anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zakupy do 40zł na Smart i zwrot ich części

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

Od czasu smart mam sporo zwrotów , nie zdziwiłoby mnie to gdyby nie to że czasem ktoś kupuję 4 takie same przedmioty a później w ramach darmowej dostawy 3 zwraca, lub kupuje kilka tanich rzeczy dokupuje zupełnie coś innego oczywiście droższego a później to co do reszty nie pasuje zwraca. poruszyłam ten temat wśród znajomych którzy nie sprzedają lecz kupują na allegro, tak o to chodzi wykupili smarta i wszystkie wysyłki mają za darmo bo nawet jak chcą coś kupić za 20zł to dokupują byle co za następne np 22 i korzystają z darmowego zwrotu. 

oznacz moderatorów
262 ODPOWIEDZI 262

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Myślę, że dalsza dyskusja z Tobą nie ma żadnego sensu. Ja piszę o konkretnych rzeczach - ty "przekabacasz " to na swoje jakieś statystyki i zamówienia. Dotyczące tylko jednego konta, co nie ma nic wspólnego z całością problemu zwrotów. Niestety, nie możesz w żaden sposób udowodnić, że kupujący kupił towar tylko dla darmowej przesyłki SMART. Regulamin Allegro Cię do tego zobowiązuje. Tylko sprzedawca może stwierdzić, że kupujący dokonał zakupu dla darmowej przesyłki SMART. I zapewnię Cię, że nie masz kompletnie żadnego dostępu do tych danych. 

"Nadajemy na innych kanałach" - ja poruszam konkretny problem - Ty usiłujesz go zmienić na coś innego. To nie ma żadnego sensu, więc proponuję go zakończyć.

Nie czytasz ze zrozumieniem tego, co napisałem, odnośnie procentów zwrotów SMART. Przeczytaj sobie dokładnie temat mojego zgłoszenia. Odnośnie zwrotów z tytułu przesyłek SMART w celu otrzymania  korzyści w postaci darmowej przesyłki - tylko i wyłącznie sprzedający mogą to ocenić. Allegro ma do tego wgląd? Coś z tym robi? 

 

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

Rany, co tu dużo pisać... sprzedajemy części, które są nie tylko opisane, ale i proponujemy zestawy, np. cześć A (20 zł) + część B (30 zł), które pasują tylko do siebie, bo są w tym samym rozmiarze i inaczej się nie da! Widzimy SMAR-cik. Zamówił A + B, odbiera i tego samego dnia co odebrał, albo następnego widzimy zwrot części A lub B z adnotacją, że NIE PASUJE 😄

Albo część A, która kosztuje 16 zł. No to zamawiają 3x A = 44 zł, a po odebraniu zwracają 2x A. Najwyraźniej sposób na DARMOWĄ DOSTAWĘ na Allegro rozprzestrzenia się wśród cwaniaczków, bo to już robi się nagminne! Najgorsze jest to, że gdy dzwonimy do takiego klienta, to słychać, że to jakiś dzieciak. Gnojki rozsyłają po TIK-TOKach, jacy to oni są SPRYTNI i  kiwają system, zamawiając na Allegro i nie płacąc za dostawy nawet za zakupy za 1 zł.

Zacząłem stosować taką wiadomość. Na razie działa! 🙂 Wysyłam do "smartowców", gdy zwracają część towaru i po korekcie zamówienie nie spełnia warunków do darmowej wysyłki. Po chwili zwracają resztę i tłumaczą się, że się pomylili i nie zaznaczyli całego zamówienia (a przypominam, że całe zamówienie jest zdaje się domyślnie zaznaczone i trzeba odznaczyć to, czego się nie chce zwrócić, więc taki kit to można sobie wciskać). Kto chce niech korzysta z szablonu (udostępniam nieodpłatnie - bierzcie i korzystajcie z tego wszyscy):


po odstąpieniu od umowy na część zamówienia, po korekcie umowa będzie opiewała na kwotę 39,89 PLN co będzie skutkowało tym, że zgodnie z cennikiem Allegro SMART, na dzień zawarcia umowy kupna-sprzedaży powinna obowiązywać opłata 8,99 PLN za wybraną formę dostawy Allegro Paczkomaty InPost, którą sprzedawca będzie mógł potrącić od zwracanej kwoty za zwrócony i nieuszkodzony towar, ponieważ umowa kupna-sprzedaży nadal będzie obowiązywała, ale nie będzie spełniała WARUNKÓW DARMOWEJ DOSTAWY SMART!

  1.  REGULAMIN USŁUGI „Allegro Smart!” - Allegro.pl
    • Rozdział III. p.1 pp.a - po odstąpieniu od umowy z części umowy, wartość wiążącej prawnie kupującego i sprzedawcę transakcji nie spełnił warunków Allegro Smart na dzień zawarcia umowy, a tym samym na dzień zawarcia transakcji kupujący musiałby ponieść opłatę za dostawę zgodnie z cennikiem:
  2. Metody dostawy i zwrotu przesyłek w ramach Allegro Smart! - Pomoc

MOŻNA UNIKNĄĆ opłaty za dostawę towaru zgodnie z REGULAMINEM i CENNIKIEM SMART, jeżeli zwróci się CAŁE ZAMÓWIENIE lub wartość ZAMÓWIENIA PO KOREKCIE nie będzie niższa niż 40 zł.

W pierwszy przypadku anulowana jest cała umowa kupna-sprzedaży i tym samym nie będą obowiązywały żadne opłaty, a wszystkie koszty poniesione przez kupującego zostaną bezzwłocznie zwrócone po otrzymaniu wszystkich towarów.

W drugim przypadku zwracana jest wartości zwróconych towarów.




Piotr
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@www_e_sklep_pl 
powinna obowiązywać opłata 8,99 PLN za wybraną formę dostawy Allegro Paczkomaty InPost, którą sprzedawca będzie mógł potrącić od zwracanej kwoty [...], ponieważ umowa kupna-sprzedaży nadal będzie obowiązywała, ale nie będzie spełniała WARUNKÓW DARMOWEJ DOSTAWY SMART!

Wiedz, że robisz to bezprawnie

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@A3dam no właśnie dobrze znam prawo i różnice między odstąpieniem od umowy, kosztami dostawy, oraz kosztami zwrotu. Przeczytaj jeszcze raz.

  1. Nie podważamy prawa do odstąpienia i dajemy taką możliwość.
  2. Zwrot towaru jest BEZPŁATNY w ramach oferty Smart!
  3. W przypadku odstąpienia od umowy na całość zamówienia nie trzeba nic komentować.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy na CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA wyjaśniam:
    • konsument zwraca bezpłatnie część zamówienia
    • sprzedawca koryguje wartość transakcji
    • jeżeli wartość transakcji spełnia warunki bezpłatnej dostawy Smart!, tj. po korekcie wynosi 40 zł lub więcej, to sprawa zamknięta
    • jeżeli wartość umowy po anulowaniu tylko jej części nie spełnia warunków bezpłatnej dostawy, następuje zmiana warunków umowy (konsument nie rozwiązał umowy w całości, więc nadal ona obowiązuje i obowiązują wszystkie warunki umowne na dzień zawarcia umowy kupna-sprzedaży), zatem cofamy się w czasie do dnia zawarcia umowy i sprawdzamy, czy umowa po korekcie uprawniała do darmowej dostawy do klienta. Jeżeli nie, sprzedawca MA PRAWO POBRAĆ OPŁATY NALEŻNE OD KLIENTA WEDŁUG CENNIKA DOSTAW (w tym przypadku jest to załącznik do Regulaminu Smart!). Podkreślam: ma prawo, ale nie musi tego stosować. 
    • powiadamiamy klienta, że w przypadku, gdy umowa k-s po korekcie nie będzie spełniała warunków Regulaminu Smart!, który wyraźnie mówi, że darmowa dostawa przysługuje przy minimalnej wartości transakcji wynoszącej 40 zł
    • dajemy wybór klientowi:
      • albo zwraca ZA DARMO całość zamówienia i wtedy umowa przestaje istnieć, nie było jej, a tym samym nie obowiązują żadne opłaty związane z dostawą
      • albo akceptuje potrącenie wartości dostawy w przypadku częściowego odstąpienia od umowy, zgodnie z cennikiem Allegro Smart!
      • albo rezygnuje ze zwrotu części zamówienia i nic się nie zmienia

Pragnę zauważyć, że USTAWODAWCA w prawie konsumenckim NIE PRZEWIDZIAŁ SYTUACJI CZĘŚCIOWEGO ODSTĄPIENIA OD UMOWY!

