anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot części towaru przed wysyłką, a darmowa przesyłka smart.

mcn7
#10 Popularyzator#

Dzień dobry,

Zwroty produktów dobieranych tylko i wyłącznie w celu uzyskania darmowej dostawy SMART to problem znany nam, jak i większości sprzedawców na Allegro nie od dziś. Jednak w trakcie weekendu napotkaliśmy coś całkowicie nowego dla nas, a może ktoś z szerokiego grona sprzedawców lub moderatorów wie, co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji i jak w ogóle możliwe jest to, że do takich sytuacji dochodzi.

Mianowicie, 15.02 (sobota) w godzinach wieczornych klient dokonuje zakupu dwóch sztuk produktu, każdy w kwocie 34.97zł - w związku z czym towar, zgodnie z deklaracją będzie wysłany w poniedziałek - jednak chwilę po zakupie Kupujący zgłasza zwrot 1 z 2 sztuk zamówionego produktu. W takiej sytuacji teoretycznie zostajemy z zakupem za 34.97zł, ale darmowa dostawa SMART zostaje tak samo, jak przy zakupie za 69,94zł.

Czy w takiej sytuacji Allegro nie powinno automatycznie doliczyć klientowi kosztu przesyłki zgodnej z wybraną formą dostawy?
Czy w takiej sytuacji jako Sprzedający, powinniśmy wysłać klientowi (zgodnie z zamówieniem oraz zgłoszonym zwrotem) tylko jedną sztukę produktu, ponosząc koszty identyczne, jak w przypadku wysyłki dwóch sztuk produktu?

Tak jak napisałem na początku temat dobierania produktów (które oczywiście będą niezwłocznie zwrócone) do darmowej dostawy SMART przez kupujących to temat znany i (nie)lubiany przez prawdopodobnie większość sprzedających, to zwrot CZĘŚCI zakupu jeszcze przed wysyłką z pozostającym prawem do darmowej przesyłki SMART to zagranie całkowicie bezczelne i niepojęte, a wygląda na to, że Allegro pozwala na takie praktyki?

Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji?

Pozdrawiam,
mcn7
@Syrena_zT@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 
Załączam numer zamówienia dla moderatorów, którzy chcieliby zapoznać się ze sprawą 🙂
80f506f5-ebe3-11ef-a242-27fef8455225

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

fox_paws
#16 Inspirator#

Inna sprawa, że "Smart klapki na oczach"... W czasach przesyłek w cenie 8-9 zł dużo więcej sprzedawało się przedmiotów wystawionych za 40 zł (ówczesna granica Smart), niż tych samych kosztujących 25 zł, choć ten za 25 zł po doliczeniu przesyłki był tańszy o kilka złotych.

------------------------------------
Allegro No Box, No Kurier
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale zauważcie, może tego nie wiecie że wiele sieci i tak daje darmowy zwrot, albo jak to jest sieciówka to możesz zwracać w każdej dowolnej, nie wiem czy to nie ma znaczenia?

oznacz moderatorów

mcn7
#10 Popularyzator#

Trochę inaczej wygląda sprawa w sieciówkach, które ten darmowy zwrot oferują, a inaczej przy naszych sprzedażach na Allegro. Te sieciówki, to zazwyczaj branża odzieżowa, która ma gigantyczne marże. Jeśli ktoś ma takie narzuty na Allegro - to nie pozostaje nic jak tylko pogratulować świetnego wyboru branży. W przypadku większości produktów, które sprzedaje się na Allegro ciężko byłoby zrobić tak ogromne marże.

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

To wszystko już było...

Osobiście nigdy nie robiłem zwrotu, żeby dostać darmową przesyłkę.

Kilka dni temu zapłaciłem nawet sprzedawcy 20 zł na ponowną wysyłkę, bo nie zdążyłem odebrać SMARTA z paczkomatu. Oczywiście mogłem zrobić zwrot i zakupić ponownie, nic by mnie to nie kosztowało. 

Ale dla mnie to wstyd podejmować takie działania, a nawet nie chcę myśleć, co sądziłby o mnie ten sprzedawca. Niestety - niektórzy nie mają poczucia wstydu ani uczciwości.

@mcn7 ,  @@SpeedyGonzalezz i inni, którzy zgłaszają takie problemy - zgłaszanie ich w takiej formie jest bez sensu - stanowisko Allegro wszyscy znają w tym temacie.

