Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
dzień dobry, mam problem. sprzedałam telefon z uszkodzonym wyświetlaczem lecz sprawny, Kupująca odebrała telefon 18.08.2002 r. Dzisiaj zadzwoniła do mnie że otrzymała paczkę nieuszkodzoną, telefon działał i był zgodny z opisem, była zadowolona z zakupu. Dzisiaj jednak zaniosła telefon do serwisu poniewaz po podłączeniu go do ładowarki nie chciał się włączyć. Powiedziała go że odbierze go w środę 26,08. i jesli to bedzie płyta główna to bedzie chciała zwrócić telefon. Nie chce przyjmować zwrotu telefonu, ponieważ nie wiem w jaki sposób Pani uszkodziła telefon, zrobiła to sama i potwierdziła ze była zadowolona z zakupu i ze telefon działał, nie wiem czy podłączyła go do sprawnego gniazdka i sprawnej ładowarki, jak mam się odnieść do tej sprawy, sprzedałam telefon jako osoba prywatna, Kupująca powiedziała, że ma taki sam telefon jak ten który kupiła ode mnie, ale popsuty, Nie wiem czy serwis nie wymieni części z tego telefonu i nie przerzuci do tego który sprzedałam, Co robić? Kupujaca ma zadzwonic do mnie ponownie w srode 26.08. Proszę o odpowiedź
@-kop_ciuszek- Zgodnie z art. 558 § 1 kodeksu cywilnego strony umowy mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Jeżeli natomiast kupującym jest konsument, ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w przypadkach określonych w przepisach szczególnych. Z tego wynika, że sprzedawca będący osobą fizyczną może rękojmię zmodyfikować praktycznie dowolnie albo wyłączyć całkowicie. Jeśli takie zastrzeżenie jest wyraźnie sformułowane np. w treści oferty na portalu aukcyjnym – staje po zawarciu umowy skuteczne względem kupującego. Pamiętać wszakże należy, że wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi będzie bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.
Przepis art. 556² kodeksu cywilnego stanowi, że jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego. Zatem w przypadku kupującego, który konsumentem nie jest, takiego domniemania nie będzie. To kupujący będzie musiał udowodnić zaistnienie wady fizycznej. Sprzedawca nie musi dowodzić, że rzecz była używana niezgodnie z przeznaczeniem.
@-kop_ciuszek- Masz obowiązek reklamację rozpatrzyć i ją uznać lub odrzucić. Jeśli telefon jest uszkodzony, powinnaś zwrócić całą wpłatę i koszt odesłania. Jeżeli stwierdzisz po oględzinach telefonu, że wada powstała z winy kupującej, reklamacji nie uznasz, a wtedy kupująca może wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z POK. Jeśli taką rekompensatę otrzyma, Allegro może (nie musi) żądać od Ciebie zwrotu kosztów. W niektórych podobnych sytuacjach sprzedawcy mają nawet z tego powodu blokowane konta.