Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Rzecz się tyczy jak w tytule zwrotów artykułow spożywczych konkretnie suplementów z krótką datą spożycia. Wg regulminu zwrotu nie podlegają produkty szybko psujące się lub z krótką datą. Mam tu dwa przypadki.
1. Suplement wystawiony po obniżonej cenie z datą spożycia 03.2024 (która jest zaznaczona w opisie aukcji) zgłoszony do zwrotu 6 marca, dociera 11 marca. Klient zakłada dyskusje o zwrot środków, z racji tego że cena towaru to tylko 8,90 postanowiłem zwrócić te pieniądze ale odpowiedziałem kupującemu żeby zwracał uwagę na to, że produkt może być w obniżonej cenie i z krótką datą a taki artykuł wtedy nie podlega zwrotowi niemniej jak pisze, pieniądze zwróciłem jeszcze przed wysłaniem tej wiadomości. Wyszła jednak buta i chamstwo kupującego, najpierw w wiadomości a później w negatywnym komentarzu napisał, że po pierwsze odmówiłem mu zwrotu środków, po drugie twierdze, że nie można zwracać suplementów a to nie prawda bo można (ja twierdze że nie można zwrócić tego konkretnego) na końcu wrzutka personalna o braku prefesjonalizmu i najlepsze to, jako że produkt był ważny do końca marca czyli 1 kwietnia był już po dacie niemniej nikt nie pracował w święta więc nie został ściągnięty. Dany osobnik poczekał do 1 kwietnia i zgłosił aukcje a ja dostałem jeszcze gratisowe ujemne punkty za naruszenie regulaminu. Wogóle zwrot produktu tańszego niż sam koszt przesyłki też coś mówi o osobie.
2. Sytuacja świeższa. Również produkt ważny do końca marca, wystawiony na licytacji z zaznaczoną w opisie datą ważności. Licytacja wygrana 8 marca, 12 marca produkt dostarczony a 20 marca zgłoszony zwrot. W tej sytuacji widząc zgłoszony zwrot wysłałem do klienta informację, że produkt jest przy końcu daty ważności i przez to nie podlega zwrotowi. Osoba jednak nie zareagowała na to i odesałała paczkę. Ja dalszych kroków nie podjąłem, produktu nie wystawiłem bo mając +/- tygodniową datę spożycia raczej już by się nikt nie połasił, środków także nie zwróciłem. Klient założył dyskusje oczekuje oczywiście zwrotu jak to ujął "zawsze załatwia sprawy do końca" oraz czeka na moją reakcję bo mam jego towar i pieniądze. Czy tak rzeczywiście jest, czy jestem właścicielem tego towaru po zwrocie? Czy mogę takie zwroty odrzucać? Kto ma rację?
@sklep_maxbody możesz odrzucać takie zwroty skoro jasno zaznaczyłeś że data krótka tzn że kupujący ma przeczytać co kupuje to jego obowiązek a ty masz w zakładce zwroty mieć info o ograniczonym zwrocie co innego dziadostwo kupujących bo negiem poleci bo może
Podstawowa sprawa - czy oferta miała zwrot, zwrot ograniczony czy brak zwrotu? W przypadku towaru z krótką datą poza informacją w opisie musi być brak możliwości zwrotu z powodu krótkiej daty ważności. Jeśli oferta miała możliwość zwrotu lub zwrot ograniczony z powodów higienicznych to niestety Allegro przyzna racje kupującemu.
@sklep_maxbody mam wrażenie, że źle interpretujesz pojęcie produktu z krótkim terminem. Tu nie chodzi o produkt któremu kończy się termin przydatności do spożycia tylko o produkty, które ze swojej natury mają krótki termin, jak np. mięso, wędliny czy sery. Przeterminowanego suplementu diety raczej nie można wyłączyć ze zwrotu konsumenckiego choćbyś i 10 razy powtarzał w opisie że nie przyjmujesz zwrotów.
@Agent051 jest podział na produkty ulegające szybkiemu zepsuciu (jak wspomniana żywność) i produkty mające krótki termin ważności (czyli właśnie np. te suplementy). Jedne i drugie można wyłączyć ze zwrotu ale trzeba o tym poinformować przed zakupem.
Dokładnie tak, regulamin różnicuje produkty na te szybkopsujące i te z krótką datą spozycia. Nie jest to jasno sprecyzowane, że tylko i wyłącznie produkty świeze i szybko psujące nie podlegają zwrotowi zgodnie z tym co przytoczyłem poniżej
@sklep_maxbody regulamin to se przeczytaj do podusi allegro se tam wpisało przykłady, a to reguluje ustawa konsumencka:
Art. 38. 1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem
przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
umów:
4) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mający krótki termin przydatności do użycia;
@Health___Beauty jesteś w błędzie jeśli myślisz że ustawa konsumencka pozwala na odebranie prawa do zwrotu produktu bliskiego przeterminowania, bo ten suplement nie miał krótkiej daty przydatności tylko był bliski przeterminowania a to problem sprzedającego a nie konsumenta
A na czym opierasz to twierdzenie bo wypowiadasz sie bardzo jednoznacznie. Zacytuje bezprawnika:
Przedsiębiorca nie musi przyjmować zwrotów rzeczy ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia. W obydwu przypadkach mamy do czynienia z nieostrymi pojęciami bez jakichkolwiek wskazówek interpretacyjnych. Zdrowy rozsądek podpowiada jednak, że przedsiębiorca powinien mieć realną możliwość ponownego wystawienia zwracanego produktu na sprzedaż.
A wiec jesli produkt zostanie zwrocony w ostatnich dniach waznosci to nie masz szans na jego odsprzedanie. To co piszesz to tylko Twoja interpretacja a nie wykladnia. Rozmowa przypomina stan prawny w Polsce, nikt nie mowi o tym co stanowi prawo tylko jak je rozumie i jesr tyle interpretacji ile osob, ktore je czytaja. W ponizszym podlinkowanym starym temacie dotyczącym zwrotu orzechow gdzie sam przyznalbym racje kupujacemu allegro zinterpetowalo to na korzysc sprzedawcy.
@sklep_maxbody jaki termin przydatności do spożycia ma ten suplement, rok, 2 lata? Produkty szybko ulegające zepsuciu i produkty z krótkim terminem przydatności to zupełnie co innego niz produkt z datą bliską przeterminowania. Biorąc pod uwagę że termin przydatności liczony jest w miesiącach a nie dniach to jest to suplement który powinieneś wycofać ze sprzedaży przynajmniej w lutym, a nie w marcu wciskać klientom suplement, którego prawdopodobnie nie zdążą zużyć przed końcem terminu przydatności. Dobre praktyki handlowe się kłaniają.
Szanowny kolego prosiłbym o nie powtarzanie tego samego kilka razy. Już na to odpowiedziałem i to co piszesz jest tylko Twoją nic nie zmieniającą opinią a nie wykładnią. Po drugie jeśli markety stosowały by się do Twojej "dobrej praktyki" to nie oferowałyby czy według Ciebie wciskały produktów z krótką datą po obniżonej cenie tylko je utylizowały i marnowały czemu każdy się przeciwstawiał. Co też istotne niektóre suplementy jak tauryna mogą być bezpiecznie stosowane jeszcze długo po terminie wazności.
Myślałem, że na forum dowiem się jakie jest stanowisko allegro a nie, że jest to luźna grupa gdzie niektórzy wykorzystują ją do nabijania postów chyba z nudy.
@sklep_maxbody wiesz co miałem taką sytuację że mimo iż produkt według producenta nadaje się do spożycia jeszcze pół roku po dacie ważności to klientka się tak wściekła że szok, nie było mnie w pracy 1 dzień bo musiałem coś załatwić a koleżanki z biura odpisały że może zwrócić ale można to zjeść... już nie wspomnę że magazyn odwalił kombo wtop bo na 3 produkty zamówione 2 dostała po terminie i do tego inne niż zamówiła po uzgodnieniu bo stany magazynowe sklepu się nie zgadzały z opóźnieniem 2 tygodni. Musiałem to odkręcić jako obsługa klienta i dostało mi się za wszystkich świętych i cały przekrój bzdur nawalonych przez 3 inne osoby. Stanowisko allegro jest takie klient ma rację jak masz wyłączenie z zwrotów to i tak oddadzą z protecta a ty i tak dostaniesz nieusuwalny negatyw chyba że tak wnerwisz klienta że cię od złodziei lub oszustów zwyzywa w komencie
Rozumiem ale jednak troche inna sytuacja niemniej powiem Ci tak, na prawde nie jestem problematyczny wbrew temu co ktoś tu pisał, że probuje coś wcisnąć i kogoś oszukać. Przez kilka lat na allegro nauczyłem się nie dyskutować z klientem i allegro, godziłem się na różne sytuacje jak zwracanie produktu bo komuś smak nie podszedł. Jednakże widzę, że z roku na rok buta niektórych klientów jest zadziwiająca, wielu z Was zgłasza na prawde odklejonych klientów więc czasem jest ochotę sprawdzić czy allegro jednak stanie po Twojej stronie. Jeśli w tym konkretnym przypadku nie to ok, nie ma tematu. Z resztą i tak już zwróciłem pieniądze.
@sklep_maxbody ja pisze tu jako konsument, miałem epizod w pracy z konsumentami 1,5 roku i powiem ci tak problemem nie jest buta klientów tylko głupota allegro które wytresowało sobie kupujących że im wolno wszystko i kupujący się przyzwyczaili że wymusza tak czy siak by mieć ciastko i zjeść ciastko za co zapłacę ja jako konsument na allegro bo czy allegro złupi protecta z ciebie czy zapłaci samo i złupi wszystkich sprzedawców to finalnie ja i każdy konsument będę miał wyższą cenę bo sprzedawca musi takie dziadostwo wrzucić w koszty. Kolejną głupotą allegro jest to że taki kupujący utwierdzi się w przekonaniu że skoro na allegro on może to poza allegro jest tak samo a potem w skrajnych sytuacjach zostanie rozplaskany w sądzie i wielki płacz no jak to bo na allegro tak mogłem zgodnie z prawem bo mi konsultant tak powiedział czyt przedstawił wykładnię prawną z tyłka wziętą. To jest zdalna hodowla mimoz zakupowych o inteligencji pantofelka i motto kup a potem się zobaczy
@sklep_maxbody Twoim zdaniem jak produkt ma krotki termin przydatności to nie podlega zwrotowi, a możesz napisać na czym podpierasz te swoje wywody?
Dokładnie na tym opieram swoje wywody, jeśli towar kupione zostanie z krótką datą i zwrócony zostanie ostatniego dnia ważności to sprzedawca dostaje towar, który nadaje się już tylko do utylizacji tak jak wspomniane produkty szybkopsujące się, widaje mi się zatem dość logiczne ograniczenie zwrotów wszystkich produktów spożywczych z krótką datą
@sklep_maxbody czy oferta miała możliwość zwrotu czy nie? co widział kupujący przed zakupem?
Tak, była możliwość zwrotu. Tego nie skorygowałem.
@sklep_maxbody to grzecznie zwróć pieniądze kupującemu a na przyszłość pamiętaj żeby wyłączyć możliwość zwrotu w takim przypadku.
Czyli pomijając to, nie ma prawa klient tego zwrócić? Nawet wyłaczając tą opcję zawsze może mi założyć dyskusje i oczekiwać przyjęcia zwrotu więc warto wiedzieć po której stronie stanie allegro.