Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, mam pytanie do sprzedających - posiadających umowę z Pocztą Polską. Posiadam umowę, i do tej pory Allegro Przesyłka polecona kosztowała 5,90 zł. Tyle płacił kupujący i tyle płaciłam ja Poczcie. Wkrótce mają się pojawić zmiany cennika i według Allegro, maksymalna cena za Allegro Polecony będzie wynosić 6,99 zł brutto. Otrzymałam jednak aneks do umowy z PP, z którego wynika, iż cena za przesyłkę będzie mnie wynosić 6,20 zł + VAT. Czyli 7,62 zł. Czy ja dobrze rozumiem, że 0,63 zł różnicy mam dopłacać z własnej kieszeni?
Kolejna kwestia, dlaczego kupujący mają możliwość oceniania kosztów wysyłki które zostały narzucone przez Allegro, a nie przez sprzedawcę? Rozumiem że niektórzy kupujący ustalali zbyt wysokie ceny kosztów wysyłki, OK. Ale jeśli Allegro narzuca nam cenę 8,99 za Inpost lub teraz za Allegro Polecony itp - dlaczego klienci mają oceniać nas? Czy nie można wprowadzić zmiany, tak jak w przypadku Allegro Smart, że przy wysyłce Smartem automatycznie jest przyznawanych 5 gwiazdek?
No właśnie VAT, to jest jedno. Druga kwestia, to kwestia gabarytów. Przesyłka Polecona Allegro łapie grubość do 6cm, a nie do 2cm. Dla nas to jest 70% asortymentu.
@TomBanknoter jak będzie w realu tego nikt nie wie. Ja dostałem info, że przesyłki allegro, do których allegro się nie przyzna, co może mieć miejsce w czerwcu będą liczone według cennika z aneksu, a nie z normalnej umowy. To co wyślesz jako przesyłka bez przedrostka allegro idzie po cenach z normalnej umowy, a to co z przedrostkiem po cenach z aneksu, a to co w smarcie, za free. w praktyce może się okazać, że otrzymam 3 dokumenty za przesyłki pocztowe, fv normalną z poczy, fv za przesyłki allegro również z poczty (te do których serwis się nie przyzna) a 3 rachunek z allegro za ich paczki.
Ten kto rozgryzie ten system powinien dostać od razu Nobla 😁
Nie, to co w SMART nie idze za free, jeśli Allegro się do tego nie przyzna. My płacimy według cennika z aneksu, a Allegro:
"Od 29 maja do czasu, aż włączymy cię do nowego modelu (najpóźniej 30 czerwca), za metody dostawy z przedrostkiem Allegro będziesz się rozliczać bezpośrednio z Pocztą Polską według cen, które ustalisz z nią bezpośrednio lub według cen z umowy zwykłej. Za przesyłki Allegro Smart! otrzymasz tyle, co dotychczas:
Dlatego się cieszę, że mam tylko zwykłą umowę z pocztą, bez trzeciej strony w postaci Allegro. Przynajmniej na razie nic się nie zmienia, ale za miesiąc bye-bye Smart
@msniezek widzę, że jedna z wypowiedzi dotycząca prowizji została wydzielona jako pytanie do eksperta. Proszę jednak o odpowiedź dotyczącą samego modelu rozliczeń. Czy dobrze rozumiemy opisany okres przejściowy? To jest nie do przeskoczenia dla nas, niejesteśmy w stanie przez miesiąc dokładać po 3zł do każdej przesyłki.
@ejczbi Tak, pytanie dotyczące dwóch opłat było skierowane do Beaty, stąd też przeniosłam je do właściwego wątku.
Jeśli chodzi natomiast o sam model rozliczeń to w okresie przejściowym obowiązujące będą rozliczenienia bezpośrednio z Pocztą Polską według stawek z umowy/aneksu. Każdy sprzedający musi więc sprawdzić te stawki na swojej umowie lub skontaktować się z Pocztą Polską.
Z naszej strony robimy wszystko, aby przełączenie na nowy model rozliczeń nastąpiło jak najszybciej. W najbliższych dniach otrzymacie informację mailową, które konta zostały już przełączone, a które jeszcze nie.
