Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Zwroty produktów dobieranych tylko i wyłącznie w celu uzyskania darmowej dostawy SMART to problem znany nam, jak i większości sprzedawców na Allegro nie od dziś. Jednak w trakcie weekendu napotkaliśmy coś całkowicie nowego dla nas, a może ktoś z szerokiego grona sprzedawców lub moderatorów wie, co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji i jak w ogóle możliwe jest to, że do takich sytuacji dochodzi.
Mianowicie, 15.02 (sobota) w godzinach wieczornych klient dokonuje zakupu dwóch sztuk produktu, każdy w kwocie 34.97zł - w związku z czym towar, zgodnie z deklaracją będzie wysłany w poniedziałek - jednak chwilę po zakupie Kupujący zgłasza zwrot 1 z 2 sztuk zamówionego produktu. W takiej sytuacji teoretycznie zostajemy z zakupem za 34.97zł, ale darmowa dostawa SMART zostaje tak samo, jak przy zakupie za 69,94zł.
Czy w takiej sytuacji Allegro nie powinno automatycznie doliczyć klientowi kosztu przesyłki zgodnej z wybraną formą dostawy?
Czy w takiej sytuacji jako Sprzedający, powinniśmy wysłać klientowi (zgodnie z zamówieniem oraz zgłoszonym zwrotem) tylko jedną sztukę produktu, ponosząc koszty identyczne, jak w przypadku wysyłki dwóch sztuk produktu?
Tak jak napisałem na początku temat dobierania produktów (które oczywiście będą niezwłocznie zwrócone) do darmowej dostawy SMART przez kupujących to temat znany i (nie)lubiany przez prawdopodobnie większość sprzedających, to zwrot CZĘŚCI zakupu jeszcze przed wysyłką z pozostającym prawem do darmowej przesyłki SMART to zagranie całkowicie bezczelne i niepojęte, a wygląda na to, że Allegro pozwala na takie praktyki?
Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji?
Pozdrawiam,
mcn7
@Syrena_zT@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Załączam numer zamówienia dla moderatorów, którzy chcieliby zapoznać się ze sprawą 🙂
80f506f5-ebe3-11ef-a242-27fef8455225
Inna sprawa, że "Smart klapki na oczach"... W czasach przesyłek w cenie 8-9 zł dużo więcej sprzedawało się przedmiotów wystawionych za 40 zł (ówczesna granica Smart), niż tych samych kosztujących 25 zł, choć ten za 25 zł po doliczeniu przesyłki był tańszy o kilka złotych.
Ale zauważcie, może tego nie wiecie że wiele sieci i tak daje darmowy zwrot, albo jak to jest sieciówka to możesz zwracać w każdej dowolnej, nie wiem czy to nie ma znaczenia?
Trochę inaczej wygląda sprawa w sieciówkach, które ten darmowy zwrot oferują, a inaczej przy naszych sprzedażach na Allegro. Te sieciówki, to zazwyczaj branża odzieżowa, która ma gigantyczne marże. Jeśli ktoś ma takie narzuty na Allegro - to nie pozostaje nic jak tylko pogratulować świetnego wyboru branży. W przypadku większości produktów, które sprzedaje się na Allegro ciężko byłoby zrobić tak ogromne marże.
To wszystko już było...
Osobiście nigdy nie robiłem zwrotu, żeby dostać darmową przesyłkę.
Kilka dni temu zapłaciłem nawet sprzedawcy 20 zł na ponowną wysyłkę, bo nie zdążyłem odebrać SMARTA z paczkomatu. Oczywiście mogłem zrobić zwrot i zakupić ponownie, nic by mnie to nie kosztowało.
Ale dla mnie to wstyd podejmować takie działania, a nawet nie chcę myśleć, co sądziłby o mnie ten sprzedawca. Niestety - niektórzy nie mają poczucia wstydu ani uczciwości.
@mcn7 , @@SpeedyGonzalezz i inni, którzy zgłaszają takie problemy - zgłaszanie ich w takiej formie jest bez sensu - stanowisko Allegro wszyscy znają w tym temacie.
Natomiast sugeruję zgłaszanie na podstawie naruszenia Regulaminu usługi "Allegro Smart".
Regulamin Allegro Smart: https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-uslugi-allegro-smart-jD4xM390DU3?srsltid=AfmBOooaOXSRVlSf6PA...
