża sprzedawcy kosztami, ale działa to w dwie strony, ponieważ np. w przypadku niedostarczenia przesyłki SMART, InPost wypłaca odszkodowanie sprzedawcy w wysokości 50%-100% wartości usługi, czyli zero! 🙂 Nierzetelne przesyłki SMART nie obciążają nikogo (ani InPost, ani pośrednika w zamawianiu usługi czyli Allegro), tylko sprzedawcę!

Tak, tak, wiem, to Allegro ustala zasady, a jak się sprzedawcom nie podoba, to mogą nie korzystać z serwisu. No tak. Niepotrzebnie się naprodukowałem. Cena akcji Allegro tymczasem leci na łeb...

Piotr
oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Myślę, że powinieneś się wycofać z AG - miałeś już dosyć sporo wpadek. U mnie zwroty z tytułu SMART - to ok. 90% zwrotów. Zakupy dla darmowych przesyłek. Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, że taki zwrot, to jest dla sprzedawcy strata, a nie zysk. Allegro zarabia na każdej transakcji, natomiast sprzedawca - jest po prostu "w plecy". Zwracacie prowizję od sprzedanych przedmiotów, jednak nikt nie zwróci sprzedawcy prowizji od przesyłki SMART, od kosztów zapakowania towaru, jego zabezpieczenia, od zużytych materiałów, od kosztów pracownika, od kosztów obsługi zwrotu. To są wymierne straty dla sprzedającego, których Allegro nie widzi. 

Masz w stopce napisane:

Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.

Zgadza się, jest jednak konieczny odpowiedni "nawóz" i umiejętność pielęgnacji.  - A tego serwisowi Allegro brakuje. 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@ELMIX-SHOP 

U mnie zwroty z tytułu SMART - to ok. 90% zwrotów.

Skoro odgrzebujemy wątek sprzed roku, chętnie poznałbym dokładniejsze wyliczenia: ile tych zwrotów dokładnie było w stosunku do wszystkich zamówień Smart? Pytam oczywiście o te sytuacje, w których kupujący zwraca tylko część zamówienia.

Bo w tym, że ogólnie zwroty są zazwyczaj zwrotami Smart!, nie ma nic dziwnego. Po pierwsze osoby, które podejrzewają, że przedmiot może im nie pasować, robią zamówienie w ramach Smart!, bo wtedy zwrot jest darmowy. Po drugie, zamówienia poza Smart! są najczęściej niskiej wartości, a wtedy, gdy przedmiot nie pasuje, kupujący po prostu go wyrzuca lub komuś oddaje, bo nie opłaca mu się ponosić kosztów odesłania.

Rzucanie takimi statystykami "na oko", bez szczegółów, jest mało wiarygodne.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

fajnie zakładać, że klient kupując produkt o małej wartości, jeśli nie będzie mu on pasował, to go wyrzuca lub gdzieś tam oddaje. Nie dalej jak miesiąc temu miałem takiego delikwenta, wartość transakcji 25zł, przez miesiąc nękał mnie dyskusją obrażając z każdej możliwej strony i strasząc wszelkimi możliwymi instytucjami. Ja mu obiecałem przyjąć zwrot (pomimo, że termin minął), allegro dało mu 20 monet żeby go uciszyć. Mimo wszystko nadal było mu mało i darł koty w dalszym ciągu. Chodziło mu głównie o to, że musi ponieść koszt wysyłki ok 10zł z własnej kieszeni przy zwrocie. Czas jaki poświęciłem na tą rozmowę z nim, wart był wielokrotnie więcej niż ta kwota. jak widać Polak nie odpuści nawet kilku złotych.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Dokładnie, ten czas jest najcenniejszy. Czasem za kilka zł odzyskanych pieniędzy poświęca się ponad pół godziny czasu. Generalnie - pozostaje satysfakcja, a koszty i tak w plecy.

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@mikeza  Niestety, nastał nowy trend, że wredni klienci straszą sądami, negatywną opinią... Usługodawcy, którzy wypruwają z siebie dosłownie flaki, by klienta pozyskać, muszą jeszcze im czapkować i robią to, by średnia ocen nie spadła i to samo na Allegro. Przykre to 😔

Wiola
oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Mylisz się w swojej wypowiedzi i to bardzo sporo.