Natomiast UOKiK i sądy przyznają, że jeżeli sprzedawca zaoferował "darmową dostawę" od "pewnej wartości zamówienia" (np. 200 zł), a konsument korzystając z prawa odstąpienia od umowy, zwraca tylko część towaru i gdy po zwrocie wartość pierwotnego zamówienia spada poniżej minimalnej wartości zamówienia uprawniającej do DARMOWEJ DOSTAWY, wtedy sprzedawca ma prawo do potrącenia ze zwracanej kwoty wartości dostawy według cennika obowiązującego dla zamówień poniżej przykładowych 200 zł. Czyli jeżeli ktoś zamówił 2 szt. rzeczy po 100 zł. Zapłacił 200 zł i nabył prawo do darmowej dostawy, a następnie odstąpił od umowy, ale tylko na 1 szt. rzeczy, zwrócił ją, sprzedawca może zwrócić 100 zł pomniejszone o koszt dostawy, np. 10 zł. Wtedy konsument otrzymuje zwrot 90 zł.

NIEZGODNE Z PRAWEM JEST SYTUACJA GDY:

  • ów konsument kupuje 2 rzecz za 100 zł
  • płaci 200 zł i nabywa prawo do darmowej dostawy
  • odstępuje od umowy i zwraca 2 rzeczy (2x 100 zł)
  • sprzedawca przy zwrocie 200 zł potrąca sobie wartość dostawy i zwraca 190 zł (przy założeniu, że dostawa kosztowała 10 zł).
Piotr
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@www_e_sklep_pl 
Jeżeli to Ty oferowałbyś bezpłatną metodę dostawy za zakupy o wartości 40PLN+ (a poniżej za np. 8.99PLN) - to miałbyś prawo do obciążenia konsumenta kwotą 8.99zł. jeżeli po korekcie wartość transakcji spadłaby poniżej progu wymaganego dla darmowej dostawy.

Ale w opisywanych przez Ciebie sytuacjach to nie Ty oferujesz darmową dostawę SMART!, lecz Allegro i jedynie Allegro (jako podmiot z którym kupujący zawarł umowę na usługi w ramach SMART!) mogłoby obciążyć kupującego tymi kosztami.

Lepiej zaprzestań rozsyłania takich informacji kupującym - bo tylko kwestią czasu jest gdy ktoś otrzymawszy od Ciebie taką wiadomość (po uprzednim zrobieniu np. kontrolowanego zakupu i odstąpienia od Umowy) zastosuje wobec Ciebie paragrafy.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

zgadza się, najbardziej stratne na tych zwrotach jest samo allegro, tylko tego nie widzi, oddaje prowizję za zwrócone produkty i sponsoruje większość kosztów wysyłki i zwrotu paczki. Interes stulecia, szczególnie jak ktoś kupi coś za 2zł, a koszty transportu wyjdą ok 15-20zł.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@mikeza  napisał(a):

zgadza się, najbardziej stratne na tych zwrotach jest samo allegro

Allegro widzi wszystko i nie jest na tym nic stratne! Za dostawy i zwroty płacą przewoźnicy, a Allegro pobiera jeszcze prowizję od przesyłki (także dla Smart!, gdy nie da się wziąć procenta od zera, to wprowadzili opłaty 0,99 - 1,99 - 3,99 PLN od każdej przesyłki i są to prowizje bezzwrotne). Tak więc najwięcej dokładają sprzedawcy i przewoźnicy. Przypominam, że sprzedawcy muszą także pokrywać koszty dostawy, gdy konsument zwraca produkt poza Smart! Tak więc zarobiło Allegro prowizję od dostawy, zarobił przewoźnik za wykonaną usługę, a bujać się z klientem, dokładać na pakowaniu, obsłudze zwrotu, anulowaniu faktur/paragonów itp. musi sprzedawca. Wszystko po to, aby konsument nie był za nic odpowiedzialny i mógł sobie zamawiać przez internet choćby helikopter, który może oddać po 14 dniach używania 😉

Piotr
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

Czekaj, czekaj @A3dam ... znowu "prawie" masz rację, ponieważ Regulamin Smart! obowiązuje zarówno kupującego, jak i sprzedawcę. Mylę się?

Poza tym, Regulamin Allegro nie wspomina NIC (ani słowem) o opisanej przeze mnie sytuacji, czyli o odstąpieniu od umowy tylko w jej części. Mylę się?

Skoro nie wspomina o takiej sytuacji, to jakie przepisy obowiązują strony umowy kupna-sprzedaży? Czyżby Kodeks Cywilny? Gdzie jest opisane w prawie co to jest umowa kupna-sprzedaży? Kto jest jest stroną umowy kupna-sprzedaży? Allegro i konsument? Czy Sklep i konsument?

Poza tym Allegro nie oferuje darmowej dostawy (to nie jest OFERTA ALLEGRO!) tylko publikuje cennik dostaw w zależności od wartości zamówienia. Allegro tylko wynegocjował ceny z dostawcami, na zakupy dokonywane za pośrednictwem platformy handlowej. Allegro NIE POŚREDNICZY w transakcji, tylko udostępnia narzędzia łączące konsumenta i sklep! Komu sprzedawca płaci za przesyłkę? Allegro? Robi przelew do Allegro, czy do np. InPost? Komu InPost wystawia faktury? Allegro, czy sklepowi? Allegro nie może pobrać opłaty od dostawy, gdy klient zwraca część zamówienia do sklepu, gdyż Allegro NIE JEST STRONĄ UMOWY K-S! Natomiast strony umowy, czyli sklep i konsument po korekcie mają nową umowę, która nie spełnia warunków Regulaminu Allegro Smart! do DARMOWEJ DOSTAWY, która w tymże regulaminie JEST OPISANA I są OPISANE WARUNKI, które muszą być spełnione, aby nabyć prawo do DARMOWEJ DOSTAWY (tutaj nie obowiązuje KC)! Widzę, że nie rozumiesz Kodeksu Cywilnego i że OBIE STRONY UMOWY K-S mają swoje prawa i obowiązki.

Piotr
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@A3dam  napisał(a):

Lepiej zaprzestań rozsyłania takich informacji kupującym - bo tylko kwestią czasu jest gdy ktoś otrzymawszy od Ciebie taką wiadomość (...) zastosuje wobec Ciebie paragrafy.


OK. Zapraszam do zakupów Ciebie i Twoich prawników. Czekam na pozew sądowy! Niech w końcu ktoś wyda wyrok w tej sprawie! Na razie grozisz tylko paragrafami, ale nie podałeś żadnego z nich. Na które prawo się powołasz? Bo ja Ci napisałem: 

  1. Regulamin Allegro Smart!
  2. Załącznik do Regulaminu Allegro Smart! z cennikami dostaw uzależnionymi od wartości transakcji
  3. Faktury/paragony z transakcji z konsumentem
  4. Wniosek konsumenta o odstąpieniu od umowy nie w całości
  5. Korektę faktury/paragonu
  6. Kodeks Cywilny dotyczący umów kupna-sprzedaży
  7. Odwołanie się do cennika dostaw na dzień zawarcia umowy kupna-sprzedaży z konsumentem i wartości tej umowy po korekcie
  8. Udowodnienie przed sądem, że opłata za dostawę według cennika Allegro Smart! zostaje spożytkowana na utratę korzyści wynikających z zawarcia umowy k-s z konsumentem po znanej i określnej dla obu stron wartości jeszcze przed zawarciem tejże umowy (cennik dostaw Smart!) i akceptacja tego regulaminu przez obie strony umowy k-s także przed zawarciem umowy k-s.

