anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot uszkodzonego towaru

kstach1
#9 Pomysłodawca#

Dostałem zwrot od klienta na żarówki h11, po rozpakowaniu okazuję się że niestety są ślady montażu oraz uszkodzenia  w postaci dotykania bańki szklanej gdzie tego nie wolno robić  oraz uszkodzenia górnej części (trzonek) żarówki widać to gołym okiem, nie mówiąc już o opakowaniu kartonowym. Taki przedmiot nie nadaje się do dalszej sprzedaży ponieważ żaden klient nie będzie chciał takich żarówek.

Do klienta nie dzwoniłem ponieważ już czuję po kościach że będzie zły na to że ja nie chcę takich żarówek i co ja sobie wyobrażam i  dostanę negatywny komentarz jak nie oddam pieniędzy ?

Jakieś rady przed kontaktem z klientem ? 😂

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

kostas11
#21 Demiurg#

@kstach1 żadnych, przelicz za straty i przelej kwotę pomniejszoną o straty 🙂

Art. 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
9.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@kstach1 Zwrot oczywiście przyjąć musisz.
Oszacuj w jakiej cenie możesz maksymalnie sprzedać żarówki w obecnym stanie a klientowi zwróć różnicę.
Tylko najpierw go poinformuj o wysokości zwrotu i przedstaw mu argumenty na poparcie swojego stanowiska.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kstach1 Jeżeli do uszkodzenia towaru doszło na pewno z winy kupującego, możesz mu pomniejszyć zwracaną kwotę, ale lepiej nie przesadzać. Kupujący może otworzyć spór i poprosić o pomoc Allegro, może też skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a to może (nie musi) oznaczać dla sprzedającego spore kłopoty. Nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu towaru i nie możesz nie oddać nic. 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

I znów bredzisz. Otrzymaliśmy kompletnie zniszczony produkt i ze względu na szkodę całkowitą Kupujący złamanego grosza nie dostał. Nie odebrał tez swojej kupy złomu, która po bezskutecznych wezwaniach do odbioru poszła do utylizacji.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To ty znowu plujesz jadem, nie potrafisz dyskutować, tylko plujesz. To nie jest zamknięte forum sprzedawców, to jest forum ogólnodostępne. Mało mnie obchodzą twoje przygody i co otrzymaliście. Ja mam stanowisko Allegro - "sprzedający nie może nie oddać nic, bo zwracany towar ma choćby wartość materiałów, z których się składa". Ja wiem, że każdemu kupującemu byś utrudniał, co tylko się da. 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Allegro nie stanowi na szczęście w tym kraju prawa. Nie może również, na szczęście, podważać decyzji sprzedawcy co do uznania reklamacji czy wyceny szkody. Ich stanowisko i regulamin są następne w kolejce, po kodeksie cywilnym czy ustawie o prawach konsumenta. Tym bardziej, ze poza ludźmi z POK, to ci z obsługi klienta Allegro to w 90% kopiowacze i wklejacze. Najciekawiej dyskusja z nimi wygląda jak się im wkleja poprzednie "stanowisko Allegro" z innej dyskusji czy zgłoszenia, różne o 180 stopni od prezentowanego, zwykle następuje po tym urwanie dyskusji. Podobnie gdy prosi się o możliwość podlinkowania formularza oceny pracownika Allegro, czy zgłasza się chęć złożenia skargi. Taki wykwalifikowany specjalista Allegro nagle przestaje dawać znaki życia. 🙂 Znajdź sobie lepsza wyrocznię lub postudiuj przepisy dokładniej.

Zresztą do kogo ja piszę, tobie jak się wklei jasny przepis z ustawy czy klarownie przedstawione stanowisko UOKiK, to nagle zmieniasz temat lub próbujesz odwrócić kota ogonem. W "pomocy" Allegro zrobiłbyś karierę, pasujesz tam idealnie. 🙂

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@kstach1 A jaki jest koszt tych żarówek ? Jeżeli niezbyt duży to oddaj mu tą kasę, niech się cieszy, że mu się udało i na CL. Jak nie oddasz to są tacy co będą go napuszczać na negatyw i POK. A negatyw i tak możesz dostać, bo tu niektórzy preferują "mowę nienawiści" i nawet jak masz rację to i tak będą przeciw Tobie. Wg. niektórych to powinienes klęknąć, bić się w piersi i przepraszać " jaśnie kupującego " za jego kombinatorstwo i krętactwo.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Poinformuj kupującemu na czym polega zwrot bez podania przyczyny, powiedz że masz prawo pomniejszyć kwotę zwrotu ze względu na zmniejszenie wartości, zobaczysz jak zareaguje.

oznacz moderatorów