I proszę zwrócić uwagę na "IX. Rozwiązanie umowy, pkt.4":
"W przypadku, gdy działania Nabywcy naruszają postanowienia Regulaminu lub gdy Nabywca podjął jakiekolwiek działania, które negatywnie wpływają na bezpieczeństwo funkcjonowania Serwisu, szkodzą innym Użytkownikom lub są sprzeczne z założeniami Usługi Allegro Smart opisanymi w Regulaminie, bądź mają na celu ominięcie zabezpieczeń stosowanych przez Allegro lub polegają na fałszowaniu danych w ramach Usługi, Allegro ma prawo dokonać zawieszenia świadczenia Usługi na rzecz Nabywcy. Jednocześnie postanowienia art. 8.4. Regulaminu Serwisu stosuje się odpowiednio."
1. - Podstawowym założeniem programu SMART jest promowanie "większych" zakupów (od wskazanego progu) w postaci darmowej przesyłki dla kupujących. Więc sprzedawcy kalkulują tak ceny, żeby im się to opłacało. Zwrot części towaru dla otrzymania darmowej przesyłki SMART jest więc działaniem sprzecznym z założeniami programu SMART.
2. - Zwroty części towaru dokonywane przez kupujących obniżają ten próg, co powoduje straty u sprzedających - chyba każdy sprzedawca to potwierdzi - przeważnie powodując u sprzedawcy stratę na takiej transakcji. Czyli, nabywca takim działaniem szkodzi innym użytkownikom serwisu Allegro (gdyż użytkownikiem serwisu jest zarówno kupujący, jak i sprzedający).
3. - Takie działanie jest również "fałszowaniem danych w ramach Usługi" - kupujący fałszuje dane odnośnie faktycznej chęci nabycia konkretnych przedmiotów.
4. - Kolejna sprawa - takie działania kupujących mają bezpośredni wpływ na "niekorzystny wizerunek serwisu Allegro" - co widać na tym forum (jak nieraz "kubeł pomyj" wylewa się na moderatorów, nad czym niezmiernie ubolewam, bo nie powinno to tego dochodzić), a co też ma swoje odzwierciedlenie w odpowiednich paragrafach regulaminu Allegro.
@_HolaOla_ - nawiązując do moich powyższych "wypocin" - chciałbym zgłosić zgłosić tylko kilka ostatnich zwrotów naruszających regulamin SMART (i to tych "oczywistych"- te, które mogłyby wzbudzać jakieś wątpliwości to już pomijam):
1. - Zamówienie nr 439b9d90-c6ef-11ef-b3b0-dbaf6dd89ce5 - Kupująca zostawiła sobie 1 przedmiot za 6,90 zł - zwróciła: drugi ten sam przedmiot (powód: nie pasuje jej) + przedmiot za 30 zł (powód: zakup przez pomyłkę)
2. Zamówienie nr e7528030-c9d7-11ef-83ad-791ac73db2a2 - Kupujący zamówił 2 identyczne kpl. części do miksera po 35 zł , zostawił sobie 1 kpl.- zwrócił: 1 komplet za 35 zł(bez przyczyny)
3. Zamówienie nr 6695ddc0-ded6-11ef-8396-2394fcb47c29 - Kupujący zamówił 2 różne komplety trzepaków do miksera (na aukcji było dokładnie napisane do jakich modeli pasują) - zwrócił: 1 komplet (nie pasują mu)
4. Zamówienie nr 08e30280-e254-11ef-af73-9d334cb4fdf8 - Kupująca kupiła 3 różne przedmioty za kwotę 54,52 zł - zostawiła sobie 1 przedmiot za 5,52 zł - zwróciła: 2 przedmioty na kwotę 49 zł (nie pasują jej)
5. Zamówienie nr 7ce204c0-e703-11ef-ba04-0b8b5452e7e2 - Kupujący kupił 3 przedmioty za kwotę 45,70 zł - zwrócił: przedmiot za 31,90 (nie pasuje mu)
6. - Zamówienie nr 2fe61170-e3d9-11ef-b5b1-779a92b55056 - Kupujący kupił 2 różne przedmioty za kwotę 49,90 zł - zwrócił: przedmiot za 34 zł (nie pasuje mu)
7. - Zamówienie nr 9c4d21f0-dfb5-11ef-bd73-07a856f3b6f0 - zakup za 66,80 zł, kupujący zostawił sobie 1 z dwóch przedmiotów za 14,90 zł - zwrócił: 1 z dwóch przedmiotów za 14,90 (bez przyczyny) + pozostałe przedmioty za 37 zł (bez przyczyny)
8. - Zamówienie nr 48814b50-d259-11ef-b420-9fdb3c463d96 - zakup za 51 zł , kupujący zostawił sobie towar za 6 zł - zwrócił: przedmiot za 45 zł (nie pasuje mu), nawet go nie rozpakował
9. - Zamówienie nr 2e2de810-c446-11ef-b9a0-43d319c133fc - zakup dwóch takich samych przedmiotów po 30 zł - zwrócił: 1 sztukę za 30 zł (nie pasuje mu)
Tyle - bo więcej już mi się nie chce po prostu pisać. A to są tylko ewidentne wyłudzenia darmowych przesyłek SMART. Nie zgłaszam tych, do których istnieje chociaż "cień" wątpliwości.
@AGD-SERVICE skontaktujemy się z Tobą w tej sprawie w korespondencji 49572921
@AGD-SERVICE Każdy z nas ma takich przykładów na pęczki. Jak ktoś ma smarta to uważa, że nie będzie płacił na wysyłkę i koniec, nawet jak potrzebuje produktu za 5 zł. Niektórzy są już tak wyćwiczeni, że idą do paczkomatu z nożyczkami i taśmą - odbierają paczkę, wyciągają czego potrzebują, zgłaszają zwrot, resztę zaklejają i paczka od razu rusza do zwrotu. Od momentu odebrania paczki do jej ponownego nadania mija max 5 minut. Sama miałam kiedyś przypadek, ze pan wprost napisał, że od początku chciał tylko produkt za 9 zł, a drugi za 60 "kupił" tylko po to, żeby "mieć smarta". Wysłałam screeny do Allegro - oni oczywiście nie widzą w tym problemu. "Kupujący ma prawo". No to ok - i tak ostatecznie ten kupujący za to płaci w coraz wyższych cenach towarów na Allegro. To nawet nie jest złośliwość tych ludzi - 90% z nich naprawdę uważa, że jak dostawa jest dla nich darmowa to nikt za nią nie płaci. Takie mamy wyedukowane społeczeństwo.
@Health___Beauty - zgadza się, ja też kiedyś prześledziłem przesyłkę - kupujący zamówił 2 przedmioty, dla darmowej przesyłki, pod paczkomatem dosłownie "wydarł" 1 przedmiot z paczki, drugi zwrócił (miał przy sobie nawet taśmę, żeby jako-tako pozaklejać paczkę)- miedzy odbiorem przesyłki , a nadaniem zwrotu nie minęło nawet 10 minut.
@Syrena_zT - przesłaliście mój post jako zgłoszenie do Allegro. Sęk w tym, że w nieprawidłowy sposób - ja ponad 20 lat sprzedaję na Allegro i nie zgłaszam już jakichś sytuacji w postaci zgłoszeń zwrotów z tytułu SMART.
Wiem, że to jest bez sensu, gdyż Allegro nie uznaje polskiego i unijnego prawa odnośnie odstąpienia od zawartej umowy. W/g prawa w takim przypadku umowa zostaje uznana za "niezawartą", po prostu nawet nie miała miejsca, jednak pracownicy Allegro uznają, że została ona jednak zawarta.
Nie chcę już nawet dyskutować w tym temacie - kiedyś okaże się, że mam rację (jak w przypadku zwrotów - przez kilka lat pisałem, że zwrot towaru nie jest równoznaczny z odstąpieniem od umowy, Allegro ciągle temu zaprzeczało przez kilka lat, a w końcu okazało się, że jednak miałem rację, co napisał na AG ten sam moderator, który przez tyle czasu temu zaprzeczał.)
Proszę zauważyć, że robiłem zgłoszenie z innego powodu - naruszenie regulaminu Allegro SMART przez kupujących - i to w kilku przypadkach, które łatwo udowodnić. Więc bardzo proszę, o odpowiadanie "w temacie", a nie pouczanie mnie na temat praw kupujących.
Pozdrawiam.