Masz teraz łatwiej, bo zdradziłem Ci linię obrony. 😄

Piotr
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@www_e_sklep_pl 
Na razie grozisz tylko paragrafami, 

Nie grożę. Nie planuję zakupu więc prawdopodobnie nie otrzymam od Ciebie takiej informacji skierowanej do mnie (gdybym otrzymał być może byłbym zmuszony zareagować).

ale nie podałeś żadnego z nich. Na które prawo się powołasz?

Założyłem (być może zbyt pochopnie), że przedsiębiorca prowadzący sprzedaż detaliczną potrafi m.in. liczyć i czytać (tzn. zapoznał się z Ustawą o Prawach Konsumenta).

Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta.

Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.

Art 32
1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.


Art 33.
Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

Art. 34
2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
 
Art. 35
1. Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
2. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

mcn7
#9 Pomysłodawca#

1. Bardzo mnie interesuje, czy @A3dam jest pracownikiem Allegro? Bo wypowiedzi w stylu Moderatora msnieżek dają do myślenie.
2. Z powyższych cytatów z Ustawy o Prawach Konsumenta nigdzie nie wynika, że konsument ma prawo do odstąpienia od części umowy i jednoczesnego zachowania profitów pod tytułem bezpłatna dostawa związania z zakupem na minimalną kwotę. Owszem, jak najbardziej ma prawo do zwrotu towaru bez podawania przyczyny zwrotu i nikt tego nie neguje. Jednak powinien ponieść koszty dostawy jeśli dokonał zakupu powyżej 40 zł i zwrócił część towaru.

Dla mnie sprawa bardzo istotna, bo mam w ofercie masę przedmiotów o drobnej wartości i non stop mamy zakupy za kilka złotych plus coś extra dopełniającego do 40, dla darmowej dostawy - i zaraz zwrot tego czegoś extra. Do niedawna dzwoniłem do takich klientów i grzecznie podpytywałem - większość z nich bezczelnie się przyznawała że chodziło o darmową dostawę. Dlatego coraz bliższy jestem podjęcia działań blokujących zwrot w takiej sytuacji - choćby poprzez zapisy o których była mowa wcześniej w tym wątku.>

I małe odniesienie do wyliczeń szanownego administratora @msniezek  - może warto było podać średnią wartość produktów oferowanych przez wziętego do "bardzo dogłębnej analizy"  sprzedawcy oraz średnią wartość zakupów i zwrotów. Bo same ilości zwrotów o niczym nie świadczą. Bardzo proszę, niech Kupujący zwracają mi część towaru choćby i od każdej transakcji - jeśli tylko byłyby to zakupy np. powyżej 200-300 zł, a zwroty w okolicach 30-50 zł.
I uprzedzając możliwą odpowiedź - nie, nie w każdej kategorii produktów da się handlować tylko drogimi towarami. I nie, Allegro nie obędzie się bez Sprzedawców produktów drobnicowych - inaczej zostalibyście tylko z garstką Kupujących.

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@mcn7  napisał(a):

I małe odniesienie do wyliczeń szanownego administratora @msniezek  - może warto było podać średnią wartość produktów oferowanych przez wziętego do "bardzo dogłębnej analizy"  


Od razu widać, że mamy do czynienia z kimś o wyższym ilorazie inteligencji od przeciętnej i nie dasz się manipulować "niezależnymi" wyliczeniami dokonanymi na zlecenie "Allegro" 😉

W dodatku widać, że nie mylisz pojęć "darmowy zwrot" z "darmowa dostawa" 🙂

Brawo i dziękuję za poparcie! Niestety nie możesz zablokować zwrotu. Możesz jedynie poinformować, że po korekcie zamówienia zmieniają się warunki dostawy i przestaje być ona bezpłatna zgodnie z cennikiem Allegro Smart! Klient musi mieć wybór, czy:

- rezygnuje z częściowego odstąpienia od umowy (tutaj niestety po złożeniu wniosku o odstąpieniu zgodnie z polskim prawem, nie można tego wniosku anulować, choć nie wiem jak mam wtedy interpretować sytuacje, gdy niektórzy klienci mimo zgłoszenia zwrotu nie odsyłają towaru? W końcu nie da się tego zwrotu anulować w zgodzie z prawem),

- odsyła część i akceptuje korektę paragonu-faktury uwzględniającą cennik Allegro Smart,

- odsyła całość i zwracamy sobie wszystkie koszty - umowa zostaje niezawarta.

Piotr
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@A3dam  napisał(a):

Założyłem (być może zbyt pochopnie), że przedsiębiorca prowadzący sprzedaż detaliczną potrafi m.in. liczyć i czytać (tzn. zapoznał się z Ustawą o Prawach Konsumenta).

Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta.

Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.

(...)


Nie wiem skąd pomysł, że "ja" powyższych artykułów ustawy nie czytałem, bo rozumiem, że nieco złośliwie do tego pijesz? 😉 Czytałem je wielokrotnie i w dodatku... uwaga... zaskoczenie... "ze zrozumieniem" 🙂

Widać jednak, że prawnego wykształcenia nie posiadasz, bo prawnik nie wklejałbym słowo w słowo artykułów dostępnych publicznie na stronie sejm.gov.pl, tylko napisałby komentarz do tych artykułów i podał przykłady.

Informuję Cię zatem, że powyższa ustawa, ani żadna inna w obecnie obowiązującym prawie NIE OPISUJE SYTUACJI CZĘŚCIOWEGO ODSTĄPIENIA OD UMOWY. Nie wiem, czy rozumiesz co to znaczy odstąpienie "częściowe"? Kiedyś były wątpliwości, czy konsument może odstąpić od umowy częściowo, ale pojawiła się dyrektywa UE, że oczywiście, że TAK! Bowiem skoro można odstąpić od całej umowy, to można też odstąpić od części tej umowy! TO LOGICZNE!

Nikt ze sprzedawców na tym forum nie ma wątpliwości, że KONSUMENCI MUSZĄ MIEĆ PRAWO DO ZWROTU TOWARU! Sami jesteśmy konsumentami i korzystamy z tego prawa!

Chodzi o INTERPRETACJĘ PRAWNĄ dotyczącą PRAW i (uwaga na ważne słowo) OBOWIĄZKÓW stron umowy. Uwaga... jedną ze stron tzw. umowy kupna-sprzedaży jest KONSUMENT i okazuje, się, że KONSUMENT MA TEŻ OBOWIĄZKI, a nie tylko PRAWA.

Zapewne kojarzysz głośnie ostatnio spawy kredytów frankowych i zapewne słyszałeś jakie są wyroki sądowe dotyczące tych umów kredytowych? Otóż okazuje się, że:

PO UZNANIU CZĘŚCI UMOWY ZA NIEBYŁĄ (NIEZAWARTĄ), STRONY UMOWY MUSZĄ COFNĄĆ SIĘ W CZASIE DO DNIA ZAWARCIA UMOWY I ZWRÓCIĆ SOBIE WZAJEMNIE WSZYSTKIE KOSZTY W TAKI SPOSÓB, JAKBY DANA UMOWA OBOWIĄZYWAŁA NA WARUNKACH, KTÓRE UWZGLĘDNIAJĄ BRAK JEJ CZĘŚCI.

Przekładając do na handel i umowy kupna-sprzedaży, po CZĘŚCIOWYM odstąpieniu od umowy, ona nadal obowiązuje, ale zmieniają się jej warunki, a podstawowym warunkiem, który ulega zmienia po zwrocie części towaru jest WARTOŚĆ TRANSAKCJI. A teraz odsyłam do regulaminu Allegro Smart! w którym WARTOŚĆ DOSTAWY zależy od WARTOŚCI TRANSKACJI. Skoro wartość umowy ulega zmianie zgodnie z polskim prawem, to jakie warunki dostawy obowiązują na dzień zawarcia tej umowy w zgodnie z regulaminem Allegro Smart!? Pytanie retoryczne.

Piotr
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

To ja poproszę te statystyki, które pokazują, że klienci kupujący towary o niskiej wartości nie zwracają ich, tylko wyrzucają. 🙂

Chętnie przygotuję statystyki zwrotów i ich rozliczenia. W szybkim uproszczeniu wychodzi nam, że posiadając ceny towarów wyższe niż posiada konkurencja na Allegro zarabiamy na jednej transakcji w okolicach 16-20 zł + Paczkomat za 9 zł około 2-3 zł (jest to zysk netto po odprowadzeniu opłat, prowizji i podatków).

Po zwróceniu 1 takich transakcji na około 10 transakcji ogólnie, jesteśmy w plecy około minus 7 zł (bez liczenia kosztów obsługi zwrotu, wystawiania korekt, sprawdzania zwracanego towaru, czy nie jest uszkodzony). Wychodzi na to, że musimy bezproblemowo sprzedać kolejne 4 sztuki towaru, aby wyjść na zero. Próbowaliśmy podnosić bardziej ceny, ale wtedy sprzedaż znacznie spada. SMART oczywiście pomaga zwiększyć sprzedaż, ale z biegiem czasu narasta liczba zwrotów SMART, w których kupujący zostawiają sobie towar wart od kilku do kilkunastu złotych, nie płacą za dostawę, nie płacą za zwrot, a sprzedawca albo jest na minusie, albo najwyżej na zero, bo zyski ze sprzedaży, po odjęciu kosztów obsługi zwrotu i odjęciu prowizji od SMART sprawia, że zysk jest tak mały, że obsługa takich zamówień w skali globalnej powoduje, że człowiek zastanawia się, czy nie lepiej wydać tę kasę dla Allegro na AdWords Google. Biorąc pod uwagę miesięczne opłaty dla Allegro można za te kwoty zrobić niezłą promocję w Google.

No ale... wiadomo, że dużo ludzi kupuje na Allegro, bo Allegro robi niezłą promocję w mediach. Niestety Allegro robi też sobie darmowy katalog numerów EAN i wykorzystuje przewagę swojej mocy prowadząc własne oficjalne konto Allegro, gdzie mają np. darmową przesyłkę w 48h. No i jak tu konkurować cenowo? Pomału Allegro samo się zabije. To tylko kwestia czasu. Coraz częściej zauważam, że ludzie szukają produktów poza Allegro, bo wiedzą, że na Allegro bywa drożej ze względu na prowizje. Nawet kllienci czasem się pytają, czy dostaną rabat, jeżeli zamówią telefonicznie... ludzie nie są frajerami i nie dadzą się doić w nieskończoność.

PS. Sorki. To ja odświeżyłem ten wątek, bo ktoś mi dał do niego linka w innym wątku 😄 Niestety to pokazuje, że problem dla Allegro jest znany od dawna i zlewają firmy, które tworzą całe to Allegro. No ale może teraz Allegro ma już bazę danych EAN i swój sklep, to inni sprzedawcy na ich stronie, to już zbędna konkurencja, która musi sama zrezygnować z tego marketplace? Nie wiem... tak to trochę wygląda patrząc z boku.


Piotr
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@www_e_sklep_pl Coraz częściej zauważam, że ludzie szukają produktów poza Allegro, bo wiedzą, że na Allegro bywa drożej ze względu na prowizje.

Polecam lekturę niezależnego raportu, który ukazał się kilka dni temu.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@msniezek Macieju, bywa różnie. Ja porównuję zawsze ceny i często na Allegro kupuję taniej, niż w sklepie stacjonarnym.

Używam konkretnej pasty do zębów.

W Rossmannie kosztowała ona 18 zł, a kiedy kupowałam ją ostatnio na Allegro, zapłaciłam 9 zł za tubkę, a więc połowę mniej.

W Grudniu ubiegłego roku szukałam smartfona. W sklepie stacjonarnym wybrany model był droższy o 100 zł i miał 64 GB pamięci. Model na Allegro miał 124 GB pamięci i był tańszy o tę stówkę.