Natomiast sugeruję zgłaszanie na podstawie naruszenia Regulaminu usługi "Allegro Smart".

Regulamin Allegro Smart: https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-uslugi-allegro-smart-jD4xM390DU3?srsltid=AfmBOooaOXSRVlSf6PA...

I proszę zwrócić uwagę na "IX. Rozwiązanie umowy, pkt.4":

"W przypadku, gdy działania Nabywcy naruszają postanowienia Regulaminu lub gdy Nabywca podjął jakiekolwiek działania, które negatywnie wpływają na bezpieczeństwo funkcjonowania Serwisu, szkodzą innym Użytkownikom lub są sprzeczne z założeniami Usługi Allegro Smart opisanymi w Regulaminie, bądź mają na celu ominięcie zabezpieczeń stosowanych przez Allegro lub polegają na fałszowaniu danych w ramach Usługi, Allegro ma prawo dokonać zawieszenia świadczenia Usługi na rzecz Nabywcy. Jednocześnie postanowienia art. 8.4. Regulaminu Serwisu stosuje się odpowiednio."

1. - Podstawowym założeniem programu SMART jest promowanie "większych" zakupów (od wskazanego progu) w postaci darmowej przesyłki dla kupujących. Więc sprzedawcy kalkulują tak  ceny, żeby im się to opłacało. Zwrot części towaru dla otrzymania darmowej przesyłki SMART jest więc działaniem sprzecznym z założeniami programu SMART.

2. - Zwroty części towaru dokonywane przez kupujących obniżają ten próg, co powoduje straty u sprzedających - chyba każdy sprzedawca to potwierdzi - przeważnie powodując u sprzedawcy stratę na takiej transakcji. Czyli, nabywca takim działaniem szkodzi innym użytkownikom serwisu Allegro (gdyż użytkownikiem serwisu jest zarówno kupujący, jak i sprzedający).

3. - Takie działanie jest również "fałszowaniem danych w ramach Usługi" - kupujący fałszuje dane odnośnie faktycznej chęci nabycia konkretnych przedmiotów.

4. - Kolejna sprawa - takie działania kupujących mają bezpośredni wpływ na "niekorzystny wizerunek serwisu Allegro" - co widać na tym forum (jak nieraz "kubeł pomyj" wylewa się na moderatorów, nad czym niezmiernie ubolewam, bo nie powinno to tego dochodzić), a co też ma swoje odzwierciedlenie w odpowiednich paragrafach regulaminu Allegro.

  - nawiązując do moich powyższych "wypocin" - chciałbym zgłosić zgłosić tylko kilka ostatnich  zwrotów naruszających regulamin SMART (i to tych "oczywistych"- te, które mogłyby wzbudzać jakieś wątpliwości to już pomijam):

1. - Zamówienie nr 439b9d90-c6ef-11ef-b3b0-dbaf6dd89ce5 - Kupująca zostawiła sobie 1 przedmiot za 6,90 zł - zwróciła: drugi ten sam przedmiot (powód: nie pasuje jej) + przedmiot za 30 zł (powód: zakup przez pomyłkę)

2. Zamówienie nr e7528030-c9d7-11ef-83ad-791ac73db2a2 - Kupujący zamówił 2 identyczne kpl. części do miksera po 35 zł , zostawił sobie 1 kpl.- zwrócił: 1 komplet za 35 zł(bez przyczyny)  

3. Zamówienie nr 6695ddc0-ded6-11ef-8396-2394fcb47c29 - Kupujący zamówił 2 różne komplety trzepaków do miksera (na aukcji było dokładnie napisane do jakich modeli pasują) -  zwrócił: 1 komplet (nie pasują mu)

4. Zamówienie nr 08e30280-e254-11ef-af73-9d334cb4fdf8 - Kupująca kupiła 3 różne przedmioty za kwotę 54,52 zł - zostawiła sobie 1 przedmiot za 5,52 zł - zwróciła: 2 przedmioty na kwotę 49 zł (nie pasują jej)

5. Zamówienie nr 7ce204c0-e703-11ef-ba04-0b8b5452e7e2 - Kupujący kupił 3 przedmioty za kwotę 45,70 zł - zwrócił: przedmiot za 31,90 (nie pasuje mu)

6. - Zamówienie nr 2fe61170-e3d9-11ef-b5b1-779a92b55056 - Kupujący kupił 2 różne przedmioty za kwotę 49,90 zł - zwrócił: przedmiot za 34 zł (nie pasuje mu)