Przedmioty mam dokładnie opisane - wystarczy przeczytać opis aukcji.

 "Po pierwsze osoby, które podejrzewają, że przedmiot może im nie pasować, robią zamówienie w ramach Smart!, bo wtedy zwrot jest darmowy." - Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Przedmioty są dokładnie opisane na aukcji, wystarczy przeczytać opis aukcji. Wszystkie zwroty z tego tytułu - nieprawdziwe, wystarczyło przeczytać opis aukcji. 

Problem może występować po stronie serwisu Allegro - Allegro wiąże automatycznie wystawiane oferty z produktami ze swojego katalogu (a tam czasem jest zupełnie inny przedmiot). Nie wiem ile w tym prawdy - ale słyszałem, że w aplikacjach mobilnych wyświetla się kupującemu produkt z katalogu. 

Błędne powiązanie przez Allegro oferty sprzedawcy z produktem z katalogu, nie przeczytanie opisu przedmiotu przez kupującego - to powody zwrotów.

Nadal twierdzę, że 90% zwrotów Smart dotyczy zamówień dla darmowej przesyłki. Nawet kontaktowałem się kilka razy z klientami i wyraźnie mi odpowiedzieli, że kupują, żeby mieć darmowa przesyłkę. Jeden kupił za 41 zł , poinformował mnie o tym nawet po zakupie, że większość zwróci, zostawił sobie towar za 5zł - na moje zgłoszenie - Allegro odpowiedziało, że kupujący ma do tego prawo.

Ten proceder trwa cały czas - z tego co widzę, to po prostu Allegro stara się tego nie zauważać i nic kompletnie z tym nie robi.

"chętnie poznałbym dokładniejsze wyliczenia: ile tych zwrotów dokładnie było w stosunku do wszystkich zamówień Smart? " - Mylisz moje informacje i "przekabacasz je na swoje dziwne zestawienia". Ja piszę o darmowych zwrotach z tytułu SMART z powodu zakupu dla darmowej przesyłki za 40 zł i ich procentowym udziale w zwrotach z tego tytułu. 

Ty natomiast chcesz wyliczenia, ile % zwrotów z tytułu zamówień dla darmowej przesyłki było w porównaniu do wszystkich zamówień SMART.

Mylisz parametry, wyliczenia i sens mojej wypowiedzi.

Ja będę w stanie przedstawić wyliczenia, ile % zwrotów z powodu zakupu dla darmowej przesyłki dla przesyłek SMART w stosunku do wszystkich zwrotów SMART miałem przez ostatnie 2 miesiące. Możemy się wymienić takimi danymi - Ty mi przedstaw dane Allegro odnośnie:

- stosunku zwrotów z powodu zwrotu części zamówionego towaru dla otrzymania darmowej przesyłki SMART przez kupującego / zwrot z tytułu SMART - przez ostatnie 2 miesiące

- ja Ci prześlę takie samo zestawienie z mojej strony

Czy jesteś w stanie tego dokonać? Podpowiem Ci - nie jesteś w stanie tego zrobić, Allegro nie ma takich informacji. Natomiast ja mam. Nie możesz wymagać od kogoś przedstawiania jakichkolwiek informacji, których sam nie możesz udzielić.

 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@ELMIX-SHOP nie musimy się wymieniać, zależało mi na tych danych ze względu na czytelników tego wątku, bo ja mam do nich dostęp. Podawane przez Ciebie 90% jest dalekie od prawdy i i bez podania innych wartości może wprowadzać w błąd. Dlatego zerknąłem sobie na dane jednego z kont z Twojej branży za kwiecień (około 300 zamówień, więc skala wystarczająca), oto one:

  • około 30,9% wszystkich zamówień to zamówienia Smart!,
  • łącznie około 3,2% wszystkich zamówień było zwracanych w całości lub częściowo,
  • wśród zamówień Smart! zwracanych w całości lub częściowo było 7,4% zamówień,
  • spośród zwrotów Smart! większość (71%) to były zwroty części zamówienia - pozostałe 29% to zwroty całości zamówienia.

Jakie z tego płyną wnioski? Część kupujących w ramach Smart! próbuje "oszukać system", zamawiając więcej towaru, niż potrzebują, aby mieć darmową wysyłkę, a następnie za darmo odsyłając niepotrzebne przedmioty. Jednak takie zwroty to tylko niewielka część wszystkich zamówień Smart! - w powyższym przykładzie to 5,3%. Zatem 94,7% zamówień Smart! nie jest zwracanych.

Pozostawiam opinii każdego ze sprzedawców, czy to dużo, czy mało, czy dla nich Smart! jest na tyle korzystny, żeby ponieść dodatkowy wysiłek obsługi częściowego zwrotu z 5% zamówień, czy jednak nie.

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@msniezek  napisał(a):
  • spośród zwrotów Smart! większość (71%) to były zwroty części zamówienia - pozostałe 29% to zwroty całości zamówienia.

71% właśnie pokazuje poziom patologii i że jest ona znana Allegro, ale nic nie zrobią w kierunku ukrócenia tego procederu. Oczywiście część z tych konsumentów naprawdę chce zwrócić część towaru, ale muszą się wtedy liczyć z konsekwencjami.

Darmowy zwrot? Jak najbardziej!
Darmowa dostawa też jak najbardziej! SUPER!

Tylko po CZĘŚCIOWYM odstąpieniu od umowy należy dokonać korekty umowy kupna-sprzedaży na dzień jej zawarcia, a wtedy po korekcie, taka umowa kupna-sprzedaży nie spełniała warunków Allegro Smart i zgodnie z Regulaminem Allegro Smart i Cennikiem załączonym do tego regulaminu obowiązuje opłata za dostawę i należy to także skorygować przy danej transakcji, czyli należy dodać do kosztu transakcji koszt dostawy (tej, która została wybrana przez klienta), a tym samym do zwrotu należy się wartość zwracanych towarów minus koszt wybranej dostawy. Jeżeli wartość dostawy jest wyższa niż wartość zwracanych towarów, to klientowi nie należy się żadnej zwrot pieniędzy (wręcz przeciwnie, powinien dopłacić, ale akurat to można już sobie darować i wrzucać w koszty). Wszystko zgodnie z Regulaminem i Cennikiem Allegro Smart!

Jeżeli chodzi o liczbę zamówień Smart! w stosunku do wszystkich zamówień. Mam wrażenie, że u wielu to około 50% zamówień i stosunek ten rośnie ze względu na rosnącą popularność Smart! oraz rosnącą patologię dotyczącą darmowych dostaw dla zamówień poniżej 40 zł.

Może sprawdźmy te same dane w funkcji czasu? Chodzi o to, że jest coraz więcej Smart! (bo to się przecież opłaca i sam z tego korzystam jako klient, ale gdy zamawiam, to zawsze poświęcę czas, aby domówić coś, co mi się przyda, a nie dowalam byle co, aby za chwilę to odesłać), a tym samym jest coraz więcej częściowych zwrotów przy "smartach".

NIE MA ŻADNEGO PROBLEMU, gdy ktoś korzystający ze Smart! zwraca całość zamówienia! Wtedy nie było umowy, nie było transakcji, nie było zobowiązań dla żadnej ze stron umowy i wszystko gra. Chodzi o to, aby ukrócić PATOLOGIĘ, która rozpowszechnia się wśród klientów-cwaniaków, a nie o to, że Smart! jest niepotrzebny. 

Piotr
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@www_e_sklep_pl Chodzi o to, aby ukrócić PATOLOGIĘ, która rozpowszechnia się wśród klientów-cwaniaków, a nie o to, że Smart! jest niepotrzebny. 

Jak w tym wątku już stwierdzono, podmiotem ponoszącym największe straty na takich zachowaniach kupujących, a tym samym jedynym podmiotem, który mógłby w tej sprawie podjąć działania, jest Allegro. A my po prostu nie chcemy tego robić. Bardzo dokładnie monitorujemy to zjawisko. Na tę chwilę skala tego procederu wskazuje, że "ściganie" takich kupujących byłoby bardziej kosztowne, niż odpuszczenie im. I mówię nie tylko o kosztach finansowych - ale również kosztach wizerunkowych, zaufania do programu Smart! itp.To jest klasyczny rachunek zysków i strat - wielu sprzedawców o nim zapomina, niektórzy gotowi są iść do sądu dla 8,99 zł, które jakiś ich klient jest im winny np. za powrót nieodebranej przesyłki. Dla Allegro to głównie kwestia liczb.

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@msniezek  napisał(a):

@www_e_sklep_plChodzi o to, aby ukrócić PATOLOGIĘ, która rozpowszechnia się wśród klientów-cwaniaków, a nie o to, że Smart! jest niepotrzebny. 

Jak w tym wątku już stwierdzono, podmiotem ponoszącym największe straty na takich zachowaniach kupujących, a tym samym jedynym podmiotem, który mógłby w tej sprawie podjąć działania, jest Allegro.


Hmmm... zaraaa.... Allegro jest najbardziej stratne na tym procederze? Zdaje się, że Allegro:

  • pobiera roczną opłatę za SMART
  • nie płaci za dostawy i przesyłki zwrotne SMART
  • pobiera prowizję od każdej przesyłki poza SMART
  • pobiera zryczałtowane i bezzwrotne prowizje od przesyłek SMART
  • nie obsługuje klienta bezpośrednio
  •  

Screenshot_150.pngNaprawdę ciężko zapisać w Regulaminie Allegro Smart!, że jeżeli kupujący dokona CZĘŚCIOWEGO zwrotu towaru dostarczonego w ramach programu Smart! i po korekcie zamówienia jego wartość nie będzie spełniać warunków "darmowej dostawy", wtedy zgodnie z cennikiem przesyłek Allegro Smart! Metody dostawy i zwrotu przesyłek w ramach Allegro Smart! - Pomoc kupującego obowiązuje zgodnie z tym cennikiem opłata za dostawę, którą sprzedawca i Allegro mają prawo potrącić z kwoty zwracanej za pośrednictwem Płatności Allegro?

 

Czytajcie tylko podkreślone treści, aby lepiej zrozumieć sens tych zdań wielokrotnie złożonych (wyciąg z Regulaminu Allegro Smart!):

Screenshot_149.png

Zgodnie z Kodeksem Cywilnym:

Po odstąpieniu od umowy kupna-sprzedaży przez konsumenta tylko na jej część, obie strony umowy wiążą nadal zapisy tejże umowy przy czym jej warunki ulegają zmianie, jeżeli owe warunki były uzależnione od wartości umowy, a po korekcie umowy, nie zostają one już spełnione!

Innymi słowy:

  • Konsument dokonuje zakupu o wartości 50 zł i korzysta ze Smart!;
  • Odstępuje od umowy w całości - umowa jest anulowana, obu stron nie obowiązują żadne warunki a stan prawny i finansowy wraca do dnia sprzed zawarcia umowy, czyli konsument otrzymuje 50 zł zwrotu pieniędzy po odesłaniu wszystkich towarów;
  • Odstępuje od umowy częściowo i oddaje towar za 10 zł - umowa jest korygowana do wartości 40 zł i na dzień jej zawarcia transakcja spełnia warunki Smart! uprawniające do darmowej dostawy, zatem konsument po odesłaniu towaru za 10 zł otrzymuje zwrot dokładnie 10 zł;
  • Odstępuje od umowy częściowo i oddaje towar za 20 zł - umowa jest korygowana do wartości 30 zł i na dzień jej zawarcia transakcja NIE SPEŁNIA warunków Smart! uprawniających do darmowej dostawy, zatem konsument po odesłaniu towaru za 20 zł otrzymuje zwrot dokładnie równy 20 zł minus wartość dostawy zgodnie z załącznikiem do Regulaminu Allegro Smart! dostępnym na stronie https://na.allegro.pl/metody-dostawy-smart

 

Piotr
oznacz moderatorów