Nie ma reguły 😊

Wiola
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Wioletta2701 to prawda, bywa różnie 🙂 Tym niemniej są badania porównujące ceny w różnych miejscach, które pokazują, że ogólnie rzecz biorąc na Allegro jest taniej. To całkiem proste: koszt opłat i prowizji na Allegro jest zazwyczaj niższy, niż koszt stworzenia, wypromowania, a następnie prowadzenia sklepu internetowego. Nie zawsze rzecz jasna, są produkty czy branże, gdzie jest inaczej - ale taka jest ogólna reguła.

 

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@msniezek  napisał(a):

Tym niemniej są badania porównujące ceny w różnych miejscach, które pokazują, że ogólnie rzecz biorąc na Allegro jest taniej. To całkiem proste: koszt opłat i prowizji na Allegro jest zazwyczaj niższy, niż koszt stworzenia, wypromowania, a następnie prowadzenia sklepu internetowego. Nie zawsze rzecz jasna, są produkty czy branże, gdzie jest inaczej - ale taka jest ogólna reguła.


To prawda! Duży może więcej! Dlatego warto współpracować z Allegro, ale miło by było, gdyby Allegro nie tylko walczyło o słupki z wynikami sprzedaży wobec akcjonariuszy, ale także było uczciwe wobec sprzedawców i jeżeli znane są jakieś patologie wykorzystywane przez konsumentów (a są znane), to aby je niwelowali prostymi sposobami (a przynajmniej zniechęcali do nieuczciwych praktyk konsumentów, bo to nie prawda, że złe są tylko sklepy, a konsumenci to zawsze muszą być chronieni - sklepom też należy się ochrona). Tak więc liczę, że będziecie też tworzyć przyjazne warunki Smart! dla sklepów z Wami współpracującymi. Nie znam sprzedawcy na Allegro, który nie narzekałby na patologie związane z darmowymi dostawami Smart! dla transakcji w zakresie 1-39 zł.

Piotr
oznacz moderatorów

mcn7
#9 Pomysłodawca#

"koszt opłat i prowizji na Allegro jest zazwyczaj niższy, niż koszt stworzenia, wypromowania, a następnie prowadzenia sklepu internetowego"

I to się już powoli zaczyna zmieniać - coraz więcej firm podejmuje decyzję o równoległym (na razie) prowadzeniu oddzielnego sklepu internetowego - i coraz częściej oferuje tam warunki handlowe podobne lub nawet nieco lepsze niż na Allegro. Pewnie Allegro ma w tych decyzjach swój udział - właśnie dociskaniem Sprzedających kolejnymi dopłatami i  nie najlepszą polityką zwrotów (patrz cały ten wątek)

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@msniezek  napisał(a):

@www_e_sklep_pl Coraz częściej zauważam, że ludzie szukają produktów poza Allegro, bo wiedzą, że na Allegro bywa drożej ze względu na prowizje.

Polecam lekturę niezależnego raportu, który ukazał się kilka dni temu.


Bardzo dziękuję za link. To szalenie ciekawa lektura, ale mam pytania:

  • na czyje zlecenie to badanie zostało wykonane (nie ma tej bardzo istotnej informacji w owym raporcie - przynajmniej nie zauważyłem)
  • czemu w badaniu jest nadużywana fraza "zakupy SMART" (to wyraźnie coś sugeruje)
  • nieupublicznione są dokładne cytaty pytań zadawanych respondentom (wiadomo, że można manipulować odpowiedziami, zadając odpowiednie - tendencyjne - pytania
  • jak można porównywać Google do Allegro, skoro Google to wyszukiwarka, a zakupy na Google nie istnieją, tylko przekierowują do sklepów - w tym do Allegro, które ze względu na skalę przedsięwzięcia i częstość odwiedzania danej domeny jest lepiej pozycjonowane niż dużo mniejsze sklepy - niezłe manipulacje widzę w owym raporcie
  • widać, że raport jest graficznie przygotowany wewnątrz lub na zlecenie Allegro (choćby ilustracje w stylistyce Allegro) i na potrzeby Allegro (czy jest gdzieś dostępny oryginalny raport wydany przez firmę badawczą?)
  • czemu suma wartości względnych nie równa się 100%, np.
    Screenshot_151.png

     



Piotr
oznacz moderatorów