anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot przesyłki do nadawcy - nieodebrana w terminie

MAMY ROZWIĄZANIE!
All_Have
#8 Zapaleniec#

Cześć,

Klient nie odebrał przesyłki z paczkomatu, koszt przesyłki 8,99zł.
Po rozmowie stwierdził, że rezygnuje - nie chce ponownego nadania. W takim układzie traktować to jako zwrot i zwrócić mu także pieniądze za przesyłkę czy nie? 
Co  w przypadku, gdy klient nie będzie reagować na kontakt?
W przypadku przesyłek smart sprawa jasna oczywiście.
Pozdrawiam, 
Kamil 🙂

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16
xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący odstąpił od umowy. Należy mu się zwrot kwoty za towar i dostawę do niego.

oznacz moderatorów
All_Have
#8 Zapaleniec#

Dzięki 😉

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@All_Have, i tym sposobem jesteś 8.99 w plecy - przepis mówi oddaj, ale mówi też kupujący naraził cię na koszt, masz prawo ściągnąć ten koszt z niego dobrowolnie lub sądowo 🙂

ksyziu potwierdzi, że przepisy się nieraz zwalczają? 😛

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 naciąganie prawa ustawa określa od kiedy można odstąpić 🙂

Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik

Nieodebranie paczki to nie wywiązanie się z umowy bo towar jest nie wydany i dalej należy do sprzedawcy, wiec na jakiej podstawie ma dokonać zwrotu czegoś co nie należy do kupującego 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Po raz kolejny w tej samej sprawie wprowadzasz w błąd. Odstąpić można w każdej chwili, najpóźniej w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki. Wszyscy o tym wiedzą i potwierdzi Ci to UOKiK. Tak samo forma odstąpienia, nie musi to być odstąpienie pisemne, ustawa nie nakłada obowiązku formy pisemnej. Stara ustawa nakładała taki obowiązek.

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Nie, @kostas11, i wielokrotnie już o tym rozmawialiśmy. Zacytowany przez Ciebie fragment służy obliczeniu momentu, od którego odstąpienie od umowy nie będzie już możliwe (powyżej 14 dni od objęcia rzeczy w posiadanie). Nie wyznacza to momentu, od którego można od umowy odstąpić - to jest możliwe od momentu jej zawarcia.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek możesz jaśniej? To jeśli klient nie odbierze paczki np. z paczkomatu, to ile ma czasu na złożenie odstąpienia od umowy? Bo ja do tej pory, na różnego rodzaju stronach prawnych, spotykałem się z określeniem, że w takiej sytuacji, bieg terminu liczony jest od momentu gdy paczka trafiła do paczkomatu i tym samym adresat miał możliwość ją odebrać. Coś jak z doręczaniem listów poleconych (np. sądowych). Jeśli nie odbierzesz w 14 dni od pierwszej próby doręczenia to i tak skutkuje to tym samym co byś ten list odebrał.

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@konto zamknięte tu chodzi o to, czy przed otrzymaniem przesyłki można odstąpić od umowy. Precyzowałem powyżej, że - wbrew temu co twierdzi @kostas11 - można.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek a, o to chodziło. Zgadza się. Jak najbardziej można odstąpić zanim się odbierze paczkę.

A co z terminem gdy ktoś nie odbiera z paczkomatu? Jest tak jak cały czas myślałem? 14 dni od daty włożenia paczki do paczkomatu?

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@konto zamknięte jak nie odbierze paczki to nie wywiązał się z umowy i możesz żądać naprawienia szkody i poniesionych start 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@msniezek @xyz96 ale nie jak klient nie odbierze paczki wtedy jest nie wywiązanie się z umowy zgodnie z KC kupujący musiał by odstąpić od umowy przed odmową odebrania paczki ( co i tak jest naciągane bo w ustawie bieg zaczyna się w innym momencie ) 😄

To na tej stronie kłamią http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/terminy-odstapienie/ 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@kostas11 Cały czas mylisz termin, PRZED upływem którego należy złożyć oświadczenie woli o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość z jakimiś wymyślonymi przez siebie ramami czasowymi. Albo nie rozumiesz znaczenia słowa "termin", albo uparcie wprowadzasz czytelników w błąd.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@All_Have telefoniczne rezygnuję to nie zwrot ustawa określa w jaki sposób ma dokonać zwrotu poproś o pismo lub zwrot allegro jak tego nie dokona w ciągu 14 dni potrąć za wysyłkę i oddaj resztę 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
All_Have
#8 Zapaleniec#

Miej chęci bycia mądrym, posiadania wiedzy, chciej robić dobrze, a na każdym kroku ustawa chce Cię potentegować w "tą" tam wiadomo gdzie. Tak jak czytam każdy komentarz, to mógłbym ocenić, że każdy jest przydatny.
Reasumując:
Sprzedając przedmiot na allegro umowa jest zawierana w momencie wpłaty kwoty na konto, czy w momencie kliknięcia przez klienta "kup teraz" / wylicytowania przedmiotu?
Pytam, by wiadomo było od kiedy liczyć czas od zawarcia umowy. 
Dwa: Czyli wedle indywidualnej oceny mogę uważać, że klient nie odbierając towaru (transakcja nie została zakończona) naraził mnie na dodatkowe koszty z nią związane, bądź rozumieć to jako zerwanie umowy bez podania przyczyny (oczywiście jeśli zostało to wykonane w terminie 14 dni od wykonania zakupu)?

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@All_Have napisał: "Sprzedając przedmiot na allegro umowa jest zawierana w momencie wpłaty kwoty na konto, czy w momencie kliknięcia przez klienta "kup teraz" / wylicytowania przedmiotu? "

O tym mówi regulamin Allegro:

"7.3. Kupujący zawiera umowę ze Sprzedającym, potwierdzając zakup za pomocą przycisku „kupuję i płacę” lub innego o podobnym znaczeniu, z zastrzeżeniem treści art. 3.3."

"Czyli wedle indywidualnej oceny mogę uważać, że klient nie odbierając towaru (transakcja nie została zakończona) naraził mnie na dodatkowe koszty z nią związane,"

Nie możesz żądać zapłaty za odstąpienie od umowy. Takie działania prowadzą do blokady konta w Allegro.

"bądź rozumieć to jako zerwanie umowy bez podania przyczyny (oczywiście jeśli zostało to wykonane w terminie 14 dni od wykonania zakupu)?"

Przepisy nie określają formy, w jakiej ma być złożone oświadczenie woli odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Dla własnego dobra lepiej traktować nieodebranie paczki jako wyraz woli konsumenta i zwrócić mu wszystko, co świadczył.

Więcej na temat praw konsumentów i obowiązków sprzedawców znajdziesz w pomocy Allegro:

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/najwazniejsze-informacje-o-zwrot...

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Rozmawiałeś przez telefon?

Nie reaguj - nikt Ci tego nie udowodni. Kupujący nie ma żadnego potwierdzenia.

Zwrot czy odstąpienie musi mieć podstawowe dane, inaczej jest nieważne.

Na temat regulaminu Allegro, zgodności z prawem i interpretacji tego przez pracowników Allegro - tu można sporo dyskutować.

Np. klient odstępuję od umowy, w świetle prawa transakcja zostaje uznana na niezawartą, pozostaje negatywny komentarz, którego Allegro nie usunie. Powód - dla celów wystawienia komentarza Allegro uznaje taką transakcję za zawartą. Chyba jestem coś nie kumaty bo nijak nie mogę tego zrozumieć.

 

oznacz moderatorów