Dziękuję za odpowiedź. Dla nas ceny zaproponowane przez Pocztę są dużo wyższe, zwłaszcza duże paczki kurierskie. Dla nas w tej sytuacji jedyną możliwością jest tymczasowa rezygnacja z Poczty w ogóle, co nie jest dobrą opcją.
Czy możliwe jest wyłączenie opcji dostawy do czasu przeprowadzenia weryfikacji. Niestety z tego co widzę, ustawienie odpowiednich cen jest jednym z warunków tej weryfikacji. Jest to wszystko nie po kolei. Najpierw trzeba włączyć usługę, a dopiero potem odbywa się proces weryfikacji czy możemy z niej korzystać? Ktoś tego nie przemyślał...
nie od wczoraj wiadomo, że większość zmian w tym serwisie jest robiona żeby brzydko nie powiedzieć od d...y strony.Najlepiej byłoby w takiej sytuacji zawiesić sprzedaż na okres czerwca, ewentualnie zostawić parę aukcji, żeby mieli co weryfikować.
Dewiza allegro to zmieniamy się dla Ciebie, ale Ty za to zapłacisz.
Na tą chwilę mamy:
1. prowizja od kosztów wysyłek
2. Wzrost samych opłat za paczki = większa od nich prowizja
3. Dokładanie do przesyłek w miesiącu czerwcu z własnej kieszeni.
4. wzrost konkurecji w wyniku okresowego zwolnienia nowych podmiotów z prowizji.
A co w zamian, w zasadzie nic poza odroczeniem płatności faktury za usługi allegro, którą i tak przecież trzeba zapłacić.
A zapomniałem, nowy twór anulowanie zakupu i uproszczona forma odzyskania prowizji, która w praktyce wcale nie jest taka uproszczona.
Ciekawe jakie zadania ma komórka serwisu odpowiedzialna za wsparcie sprzedających, jak widać na powyższych przykładach - działają aż miło patrzeć 😁
Właśnie dostałem maila od Allegro, że zostałem przeniesiony na nowy model ponieważ poprawnie przekazuję email do poczty polskiej. Zmiana nastąpi 29 maja
Czy po otrzymaniu maila jak w zał. moje konto na 100% od 29 maja będzie rozliczane w nowy sposób? Gdyż piszecie, że okres przejściowy będzie trwał miesiąc, a w tym okresie paczki Poczty Polskiej będą rozliczane na o wiele gorszych warunkach. Czy mail jest wiążący?
18.05 otrzymaliśmy maila tej treści :
Aby skorzystać z nowego modelu rozliczeń, należy:
w dniu dzisiejszym już nie spełniam !!! o co chodzi ??? Też bym chciała prosić o wyjaśnienie tej kwestii.
@koloroweNitki_plDostałaś nowego maila, że nie spełniasz? No śmiech na sali, a mamy 28.05. Trzeba podjąć decyzję. Może jakiś administrator się wypowie? To nie są małe pieniądze, które można stracić w okresie przejściowym!
@koloroweNitki_pl Czy odpisałaś na tę wiadomość z prośbą o wyjaśnienie?
w dniu wczorajszym...czekam na informacje
@Paak_Sport Czy otrzymam odpowiedź na proste jak sądzę pytanie? Narażacie sprzedających na duże koszty poprzez brak podstawowych informacji!
@Paak_Sport Jeśli otrzymałeś wyłącznie informację o tym, że spełniasz warunki - tak.
@nat_not To jeszcze tylko dopytam co znaczy słowo "aktualnie" w tym kontekście. Jeśli adresy są przekazywane odpowiednio to chyba nie ma możliwości żeby przestały?
@nat_not I jeśli przestanę spełniać warunki z jakiegoś powodu to otrzymam o tym informację mailową?
ale ja spełniałam i z dnia na dzień przestałam ! proszę o informację co dalej...
@Paak_Sport Jeśli podczas nadawania przesyłek przestaniesz podawać pełne, poprawne adresy e-mail w domenie @allegromail.pl przypisane do zamówień, przestaniesz spełniać warunki. Szczegóły znajdziesz tutaj.
@koloroweNitki_pl Proszę Cię o cierpliwość. Jeżeli wysłałaś pytanie, wkrótce otrzymasz odpowiedź mailową.