7. - Zamówienie nr 9c4d21f0-dfb5-11ef-bd73-07a856f3b6f0 - zakup za 66,80 zł, kupujący zostawił sobie 1 z dwóch przedmiotów za 14,90 zł - zwrócił: 1 z dwóch przedmiotów za 14,90 (bez przyczyny) + pozostałe przedmioty za 37 zł (bez przyczyny)

8. - Zamówienie nr 48814b50-d259-11ef-b420-9fdb3c463d96 - zakup za 51 zł , kupujący zostawił sobie towar za 6 zł -  zwrócił: przedmiot za 45 zł (nie pasuje mu), nawet go nie rozpakował

9. - Zamówienie nr 2e2de810-c446-11ef-b9a0-43d319c133fc - zakup dwóch takich samych przedmiotów po 30 zł - zwrócił: 1 sztukę za 30 zł (nie pasuje mu)

 

Tyle - bo więcej już mi się nie chce po prostu pisać. A to są tylko ewidentne wyłudzenia darmowych przesyłek SMART. Nie zgłaszam tych, do których istnieje chociaż "cień" wątpliwości.

 

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@AGD-SERVICE skontaktujemy się z Tobą w tej sprawie w korespondencji 49572921

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Health___Beauty
#15 Entuzjasta#

@AGD-SERVICE  Każdy z nas ma takich przykładów na pęczki. Jak ktoś ma smarta to uważa, że nie będzie płacił na wysyłkę i koniec, nawet jak potrzebuje produktu za 5 zł. Niektórzy są już tak wyćwiczeni, że idą do paczkomatu z nożyczkami i taśmą - odbierają paczkę, wyciągają czego potrzebują, zgłaszają zwrot, resztę zaklejają i paczka od razu rusza do zwrotu. Od momentu odebrania paczki do jej ponownego nadania mija max 5 minut. Sama miałam kiedyś przypadek, ze pan wprost napisał, że od początku chciał tylko produkt za 9 zł, a drugi za 60 "kupił" tylko po to, żeby "mieć smarta". Wysłałam screeny do Allegro - oni oczywiście nie widzą w tym problemu. "Kupujący ma prawo". No to ok - i tak ostatecznie ten kupujący za to płaci w coraz wyższych cenach towarów na Allegro. To nawet nie jest złośliwość tych ludzi - 90% z nich naprawdę uważa, że jak dostawa jest dla nich darmowa to nikt za nią nie płaci. Takie mamy wyedukowane społeczeństwo. 

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

@Health___Beauty - zgadza się, ja też kiedyś prześledziłem przesyłkę - kupujący zamówił 2 przedmioty, dla darmowej przesyłki, pod paczkomatem dosłownie "wydarł" 1 przedmiot z paczki, drugi zwrócił (miał przy sobie nawet taśmę, żeby jako-tako pozaklejać paczkę)- miedzy odbiorem przesyłki , a nadaniem zwrotu nie minęło nawet 10 minut.

 - przesłaliście mój post jako zgłoszenie do Allegro. Sęk w tym, że w nieprawidłowy sposób - ja ponad 20 lat sprzedaję na Allegro i nie zgłaszam już jakichś sytuacji w postaci zgłoszeń zwrotów z tytułu SMART.

Wiem, że to jest bez sensu, gdyż Allegro nie uznaje polskiego i unijnego prawa odnośnie odstąpienia od zawartej umowy. W/g prawa w takim przypadku umowa zostaje uznana za "niezawartą", po prostu nawet nie miała miejsca, jednak pracownicy Allegro uznają, że została ona jednak zawarta. 

Nie chcę już nawet dyskutować w tym temacie - kiedyś okaże się, że mam rację (jak w przypadku zwrotów - przez kilka lat pisałem, że zwrot towaru nie jest równoznaczny z odstąpieniem od umowy, Allegro ciągle temu zaprzeczało przez kilka lat, a w końcu okazało się, że jednak miałem rację, co napisał na AG ten sam moderator, który przez tyle czasu temu zaprzeczał.)

Proszę zauważyć, że robiłem zgłoszenie z innego powodu - naruszenie regulaminu Allegro SMART przez kupujących - i to w kilku przypadkach, które łatwo udowodnić. Więc bardzo proszę, o odpowiadanie "w temacie", a nie pouczanie mnie na temat praw kupujących.

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów